veilig?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# .Net Developer

Dit ga je doen Het bouwen van Api's; Nieuwe oplossingen bouwen met C# .Net; De huidige software uitbouwen met C# .Net; Meewerken in projecten; Meedenken aan de toekomstplannen en verbeteringen; Onderdeel van het Scrum Team. Hier ga je werken Onze klant is een dienstverlenende organisatie voor diverse soorten organisaties in Nederland. Ze zijn van oorsprong een familiebedrijf en er is een open cultuur. Ze zijn vooruitstrevend op IT gebied en hebben een eigen inhouse development team van circa 11 man. Je komt hier te werken in het subteam .Net Core. Hier werken ze volgens scrum met de nieuwste technieken en

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Voor een opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Back end developer

Functie Jij als full stack ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor 90% van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van grote maatwerk applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. De technische uitdaging momenteel is dat

Bekijk vacature »

TypeScript developer (tot € 6.000, - bruto pe

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een ervaren Typecript developer die niet alleen zichzelf verder ontwikkelt, maar het ook leuk vinden om op termijn meer junior collega’s op pad te helpen. Je zult aan de slag gaan met het migreren van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde aan User Experience en kiezen ze duidelijk voor kwaliteit i.p.v. snelheid. Je krijgt dus de ruimte om vanuit gedegen onderzoek te werk te gaan en het borgen van kwaliteit staat hoog in het vaandel.

Bekijk vacature »

Junior PHP ontwikkelaar

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

IT Manager team PaaS

TenneT is hard groeiende om haar ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Lead PaaS die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je wordt de Teammanager (Lead) van een nieuw team binnen de afdeling Basic van Information Technology and Facilities (ITF) van TenneT. Het team heet Platform as a Service. Hier wordt elke dag in een goede sfeer met zijn allen hard gewerkt om vanuit IT

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer (React)

Functie Met een ontwikkelafdeling van ruim 20 collega’s is dit zo ongeveer de helft van alle medewerkers. De software(ontwikkeling) is dan ook de drijvende kracht binnen de organisatie. Ze werken aan het verbeteren dan de bestaande, maar zeker ook nieuwe producten. De software bestaat uit verschillende (React) webapplicaties, maar ook een mobile (React native) app. Hierdoor kom je met verschillende uitdagingen in aanraking en is Mobile kennis natuurlijk mooi meegenomen. De software wordt door vele duizenden professionals dagelijks gebruikt en bevatten grote hoeveelheden data. Aan het team de uitdaging om hierin de best mogelijke gebruiksvriendelijkheid neer te zetten door gebruik

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Jouw team van vier collega .NET developers is verantwoordelijk voor het bouwen van de ETL processen van jouw nieuwe werkgever. Op dit moment wordt de front-end gedaan door een extern team van professionals. Echter wilt jouw nieuwe werkgever graag intern deze kennis uitbreiden en heeft dan ook de ambitie om dit voor het eind van het jaar intern te gaan aanpakken. Dit betekend dat jij als .NET ontwikkelaar de ideale kans krijgt om jezelf samen met jouw collega’s te ontwikkelen als full stack developer. Als .NET ontwikkelaar werk jij bij deze gave werkgever met C# .NET, SQL, JavaScript, REST

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer werk jij samen in een multidisciplinair ontwikkel team met 1-2 Senior .NET developers, twee front-end developers, Data Scientists en één UX designer. Als team werken jullie aan het ontwikkelen van een Cloud based applicatie en aan het stabieler maken van deze applicatie. Ook unit testing gaat erg belangrijk worden in jouw nieuwe functie. Samen met de Senior .NET ontwikkelaar wordt jij verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de API. Jullie werken met veel data en incidenteel komen er ook data vraagstukken en zullen er wat queries gedraaid moeten worden. Dit betekend dat jij veel gaat werken met

Bekijk vacature »

VB.NET developer

Functie Het development team waar jij in terecht komt bestaat uit twee ervaren software developers. De directeur/eigenaar is tevens één van deze developers. Jij werkt direct samen met jouw werkgever en kan dan ook veel kennis en ervaring bij dit bedrijf op doen. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de kantoorapplicatie die deze organisatie aanbied in een niche markt. Het team is op dit moment actief bezig met een migratie waarbij het eindstation eindigt in een C# .NET omgeving. Echter is een deel van de software al geschreven in C# .NET. Hierbij is gebruik gemaakt van C# .NET, CSS, HTML,

Bekijk vacature »

Fullstack Webdeveloper .NET Azure Big Data SaaS

Bedrijfsomschrijving Deze klant van ons is recentelijk onderdeel geworden van een grote moederorganisatie, ze zijn dé partij als het gaat om software maken voor ambitieuze ondernemers, ze maken maatwerk software. Vanuit het fantastisch vormgegeven hightech gebouw te Rotterdam centrum werken ze met zo'n 40 medewerkers aan hoogwaardige software gericht op financiële data, betaalinformatie, maar ook backoffice software. De software wordt webbased, desktop en mobile aangeboden en er worden zeer moderne ontwikkeltechnieken toegepast. Je moet dan denken aan patroonherkenning, Big Data, Machine Learning en OCR. Als Developer, ongeacht je niveau, ga je hier te maken krijgen met de allerleukste kant van

Bekijk vacature »

Front-end developer

Functie Als front-end developer kom je te werken in een team van 30 gedetacheerde, en het team is momenteel flink aan het groeien. Je hebt ervaring met het bouwen van complexe bedrijfsapplicaties waar je gebruik maakt van de nieuwste technologieën waarmee jij elke klant omver blaast. Het gaat om uitdagende projecten met een gemiddelde doorlooptijd van 2 jaar. Hierdoor heb jij echt de volledige focus op een project en kun je flinke impact maken. Het team zit boordevol met ervaren developers die samen dezelfde ambitie delen. Aan de hand van opleidingen en trainingen kun je certificaten halen in jouw expertise

Bekijk vacature »

Full stack developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Full stack Developer / .NET / Angular / Azure

Dit ga je doen Jij gaat je als Full Stack .NET Developer voornamelijk bezighouden met: Het vertalen van concepten naar passende innovatieve en duurzame oplossingen; Het ontwikkelen van bedrijf kritische en gebruiksvriendelijke applicaties voor de internationale markt en intern gebruik; Bouwen aan software om het Internet of Things netwerk te ondersteunen; Het maken en onderhouden van interfaces tussen systemen aan de hand van API's; Het onderhouden en blijven verbeteren van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Binnen deze organisatie zal jij als Full Stack .NET Developer een belangrijke rol krijgen en ga je dagelijks de uitdaging aan om maatwerk

Bekijk vacature »
Ozzie PHP

Ozzie PHP

20/06/2011 22:40:36
Quote Anchor link
Hallo,

Ik wil een framework bouwen dat bestaat uit een publiek deel (dit staat in de WWW map op de server) en een privé deel (dit staat buiten de WWW map op de server). Nu wil ik in het publieke deel van het framework een script maken waarmee je kunt aangeven in welke directory het privé deel staat.

Dit is ongeveer de bedoeling. Je plaatst het publieke en het privé deel op de server. Vervolgens roep je een bepaalde url aan, bijvoorbeeld www.mijnsite.nl/setup.

Nu wordt het bestand setup.php aangeroepen. Er wordt een folderstructuur getoond en nu kun je zelf op zoek gaan naar de directory waarin je het privé deel hebt geplaatst. Je klikt daarna op OK. Er wordt gecontroleerd of het privé deel inderdaad in die directory staat. Zo ja, dan wordt het index.php bestand overschreven en wordt in dit bestand het privé deel van het framework aangeroepen.

Nu vraag ik me af of dit veilig is. Als iemand het setup bestand zou kunnen aanroepen dan kan hij precies zien welke mappen er op mijn server staan.

Ik heb de volgende veiligheidsmaatregelen aangebracht, maar ben toch benieuwd of dit voldoende is.

- Ik werk met rewrite rules in htaccess waardoor het bestand setup.php niet via de browser kan worden aangeroepen.

- in mijn index.php staat een define INDEX. In setup.php controleer ik of INDEX gedefined is (met andere woorden, ik controleer of setup.php via index.php is aangeroepen). Zo niet dan roep ik de homepage aan.

Verder wil ik in het nieuw gegenereerde index.php bestand een variabele gaan setten, bijvoorbeeld $setup = false. In setup.php controleer ik dan of $setup geset is en op false staat. Zo ja, dan roep ik de homepage weer aan en voer ik het setup script niet uit.

Nu vraag ik mij af of ondanks mijn veiligheidsmaatregelen het setup.php bestand toch kan worden aangeroepen (bijvoorbeeld door iemand anders die ook een website op mijn server host... shared hosting namelijk) en of de INDEX define en het setten van $setup op een andere manier kunnen worden gefaket. Ik noem maar iets... stel iemand die ook op mijn server zit maakt op een php bestand en zet daarin define('INDEX', true) en $setup = true en vervolgens zou hij mijn setup.php bestand aanroepen. Wat gebeurt er dan?

Kortom... is mijn manier veilig ja of nee?
Gewijzigd op 20/06/2011 22:46:35 door Ozzie PHP

PHP hulp

PHP hulp

16/01/2025 20:58:10

- SanThe -

- SanThe -

20/06/2011 22:49:42
Quote Anchor link
Waarom verwijder je setup.php niet gewoon.

20/06/2011 22:54:48
Quote Anchor link
klinkt veilig, maar ben het ermee eens.. de setup gewoon na instalatie verwijderen

Ozzie PHP

Ozzie PHP

20/06/2011 23:01:25
Quote Anchor link
Hmmm... daar had ik nog niet aan gedacht. Mijn idee was om het wel te laten staan want stel dat ik het prive deel in een andere map wil zetten dan heb ik het weer nodig.

Op het moment dat je het framework op de server zet dan staat in de index.php require 'setup.php'. Vervolgens wordt het index.php bestand overschreven en dan wil ik dus die variabele $setup = false erin zetten. Hier laat ik dan het setup.php bestand op controleren. Als ie op false staat dan werkt het setup script niet. Ik moet dan eerst in index.php die variabele handmatig op true zetten voordat ik het setup script kan aanroepen. Maar wat ik nu wil weten is of je dat kunt faken.

Dus stel iemand die toegang heeft tot de server waar mijn bestand op staat, maakt een bestand waar hij in zet $setup = true en vervolgens requiret hij mijn bestand. Kan zoiets?

- SanThe -

- SanThe -

20/06/2011 23:16:46
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 20/06/2011 23:01:25:
Dus stel iemand die toegang heeft tot de server waar mijn bestand op staat, maakt een bestand waar hij in zet $setup = true en vervolgens requiret hij mijn bestand. Kan zoiets?

Of de serverinstellingen het toelaten weet ik niet, maar technisch gezien is dit mogelijk.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

20/06/2011 23:20:36
Quote Anchor link
hmmm... is dat iets waar ik rekening mee moet houden, met een dergelijk scenario? Of gaat dat te ver? Weet je nog een andere manier hoe ik het nog beter kan beveiligen?

Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

20/06/2011 23:22:42
Quote Anchor link
Klink zover ik het nu kan overzien veilig en het is zeker zoals hier al gezecht word een aanrader om dan wel de setup.php te verwijderen of dan wel hem te verplaatsen naar het Prive gedeelte... (waar je hem dan nog voor wilt/kan gebruiken moet je even kijken want anders kan je hem net zo goed gewoon verwijderen..)

mocht je hem naar de prive dir verplaatsen zou je eventueel daar je key in kunnen zetten en die checken mocht je updates doorvoeren (mocht je hem op licentie gooien)

maar heb je een voorbeeld waar ik aan kan denken welke kan je op wilt met je framework ?
Gewijzigd op 20/06/2011 23:26:00 door Marco PHPJunky

- SanThe -

- SanThe -

20/06/2011 23:23:38
Quote Anchor link
Als je setup.php niet wil verwijderen, rename het dan naar iets anders of geef het geen leesrechten of zoiets. Je kan het ook verplaatsen naar buiten de webroot.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

20/06/2011 23:29:25
Quote Anchor link
Oké, maar binnen of buiten de webroot maakt dan toch niet meer uit?

"maar heb je een voorbeeld waar ik aan kan denken welke kan je op wilt met je framework ?"

Een framework met cms wil ik maken. Ik wil dit dan installeren en dit ga ik dan als basis gebruiken wanneer ik een website ga maken. Ik ben nog maar met de basis bezig hoor :)

Maar volgens mij is het nu wel veilig voor mensen van "buitenaf" die niet op de server kunnen, maar is het niet 100% veilig voor mensen die wel op de server kunnen, maaaaar... is dat laatste eigenlink niet altijd het geval vraag ik me dan af.

Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

20/06/2011 23:40:11
Quote Anchor link
als je het buiten de webroot houd maar het wel een verschil want het is een heel stuk lastiger bij te komen dan als hij gewoon in de webroot staat..
en ja wat betreft niet 100% voor de mensen die wel toegang hebben tot de server is een beetje water naar de sloot dragen denk ik want wil je hem zo goed afschermen dat je er zelf niet meer bij kunt komen dan of op welke manier toegant tot de server bedoel je ? (ftp, code, hands-on acces)

maar oke klinkt leuk ik hoop dat je ons op de hoogte houd van je voorderingen en status van het project.

mocht je hem buiten de webroot zetten en je zou het doen zoals je hierboven aangeeft dan zou je dus eventueel een update bestand kunnen maken (mocht je updates doen) en dan aan de mensen zelf laten kiezen in welke map de prive folder staat en dan laten checken met serial / code uit setup of other file... en daarna pas de update doorvoeren op iets dergelijks...

Ozzie PHP

Ozzie PHP

20/06/2011 23:43:37
Quote Anchor link
Het systeem is (nog) niet voor verkoop ofzo hoor... dus licenties e.d. ga ik niet doen. Maar ik zit nu te denken... dat kopieren naar de prive directory gaat niet, want als ik de prive directory verplaats, dan verplaats ik ook het setup script en kan ik het vanuit de publieke map dus niet meer terugvinden :)

20/06/2011 23:43:39
Quote Anchor link
het is opzich erg ver gezocht..
maar om er zeker van te zijn dat ze het bestand niet gemakkelijk vinden het gewoon een onlogische naam geven en of het een schrijfbeveiliging geven.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

20/06/2011 23:49:16
Quote Anchor link
schrijfbeveiliging heeft geen zin, dan kan ik het zelf ook niet schrijven... zelfde geldt voor leesbeveiliging :-s

Toevoeging op 21/06/2011 00:20:44:

iemand nog een andere oplossing?

Ozzie PHP

Ozzie PHP

22/06/2011 16:15:52
Quote Anchor link
Ik zat me nog het volgende te bedenken.

Op het moment dat ik het index.php bestand overschrijf zou ik hier natuurlijk een of andere code in kunnen verwerken, bijvoorbeeld $setup_code = 'askjekjeajeae343a'. Die code die laat ik dan genereren door het setup.php bestand. Vervolgens sla ik deze code ook op in het setup.php bestand zelf. Als het setup.php bestand dan zou worden aangeroepen, dan kan ik controleren of de code klopt. Zo ja, dan is het een legale aanroep. Zo nee, dan stuur ik de aanroep door naar de homepage.

Het enige wat ik dan nog moet zien voor elkaar te krijgen is hoe ik een eventuele hacker moet blokkeren. Stel dat iemand vanaf mijn eigen server (shared hosting) het setup.php bestand aanroept met een foute code, dan wil ik dat hij geblokkeerd wordt. Zou dat kunnen op basis van ip-adres? Of heeft hij hetzelfde ip-adres als ik (als gevolg van shared hosting)?
Gewijzigd op 22/06/2011 16:16:53 door Ozzie PHP

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.