variabel script
Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »
@ Pim: kan ook. Wel met LIMIT 4 erachteraan dan.
Jan:
LIMIT 1 denk ik dat je bedoelt? of je doet een mysql_result voor regel 1@ Pim: kan ook. Wel met LIMIT 4 erachteraan dan.
kan iemand de fout vinden?
Jan:
@ Pim: kan ook. Wel met LIMIT 4 erachteraan dan.
Pim:
LIMIT 1 denk ik dat je bedoelt? of je doet een mysql_result voor regel 1
Nee 4 want het ging om 4 pagina's. Maar ik lees dat het in HTML moet ;-) Kijken of die van Arjan werkt.
ah zo, RAND() pakt gewoon een random record uit de tabel, als er dus pagina's in staan die niet gekozen mogen worden, moet je deze in de WHERE clausule opnemen, LIMIT helpt niet daarvoor
Precies ja. Dus als je vier random records uit je db wilt pakken doe je gewoon RAND() in combinatie met LIMIT 4
ok :) de ts wilde echter een random afbeelding na iedere refresh, dus maar 1 result, LIMIT 1 dus ^^
Ja, heb je gelijk in, mijn fout.
Sebastiaan:
Straks krijg ik nog onvoldoendes omdat ik met OOP gaat werken :D
Wat kun jij zeiken over je OOP.
Je doet alsof programma's in C minder zijn dan die in C++.
En dan nog, laat me 1 systeem van je zien waar je het goed hebt toegepast.
OOP is namelijk meer dan enkel wat classes schrijven ;)
Op school zijn kregen we een half jaar voor het maken van een systeem, 5 maanden waren we kwijt aan senarios, sequence diagrammen, use-cases, klassendiagrammen etc etc etc. UML geneuzel wat je MOET hebben om een goed OO applicatie te kunnen maken.
Het is niet een manier van programmeren, het zit op een veel hoger niveau. Net zoals dat de ondersteuning van foreign keys betekend dat een database relationeel is.
Even een vraag aan de starter, in je voorbeeld die je in je topic zette ga je van persoon a (1) naar persoon b (2) naar persoon c (3). Is die volgorde vast? Als dat zo is gaat met rand, namelijk niet goed werken.
Je mist een puntkomma achter die regel met rand ()
En op me site heb ik OOP trouwens prima toegepast. OOP loze versie van me site was langzamer
Sebastiaan:
@Mitch: C progggramma's zijn niet minder, maar wel minder overzichtelijk en efficient dan een OOP versie in C++
Overzichtelijk is een mening, ligt aan je eigen style.
C programma's zijn net zo efficient, het is enkel een andere denkwijze.
PSP programma's zijn niet minder efficient omdat ze niet in C++ zijn geschreven.
( C++ werd dan door zijn bedenker niet voor niets "C with classes" genoemd. )
Quote:
En op me site heb ik OOP trouwens prima toegepast. OOP loze versie van me site was langzamer
Als je het goed doet, is er geen verschil.
Dus het ligt dan echt aan jezelf.
OOP is voor PHP omdat de omvang van de scripts veelal klein is, vaak teveel gedoe.
Een gastenboek in OOP kost je veel langer dan een niet-OOP gastenboek dat je een kwartier kost ( zie reactie van Arjan )
Mja, /me gaat weer prutsen in C.
Heb toch niets beters te doen, en of je nu
class blaat schuift, of struct blaat boeit me ook niet :+
Gewijzigd op 27/12/2005 19:54:00 door Mitch X
Ik gebruik classes puur voor de overzicht, en die 'lifestyle' bevalt me goed
Jan:
Je mist een puntkomma achter die regel met rand ()
:-))
$pagina=$array[$i];
$pagina.=".html";
was er fout aan?
1)
Code (php)
nummers zijn aanwijzingen hé
http://kaag.frih.net/test.php
Gewijzigd op 27/12/2005 20:03:00 door wouter reyntjens
één instructie is