verschillende styles op één pagina (o.a. bij advertenties)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bart

Bart

19/11/2005 14:41:00
Quote Anchor link
Hallo;

Ik hoop dat ik deze vraag in het goede topic post. Ik ben een absolute beginner op het gebied van webdesign. Ik ben op mijn site aan het testen met een script waarbij de bezoeker kan kiezen tussen twee CSS bestanden en deze keus wordt opgeslagen in een cookie.

Ook heb ik op de site een advertentie van google adsense. Bij het plaatsen van deze advertentie wordt vooraf de opmaak bepaald en deze is niet gekoppeld aan een stylesheet. Nu vraag ik me af (en niet alleen voor het plaatsen van twee verschillende advertenties, ik verwacht dat dit ook bij andere zaken van pas zal komen) of het mogelijk is om de site zo aan te passen dat deze een bepaald gedeelte (script) koppelt aan de keuze voor een style. Ik denk dat deze vraag onduidelijk gesteld is... ik hoop dat ik het kan verduidelijken met onderstaand voorbeeld. Wat ik dus zoek is een script dat het volgende doet:

------------------------------------
if style=style1.css then --> script1
if style=style2.css then --> script2

script 1:
google adsense script met opmaak 1

script 2:
google adsense script met opmaak 2
------------------------------------

Nogmaals; ik ben een absolute beginner maar ik hoop toch dat ik mijn vraag heb kunnen verduidelijken. Ik heb geprobeerd zelf te zoeken op internet, maar omdat ik niet weet hoe ik dit zou moeten benoemen heeft dat niets opgeleverd.

Ik zou een dergelijk script (als dat bestaat) ook bijvoorbeeld kunnen gebruiken om in een bepaalde style een <div> toe te voegen, en in een andere niet.

Ik hoop dat iemand mij kan en wil helpen; alvast heel erg bedankt !!

Met vriendelijke groet, Bart (www.chrisrea.nl)