Vraag over automatisch deleten ...
Ik heb een probleem met mijn website.
Namelijk ik zo willen dat een gebruiker die zich 45 dagen niet meer heeft ingelogd automatisch verwijderd wordt ik heb al reeds een veld in mijn database 'ingelogd' en daar staat bevoorbeeld 20040914 in.
Weet er iemand hoe ik zo een persoon automatisch kan verwijderen. want simpel weg 20040914 - 45 kan natuurlijk niet werken.
Hopelijk weet ieemand hier een oplossing voor.
Alvast dank bij voorbaat.
Pj
Vervolgens uitrekenen hoeveel seconden 45 dagen zijn (3888000 als ik me niet vergis), en vervolgens in je db (?) kijken...
Als de aangemeld datum kleiner is dan de huidige datum, MIN 45 dagen in seconden, laten verwijderen...
en dat gaat dan weer de database serieus vertragen ...
Toch bedankt
Wat ik zocht was eigenlijk of je een datum of tijd in een variabele kan opslaan en zorgen dat die niet meer verandert.
Dus dat die bijvoorbeeld na 5 seconden redirect. Tot nu toe doet die dat niet bij mij omdat de tijd uiteraard meeloopt in de variabele en zo nooit de voorwaarde bereikt.
Als iemand daar een antwoord op heeft...graag! :)
Quote:
Maar als er dan iemand al 1.5 jaar lid is dan ga je wel zeer grote cijfers krijgen.
Toch bedankt
Toch bedankt
Euh :/ begrijp hem niet hoor... Of je getal nu uit 50 cijfers bestaat, of uit 2, denk nu niet dat je die 'vertraging' gaat merken...
Ik begrijp jouw ook niet zo goed.
Wat bedoel je eigenlijk met je seconden:
Als iemand zich aanmeld bevoorbeeld wat staat er dan voor aantal seconden (0 of het aantal seconden na 1 januari) En trouwens als het 0 zou zijn ... Die seconden blijven toch niet verderlopen in de database ...
Meer uitleg graag
Dank bij voorbaat
Geeft het aantal seconden sinds 1 januari 1970 ...
Dus als iemand zich aanmeld op vandaag, 28 sept 2004, dan is zijn aanmelddatum het verschil van 1 jan 1970 & 28 sept 2004 in seconden....
Het loopt altijd gewoon door... En nadien controleer je dan of de huidige datum, MIN je tijdslimiet (45 dagen) groter is dan de datum in de db... als dat zo is, delete je hem...
Meer info over date("U");
Tip: af en toe eens Googlen
Nu heb ik het begrepen.
Bedankt !
Pieterjan:
Ja sorry voor het storen.
Nu heb ik het begrepen.
Bedankt !
Nu heb ik het begrepen.
Bedankt !
Storen? :) kan niet :p ik reageer toch maar enkel als ik zelf wil :)
Veel succes ermee :)