waardes uit database verzenden per mail

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Sander van Schalken

Sander van Schalken

27/08/2009 12:02:00
Quote Anchor link
In een applicatie die ik gemaakt heb, wordt er op een gegeven moment via de swift mailer een mail verzonden. Een gedeelte van de tekst zit in de PHP verwerkt en een aantal waardes (b.v. naam met $naam) wordt uit de database gehaald.
Om de opmaak goed te houden heb ik de tekst via het volgende commando veranderd in regels met enters: $tekst = nl2br($tekst);

Nu wil ik graag alle tekst in de database zetten met daarin ook de variabele waardes (b.v. $naam, $geslacht). Als ik echter in de tekst $naam zet, dan wordt bij het verzenden van de mail deze $naam niet veranderd in b.v. 'Pieterse', maar blijft er $naam staan.

Met string replace heb ik dit al proberen te veranderen, maar ik kom er niet uit. Wie heeft al vaker met dit bijltje gehakt en heeft een oplossing?
ps. Het type van dit veld is 'text'. wellicht dat dit ermee te maken heeft.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Sander van Schalken
 
PHP hulp

PHP hulp

08/09/2024 06:50:33
 
Sebastiaan Blaas

Sebastiaan Blaas

09/11/2009 18:21:00
Quote Anchor link
Als je de tekst "parsed" in de db zet heb je je probleem getackelt. Als je het in de trand van een soort template probeerd te doen moet je in de volgende richting denken.


// tpl
Beste %aanhef% %achternaam%

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
// Parsen
$sBody = template;
$sBody = str_replace ( $aSearchTerms, $aReplaceTerms, $sBody );

?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Sebastiaan Blaas
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.