Wat is slim?

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Tamara Disveld

Tamara Disveld

22/01/2019 13:12:29
Anchor link
Hallo,

ik ben druk aan het onderzoeken wat het beste is voor mijn nieuwe bedrijf. Ik vraag me af wat slimmer is. Wat vinden klanten fijner. Is het verstandiger om op mijn website mijn uurtarief te vermelden, of aan te geven hoeveel het maken van een website kost.

Alvast bedankt voor de reacties,
groet Tamara.

PHP hulp

PHP hulp

26/11/2024 09:25:19

Jacco Engel

Jacco Engel

22/01/2019 13:31:46
Anchor link
Persoonlijk zou ik gaan voor optie 3. Kosten op aanvraag.

Dit omdat eigenlijk nooit een "Vast" tarief voor een website is af te spreken, tenzij je exact van tevoren weet hoe lang je er mee bezig gaat zijn. (en dat weet je eigenlijk nooit).

Verder is er het risico dat mensen op de prijs al afhaken zonder dat je de kans krijgt om uit te leggen waar je die kosten op baseerd

Dus ik zou kosten op aanvraag er op zetten. (my 2 cents)

Ivo P

Ivo P

22/01/2019 13:32:29
Anchor link
het maken van "een website"

Wat is een website? De ene pagina voor een zzp-er? Een site voor een meubelmaker die 100 kasten van alle kanten wil tonen in een mooie slider?
Een pizza-bakker die online wil laten bestellen en betalen?

"website" is nogal breed.

Anderzijds: een uurtarief zegt nog niets.
Als je 10 euro per uur meldt, maar vervolgens 4 weken bezig bent, is dat duurder dan iemand die 100 euro vraagt per uur maar het in 2 dagen voor elkaar boxt.

23/07/2024 03:48:43
Anchor link

23/07/2024 08:40:31
Anchor link
Een prijs hangt van veel factoren af.

Jouw 'bedrijf'; ben je net ingeschreven als ZZP-er bij de KvK of heb je een bv? In het eerste geval kan een prijsstelling lager liggen, bij een bv ligt die bijna 2x zo hoog vanwege belasting en overhead.

Jouw 'klanten'; er zijn verschillende doelgroepen waarop je je kunt richten. Zoals ik het zie:
- mensen waarbij elke uitgave zwaar weegt: doe het vooral lekker zelf met Wordpress (< 1k)
- mensen die wel iets te makken hebben: laat het voor je doen met Wordpress (2k - 5k)
- mensen die serieus willen investeren: maatwerksite (10k - 20k)
- serieuze bedrijven die een serieuze site nodig hebben: (> 25k)

De 'service'; je kunt heel veel tijd kwijt zijn met het afstemmen van de klant, dat hangt voornamelijk van de klant zelf af. Vind die bijna alles best of is een klant veeleisend en bemoeizuchtig? Dat laatste drijft de prijs voor service op.

Aangaande vast en variabel: Als de klant niet weet wat hij/zij wil, ga je voor variabel. Als de klant dat wel weet ga je ook voor variabel, met een incidatie waar het ongeveer op uit zal komen. Als jij weet hoe lang je er mee bezig bent, omdat je een vaste systematiek gebruikt (CMS of anders) dan kan je een vaste prijs geven.

Wat ook wel wordt gedaan om de klant een idee van kostenbeheersing te geven is om te werken met een strippenkaart met een vast aantal uren (zeg 20). Dan heb je je uren vooraf betaald en de klant heeft het idee dat de kosten meer vast zijn, terwijl ze nog steeds variabel zijn.

Ga niet lager dan wat je echt moet hebben om het werk te kunnen doen, met het idee dat je later meer kan vragen. Dat is niet zo. En bereken altijd een winstmarge, en houd rekening met juridische kosten, PR-kosten, en onvoorziene kosten. Als de klant dat er niet voor wil betalen moet je op zoek naar betere klanten.
Gewijzigd op 23/07/2024 08:54:07 door

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/07/2024 09:23:47
Anchor link
Oud topic

Dit topic is gesloten.

Overzicht

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.