Waarden uit MySQL database halen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Sam

Sam

25/10/2005 13:58:00
Quote Anchor link
Hallo,,
Ik ben bezig een simpel verkoop-script te maken met MySQL om hier een beetje PHP/MySQL van te leren. Nu wil ik de producten, prijs naam etc. uit een MySQL database halen...

Ik heb een database gemaakt met tabellen enzo.. waarden ingevoerd...

Maar hoe kan ik nu d.m.v PHP bijvoorbeeld alleen de prijs uit een regel halen?? Ik heb per product een apparte regel gemaakt mer kolommen als prijs, naam, nummer en beschrijving.

Ik denk dat het iets moet zijn zoals:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$prijs
= @mysql_query("SELECT * FROM producten
?>


waarbij producten de tabel is....

Ik hoop dat iemand het snapt, Bedankt alvast, SAPlayer
 
PHP hulp

PHP hulp

08/09/2024 02:27:46
 
- SanThe -

- SanThe -

25/10/2005 14:09:00
Quote Anchor link
Ga eerst eens een beetje rondkijken in andere scripts. En kijk ook eens naar query maken op de mysql site.
 
Sam

Sam

25/10/2005 14:17:00
Quote Anchor link
SanThe:
Ga eerst eens een beetje rondkijken in andere scripts. En kijk ook eens naar query maken op de mysql site.



Ik heb al wat rondgekeken, maar ik weet dus niet hoe je het aanduid. Waar moet ik de tabelnaam neerzette, hoe kan ik aanegven welke regel hij moet selecteren, en hoe kan ik aangeven welke kolom???
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.