xml uitlezen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java Full Stack Developer

Java Full Stack developer What makes Cognizant a unique place to work? The combination of rapid growth and an international and innovative environment! This is creating a lot of opportunities for people like YOU — people with an entrepreneurial spirit who want to make a difference in this world. At Cognizant, together with your colleagues from all around the world, you will collaborate on creating solutions for the world's leading companies and help them become more flexible, more innovative and successful. And this is your chance to be part of the success story: we are looking for a (Senior) Java

Bekijk vacature »

.NET Developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een .NET Developer! Wil jij werken voor een internationaal bedrijf waar je legio mogelijkheden krijgt als Software Ontwikkelaar? Grijp nu je kans en kijk snel of jouw vaardigheden aansluiten bij onderstaand profiel! Je kunt een uitdagende rol gaan vervullen als .NET Developer binnen een internationaal bedrijf dat gevestigd is in omgeving Bergen. Dit bedrijf is zeer vooruitstrevend en verricht betekenisvol werk. Binnen dit bedrijf wordt gewerkt aan de productie en ontwikkeling van medische middelen. Als .NET Developer ga jij je bezig houden met het volgende: Je wordt betrokken bij alle fasen van software

Bekijk vacature »

App Developer

Samen werken aan een gezonder Nederland en toekomstbestendige zorg voor iedereen. Dat is de impact die jij kan hebben als App Developer bij VGZ. Wil jij een bijdrage leveren aan een maatschappij waarin iedereen zich thuis voelt? Bekijk dan de vacature. Uit onderzoek van Computable is VGZ verkozen tot ‘beste niet-ICT werkgever voor ICT’ers van Nederland’ Hoe ook jij het verschil maakt Als App developer werk jij aan het belangrijkste communicatiekanaal van VGZ, namelijk de App! Als App developer bij VGZ maak je onderdeel uit van een van onze App-teams. Met een goede mix van kennis en ervaring zet je

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Bennekom gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

SQL database ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij niet bang voor complexe algoritmes? Schikt het schrijven van procedures in T-SQL jouw niet af en heb jij al de nodige informatie in SQL, dan is functie precies wat voor jou! Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat werken aan de complexere projecten waar jij van A tot Z bij betrokken bent. Je gaat zorg dragen voor het ontwerp, de ontwikkeling en het updaten van SQL databases. Dit doe je op basis van T-SQL. Jij bent van start tot finish betrokken bij de projecten die jij leidt. Je houdt contact met klanten en

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer

Functie Als front-end developer ga je aan de slag voor verschillende klanten, waarbij veel rekening wordt gehouden met waar je woont (dit is altijd binnen het uur), en word er gezocht naar een organisatie die past bij jou. Zowel qua persoonlijke ambities als de technische aansluiting. De opdrachten duren gemiddeld 1 à 2 jaar maar dit hangt ook af van je wensen. Je werkt in een teamverband voor een klant en zult nauw samenwerken met zowel eigen collega’s als die bij de klant werkzaam zijn. Ze zijn op zoek naar een technische front-end developer die ruime ervaring heeft in één

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

Senior Product Developer

Functieomschrijving Als senior Product Developer ben je verantwoordelijk voor bestaande mobiliteitsproducten en de ontwikkeling van nieuwe mobiliteitsconcepten. Met behulp van diverse klantonderzoeken, klantsessies en salesmeetings zorg je ervoor dat je de veranderende mobiliteitsbehoeften in de markt kent. Hier speel je op in door innovatieve, flexibele, efficiënte en duurzame vervoersoplossingen te bedenken, te ontwikkelen, te implementeren en uiteindelijk samen met Sales en Marketing collega’s in de markt te zetten. Je initieert en neemt deel aan (internationale en afdeling overschrijdende) projecten, vaak in de rol van projectleider. In die rol bewaak je de voortgang, coördineer je de activiteiten en zorg je voor

Bekijk vacature »

.NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

Junior/Medior Front-end developer

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Functie omschrijving Ben jij een getalenteerde PHP Developer en aan de slag in een gemotiveerd team? Lees dan snel verder! Voor onze opdrachtgever in de omgeving van Valkenswaard zijn we op zoek naar een ervaren PHP developer. Jij gaat hier zorg dragen voor het optimaliseren en up-to-date houden van de bestaande applicaties. Je werkt verder aan de applicaties die jij verder ontwikkelt. Dit doe je voornamelijk met PHP en MySQL. Verder ga je je bezig houden met: Het uitbouwen van het E-commerce software platform. Deelnemen aan overleggen met het team. Het ondersteunen van jouw team developers (3 man) en helpen

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Functioneel Applicatiebeheerder

Wij van CNB zijn op zoek naar een leergierige Functioneel Applicatiebeheerder CNB is de grootste dienstverlener in de markt van bloembollen en vaste planten. In deze markt verricht CNB de volgende diensten: bemiddeling, veilen en het koelen en prepareren van bloembollen. Vanuit ons hoofdkantoor in Lisse werken bijna 100 collega’s dag in dag uit aan de bemiddeling van bloembollen. In Bovenkarspel vindt het koelen en prepareren van de bloembollen plaats. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste Functioneel Applicatiebeheerder die naast een applicatie, ook sfeer kan bouwen! Jij: Vindt het leuk om binnen een klein IT-team aan de slag te

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Front-end Developer! Als Front-end Developer binnen dit softwarebedrijf ga je de frontends voor zowel je eigen interne projecten als die voor klanten opzetten, onderhouden en uitbreiden. Je zet ideeën om naar mooie successen voor de klanten. Dat is in een notendop wat je gaat doen! Wat kun je verwachten? Je werkt aan de doorontwikkeling van bestaande maatwerkapplicaties. Bijvoorbeeld wanneer de klant de applicatie wil uitbreiden met een nieuwe feature; Samen met het team van backenders en desginers zet je nieuwe ideeën van klanten om naar mooie oplossingen; Je werkt met verschillende frameworks.

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Programmeren van zelflerende robots Werken op kantoor en testen in de bedrijfshal Je krijgt verantwoordelijkheid, vrijheid en je mag werken naar eigen inzicht De organisatie Hier ga je aan de slag Een bedrijf dat innovatieve robottoepassingen ontwerpt en bouwt voor onder andere de staal industrie, energie- bouw- en agrarische sector. De robots die vaak in combinatie met diverse randapparatuur geleverd worden vormen een totaaloplossing voor de klant. Dit zijn klanten over de hele wereld, van België en Duitsland tot China, India, maar ook in Nederland. Projecten waar momenteel aan wordt

Bekijk vacature »
Jack Sierkstra

Jack Sierkstra

14/04/2011 15:06:27
Quote Anchor link
Goedemiddag,

Ik probeer met een functie, een xml bestand uit te lezen en vervolgens deze met een query in te voeren in de database. Aleen de xml die hij krijgt lijkt wel niet uitgelezen te kunnen worden. Dus ik ben benieuwd of iemand dat hier ziet.

Dit xml document krijgt hij voorgeschoteld:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>

<records>
<record>
<id>1</id>
<naam>Jack</naam>
<functie>IT'er</functie>
</record>
<record>

<id>2</id>
<naam>Koen</naam>
<functie>IT'er</functie>
</record>
</records>

en zo probeer ik hem te verwerken:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<?php
////////////////////////////////////////
   //XML in string laden via simplexml

$xml = simplexml_load_string($getXML);

//Loop door de records
   foreach ($xml->record as $children) {
      $veldnamen = "";
      $childnamen = "";
      //voor ieder child in het record:
      foreach($children->children() as $child) {

//veldnamen en values in variabelen zetten voor query
      $veldnamen   .= $child->getName() . ",";
      $childnamen  .= "'" . $child . "'" . ",";
      }

//string een char korten maken ivm laatste komma
      $veldnamen  = substr($veldnamen, 0, -1);
      $childnamen = substr($childnamen, 0, -1);

//Query doorvoeren met veldnamen en value variabelen uit foreach
      mysql_query("INSERT INTO $tableName ($veldnamen) VALUES ($childnamen)");
   }

mysql_close();

return "gluckt!";
?>

PHP hulp

PHP hulp

15/01/2025 11:51:49

Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

14/04/2011 15:44:04
Quote Anchor link
Waar komt $getXML vandaan? Moet je niet eerst in <records> duiken voordat je door de <record>'s kan loopen?

Print anders $xml eens uit en kijk hoe 't is opgebouwd.

Jack Sierkstra

Jack Sierkstra

14/04/2011 15:51:02
Quote Anchor link
$getXML is de output van een andere functie die xml levert.
die levert dat op de bovenstaande manier aan. en dat wordt in een variabel gestopt.

Deze variabel wordt als parameter doorgegeven aan de bovenstaande functie, die hem dus moet verwerken.

Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

14/04/2011 15:59:51
Quote Anchor link
Ik krijg er wel gewoon de waardes uit, in $veldnamen en $childnamen.
Maar je escape't de waardes niet. Want bij <functie> krijg jij dit: 'IT'er'.
Spot the error.

Jack Sierkstra

Jack Sierkstra

14/04/2011 16:01:14
Quote Anchor link
$xml kan niet geprint worden.

dus hier gaat het fout:
Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
   ////////////////////////////////////////
   //XML in string laden via simplexml

?>

Toevoeging op 14/04/2011 16:05:02:

Gerben Jacobs op 14/04/2011 15:59:51:
Ik krijg er wel gewoon de waardes uit, in $veldnamen en $childnamen.
Maar je escape't de waardes niet. Want bij <functie> krijg jij dit: 'IT'er'.
Spot the error.

Het zou best kunnen dat $veldnamen en $childnamen het doen. Maar omdat $xml geen waarde bevat, kan hier niks mee gedaan worden.
Wat ik best wel raar vind want $getXML geeft wel degelijk een xml documentje door.

Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

14/04/2011 16:10:47
Quote Anchor link
Documentje of string? Ik heb 't namelijk als string ingevoerd, dat is ook wat jij wil aangezien je "simplexml_load_string" doet.

Wil je een URL in laden? Doe dan zo iets:

Code (php)
1
2
3
<?php
$xml
= new SimpleXMLElement($url, 0, 1);
?>

Jack Sierkstra

Jack Sierkstra

14/04/2011 16:13:12
Quote Anchor link
Gerben Jacobs op 14/04/2011 16:10:47:
Documentje of string? Ik heb 't namelijk als string ingevoerd, dat is ook wat jij wil aangezien je "simplexml_load_string" doet.

Wil je een URL in laden? Doe dan zo iets:

Code (php)
1
2
3
<?php
$xml
= new SimpleXMLElement($url, 0, 1);
?>

Ik wil het inderdaad als string aangeleverd krijgen via de parameters van mijn functie. Dus een url verwerken gaat dan zoiezo niet.

Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

14/04/2011 16:14:57
Quote Anchor link
Dan gaat die $getXML toch echt verkeerd, want als ik het test werkt het gewoon.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
<?php
    $getXML
= '<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>

<records>
<record>
<id>1</id>
<naam>Jack</naam>
<functie>IT\'er</functie>
</record>
<record>

<id>2</id>
<naam>Koen</naam>
<functie>IT\'er</functie>
</record>
</records>
    '
;

//Loop door de records
   foreach ($xml->record as $children) {
      $veldnamen = "";
      $childnamen = "";
      //voor ieder child in het record:
      foreach($children->children() as $child) {

//veldnamen en values in variabelen zetten voor query
      $veldnamen   .= $child->getName() . ",";
      $childnamen  .= "'" . $child . "'" . ",";
      }

//string een char korten maken ivm laatste komma
      $veldnamen  = substr($veldnamen, 0, -1);
      $childnamen = substr($childnamen, 0, -1);

echo '<p>'.$veldnamen.'<br/>'.$childnamen.'</p>';
   }

?>
Gewijzigd op 14/04/2011 16:16:23 door Gerben Jacobs

Jack Sierkstra

Jack Sierkstra

14/04/2011 16:26:37
Quote Anchor link
Zo werkt het inderdaad bij mij ook, maar dit is geen oplossing aangezien ik een soap server heb. Dus op de client wordt er een functie opgevraagd. In dit geval insertTable(); Daarin geef ik de configuratie mee, de tabel waarin het ingevoerd moet worden en de xml die uitgelezen moet worden. Deze geef ik gewoon mee in een string. Als ik deze daarna return in mijn functie, zie ik wel degelijk dat hij is ontvangen. Alleen kan er in mijn server niks mee gedaan worden.

Terwijl ik bovenstaande code in mijn client heb gedraaid, en dan doet hij het wel.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.