Vergelijkings script

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 3 4 5 6 volgende »

Everzz

Everzz

15/02/2006 10:44:00
Quote Anchor link
Ik zoek een script waarbij je producten kunt vergelijken, bijvoorbeeld je hebt een site met 10 telefoons, en je wil er 4 vergelijken, dat je dan die 4 kan aanvinken en dat ze in een volgende pagina of een nieuw venster in een schema komen te staan, met hun eigenschappen, weet iemand hoe je dat script moet maken, of of er al een soort gelijk script is ?

Je zou me egt heel erg helpen !
Alvast bedankt!

Everzz
Gewijzigd op 17/02/2006 15:08:00 door Everzz

PHP hulp

PHP hulp

16/01/2025 14:42:39

Erik Rijk

Erik Rijk

15/02/2006 10:48:00
Quote Anchor link
je zou via $_POST[] de 4 aangevinkte telefoons mee kunnen nemen naar de volgende pagina.
en via een query de data uit de db trekken.

Everzz

Everzz

15/02/2006 10:56:00
Quote Anchor link
Ik zal het proberen, maar ik ben niet helemaal in to de script, ik ben zeg maar een beginner wil het heel graag kunnen, en heb het ook nodig voor school en werk. dus als iemand mij een beginnetje wilt geven zou ik dat zeer op prijs stellen, maar in ieder geval eric bedankt, ik ben wel aan de gang met jou tips bedankt

Erik Rijk

Erik Rijk

15/02/2006 11:02:00
Quote Anchor link
je maakt 2 pagina's

op pagina 1, waar je checkboxen kan selecteren maak je een formulier.

<form method='post' action='
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<? echo 'pagina2.php'; ?>
'>

zo stuur je de $_POST[] variabelen mee naar de pagina 2.
en als je weet hoe je query moet maken zal het verder geen probleem zijn

Everzz

Everzz

15/02/2006 11:04:00
Quote Anchor link
Ik weet he ik een Querie maak, bednt ighet meteenprberen,
ps welk programa gebruik jij?
Want ik zit hier op een zken pc dus heb niet alles.

Everzz

Everzz

15/02/2006 11:05:00
Quote Anchor link
draadloos toetsenborden:@bedankt in ieder geval ik ga het meteen proberen moest er staan.
zaken pc

Stefan van Iwaarden

Stefan van Iwaarden

15/02/2006 11:06:00
Quote Anchor link
Dreamweaver is een veel gebruikt programma, zorg er in ieder geval voor dat je er een hebt die de code highlight net zoals dat hier op het forum ook gebeurd.

ps, mag jij op je werk websites bouwen?

Everzz

Everzz

15/02/2006 11:09:00
Quote Anchor link
haha ja sterker nog het is voor het bedrijf;)

Everzz

Everzz

15/02/2006 11:21:00
Quote Anchor link
de query heb ik helemaal perfect nu, alleen ik kom er neit uit hoe je deze in een website kunt verwerken
want ik moet idd 2 pagina's maken
1) met alle product namen
- hier bij kun je de gewenste producten aanvinken

pagina
2) hierin komen de geselecteerde producten MET eigenschappen

Help! een beginnertje(A)

Stefan van Iwaarden

Stefan van Iwaarden

15/02/2006 11:28:00
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
$query
= "SELECT * FROM producten";
$result = mysql_query($query);

while($row = mysql_fetch_array($result))
{

//alle variabelen
$id = $row['id'];
$naam = $row['naam'];
enz.

echo($naam);
}

?>

dit is even heel snel en niet uitgelijnd, maar zo laat hij alle productnamen zien die in de tabel producten voorkomen.

let erop dat alles wat je in de while loop zet steeds opnieuw herhaald wordt bij ieder record, dus de echo($naam) wordt steeds herhaald wat ook de bedoeling is om alle records op het scherm te krijgen.
maar als je bijv een tabelletje wil maken moet je <table> en </table> wel buiten de lus zetten omdat er anders steeds een nieuwe tabel gemaakt wordt.
zet je bijv. $naam niet in de lus, dan wordt alleen het laatste record getoond.

overigens vind ik het vreemd dat je niet al van de nodige software bent voorzien als je het voor je werk doet. dan hoor je toch juist een super professioneel programma tot je beschikking te hebben en geen kladblok oid?
Gewijzigd op 15/02/2006 11:33:00 door Stefan van Iwaarden

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

15/02/2006 11:41:00
Quote Anchor link
Jij gaat voor een bedrijf een website bouwen? Maar je mist de absolute basis?

Weet dat bedrijf dat ook?

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
<?php
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST")
{

if(isset($_POST['producten']))
    {

foreach($_POST['producten'] as $index => $waarde)
        //doe wat leuks
    }
}
else{
    $query = "SELECT productnaam, productid FROM tabel ORDER BY productnaam";
    $resultaat     = mysql_query($query);

if ($resultaat)
    {

$aantal    = mysql_num_rows($resultaat);
    }
else{
        $aantal = 0;
    }

if($aantal >= 1)
    {

echo '<form action="'.$_SERVER['PHP_SELF'].'" method="post">';

while($rij = mysql_fetch_array($resultaat))
        {

$naam = ucfirst($rij['productnaam'];
            $productid = $rij['productid'];

echo '<input type=checkbox name="producten[]" value="'.$productid.'">'.$naam;
        }

echo '<input type="submit" value="Verstuur" name="verstuur">';
        echo '</form>';
    }
}

?>
Gewijzigd op 15/02/2006 11:42:00 door Arjan Kapteijn

Everzz

Everzz

15/02/2006 11:42:00
Quote Anchor link
Ik heb mijn eigen laptop bij, daar heb ik dreamweaver en frontpage en alles op maar, ik heb dreamweaver nog nooit gebruikt, ps ik loop hier stage.

maar ik kom er niet uit in dreamweaver,

Everzz

Everzz

15/02/2006 11:44:00
Quote Anchor link
jaah dat komt allemaal omdat ik hier stage loop ik heb op mijn school wel websites gebouwd verschillende, maar neit echt met scripts erin, dus daar ben ik nog neit in htuis.
ps mijn stage is om te leren dus moet ik dit ook leren:D

Stefan van Iwaarden

Stefan van Iwaarden

15/02/2006 11:45:00
Quote Anchor link
Everzz:
Ik heb mijn eigen laptop bij, daar heb ik dreamweaver en frontpage en alles op maar, ik heb dreamweaver nog nooit gebruikt, ps ik loop hier stage.

dreamweaver is helemaal niet moeilijk, je moet gewoon typen en dreamweaver alleen gebruiken om de code te highlighten. je moet niet proberen om functies in dat programma te gebruiken omdat je het net zo snel zelf typt.

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

15/02/2006 11:46:00
Quote Anchor link
Jij wilt op je stage 'ff' leren hoe je serieuze bedrijfsapplicaties gaan maken? Wat een onverantwoordelijk bedrijf & school..

Stefan van Iwaarden

Stefan van Iwaarden

15/02/2006 11:47:00
Quote Anchor link
Everzz:
jaah dat komt allemaal omdat ik hier stage loop ik heb op mijn school wel websites gebouwd verschillende, maar neit echt met scripts erin, dus daar ben ik nog neit in htuis.
ps mijn stage is om te leren dus moet ik dit ook leren:D

ik neem aan dat je toch wel een of andere opleiding achter de rug hebt? of zeggen ze gewoon van, maak dit vergelijkingsscript maar even ookal weten ze dat het voor jou nog een hele opgave zal zijn?

Everzz

Everzz

15/02/2006 11:52:00
Quote Anchor link
haha juist jah, het is ook maar een test of ik zelfstandig iets op kan lossen (met behulp van internet, forums) nee ik heb nog geen opleiding achter de rug, ik zit nu in het 2e jaar van deze opleiding ICT beheerder, ik ga volgend jaar aplicatie doen. En het enige dat er is is dat ze wel willen dat deze site echt gebruikt word, dus ik heb er nog 4 maanden voor dus als mensen mij kunnen helpen krijg ik dat echt wel voor elkaar! ps. de rest van de site is al in elkaar gezet.

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

15/02/2006 11:59:00
Quote Anchor link
4 maanden? Ik heb net in 2 minuten hierboven al 80% neergezet?

Everzz

Everzz

15/02/2006 12:02:00
Quote Anchor link
jaah dit is ook niet mijn enigste opdracht, maar aub help me liever dan zeuren over dat het stage is etc:)

mar ik heb wel respect dat jullie het kunne daarom vraag ik alleen om hulp

Shakes

Shakes

15/02/2006 12:07:00
Quote Anchor link
Stefan:
Everzz:

dreamweaver is helemaal niet moeilijk, je moet gewoon typen en dreamweaver alleen gebruiken om de code te highlighten. je moet niet proberen om functies in dat programma te gebruiken omdat je het net zo snel zelf typt.

Ik vond Dreamweaver juist ontzettend irritant. Voor html pagina's is het wel een nuttige WYSIWYG editor als je begint met html maar voor php is het echt een hel :(.
Zelf gebruik ik ultraedit32, springt automatisch in en geeft het ook alle mooie kleurtjes :p

Erik Rijk

Erik Rijk

15/02/2006 12:08:00
Quote Anchor link
Ik heb niet alle berichten gelezen, maar ik zie wel dat Arjan al een groot deel voor je gemaakt heeft.
Ik zou hem dankbaar zijn ipv te zeggen dat hij niet zo moet zeuren over je stage.

Er worden hier geen kant en klare scripts geleverd, als wij dat wel zouden doen zou de website www.gratiswerkendephpscripts.nl heten.

Er wordt hier hulp geboden, we willen dus ook zien dat je er zelf moeite voor doet.

Mvg,

Erik

Pagina: 1 2 3 4 5 6 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.