WAT IS EEN DATABASE!!!!
Gewijzigd op 28/01/2015 22:21:01 door Osman efeler
Hoe komt het dan dat je er niets van begrijpt? Het is een schoolopdracht; lijkt me dat een leerkracht toch enige informatie zal hebben gegeven, er een lesboek is, en via Google kun ook veel gevonden worden.
Ook heeft het geen zin om meerdere topics te openen over hetzelfde.
Je vraagt ons dus om je huiswerk voor vrijdag klaar te hebben, zodat jij een voldoende haalt?!
Gewijzigd op 28/01/2015 21:32:58 door Obelix Idefix
Osman, met alle respect is dit niet ons probleem. Dan had je er beter wat eerder mee kunnen beginnen. Daarnaast vind ik het ook erg vervelend dat je alles in hoofdletters schrijft. Als je op Internet alles met hoofdletters schrijft, dan betekent dit dat je die tekst aan het schreeuwen bent. En als iemand tegen me schreeuwt heb ik niet de neiging om diegene te helpen.
Dus, ga eerst normaal praten en leg je probleem duidelijk uit. Wat snap je niet. Aub geen hoofdletters meer gebruiken en je zult rustig moeten wachten totdat iemand je antwoord geeft. Het zijn hier allemaal vrijwilligers, en dat jij te laat aan je opdracht begint daar kunnen wij niks aan doen.
Hier kun je zien wat een database is:
http://bit.ly/O0cUII
Met de beginnershandleiding of een goed boek is dit allemaal goed uit te voeren.
Maar ik moet mijn gegevens doorsturen naar een database? Ik bedoel hoe maak ik er een?
Waar naar toe moet ik het toe sturen? Help alstublieft. Ik zou het superveel waarderen.
Wat weet je wel en wat weet je niet? Je moet een programmeeropdracht uitvoeren, maar je weet niet wat een database is? Ik neem aan dat dit in de opleiding toch wel aan bod is gekomen?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<?php
$db = array (
'host' => 'localhost',
'user' => 'root',
'pass' => '',
'dbname' => 'test'
);
if(!mysql_connect($db['host'], $db['user'], $db['pass']))
{
trigger_error('Fout bij verbinden: '.mysql_error());
}
elseif(!mysql_select_db($db['dbname']))
{
trigger_error('Fout bij selecteren database: '.mysql_error());
}
else
{
$sql = "SET SESSION sql_mode = 'ANSI,ONLY_FULL_GROUP_BY'";
if(!mysql_query($sql))
{
trigger_error('MySQL in ANSI niet mogelijk');
}
}
?>
$db = array (
'host' => 'localhost',
'user' => 'root',
'pass' => '',
'dbname' => 'test'
);
if(!mysql_connect($db['host'], $db['user'], $db['pass']))
{
trigger_error('Fout bij verbinden: '.mysql_error());
}
elseif(!mysql_select_db($db['dbname']))
{
trigger_error('Fout bij selecteren database: '.mysql_error());
}
else
{
$sql = "SET SESSION sql_mode = 'ANSI,ONLY_FULL_GROUP_BY'";
if(!mysql_query($sql))
{
trigger_error('MySQL in ANSI niet mogelijk');
}
}
?>
Heb ik hiermee nu een database?
Ozzie PHP op 28/01/2015 21:46:46:
Wat weet je wel en wat weet je niet? Je moet een programmeeropdracht uitvoeren, maar je weet niet wat een database is? Ik neem aan dat dit in de opleiding toch wel aan bod is gekomen?
En in zijn andere topic weet ie niet wat het verschil is tussen name en value bij <input>.
Volgens mij verdoen we onze tijd.
Gewijzigd op 28/01/2015 21:51:30 door - SanThe -
Dat ga je haast wel denken ja.
>> Heb ik hiermee nu een database?
Osman, zowel SanThe als ik hebben je een link gegeven. Heb je die gelezen?
Wat ik probeer te zeggen is dat ik niet eens begrijp wat er met "database" bedoelt word, en nee Wikipedia of iets dergelijks heeft mij nog niet kunnen helpen... Met dit stukje code hierboven vervul ik dus stap 1? Is dat correct? Dus met dit stukje code hierboven heb ik een database? Ik ben opdringerig en als het zo doorgaat ga ik pas slapen om 3 uur in de ochtend. Want ik kan me gewoon niet meer een onvoldoende veroorloven. En als een van jullie mij eventjes goed hielp dus al mijn vragen beantwoord, niet maakt maar ik heb echt begeleiding nodig.. Het moet Vrijdag af...
Wat jij hebt maakt verbinding met een (reeds bestaande) database, meer niet.
>> Het moet Vrijdag af...
Voor de duidelijkheid dat is JOUW probleem en niet het onze. Als je hierover blijft doorgaan dan denk ik niet dat er nog iemand is die jou gaat helpen. Je bent zelf te laat begonnen, en je moet dat probleem niet op ons afschuiven. Leg eerst maar eens uit wat jij denkt dat er met een database wordt bedoeld aan de hand van de informatie die je zojuist hebt gelezen.
Let op op school.... Van 5 havo mag ik wel wat meer verwachten als veelsteveel onnodige topic's van iemand die hulp van andere niet waardeert.... De hulp die geboden word is dat er info wordt gegeven.... Jij wilt geen info horen jij wilt dat alles voor je wordt gedaan... Welkom in de echte wereld waar dat niet zo werkt... Ga naar school vraag het de leerkracht en verlang niet van ons dat we jou huiswerk maar moeten doen je krijgt t niet voor niks op! Dus bij deze lees andermans hulp voor ze je niet meer willen helpen ;-)
En een database is een plaats waar je alle info opslaat... Waarscheinlijk wist je dat al door de linkjes van andere ;-)
Blijkbaar mis je kennis om een bepaalde deadline voor een schoolopdracht te kunnen halen.
Ik raad je aan om in dit geval contact op te nemen met je mentor om dit te bespreken.
We willen je uiteraard wel helpen op het forum, maar we verwachten zeker wel motivatie van jouw kant, waarin je laat zien wat je zelf als onderzocht en geprobeerd hebt. Het spreekt voor zich dat we geen huiswerkcentrale zijn die alle opdrachten geheel voor jouw maken. Jij bent diegene die de opleiding op school volgt en een opdracht heeft voor een website, en dan verwacht de school dat jij die ook maakt. Daar leer je immers van, en dat ik ook de bedoeling van je studie die je volgt.
Als je echt gerichte vragen hebt die je niet via Google of Wikipedia beantwoord krijgt, of een bepaalde mening wilt weten, schroom dan niet om een nieuw topic te starten.
Ik zou het zeker waarderen als je iets met dit advies doet, en wens je verder veel succes!
Toevoeging op 28/01/2015 23:05:01:
Hier gaan we verder, dit topic sluit ik maar omdat de topicstart inmiddels hier al verwijderd blijkt te zijn.
Gewijzigd op 28/01/2015 23:05:27 door - Ariën -