via html form data uit excel file halen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Camy

camy

06/02/2006 17:08:00
Quote Anchor link
Hallo mensen,

ik ben bezig met mijn afstudeerstage.
Zelf ben ik een leek op het gebied van php, met enige html ervaring.

Ik heb een website gebouwt met een form erin.
Hierop kan men b.v. een kenteken invoeren(textfield), waarna men op de button(verzenden) klikt.

Vervolgens moet het systeem automatisch in het excel bestandje gaan zoeken naar de betreffende kenteken (die in de Kolom kenteken staat!) en automatisch de 2 velden ernaast weergeven in een webpagina, die zich automatisch opent nadat de klant op de (verzend) button heeft geklikt.

b.v.
kenteken (cel A2)
merk type (cel B2)
waarde (cel C2)

ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen.
alvast bedankt mensen.

PHP hulp

PHP hulp

16/01/2025 11:56:35

Willem vp

Willem vp

06/02/2006 17:34:00
Quote Anchor link
Als je een server hebt die onder Windows draait, zou je je een ODBC data source kunnen maken die je verbindt met je Excel-bestand. Via de ODBC-functies van PHP (klik) zou je er dan data uit kunnen peuteren.

Stefan van Iwaarden

Stefan van Iwaarden

06/02/2006 17:48:00
Quote Anchor link
als je echt een leek bent op php gebied en je hebt ook geen zin om hier iets over te leren is er ook nog een makkelijke maar minder fraaie oplossing.

als het goed is kun je een excel bestand ook als webpagina saven. die kun je dan uploaden. en dan moet je nog even een zoekfunctie op je pagina maken en dan zoekt hij gewoon je pagina door op dat kenteken.

het minder fraaie hieraan is natuurlijk dat je zo'n hele lijst met kentekens onder je zoekformuliertje hebt staan, en afhankelijk van de grootte van die lijst kan dit de laadtijd van de pagina ook beïnvloeden.

ik heb zelf die methode van "als webpagina" saven nog nooit geprobeerd, heb het ook alleen maar van horen zeggen.
Gewijzigd op 06/02/2006 17:49:00 door Stefan van Iwaarden

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

06/02/2006 17:56:00
Quote Anchor link
Dan zou ik eerder mijn Excel bestand als CSV saven en uploaden. Dan kun je met fgetcsv () aan de gang.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.