Verjaardagen vermelden op mijn site
Roy
25/01/2006 09:29:00Hoi,
Ik beheer een website van een voetbalvereniging www.joswgm.nl ik heb van alle leden hun verjaardag in een exelbestandje, nu wil ik een script maken dat op de dag van een verjaardag automatisch dit wordt vermeld op de website .. kan iemand mij hier mee helpen???
alvast bedankt...
Roy
Ik beheer een website van een voetbalvereniging www.joswgm.nl ik heb van alle leden hun verjaardag in een exelbestandje, nu wil ik een script maken dat op de dag van een verjaardag automatisch dit wordt vermeld op de website .. kan iemand mij hier mee helpen???
alvast bedankt...
Roy
PHP hulp
16/01/2025 18:28:18Robert Deiman
25/01/2006 09:50:00Als je MySQL hebt kan je de verjaardagen van de spelers toevoegen, (als yyyy-mm-dd) en dan met de query:
SELECT naam FROM verjaardag WHERE datum=NOW();
SELECT naam FROM verjaardag WHERE datum=NOW();
Jan Koehoorn
25/01/2006 09:50:00Hallo Roy,
je kunt het beste je Excel bestand overzetten in een MySQL tabel. Als je de geboortedatum in een veld met type DATE zet, kun je kijken wie er vandaag jarig is met
SELECT persoon
FROM tabel
WHERE geboortedatum = CURRENT_DATE()
je kunt het beste je Excel bestand overzetten in een MySQL tabel. Als je de geboortedatum in een veld met type DATE zet, kun je kijken wie er vandaag jarig is met
SELECT persoon
FROM tabel
WHERE geboortedatum = CURRENT_DATE()
Roy
25/01/2006 10:00:00- wes -
25/01/2006 10:08:00Jan Koehoorn
25/01/2006 10:17:00Arjan Kapteijn
25/01/2006 10:24:00Wat is je kennisniveau van php/mysql?
A) Ik heb een computer met windows
B) php? mysql? wasda? kan ik dat downloaden?
C) Ik weet dat het een scriptingtaal en een database systeem is, maar verder geen ervaring mee...
D) Ik kan echoén
E) Ik kan arrayén
F) Ik kan gegevens met php uit een database trekken, invoeren en wijzigen.
G) Waarom stel ik deze vraag? Ik weet alles! Ik heb jullie hulp niet nodig!
A) Ik heb een computer met windows
B) php? mysql? wasda? kan ik dat downloaden?
C) Ik weet dat het een scriptingtaal en een database systeem is, maar verder geen ervaring mee...
D) Ik kan echoén
E) Ik kan arrayén
F) Ik kan gegevens met php uit een database trekken, invoeren en wijzigen.
G) Waarom stel ik deze vraag? Ik weet alles! Ik heb jullie hulp niet nodig!