AJAX

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Database Developer

Functie omschrijving Voor een logistieke dienstverlener in omgeving Zuid Beijerland zijn wij op zoek naar versterking. Weet jij als geen ander systemen aan elkaar te koppelen en heb jij goede kennis van SQL en UML, lees dan snel verder! Jouw taken zien er als volgt uit: Je bent in deze rol voornamelijk verantwoordelijk voor het bouwen, implementeren en beheren van koppelingen tussen de bestaande systemen (zowel business 2 business als application 2 application). Daarnaast inventariseer je de wensen van in- en externe klanten, die je vervolgens samen met je collega's, vertaalt naar technische specificaties, die jullie zelf ontwikkelen en implementeren.

Bekijk vacature »

High level C++ QT Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13486 Introductie Would you like to be involved in every aspect of software development for our exceptional products, from specification and design to testing and integration? If you're passionate about software development and eager to apply your programming skills to create customer-focused deliverables, then this is the perfect chance for you to expand your expertise. You can become a member of our Machine Control department's data-driven development team, where you'll design and build software solutions that optimize machine productivity. As a senior software design engineer, you'll participate in all phases

Bekijk vacature »

SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 13382 Introductie We is looking for a HANA Developer to work for our client. The candidate has to have an experience in building Data Intensive Applications (DIA’s). The role of a HANA Developer at ASML involves working on building Data Intensive Applications in an industrial/enterprise environment. The primary responsibility is to handle data from various sources and determine the best way to structure it for use by data analysts, who will run queries and algorithms against it for predictive and prescriptive analytics through machine learning. Wat verwachten we van jou?

Bekijk vacature »

Junior Front end developer Onderwijssoftware

Functie Als Junior front end developer kom jij terecht in een klein, maar hecht team bestaande uit 5 andere developers (waarvan 2 senioren, 2 medior en 1 junior). Met de gezamenlijke missie om “ieder kind te helpen met onze software” wordt er dagelijks gepassioneerd en hard gewerkt aan ons in-house ontwikkeld platform. Deze software is gebaseerd is op AI, machine Learning en wetenschappelijke inzichten. Dagelijks zul jij werken met onze high traffic webapplicatie. We hebben ruim 300.00 gebruikers en meer dan 2 miljard records waar je te maken mee krijgt! Verder zul jij je bezighouden met: – Het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Front End Ontwikkelaar (React)

In het kort Als front end developer ga je aan de slag met maatwerkprojecten voor onze klanten. Denk bijvoorbeeld aan het toevoegen van een machine aan een database of het corrigeren van formulieren voor ingestuurde orders. Voorbeeld van zo’n project is Smart Link. De projecten waar je op ingezet kunt worden liggen binnen het technische domein waar jij als front end developer een grote rol speelt om samen met je back end collega’s de juiste oplossingen te leveren. please note that this particular role requires fluent Dutch language skills. Dit vind je leuk om te doen Het omzetten van designs

Bekijk vacature »

Lead javascript developer Node.js React

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

As Lead Web Developer at KUBUS you are responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the web application and services of BIMcollab. In your role as lead developer you will naturally search for the optimum between the required implementation time, the performance of the application and a fast go-to-market of features, in line with our automated test and release train. Together with the other senior developers in your team you monitor the architecture of the application and you advise the product owner about necessary refactoring to improve the maintainability of the platform. Our development team

Bekijk vacature »

Applicatiebeheerder/ Ontwikkelaar

Dit ga je doen - Verantwoordelijkheid dragen voor het complexe applicatielandschap; - Schakelen met eindgebruikers en leveranciers; - Verdeling in werkzaamheden tussen dagelijks beheer ontwikkelen; - Het analyseren van de behoeften van gebruikers en het vertalen hiervan naar functionele specificaties voor de applicaties; - Actief bijdragen aan het leveren van passende oplossingen voor het applicatielandschap. Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de regio van Amsterdam is een van de meest toonaangevende mediaorganisaties in Nederland. Door de organisatiecultuur krijg jij veel ruimte om initiatief te nemen en zelfstandig aan het werk te gaan. Samen met het IT team zorg

Bekijk vacature »

Junior PHP (Laravel) Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Laravel Developer! Sta je aan het begin van je carrière en ben je op zoek naar een leuke baan? Lees dan verder! Voor een softwarebedrijf in omgeving van Schiphol zijn wij op zoek naar een ervaren PHP (Laravel) Developer. Je gaat je bezighouden met het ontwikkelen van innovatieve bedrijfsapplicaties. Samen met het team, bestaande uit designers en developers, maak je mooie oplossingen voor bedrijven in diverse branches. Je zorgt dat de opgeleverde websites perfect werken en de klant meer dan tevreden is. Je kunt rekenen op een afwisselende baan met leuke

Bekijk vacature »

C# developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ik ben op zoek naar een back-end developer, die met name kennis & ervaring heeft van de programmeertaal C#. Jij gaat aan de slag bij een topspeler in de logistieke sector, die zich behalve met logistiek, ook bezig houdt met softwareontwikkeling. Welke taken komen hierbij kijken? Je gaat desktop- en webapplicaties onderhouden en optimaliseren, waarin je werkt met o.a. C#, ASP.NET, SQL Server en T-SQL. Je hebt regelmatig klantcontact om de wensen in kaart te brengen en te evalueren over de huidige draaiende applicaties. Je implementeert nieuwe functionaliteiten toe aan

Bekijk vacature »

Front-End React Developer

As a Front-End React Developer you improve the user-experience of our web applications for your colleagues in Coolblue. How do I become a Front-End React Developer at Coolblue? As a Front-End React Developer you are responsible for developing user interface components and implementing them using React.js concepts and workflows. You work with the UX Designer and get energy from coming up with creative solutions and present these within the team. During the day you gather and welcome feedback on your technical and soft skills. Would you like to become a Front-End React Developer at Coolblue? Read below if the job

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je hier

Bekijk vacature »

.NET Developer Microservices

Dit ga je doen Je taken zullen voornamelijk bestaan uit: Het ontwikkelen van software, inclusief vormgeving, implementaties, integraties en (automatisch) testen (.NET, C#, Azure, Docker, Microservices, Angular); Het in kaart brengen van software requirements; Zorgen dat jouw code kwalitatief hoogstaand is; Het uitvoeren van risico analyses; Een bijdrage leveren aan het continuous quality improvement process. Hier ga je werken Dat kanker een verschrikkelijke ziekte is die de wereld uit geholpen moet worden, is duidelijk. Binnen deze Gelderse organisatie die duizenden ziekenhuizen van producten voorziet, proberen ze daar via technische innovaties aan bij te dragen. Samen met 10 collega .NET developers

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »
Eric Cartman

Eric Cartman

21/02/2006 16:55:00
Quote Anchor link
Hallo allemaal,
Ik ben net eventjes begonnen met AJAX, maar na een uurtje prutsen klopt er nog geen hout van. Ik krijg steeds maar deze fout de Javascript-Console van Firefox:
Fout verzend is not defined

Ik snap echt niet wat ik fout doe, ik weet toch echt zeker dat ik die functie verzend heb gedefeniëerd:

(...)
<script language="text/javascript">
function createHTTPHandler(){
httphandler = false;

if (!httphandler && typeof XMLHttpRequest!='undefined') {
httphandler = new XMLHttpRequest();
}
else {
alert('Sorry, maar ik kan het gewoon niet denk ik');
}

return httphandler;
}

function verzend() {
XMLHTTPObject.open('GET', 'pagina.php?q=1234', true);
XMLHTTPObject.onreadystatechange = change();
XMLHTTPObject.send(null);
}

function change() {
var inhoudDiv = document.getElementById('inhoud');
inhoudDiv.innerHTML = XMLHTTPObject.responseText;
}

var XMLHTTPObject = createHTTPHandler();
</script>

<p onclick="verzend()">Klik hier</p>

<div id="inhoud"></div>
(...)

Wie weet er wel wat er hier fout aan is? En hoe kan ik het oplossen?

De pagina 'pagina.php' geeft overigens gewoon de hash neer van de globale array GET.

--edit--
Klein foutje, had geen object aangemaakt :S, welliswaar blijft het probleem nog steeds bestaan...
Gewijzigd op 21/02/2006 17:14:00 door Eric Cartman

PHP hulp

PHP hulp

24/11/2024 06:18:06

Jelmer -

Jelmer -

21/02/2006 17:36:00
Quote Anchor link
XMLHTTPObject.onreadystatechange = change();
die regel moet zijn
XMLHTTPObject.onreadystatechange = change;
zonder de (). Je wil namelijk niet de functie uitvoeren en z'n return-waarde toewijzen aan onreadystatechange, maar de functie zelf ;)

En pas bij readystate nummer 4 kan je de inhoud van xmlhttprequest.responseText uitlezen, want dan is de request pas klaar. Dus iets erbij als....

function change() {
if(XMLHTTPObject.readystate == 4) {
}
}

Eric Cartman

Eric Cartman

21/02/2006 17:46:00
Quote Anchor link
Bedankt Jelmer, ik heb gedaan wat je gezegd had, alleen blijf ik nog steeds de fout houden en gebeurd er veranderd de inhoud van de div ook niet... Ben ik nog iets vergeten ofzo?

--edit--
typo...
Gewijzigd op 21/02/2006 17:46:00 door Eric Cartman

Jelmer -

Jelmer -

21/02/2006 18:01:00
Quote Anchor link
Na wat geklooi, bleek als eerst dat je script-tag niet geparsed werd. Weg met language, en dan doet hij het. language moet namelijk 'type' zijn.

En dan, niet vergeten dat javascript case-sensitive is. Dus niet readystate, maar readyState (moest ik ook weer even ontdekken)

Het resutlaat dat ik had, wat wel werkte:
<html>

<head>

<script>

function createHTTPHandler(){
httphandler = false;

if (!httphandler && typeof XMLHttpRequest!='undefined') {
httphandler = new XMLHttpRequest();
}
else {
alert('Sorry, maar ik kan het gewoon niet denk ik');
}

return httphandler;
}

function doeiets() {

XMLHTTPObject.open('GET', 'pagina.php?q=1234', true);
XMLHTTPObject.onreadystatechange = change;
XMLHTTPObject.send(null);
}

function change() {

//alert('Readystate: '+XMLHTTPObject.readyState);

if(XMLHTTPObject.readyState == 4){

}
}
var XMLHTTPObject = createHTTPHandler();

</script>
</head><body>
<p onclick="doeiets()">Klik hier</p>

<div id="inhoud">Hoi</div>

</body>

</html>

Eric Cartman

Eric Cartman

21/02/2006 18:09:00
Quote Anchor link
Ja, bedankt Jelmer, die doet het wel.

21/02/2006 18:58:00
Quote Anchor link
<script type="text/javascript"> had je moeten gebruiken.

Eric Cartman

Eric Cartman

21/02/2006 19:50:00
Quote Anchor link
Ja, ik weet het, ik weet ook niet hoe ik aan language kom...

21/02/2006 20:44:00
Quote Anchor link
Language is ooit gebruikt. Tegenwoordig een afgekeurd attribuut.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.