verschillende styles op één pagina (o.a. bij advertenties)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bart

Bart

19/11/2005 14:41:00
Quote Anchor link
Hallo;

Ik hoop dat ik deze vraag in het goede topic post. Ik ben een absolute beginner op het gebied van webdesign. Ik ben op mijn site aan het testen met een script waarbij de bezoeker kan kiezen tussen twee CSS bestanden en deze keus wordt opgeslagen in een cookie.

Ook heb ik op de site een advertentie van google adsense. Bij het plaatsen van deze advertentie wordt vooraf de opmaak bepaald en deze is niet gekoppeld aan een stylesheet. Nu vraag ik me af (en niet alleen voor het plaatsen van twee verschillende advertenties, ik verwacht dat dit ook bij andere zaken van pas zal komen) of het mogelijk is om de site zo aan te passen dat deze een bepaald gedeelte (script) koppelt aan de keuze voor een style. Ik denk dat deze vraag onduidelijk gesteld is... ik hoop dat ik het kan verduidelijken met onderstaand voorbeeld. Wat ik dus zoek is een script dat het volgende doet:

------------------------------------
if style=style1.css then --> script1
if style=style2.css then --> script2

script 1:
google adsense script met opmaak 1

script 2:
google adsense script met opmaak 2
------------------------------------

Nogmaals; ik ben een absolute beginner maar ik hoop toch dat ik mijn vraag heb kunnen verduidelijken. Ik heb geprobeerd zelf te zoeken op internet, maar omdat ik niet weet hoe ik dit zou moeten benoemen heeft dat niets opgeleverd.

Ik zou een dergelijk script (als dat bestaat) ook bijvoorbeeld kunnen gebruiken om in een bepaalde style een <div> toe te voegen, en in een andere niet.

Ik hoop dat iemand mij kan en wil helpen; alvast heel erg bedankt !!

Met vriendelijke groet, Bart (www.chrisrea.nl)

PS: ik weet dat het bij het opmaken van advertenties bij google mogelijk is om meerdere opmaken toe te kennen aan één advertentie, maar dan worden deze willekeurig gekozen, onafhankelijk van de style van de rest van de pagina.

PHP hulp

PHP hulp

15/01/2025 18:00:08

Robert Deiman

Robert Deiman

19/11/2005 15:42:00
Quote Anchor link
Zoek eens in google hoe een cookie werkt, dan maak je 2 if loops:
- 1 voor de 1e .css
- 2e voor de 2e .css en bij beide controleer je of de waarde van de cookie is gemaakt, en zo ja welke waarde dat is..

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.