welke php/html editor gebruiken jullie?
Heeft er iemand een idee of wat gebruiken jullie?
Notepad++ icm de ftp plugin/filezilla!
3x hetzelfde plaatsen is niet handig en tevens hebben we hier een zoekfunctie, dit is al zo vaak gevraagd....
Zinvol, 3x hetzelfde bericht plaatsen.
Adobe Dreamweaver of notepad ++ in combinatie met FileZilla.
Coda 2 voor de mac gebruikers.
Of gewoon goed zoeken en een aantal editors uitproberen, want het is toch allemaal persoonlijk :)
Tevens heb ik veel Dreamweaver gebruikt, echter vind ik zelf notepad++ en/of Netbeans ook heel goed werken. En deze zijn uiteraard gratis!
Ik gebruik netbeans, je hebt meerdere versies en als je alleen php gebruikt zou ik ook de light editor nemen. De full version kan nog al eens lang laden of zwaar zijn voor je pc en start een hoop onnodige processen als je het niet gebruikt.
Vim (of vi zoals kees zegt) of InType of Aptana waarbij mijn voorkeur voor 1 van de eerste 2 is.
netbeans als je wat professioneler te werk wilt gaan dan notepad++
Dit keer zie ik het door de vingers, maar gebruik voortaan de zoekfunctie even:
http://www.phphulp.nl/zoeken/editor/
Waarom ik zelf voor Vim heb gekozen i.p.v. ST2:
- ST2 bevat de zogeheette Vintage mode, wat een slechte kopie is van de motor achter Vim.
- ST2 bevat te veel functies die je toch niet gebruikt
- Vim werkt via de console en is daardoor makkelijk te integreren in het command prompt. Ook heeft het gVim wat ervoor zorgt dat je niet meer het gevoel hebt in het command prompt te zitten.
- Vim is lightweight en heeft aan de buitenkant niet zoveel features, maar na wat leren ontdek je dat het enorm kracht is en je bijna alles kunt doen.
- Vim is krachtiger dan ST2 en gratis
Oké bedankt.
Wouter J op 15/10/2012 16:49:09:
Roy, en toch is Jeffrey way weer teruggestapt naar het goede oude Vim! Wat weer het bewijs is dat alles per persoon anders is.
- ST2 bevat de zogeheette Vintage mode, wat een slechte kopie is van de motor achter Vim.
- Vim werkt via de console en is daardoor makkelijk te integreren in het command prompt. Ook heeft het gVim wat ervoor zorgt dat je niet meer het gevoel hebt in het command prompt te zitten.
- Vim is lightweight en heeft aan de buitenkant niet zoveel features, maar na wat leren ontdek je dat het enorm kracht is en je bijna alles kunt doen.
Wouter kun je mij even uitleggen hoe ik verbind met FTP via Vim? Een soort van VIM FTP plugin, heb overal zitten zoeken en vind niks. Heb al een directory tree gevonden, maar verder kom ik niet...
Is er trouwens ook een manier om functie's van classes te autocompleten?
Quote:
Is er trouwens ook een manier om functie's van classes te autocompleten?
Auto completen, wat is dat? Is dat dat als je dit doet:
(waar | de cursor is) je dan als suggestie foo() krijgt? Vim heeft ingebouwde omnicomplete:
En dan klik je op Ctrl+X Ctrl+O en dan krijg je een lijst met methods die bij die functie horen.
Die eerste regel is niet heel erg mooi en dus is er een plugin geschreven die dat automatisch doet: phpcomplete.vim
Hmmm.. bedankt! Werkt die plugin ook voor classes die in andere mappen staan?
Weet ik niet, ik gebruik dat nooit.
Nope.. blijkbaar niet. Dan heeft PHPComplete namelijk niet zoveel zin/nut, je gaat nooit al je classes in één bestand gooien
- Raoul - op 15/10/2012 17:34:20:
Wouter kun je mij even uitleggen hoe ik verbind met FTP via Vim?
Als je gebruik maakt van Take Command (cmd.exe-vervanger, zie jpsoft.com) dan kun je vrijwel elk commando op de command line gebruik laten maken van een ftp/tftp/sftp/ftps/http/https-verbinding:
gvim sftp://user:pass@host/path/to/file
Als je verwacht de verbinding vaak te gebruiken, zou je er een sessie voor kunnen openen:
iftp sftp://user:pass@host
gvim sftp:/path/to/file
(en als je helemaal klaar bent:) iftp /c
Eventueel zou je de usernames en passwords nog in een config-file kunnen zetten zodat je die niet steeds hoeft in te tikken.
Enige nadeel is dat Take Command iets van 100 dollar kost, maar ik gebruik het intussen al een jaar of 20 (als je de voorlopers 4DOS, 4OS2 en 4NT meetelt) en ik zou echt niet meer zonder kunnen.
Een goed (maar ook niet gratis) alternatief vind ik overigens UltraEdit. Die heeft wel ingebouwde FTP-support.
Ik draai op Linux helaas...