UTF-8 probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ontwikkelaar MS Dynamics 365 Projecten

Samengevat: Deze werkgever is de kwaliteitsdienst in de tuinbouwsector. Ben jij een ervaren ontwikkelaar? Heb jij ervaring met Ms Dynamics 365 BC? Vaste baan: Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC ICT MBO 3.500 - 5.000 Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Ons bedrijf bewaakt en bevordert de kwaliteit van producten, processen en ketens in de tuinbouw. Wij kenmerken zich door openheid, ruimte voor initiatief, collegialiteit en zelfontplooiing. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. Functie: Voor de vacature als Ontwikkelaar Ms Dynamics 365 BC Roelofarendsveen MBO

Bekijk vacature »

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie omschrijving Als PHP Developer ga jij aan de slag met uitdagende software projecten. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Deze software bouw je vooral in PHP en specifiek Laravel. Dit framework kent dus geen geheimen voor jou. De software die jij gaat ontwikkelen is heel divers, van urenregistratiesystemen tot compleet geautomatiseerde tools. In deze veelzijdige functie ga jij je zeker niet vervelen, elke dag bestaat weer uit nieuwe uitdagingen. Bedrijfsprofiel Deze

Bekijk vacature »

Senior java ontwikkelaar integratie

Functieomschrijving Voor de gemeente Rotterdam zijn wij op zoek naar een senior java ontwikkelaar integratie. Taken Binnen een zelfsturend Scrumteam voer je geheel zelfstanding je opdrachten uit en levert het eindresultaat op aan het Integratieteam. Jij voelt je net als alle teamleden verantwoordelijk voor alle aspecten, vanaf de vraag tot en met de oplevering in productie. Je bent kritisch, je helpt de klant om zijn wensen helder te krijgen, je schrijft zelfstandig clean code die van hoge kwaliteit is, met bijbehorende unit- en integratietesten, je ondersteunt zo nodig bij deployments naar productie. Het Integratieteam bouwt componenten (Endpoints) op de ESB.

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als ervaren Front end developer bent een expert het gebied van Javascript en React. Je wordt onderdeel van een multidisciplinair team bestaande uit een PO, twee Front end developers, een DevOps/Back end developer, een UX/UI designer en een projectmanager. Verder is er iemand verantwoordelijk voor de HR en is de algemeen directeur nauw betrokken bij alle projecten. Dagelijks hou jij je bezig met de verschillende projecten die zijn opgenomen in de sprint. Daarnaast denk je mee over mogelijke oplossingen om de behoefte van de klant op de beste manier in te vullen. Verder spar jij intern met collega’s

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers met passie voor hun vak. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van ontwerp en ontwikkeling zullen samenkomen in een proof of concept. Nadat is vastgesteld dat de oplossing voldoet aan de belangrijkste behoeftes worden producten of services gevalideerd door middel van korte iteraties. Hiermee zorgen ze ervoor dat het werk voldoet aan de technische vereisten en gebruikersbehoefte. Door het inzetten van de nieuwste technologieën die toekomstbestendig zijn weten ze klanten omver te blazen. Ook geven en organiseren ze veel

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Functie omschrijving Ben jij een getalenteerde PHP Developer en aan de slag in een gemotiveerd team? Lees dan snel verder! Voor onze opdrachtgever in de omgeving van Valkenswaard zijn we op zoek naar een ervaren PHP developer. Jij gaat hier zorg dragen voor het optimaliseren en up-to-date houden van de bestaande applicaties. Je werkt verder aan de applicaties die jij verder ontwikkelt. Dit doe je voornamelijk met PHP en MySQL. Verder ga je je bezig houden met: Het uitbouwen van het E-commerce software platform. Deelnemen aan overleggen met het team. Het ondersteunen van jouw team developers (3 man) en helpen

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Wij hebben drie scrumteams. Het eerste team focust zich op het stukje hardware wat wij in huis doen. Zij maken als team o.a. gebruik van C++. De andere twee scrumteams zijn allebei bezig met data verwerking en maken hierbij in de backend gebruik van C# .NET / .NET Core. Het verschil tussen deze teams is dat één team de data verwerking doet voor de mobiele applicatie. Zij werken hierbij dus ook met Xamarin. Het andere team focust zich op de webapplicaties en maakt hierbij ook gebruik van ASP.NET MVC. Op basis van jouw ambities en kwaliteiten kijken wij samen

Bekijk vacature »

Als Front-end developer samenwerken met de beste c

Functie Momenteel zijn we voor één van de projecten bij hun key partner, een voorloper in de energiesector, op zoek naar gedreven Front-end developers. Ze nemen de lead in dit project en werken uitsluitend met vooruitstrevende technologieën. Ze verwachten dat de technologie die hier wordt ontwikkeld uiteindelijk door veel meer grote corporates, in verschillende sectoren zal worden toegepast. Dit is dan ook een heel uitdagend project om aan mee te gaan werken. Het team bestaat o.a. uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van

Bekijk vacature »

Medior/senior Python developer

Functie Bedrijven komen bij deze organisatie om technische vraagstukken op te lossen en hierin ook tot oplossingen te komen waar ze zelf misschien niet aan gedacht hadden. Jij gaat vanuit je ervaring dus niet alleen hands-on aan de slag met het ontwikkelen, maar zult ook zeker adviseren en proactief meedenken met de klant. Er zijn meerdere lange en/of korte projecten en het type klanten is heel uiteenlopend. Zo kun je terecht komen in een multidisciplinair scrumteam waarin je als Python developer meewerkt, of juist voor een kleiner (Greenfield) project aan de slag gaan waarin je veel breder bezig bent. Door

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

As a Senior PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible and you choach other colleagues on the hard and soft skills. How do I become a Senior PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the

Bekijk vacature »

Software Developer Mendix / Maatschappelijk Betrok

Dit ga je doen Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Werken met Scrum methodiek; Ontwikkelen van vooruitstrevende oplossingen; Meedenken over nieuwe applicaties en ontwikkelingen; On the job eigen maken van de Mendix omgeving. Hier ga je werken Deze dynamische en snelgroeiende organisatie begeeft zich in de recyclingbranche. Zij nemen op duurzame en efficiënte manier de recycling op zich. Vanwege hun snelle groei zijn zij op zoek naar een young professional die zich graag wilt ontwikkelen als Mendix Developer. Je komt te werken binnen een IT team van +/- 15 medewerkers. Het huidige ‘vaste’

Bekijk vacature »

Back-end Developer Java

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van een zelfgebouwde applicatie in Java, Spring Framework, SQL, HTML, CSS en Javascript; End-to-end beheer m.b.t. de applicatie en koppelen van applicaties binnen het landschap; Ontwikkelen van rapportages voor de interne organisatie; Ontwikkelen van aanvullende functionaliteiten m.b.t. de applicatie; Uitvoeren van testen en code reviews. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die medische gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen en verbeteren van de kwaliteit van de zorg in heel Nederland.

Bekijk vacature »
Afhaal Chinees

Afhaal Chinees

15/02/2012 16:36:17
Quote Anchor link
Hey,

Als ik in een PHP pagina "plain" de tekst "wéér" neer zet, gaat dit goed.
Als ik dit uit een database laad, krijg ik "wéér".

Ik gebruik de regel
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
mysql_query("SET NAMES 'utf8' COLLATE 'utf8_unicode_ci'");?

Als ik die weg haal werkt het wel goed, maar het bestand dat het systeem dan naar een website upload geeft dan weer vraagtekens i.p.v. "é".
Als ik die regel wel gebruik is het bestand dat naar die website geupload wordt wel goed, maar is de pagina op mijn server weer met "é".

Ik hoop dat iemand begrijpt wat ik bedoel.

Alvast bedankt,
Gewijzigd op 15/02/2012 16:37:26 door Afhaal Chinees

PHP hulp

PHP hulp

16/01/2025 07:01:49

Wouter J

Wouter J

15/02/2012 16:51:07
Quote Anchor link
Je gebruikt hopelijk wel iets als htmlentities om de letters te escapen? Heb je die wel in de juiste charset?

Kris Peeters

Kris Peeters

15/02/2012 17:13:37
Quote Anchor link
Indien je er voor kiest om met utf8 te werken, moet je alles in utf8 zetten.

* Voeg toe in PHP:
Code (php)
1
2
3
<?php
header("Content-Type: text/html; charset=UTF-8");
?>

Dit doe je vooraleer je html naar de gebruiker stuurt.
In principe dus net voor
<!DOCTYPE ... >
<html

* Voeg toe in HTML, ergens in <head>:
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">

* maak je MySQL database en tabellen aan met Collation: utf8_unicode_ci

Ik denk dat dit het meest belangrijke is. Er zijn nog extra maatregelen die je kunt nemen (in je formulier, in je mySQL queries, ...).
Probeer eens uit
Gewijzigd op 15/02/2012 19:45:40 door Kris Peeters

Afhaal Chinees

Afhaal Chinees

15/02/2012 21:39:04
Quote Anchor link
Behalve de header regel had ik alles al toegepast. Helaas heeft de header regel geen zin.

Edit: Ja, ik gebruik inderdaad htmlentities()
Gewijzigd op 15/02/2012 22:51:17 door Afhaal Chinees

Kris Peeters

Kris Peeters

16/02/2012 00:48:07
Quote Anchor link
Probeer dit eens uit.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
<?php
  // @see http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/utf8-probleem/82712/
  /*
    CREATE DATABASE phphulp DEFAULT CHARACTER SET utf8 COLLATE utf8_unicode_ci;

CREATE TABLE IF NOT EXISTS gastenboek (
      id int(11) NOT NULL AUTO_INCREMENT,
      message text COLLATE utf8_unicode_ci NOT NULL,
      PRIMARY KEY (id)
    ) ENGINE=InnoDB DEFAULT CHARSET=utf8 COLLATE=utf8_unicode_ci;
  */
  // maar dan uiteraard met je eigen gegevens

$con = mysql_connect('localhost', 'root', '');
  mysql_select_db('phphulp', $con);

if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') {
    if (isset($_POST['message'])) {
      mysql_query(
        "INSERT INTO gastenboek (message) VALUES ('" . mysql_real_escape_string($_POST['message']) . "');"  // bij het inserten enkel escapen
      );
    }

header('location: ?');
  }

$res = mysql_query("SELECT message FROM gastenboek");
  $items = '';
  while($row = mysql_fetch_assoc($res)) {
    $items .= '<p>' . htmlentities($row['message'], ENT_QUOTES, "UTF-8") . '</p>';                          // htmlentities enkel bij SELECT
  }
  header("Content-Type: text/html; charset=UTF-8");
  echo '<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="en" lang="en">
  <head>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;charset=utf-8" />
    <title>UTF-8 voorbeeld</title>
  </head>
  <body>
    <form action="" method="post">
      <div><textarea name="message"></textarea></div>
      <div><input type="submit" value="GO!"/></div>
    </form>
    <div id="messages">'
. $items . '</div>
  </body>
</html>'
;
?>

Vergeet even dat dit niet deugt als gastenboek; ik heb enkel het hoogstnoodzakelijke gepost.

Bij mij gebeurt er wat ik verwacht.
Gewijzigd op 16/02/2012 00:49:46 door Kris Peeters

Afhaal Chinees

Afhaal Chinees

16/02/2012 11:45:58
Quote Anchor link
Ik heb stukken uit je code geprobeerd, zonder succes. Nog steeds geen euro teken.

Infobord:
Afbeelding
Admin paneel:
Afbeelding

- SanThe -

- SanThe -

16/02/2012 11:50:18
Quote Anchor link
Is dit geen Javascript?

Kris Peeters

Kris Peeters

16/02/2012 12:06:48
Quote Anchor link
Ik heb mijn code volledig ongewijzigd gecopy/paste (ja, ik heb op zowat elke pc lokaal een database phphulp).
Ik heb het gisteren zelf uitgetest; het euro-teken wordt juist weergegeven bij mij.

Test eens mijn volledige code.
(database die je speciaal gebruikt om te testen, test-mapje, ... los van waar je nu mee bezig bent)

Misschien passeer je je data twee keer door htmlentities of zo.
Gewijzigd op 16/02/2012 12:10:40 door Kris Peeters

Afhaal Chinees

Afhaal Chinees

16/02/2012 14:44:22
Quote Anchor link
Nee, dit is geen javascript.

Het zou kunnen dat ik per ongeluk twee keer htmlentities heb, maar zou je dan op z'n minst niet iets moeten zien in plaats van lege plekken?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.