Word bestand omzetten naar Base64 string

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jack Sierkstra

Jack Sierkstra

08/04/2011 15:37:20
Quote Anchor link
Hallo,

Ik zit met een vraag namelijk:
Hoe kan ik een geüpload bestand, die in een map staat, omzetten naar een Base64 string? Om die string vervolgens door te geven via een XML bestand. Het betreft hier een .docx of een .pdf bestand. Heb al aantal wat uurtjes ge-googled maar ik kan niet tot concrete voorbeelden o.i.d komen.

Waarom wil ik dit? Ik heb een SOAP server welke op PHP draait. Deze server moet aanvragen kunnen verwerken van meerdere programmeertalen. En deze moet dus gegevens kunnen uitwisselen met verschillende databases. Ik kan dus een bestand encoden met base64 en deze kan aan de andere kant weer ge-decode worden heb ik begrepen. De bestandsgrootte wordt wel iets groter maar dat is geen probleem in mijn geval.

Hopende dat iemand hier wat meer van weet of ervaring mee heeft.

Alvast bedankt,
 
PHP hulp

PHP hulp

08/09/2024 03:20:58
 
Ben Van de Voorde

Ben Van de Voorde

08/04/2011 15:41:50
Quote Anchor link
Ben op het moment met bijna het zelfde bezig en heb het al aardig aan de praat misschien heb je er wat aan het werkt alleen nog niet perfect!

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
            $file = "test/image.jpg";
            $handle = fopen($file, "rb");
            $base64 = base64_encode(stream_get_contents($handle));
            fclose($handle);
              
            // Upload file to domino
            
            $client->dbUploadFile($srv_name, $db_name, $unid, 'Book_cover', $file, true, $base64);


Je zult misschien denken maar in de fopen functie de rb flag en wat is die 'b' nou de b staat gewoon voor binary file transfer, als je het al wist heb ik niks gezegt ik heb er 2uur naar staan zoeken!
Gewijzigd op 08/04/2011 15:43:13 door Ben Van de Voorde
 
Jack Sierkstra

Jack Sierkstra

08/04/2011 15:51:10
Quote Anchor link
Wow dat is snel! En bedankt, daar kom ik eerlijk gezegd een heel eind mee. Het moet namelijk door een andere client omgezet worden in een bestand. Misschien als test nog even proberen het bestand uit deze code op te bouwen en vervolgens te openen?
 
Ben Van de Voorde

Ben Van de Voorde

08/04/2011 15:56:07
Quote Anchor link
Hoe ziet je structuur er uit van je soap client om files te uploaden?

Ik denk dat je met deze code ook gewoon docx files en noem het maar op kan uploaden, maar dat weet ik niet zeker, trouwens download het programma soapui 3.6.1 hier in kun je je xml file openen en alles heel makkelijk zien en testen. ( Als je het nog niet hebt )
 
Jack Sierkstra

Jack Sierkstra

08/04/2011 16:05:15
Quote Anchor link
soapui heb ik ja, ook heb ik een client.php gemaakt om aanvragen op de server te doen. En dat werkt qua testen ook prima! Ik ga het even proberen te decoden en dit bestand weer te openen.
 
Ben Van de Voorde

Ben Van de Voorde

08/04/2011 16:07:25
Quote Anchor link
Als het goed is decode de webservice het zelf en moet dat stukje script voldoende zijn :) hier de website van mijn collega hier op Malta http://www.flexdomino.net/soapgateq misschien vind je hier nog wat informatie over soap ook zitten er goede documentaties bij!
Gewijzigd op 08/04/2011 16:09:09 door Ben Van de Voorde
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.