zoeken in verschillende velden tegelijk
-Id
-Title
-Release-year
-Etc.
-Track01
-Duration track01
-Track02
-Duration track02
-Track03
-Duration track03
-Etc.
Nu wil ik graag kunnen zoeken bijvoorbeeld op welk album een bepaalde track voorkomt. Dit lukt als volgt:
$sql = "SELECT * FROM discography WHERE
track01 LIKE '%$ _POST[search]%' OR
track02 LIKE '%$ _POST[search]%' OR
track03 LIKE '%$ _POST[search]%' OR";
Dit werkt dus, maar aangezien ik in de database de mogelijkheid heb tot 40 tracks van één album (ook dubbel-cd’s !) in te vullen is het wat omslachtig om dit helemaal uit te tikken. Nu vraag ik mij af of er een andere mogelijkheid is; iets als:
$sql = "SELECT * FROM discography WHERE * LIKE '%$ _POST[search]%'”;
(met op de plek van de 2e “*” natuurlijk track01, track02, track03, etc.)
Ik hoop dat iemand een oplossing weet. Alvast heel erg bedankt, met vriendelijke groet, Bart
Aan een album koppel je dan enkele tracks. één track kan ook op meerdere albums gebruikt worden, dus word je database kleiner, efficienter etc.
Je zult dan ook een koppeltabel nodig hebben, met een albumid en trackid. Vervolgens kan je gemakkelijk de albums eruit halen met een bepaalde track...
Arjan:
Je kan beter een track een aparte tabel geven. Met gegevens als duration.
Aan een album koppel je dan enkele tracks. één track kan ook op meerdere albums gebruikt worden, dus word je database kleiner, efficienter etc.
Je zult dan ook een koppeltabel nodig hebben, met een albumid en trackid. Vervolgens kan je gemakkelijk de albums eruit halen met een bepaalde track...
Helaas gaat het gegeven 'één track op meerdere albums' bijna niet op. Chris Rea (daar gaat de site over) heeft bijna geen verzamelalbums of singles met veel dubbele tracks uitgebracht. Het gaat dus vooral om een veelvoud van versies; elk met hun eigen duur, etc. De koppeltabel met trackid en albumid snap ik niet helemaal. Zou je dit misschien op één of andere manier kunnen visualiseren (met een voorbeeld of zo?) ? Alvast erg bedankt, groet, Bart