zoeken in string met wildcard - denk ik
DriePinter tsj
04/04/2011 23:21:09Hoi,
Ik wil uit een site specifiek een waarde uitlezen. Deze wordt gegeneerd in een tabel.
Nou heb ik een webpagina in mijn $var staan. En in $var wil ik specifiek opzoek naar:
Dezenaamisuniek komt een aantal keer voor in $var. dezewaardevarieert dus ook maar is telkens anders:
driepinter 123
driepinter 456
driepinter 2332
Wat ik nu eigenlijk wil zijn de getalwaardes (zodat ik daar uiteindelijk een sommetje van kan maken).
Hoe doe ik dat? preg_match kreeg ik iig. niet aan de gang.
Hoor graag van jullie :)
Ik wil uit een site specifiek een waarde uitlezen. Deze wordt gegeneerd in een tabel.
Nou heb ik een webpagina in mijn $var staan. En in $var wil ik specifiek opzoek naar:
Quote:
<td><a href="maaktnietuit">DEZENAAMISUNIEK</a></td><td align='right'>DEZEWAARDEVARIEERT</td>
Dezenaamisuniek komt een aantal keer voor in $var. dezewaardevarieert dus ook maar is telkens anders:
driepinter 123
driepinter 456
driepinter 2332
Wat ik nu eigenlijk wil zijn de getalwaardes (zodat ik daar uiteindelijk een sommetje van kan maken).
Hoe doe ik dat? preg_match kreeg ik iig. niet aan de gang.
Quote:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<body>
// HIER de output....
</body></html>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<body>
// HIER de output....
</body></html>
Hoor graag van jullie :)
PHP hulp
15/01/2025 15:01:46DriePinter tsj
06/04/2011 11:36:15Hmm nog geen feedback van jullie maar ik blijf ondertussen proberen:
Maar dit geeft niet het gewenste resultaat terwijl ik dacht dat ik nu eindelijk op de juist weg zat ... *sigh*
Quote:
$pattern = '/(DEZENAAMISUNIEK<\/a><\/td><td align=\'right\'>(.*)<\/td><\/tr>)/i';
preg_match_all($pattern, $var, $matches);
print_r($matches);
preg_match_all($pattern, $var, $matches);
print_r($matches);
Maar dit geeft niet het gewenste resultaat terwijl ik dacht dat ik nu eindelijk op de juist weg zat ... *sigh*
Gewijzigd op 06/04/2011 11:36:43 door DriePinter tsj