zend includen.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

UX Writer (m/v/d)

UX Writer (m/v/d) Everything we do, starts with you. Together with you, we build the most human-centric fintech. We have the ambition to create the next. And - with Bertelsmann - a strong foundation to start from. Let’s make it new – for society and for yourself. Wij zijn op zoek naar een UX Writer (m/v/d) Fulltime - Op ons kantoor in Amsterdam of Heerenveen / deels vanuit huis Als UX Writer bij Riverty hou jij je bezig met onze strategie om daar te zijn waar onze gebruikers zijn en op de manier waarop zij ons nodig hebben, terwijl wij

Bekijk vacature »

Ervaren Full-Stack PHP Developer

Functieomschrijving Gezocht! Ervaren PHP Developer! Voor een organisatie in de regio Harderwijk zoeken wij een ervaren PHP Developer die het IT team van dit bedrijf gaat versterken. We zijn op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die het innovatieve bedrijf nog een stap verder kan brengen. Voor deze functie zoeken wij iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je werkt samen met een externe ontwikkelpartij en kunt hun dus uitdagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI en hardware kant valt onder je verantwoordelijkheden. Het bedrijf noemt zichzelf een

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP / Laravel Developer voor een IT-consultancy in de omgeving van Hoofddorp! Ben jij op zoek naar een leuke nieuwe uitdaging binnen een veelzijdige werkomgeving? Lees dan snel verder! Binnen dit bedrijf werk je in een ontwikkelteam, waarin je zeer betrokken bent en meedenkt over softwareoplossingen. Binnen dit Team hou je je bezig met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken;

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg waar jij de tijd en ruimte krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je houdt je bezig met het creëren en bouwen van MS SQL server databases; Je gaat projecten vanaf het begin tot het eind begeleiden. Je sluit aan bij meetings met klanten om hun processen in kaart te brengen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt

Bekijk vacature »

Front-end developer Consultancy in teamverband wer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren Front-end of Fullstack developer die samen met de consultants aan de slag gaat om de business requirements te vertalen naar technische oplossingen. Los van het finetunen van extenties, help je bij het configureren van bijvoorbeeld een mobiel bankieren app. Hierin ben je van A tot Z betrokken en zie je bijvoorbeeld ook toe op de uitvoering van testen. Je expertise wordt optimaal benut en je krijgt verschillende kansen om deze uit te breiden door met verschillende innovatieve technologieën aan

Bekijk vacature »

Junior/medior Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij als ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor veel van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van maatwerk features en applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. Jij als full stack developer zult dus

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Onze klant is sinds 2 jaar actief als adviseur en bemiddelaar in de verzekeringsmarkt. Sindsdien proberen zij deze slapende markt flink wakker te schudden. Dit willen zij doen door het bouwen van slimme vergelijkers op hun eigen website en die van partners. Het bedrijf wil continu voorop lopen, zodat consumenten eenvoudig de verzekeringen kunnen vinden die het beste bij ze past. Functieomschrijving Als Front-end Developer werk je aan vergelijkingsmodules die consumenten dagelijks gebruiken bij het vergelijken en afsluiten van verzekeringen. Je vindt het leuk om samen te werken met de product owner, bestaande modules te verbeteren en nieuwe vergelijkers "from

Bekijk vacature »

C# developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als C# Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the Year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Back end developer Digital agency

Functie Heb jij altijd al eens bij een bedrijf willen werken waar jij géén nummertje bent, die alleen maar uitvoerend werk doet? Dan zou je hier perfect passen! Tuurlijk, je werkt aan projecten voor grote of kleine bedrijven… Het enige verschil hier is, jouw mening telt hier écht. Jouw inbreng wordt gewaardeerd, serieus genomen en gebruikt. En vergeet niet, je werkt niet alleen aan deze projecten. Er werken in totaal ruim 20 developers en designers, onderverdeeld over 3 development teams. Voornamelijk bestaande uit Medior en Senior developers, die samen voor een inspirerende en ambitieuze omgeving zorgen. Hun visie is namelijk

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Binnen de functie van Front-end developer werk je mee aan uitdagende klantprojecten. In teamverband werk je aan de voorkant van onze state-of-the-art portaal oplossingen en apps. Dit alles gebeurt in een multidisciplinaire omgeving waarbij je de ruimte hebt om te sparren, je ideeën scherp te stellen, en waar je met de benodigde kennis en ervaring om je heen altijd terecht kunt bij je collega’s voor vragen en ondersteuning. Meestal werk je vanuit ons kantoor maar we bieden ook alle faciliteiten om thuis te kunnen werken. Voor sommige projecten ga je mee naar de klant, wellicht zelfs in het buitenland!

Bekijk vacature »

Oracle Apex developer

Bedrijfsomschrijving My client is a technology company based in Den Bosch, the Netherlands. They specialize in providing innovative software solutions to clients, and they are currently looking for an experienced Oracle Apex developer to join the IT team. Functieomschrijving As an Oracle Apex developer, you will be responsible for designing, developing, and maintaining web-based applications using Oracle Apex. You will work closely with project managers, business analysts, and other developers to ensure that clients' needs are met and that the software solutions are of the highest quality. Responsibilities: Design, develop, and maintain Oracle Apex applications. Work with project managers and

Bekijk vacature »

Senior Javascript developer

Functie Het platform is gebouwd in een moderne JavaScript stack, die gebruikt maakt van:  React.js  Redux  TypeScript  Node.js  Google Cloud functions (node.js)  Semantic UI Alle code wordt getest en beoordeeld door collega developers. De continuous integration pipeline maakt het mogelijk om elke dag waarde te leveren aan hun klanten. Het ontwikkelproces is pragmatisch en gebaseerd op Scrum. Wat je zult doen: Ten eerste kun je nadrukkelijk jouw eigen stempel drukken op de technologie, het product en de cultuur van het bedrijf. Je bent bezig met het uitwerken van de architectuur van nieuwe functionaliteiten op

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Dit ga je doen Door ontwikkelen van het online platform Deel uitmaken van verschillende ontwikkelteams Meedenken over UI/UX vraagstukken Uitdragen van Front-end binnen de organisatie Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de omgeving van Amsterdam, is een grote onderwijs instelling met meerdere vestigingen en een groot aantal studenten. Zo telt deze organisatie +/- 35.000 gebruikers. Bij deze organisatie staat jouw ontwikkeling centraal en is er veel ruimte voor eigen initiatieven. In samenwerking met jouw team ga jij de online omgeving verder ontwikkelen. In de rol van Front end Developer zal jij 50% van jouw tijd werken in het

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Senior Applicatie ontw

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Functieomschrijving: We verwachten van je, dat je: Brede ervaring hebt als JAVA-ontwikkelaar; Ervaring hebt met Agile/Scrum-werken en je thuis voelt in een Agile omgeving; Een aandeel levert aan het scrumproces en in de SAFe-releasetrain; Zelfstandig werkt in een scrumteam en intensief de samenwerking op zoekt met je directe collega’s en je omgeving; Ervaring meebrengt met het schattten en inplannen van taken tot en met het testen en demonstreren van de opgeleverde functionaliteit; Collega’s in je

Bekijk vacature »
Reshad F

Reshad F

26/04/2012 20:50:26
Quote Anchor link
hallo, ik ben even bezig geweest. met classes maken en ik heb de zend framework even gedownload om te kijken hoe de classes opgebouwd worden enz zodat ik kan afkijken hoe ik mijn class kan maken. nu heb ik de hele tijd als ik mijn eigen class wilde gebruiken gewoon het filetje geinclude met

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
include ('classfile.php');
?>

maar die van zend is heel uitgebreid. in de installation guide heb ik gelezen dat ik het gewoon moet includen en klaar en heb wat gegoogled en ben tot deze code gekomen.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php

define('APPLICATION_PATH', realpath(dirname(__FILE__)));
$paths = array(
    APPLICATION_PATH . '/../library'),
    '.',
);

set_include_path(implode(PATH_SEPARATOR, $paths);

?>

is dit de code die ik hiervoor moet gebruiken?

overigens heb ik de mappen van de framework uitgepakt in dezelfde map als mijn index.php dus het ziet er zo uit

map1
map2
library
index.php
map3
map4
etc etc.. is dit goed?

edit: ik heb ook nog dit liggen maar weet niet of dit er nu bij moet.
Code (php)
1
2
3
4
<?php
require_once 'Zend/Loader/Autoloader.php';
Zend_Loader_Autoloader::getInstance();
?>

op de website staat ook iets anders over in mijn htaccess maar dat is volgens mij voor productie omgeving.
Gewijzigd op 26/04/2012 20:53:42 door Reshad F

PHP hulp

PHP hulp

12/11/2024 21:25:26

Henk PHP

Henk PHP

26/04/2012 21:34:43
Quote Anchor link
Zend gebruikt gewoon een autoloader, zodat als je een nieuwe object maakt en hij kan de klasse niet vinden, dan kijkt hij gewoon in een map. Als er in die map je klasse-file zit, dan include die hem. Daar heb je dus die autoloader voor nodig.

Hoe het verder precies gaat in Zend weet ik niet uit mijn hoofd, maar dan moet in die docs goed te vinden zijn.

Reshad F

Reshad F

26/04/2012 21:43:16
Quote Anchor link
dus dit zou goed moeten zijn toch?

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php
// eigen klasse map
 include('class_lib.php');

//zend framework

define('APPLICATION_PATH', realpath(dirname(__FILE__)));
$paths = array(
    APPLICATION_PATH . '/../library'),
    '.',
);

set_include_path(implode(PATH_SEPARATOR, $paths);

require_once 'Zend/Loader/Autoloader.php';
        Zend_Loader_Autoloader::getInstance();

?>

Wouter J

Wouter J

26/04/2012 23:16:31
Quote Anchor link
Ja, als je de autoloader van Zend wilt gebruiken in elk geval.

Ga anders eens de code regel voor regel door:
Regel 3) je include een class_lib.php (waarom?)
Regel 7) je maakt een constante aan die het absolute (realpath) van het index.php bestand bevat
Regel 8-11) je defineerd een paar paden waarin je klassen kan includen (in dit geval /../libary)
Regel 12) je set het include_path met al die paths in de array
Regel 14) je included het autoloader bestand van zend
Regel 15) je krijgt een instance van de Zend autoloader (omdat deze loader een singleton is)
Regel ??) je moet nog ergens de autoloader registreren?

Je had dit natuurlijk ook zelf kunnen doen door op PHP.net te kijken, ga het gewoon rustig door en probeer niet teveel te doen. Tevens vind ik Zend nou niet het beste framework om in de broncode te kijken, maar dat is misschien wel persoonlijk.

Kijk anders ook eens naar die andere topics over autoloading.

Reshad F

Reshad F

27/04/2012 00:00:13
Quote Anchor link
ik krijg nu een 500 error als ik zend op deze manier include.. maar ik denk dat het te maken heeft met ../library stukje

regel 3) die php file gebruik ik om mijn eigen gemaakte class in te zetten. of werkt dit niet i.c.m ZEND?

en wat vind jij een goed framework om van te spieken dan?

verder. de autoloader registreren gebeurt dit ook in een class? ik heb even op php.net gezocht en vond twee oplossingen

een was __autoloader en de ander was

spl_autoload_register(function($className)
{
require(str_replace('\\', '/', ltrim($className, '\\')) . '.php');
});

ik las ergens dat _autoloader misschien in de toekomst deprecated werd. is dit zo? welke moet ik nu hier gebruiken?

Wouter J

Wouter J

27/04/2012 08:57:26
Quote Anchor link
Je moet inderdaad eens kijken naar spl_autoload_register en het daarmee doen. En dan een autoload klasse maken of downloaden (van Zend of Symfony ofzo) en die dan gebruiken. Lees in de docs van die frameworks hoe je de autoload moet gebruiken en het komt helemaal goed.
Lees anders ook de topics die ik net heb gegeven, dit doe ik niet om leuk wat linkjes te posten maar om jou te helpen. Ik ga namelijk niet 10x hetzelfde uitleggen...

Ik vind eigenlijk geen 1 goed framework om te spieken, maar ik vind zelf die Symfony veel makkelijker spieken dan Zend, omdat die zo enorm gecompliceerd is.

Even nog een handige tutorial, als je toch aan de gang gaat met symfony: Create your framework en van flat naar OOP

De VeeWee

de VeeWee

27/04/2012 09:10:51
Quote Anchor link
Zend gebruikt de Autoloader (Zend_Loader_Autoloader) om zijn subclasses te laden. In de constructor wordt er een callback functie geregistreerd voor als er classes niet geladen zijn: dit gebeurd via spl_autoload_register. De functie word aangeroepen in Zend_Loader_Autoloader::__construct().
In deze autoloader kan je namespaces toevoegen. Deze worden gebruikt om te zien welke classes er mogelijk geladen kunnen worden. Standaard staat er Zend en ZendX dacht ik.

Wat er nu exact gebeurd is het volgende:
- php roept een class aan en die wordt niet gevonden
- spl autloader meld aan de geregistreerde autoloader functies dat de klasse niet te vinden is
- In deze geregistreerde autoload functies zit: Zend_Loader_Autoloader::autoload()
(- Deze autoload functie roept de instantie van de autoload klasse op. Bekijk even: singleton pattern om dit volledig te snappen.)
- Deze functie gaat dan voor elke geregistreerde namespace in de Zend_Loader_Autoloader op zoek naar die onbekende klasse/
- Per namespace wordt in uw include paths gezocht of deze classe gevonden kan worden. Bij zend is dat dan in de /library/Zend map.
- Als een juist bestand wordt gevonden, dan wordt dit gerequired en kan er dus gebruik gemaakt worden van uw klasse.

Met andere woorden. Als je gewoon uw custom Framework in de map library zet:
/library/Custom/
En je registreerd een namespace:
Code (php)
1
2
$loader = Zend_Loader_Autoloader::getInstance();
$loader->registerNamespace('Custom');

(Deze code kan je dan best in de applicatie bootstrapper plaatsen)

Dan zorgt Zend framework ervoor, dat uw custom code gewoon geladen wordt door de autoloader.

Reshad F

Reshad F

27/04/2012 11:15:39
Quote Anchor link
@veewee dank! ik ga ermee aan de slag :) @wouter zou je mij dan ook aanraden om Symfony boven ZEND te gebruiken? (buiten het spieken om)

Wouter J

Wouter J

27/04/2012 15:17:55
Quote Anchor link
@Reshadd, ja maar dit is misschien veel meer persoonlijk. Bij Zend heb ik het gevoel van ik doe wat maar wat erachter zit zou ik totaal niet weten. Bij Symfony heb ik dat niet, ik vind het beter te begrijpen.

Ook vind ik de site van Symfony stukken beter qua design en pagina's enzo en helaas pas ik als designer daar ook mijn mening op aan.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.