variabele > functie > echo = lukt niet
Ik heb nu een script dat in de verste verte lijkt op het volgende:
Het komt er dus neer dat ik een variable aanmaak, die wil ik laten echoën in een functie, en dan roep ik die functie aan. Het verwachte resultaat is dus dat de waarde van de variable wordt geëchod.
Maar wat er gebeurd is: niks.
Als ik kijk of de variable isset() geeft hij false terug.
Het lijkt er dus op dat de variable niet in de functie bruikbaar is... Mijn probleem is dat ik dat dus wel wil.
Hoe krijg ik de variable zover te werken buiten functies, en binnen functies?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Douwe
kan ik ook in een keer alle vars global maken?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door GaMer B
In jouw code is niet/nauwelijks terug te vinden waar je $foo allemaal voor gaat gebruiken. Jij verandert de waarde ergens en vervolgens valt er vanallesennogwat om. Waarom? Omdat er blijkbaar her en der in functies deze variabele als global wordt aangeroepen.
Wil je de kans verkleinen dat je hiermee de mist in gaat, zorg dan voor hele goeie documentatie! Helaas is documenteren een zwak punt van de beste programmeurs...
@Frank: bedankt voor de nuancering. Hoef ik die niet meer te geven :)
Okay, dat had ik ook al bedacht, maar dat heeft geen zin waar ik het ga gebruiken.
@pgFrank;
Dat maakt niet uit, het gaat over een var die ik niet vanplan ben aan te passen, en dus eigenlijk dienst doet als defined-var, maar beter staat als gewone var.
Quote:
Definieer hem dan gewoon als constante!Dat maakt niet uit, het gaat over een var die ik niet vanplan ben aan te passen, en dus eigenlijk dienst doet als defined-var, maar beter staat als gewone var.
Ja, dat begrijp ik, maar om mijn redenen wil en doe ik dat niet.
Ok, je zult er je redenen voor hebben. Maar dit is wel de netste manier om dit op te lossen. Aan het global maken van variabelen kleven namelijk ook een groot aantal nadelen als je niet heel erg netjes script, om het maar niet te hebben over het globaliseren van alle variabelen.
Douwe Ikkuh schreef op 17.11.2007 06:53:
Maak dan maar vast wat uurtjes vrij voor het debuggen van je systemen, variabelen hebben de eigenschap om nog wel eens van waarde te veranderen. En wanneer je dan op de meest onverwachte plaatsen van deze variabele gebruik gaat maken, dan kom je nog wel eens voor een verrassing te staan.@Blanche;
Veel succes!