AEX Index

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Digital Agency is looking for PHP developers!

Functie The team currently has 20 colleagues, consisting of developers (front and backend) and the operations team, which also includes management and two scrum masters. They are looking for a PHP developer who is able to work independently. You will work in one of the three scrum teams and start working on a project for the customer. The interesting thing about this is that you do have variety in terms of work, but at the same time continuously work for existing customers. This also gives you the opportunity to really go into depth and develop innovative technical solutions. In terms

Bekijk vacature »

Low Code Developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Capelle aan den IJssel zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten in heel het land! Wat ga je hier zoal doen? Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je

Bekijk vacature »

Team Lead/ Lead developer gezocht (Hands-on, PHP,

Functie Als Team Lead ben je de leider van één van de ontwikkelteams binnen de organisatie. Je leidt als lead developer een goed draaiend team dat werkt aan complexe en duurzame applicaties en API’s. Vanuit je kennis en ervaring ben je in staat het grote plaatje te blijven overzien, en kritisch mee te denken over bijvoorbeeld de architectuur, maar ook de algehele aanpak binnen het project. Je laat je team niet alleen technisch goed functioneren maar ben ook betrokken bij het menselijke aspect. Zo weet jij je collega’s te motiveren en begeleiden in hun dagelijkse werk. Buiten het team ben

Bekijk vacature »

In-house .NET software developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een uitdagende in-house development functie? Maak jij graag hét verschil m.b.t. interne automatisering? Haal jij energie uit het automatiseren van processen voor je eigen collega's? Dan hebben wij de perfecte vacature voor je! Voor een gezellig Brabants familiebedrijf, zijn wij op zoek naar een .NET software developer. Je gaat in deze zelfstandige functie werken aan de ontwikkeling van eigen applicaties & en het koppelen van deze applicaties aan de ingekocht software. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het management team signaleert behoeftes vanuit de business. Vervolgens worden deze behoeftes uitgewerkt en geprioriteerd.

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Software Ontwikkelaar PHP gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Software Ontwikkelaar om het team van onze opdrachtgever te versterken! De ideale kandidaat zal fungeren als verlengstuk van klanten en complexe technische vraagstukken met enthousiasme benaderen. Naast het werken met de nieuwste technologieën, ben je in staat om aan meerdere projecten tegelijkertijd te werken. Als je deze uitdaging aangaat, werk je nauw samen met front-end developers en draag je bij aan het realiseren van grote veranderingen bij klanten. Het bedrijf zoekt iemand die zichzelf graag uitdaagt en altijd streeft naar het leveren van de beste resultaten.

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gorinchem zijn wij op zoek naar versterking. Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met de back end werken! Bedrijfsprofiel Onze

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET ontwikkelaar start jij in een multidisciplinair team met 7 ontwikkelaars. Dit team is verdeeld onder Front-end ontwikkelaars en backend developers. De backend developers werken voornamelijk aan desktop applicaties in combinatie met backend systemen. Hier ga jij dus ook mee aan de slag! Hierbij wordt voornamelijk gebruik gemaakt van C# .NET, WPF, UWP, XAML en MVVM. WPF, UWP, .NET Core, Azure Devops en Entity Framework. WPF en UWP worden dan ook voornamelijk gebruikt voor de user interface van de desktop applicatie. Het development team is dan ook erg gedreven m.b.t. het ontwikkelen van vooruitstrevende en innovatieve horeca automatiseringsoplossingen.

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

Front end developer React Sportgames

Functie Als Front end developer ga jij aan de slag bij een gave en bekende organisatie op het gebied van sportgames. Jij gaat aan de slag in een scrumteam met 6 developers die gepassioneerd en actief bezig zijn om spelers kwalitatieve en mooie spelervaringen aan te bieden. Als scrumteam werken ze in drie wekelijkse sprints en begin je iedere ochtend met een stand-up. Als Front end developer werk jij bij deze organisatie voornamelijk met Javascript, html, css en React. Er wordt veel gebruikt gemaakt ook van C#, Docker en Kubernetes. Het team hecht veel waarde aan het leveren van hoogwaardige

Bekijk vacature »

Senior Javascript developer

Functie Het platform is gebouwd in een moderne JavaScript stack, die gebruikt maakt van:  React.js  Redux  TypeScript  Node.js  Google Cloud functions (node.js)  Semantic UI Alle code wordt getest en beoordeeld door collega developers. De continuous integration pipeline maakt het mogelijk om elke dag waarde te leveren aan hun klanten. Het ontwikkelproces is pragmatisch en gebaseerd op Scrum. Wat je zult doen: Ten eerste kun je nadrukkelijk jouw eigen stempel drukken op de technologie, het product en de cultuur van het bedrijf. Je bent bezig met het uitwerken van de architectuur van nieuwe functionaliteiten op

Bekijk vacature »

REMOTE - Front-end Angular developer

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn momenteel op zoek naar een ervaren Front-end developer die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaat, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties bezig is. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde

Bekijk vacature »

Front-End React Developer

Als Front-End React Developer verbeter je de user experience van onze eigen webapplicaties voor onze collega's binnen Coolblue. Wat doe je als Front-End React Developer bij Coolblue? Als Front-end React Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten met React.js. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end React Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Wij hebben drie scrumteams. Het eerste team focust zich op het stukje hardware wat wij in huis doen. Zij maken als team o.a. gebruik van C++. De andere twee scrumteams zijn allebei bezig met data verwerking en maken hierbij in de backend gebruik van C# .NET / .NET Core. Het verschil tussen deze teams is dat één team de data verwerking doet voor de mobiele applicatie. Zij werken hierbij dus ook met Xamarin. Het andere team focust zich op de webapplicaties en maakt hierbij ook gebruik van ASP.NET MVC. Op basis van jouw ambities en kwaliteiten kijken wij samen

Bekijk vacature »
Ik ben weg

ik ben weg

22/11/2008 09:25:00
Quote Anchor link
Hallo,

Een klant wil de AEX Index op zijn site zetten, zoals hier een beetje:

http://www.bnr.nl/nieuws/financieel/AEX

Nu vroeg ik me dus af, hoe kom je in die database van de AEX? Is er misschien een API voor ofzo? Want ik zie wel meer sites die rechtstreeks de koersen van de AEX af halen.

En als het kan, kan het dan met PHP?

Alvast bedankt,

Jesse van der Sar

PHP hulp

PHP hulp

05/11/2024 13:49:57

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

22/11/2008 10:18:00
Quote Anchor link
Die data kan je inkopen, of jatten maar dat is niet echt netjes.

Ik ben weg

ik ben weg

22/11/2008 10:20:00
Quote Anchor link
Oke, op de website Think Rich (http://www.10406.08sc.thinkquest.nl), staat dat ze daar de koersen van de website Beurs.nl afgehaald hebben (http://www.10406.08sc.thinkquest.nl/index.php?p=ver_technisch).

Het zijn scholieren van 16 jaar, dus ik denk dat ze dat niet ingekocht hebben, maar ik kan ook niets op die website beurs.nl vinden...

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

22/11/2008 10:42:00
Quote Anchor link
Gezien het spel wat die jongens ontwikkeld hebben vermoed ik dat ze gewoon contact hebben opgenomen met beurs.nl die zo enthousiast werd van het idee dat ze een xml-feed hebben gekregen.

Ik ben weg

ik ben weg

22/11/2008 12:13:00
Quote Anchor link
Oke, bedankt...

Ik ga ook maar is contact met ze opnemen....

- Ricardo -

- Ricardo -

22/11/2008 12:40:00

Ik ben weg

ik ben weg

22/11/2008 14:20:00
Quote Anchor link
Nee, das een gadget voor je iGoogle pagina.

Ik ben weg

ik ben weg

24/11/2008 07:14:00
Quote Anchor link
*Bump*

Ceasar Feijen

Ceasar Feijen

24/11/2008 07:56:00

/home/joost

/home/joost

24/11/2008 10:11:00
Quote Anchor link
http://www.beursplaza.com/web_koersen.asp?grafiek=aex

Ik zou zeggen.... neem dat plaatje over wat daar staat (is een .php file), dan heb je een grafiek.... maar dan heb je niet die zoveel % omhoog enzo....

http://www.ta.nl/Chart/LoadChartNew.cgi?Output=gif&X=728&Y=350&Chart=L&COTN=16zAAEX&Type=1min

mvg Joost.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door /home/joost

Ik ben weg

ik ben weg

24/11/2008 13:52:00
Quote Anchor link
@Ceasar: dat zijn niet de koersen.

Dat is een gids met websites over de beurs.

@Eamonn: bedankt, had dat ook al gezien, maar ik moet het echt als tekst hebben, dus bijvoorbeeld een XML bestand.

Winston Smith

Winston Smith

24/11/2008 14:34:00
Quote Anchor link
Deze vraag is al eens eerder behandeld hier. De data die jij wil kan je ophalen bij http://www.euronext.nl, maar daarin zit wel een vertraging van 15 minuten. Voor de echte beurshandelaar zijn die data dus onbruikbaar. Je kan de actuele data (dus zonder vertraging) inderdaad kopen, zoals Arjan al aangaf.

Ik ben weg

ik ben weg

24/11/2008 14:36:00
Quote Anchor link
Oke, ik heb op EuroNext wel gezien dat je de koersen als Xls of Txt bestand kan downloaden, maar ik wil het gebruiken op mijn website, en het is teveel werk om steeds te downloaden, uploaden etc.

PS: Kan je de link van dat topic geven?

Simon Blok

Simon Blok

24/11/2008 14:50:00
Quote Anchor link
JesseSar schreef op 24.11.2008 14:36:
Oke, ik heb op EuroNext wel gezien dat je de koersen als Xls of Txt bestand kan downloaden, maar ik wil het gebruiken op mijn website, en het is teveel werk om steeds te downloaden, uploaden etc.

PS: Kan je de link van dat topic geven?

Teveel werk? Dat ga je hoop ik toch niet zelf doen? Laat dat PHP maar lekker voor je doen.

Ik ben weg

ik ben weg

24/11/2008 14:51:00
Quote Anchor link
ok, maar hoe kom ik achter de link van het bestand? Het is alleen een download knop.

Edit: Oke, het is me gelukt, ben achter de url gekomen, en ik heb nu dit:

http://jessevandersar.nl/koers.php

hier kan ik wel mee verder, allemaal heel erg bedankt!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door ik ben weg

Winston Smith

Winston Smith

24/11/2008 20:24:00
Quote Anchor link
http://phphulp.nl/forum/showtopic.php?id=39806&cat=2 en http://phphulp.nl/forum/showtopic.php?id=36840&cat=2 zijn twee topics die ik hierover terug kan vinden. Misschien heb je er wat aan?

Marco V

Marco V

01/02/2012 18:05:13
Quote Anchor link
Inmiddels is de euronext site gereorganiseerd :-(
De (15 min vertraagde) data is voor zover ik nu heb rondgesnuffeld niet meer publiek beschikbaar als (csv) download. Wellicht, zo lijkt het althans, komt dit weer beschikbaar via deze pagina: https://europeanequities.nyx.com/nl/equities-directory
maar vooralsnog verschijnt er niets, behalve: "This data item is currently unavailable. Please try again later."

Heeft iemand toevallig een alternatief waar ik dit kan vinden/ophalen?
Ik ben dus niet zo zeer op zoek naar real-time, want dat is betaalde service, maar een beetje actueel is voor mij prima.
Gewijzigd op 01/02/2012 18:41:48 door Marco V

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.