Audioplayer

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Sportieve Junior C#.NET developer gezocht!

Bedrijfsomschrijving Wil jij werken aan webapplicaties bij de marktleider binnen de branche? Voor een klant in de buurt van Oosterhout ben ik op zoek naar een Fullstack .NET developer. Dit bedrijf bestaat bijna 10 jaar en is inmiddels uitgegroeid tot marktleider in Nederland en heeft tevens kantoren in meerdere landen in Europa. Dit bedrijf bouwt webapplicaties waarbij internationaal enkele honderdduizenden deelnemers, soms tegelijk, een beroep doen op de realtime data uit deze applicaties. Dit brengt erg veel technische uitdaging met zich mee. Ze ontwikkelen nieuwe applicaties maar ook bestaande applicaties worden uitgebreid en verbeterd. Hier kan jij een onderdeel van

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen en herstructureren van het platform; Je werkt in teamverband en zelfstandig aan uitdagende projecten voor verschillende klanten; Softwareontwikkeling middels C# .NET; Je staat in contact met verschillende opdrachtgevers om de klantwensen te bespreken en deze vervolgens te ontwikkelen; Verbeteren van bedrijfsprocessen; Implementaties. Hier ga je werken Als .NET Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag in één van de 5 IT teams van dit bedrijf. Jullie werken op basis van interne klantprojecten aan voornamelijk webapplicaties. Dit betekent dat jij continu uitgedaagd wordt en veelal met verschillende soorten projecten bezig bent. Het gave is dan ook dat jullie als team samen bekijken welke technieken het beste passen bij het project waar jullie verantwoordelijk voor zijn. Zo kan het zijn dat jij als .NET developer gaat werken aan een project, maar dat jullie als team liever gebruik maken van Haskell of F# om de klus te klaren.

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Functieomschrijving Junior PHP Developer gezocht! Voor een opdrachtgever in de regio Gelderland zijn wij op zoek naar een Junior PHP Developer die onderdeel gaat worden van het ontwikkelingsteam van deze organisatie. In deze functie ga jij aan de slag met het schrijven van software voor de aansturing van en het managen van windparken en bijbehorende onderdelen. Hiernaast ga jij je bezighouden met het ontwikkelen, testen en onderhouden van diverse webapplicaties. Het team waarin je komt te werken bestaat uit 3 developers, hierdoor krijg je veel verantwoordelijkheid en de kans om jezelf verder te ontwikkelen. Er wordt echter wel van je

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Software Developer / .NET / Azure

Dit ga je doen Als Lead .NET Software Developer zal je je bezig houden met: Het vertalen van bedrijfswensen naar een technische roadmap; Uitwerken van nieuwe architectuur / designs; Het team aansturen en motiveren; Toezien op de kwaliteit van de code; Mee ontwikkelen van nieuwe features en applicaties. Hier ga je werken Deze organisatie is op dit momenteel marktleider in het ontwikkelen van productielijnen voor de voedselindustrie en heeft een wereldwijd klantnetwerk. Binnen deze organisatie is het team van software developers dagelijks bezig met het ontwikkelen van maatwerk oplossingen om alle productiemachines aan te sturen, maar ook bedrijf kritische applicaties

Bekijk vacature »

Junior Software Developer (HBO / WO)

Functie omschrijving Voor een leuke opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Junior Software Developer! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Dan hebben wij bij Jelling IT Professionals de perfecte opdrachtgever in de omgeving van Hoofddorp. Binnen deze functie vervul je een onsite learning programma waarbij je aan de slag gaat met PHP en Laravel. Hierbij ben je voornamelijk werkzaam op verschillende klantlocaties en is het jouw taak om hun wensen en eisen

Bekijk vacature »

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze klanten. Geen werkdag is hetzelfde, je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfskritische systemen. Een voorbeeld hiervan is een cliënt-volgsysteem bij Reclassering Nederland. Andere klanten waar wij onder andere voor werken: KPN, Philips, Nationale-Nederlanden, Kamer van Koophandel, ABN AMRO, Bovemij, Arval en de Politie. Werken bij Sogeti Nieuwe ontwikkelingen volgen we op de voet en delen we binnen de

Bekijk vacature »

Software Developer PHP

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Voor een opdrachtgever in de regio van Geldrop ben ik op zoek naar een Software Developer PHP. Jij krijgt een rol met veel verantwoordelijkheid in een groeiende organisatie. In deze functie werkt je voornamelijk remote en op een vast moment kom je met het team samen, om samen te werken en nieuwe doelen te bepalen. Wat ga je doen? Je wordt verantwoordelijk voor de interne applicatie; Je zorgt voor de doorontwikkeling van de applicatie: zowel back-end, front-end; De basis van het werk betreft front-end technieken; Periodiek bepaal je samen met

Bekijk vacature »

Teamlead PHP Developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de buurt van Middelburg zijn wij op zoek naar een gemotiveerde teamlead PHP developer met affiniteit met Symfony/Laravel. Een enthousiast persoon die het ontwikkelteam komt versterken met het aanpakken van uitdagende projecten. Ben jij op zoek naar een uitdaging waar je de tijd en ruimte krijgt jezelf te ontwikkelen en je eigen IT-team aan te sturen? Lees dan snel verder! Die ga je doen: Bijdragen aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de PHP based applicaties; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Front-end Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving PHP Software Developer gezocht! Voor een organisatie in de regio Zeist die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in een scrumteam aan de ontwikkeling van een medicatiebewakingssysteem; Meedenken over de mogelijkheden en onmogelijkheden van projecten;

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider in onderwijsland. Wat vragen

Bekijk vacature »

.net developer

Hoi! Wij zijn auto.nl en wij verkopen auto's online. je bestelt bij ons een auto net zo makkelijk als een spijkerbroek. En bevalt ie niet? Dan stuur je 'm gewoon weer terug. En dat we dat goed doen bewijst onze hoge klanttevredenheid van een 9,3. Nu maken we de volgende stap bij auto.nl. We starten met fysieke winkels. Online zoeken, offline bekijken. Maar nog altijd, geen gedoe! Gewoon eerlijk, transparant en zonder zorgen een auto kopen.. Maar om dat waar te blijven maken en nóg beter te worden, zoeken we uitbreiding van ons development team. Wat ga je precies doen?

Bekijk vacature »
G P

G P

15/04/2023 02:35:55
Anchor link
Hallo,

ik ben even bezig geweest om het geheugen nog eens te gebruiken, niet altijd even gemakkelijk.
Hierbij laat ik jullie mijn nieuwe Audio Player eens bewonderen.

Wat kan je verwachten ?

1. Een overzicht van het liedje dat op het moment aan het spelen is.
2. Het overzicht verbergen / tonen

3. Zoeken naar een positie van het liedje
4. Terug gaan naar het vorige liedje
5. Afspelen / pauze van het liedje
6. Het liedje stoppen
7. Naar het volgend liedje

8. Automatisch afspelen aan / uit
9. Willekeurig afspelen aan / uit

10. Mute (stilte) aan / uit
11. Het volume regelen

12. (Nieuw in deze versie) Een afspeellijst
13. De afspeellijst verbergen / tonen

Bijzonderheden:
14. Volledig toegankelijk met de tab-toets
15. Ook streamings kunnen in de playlist

De broncode:
Klik op toon broncode in je browser, het is puur html

De css-file:
CSS bekijken

Javascript:
Javascript bezichtigen

En dan nu ook even de link: Audio Player 3.6

Wat wil ik verwachten ?

1. Eerlijkheid
2. Ideeën
3. Bugs / fouten

Wat nog belangrijk is...
Ik heb het zelf al getest met Google Chrome op PC
Laptop / Mobieltje / Tablet en andere browsers heb ik nog niet getest. Dus als jullie dat even doen en een ander resultaat moest te zien krijgen dan bedoeld, laat het mij dan zeker weten.

Ik hoop dat jullie toch wel tevreden gaan zijn met het resultaat.
G.P. (Günther Peeters alias Elvium)
Gewijzigd op 16/04/2023 04:05:52 door G P

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 07:39:18

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

15/04/2023 10:00:14
Anchor link
Het is een vrij uitgebreid script, dus ik beperk me tot een paar algemene opmerkingen:

1. Al je vars bovenin het script zijn nu global. Het is netter om de scope niet groter dan nodig te maken, bijvoorbeeld zo:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
document.addEventListener('DOMContentLoaded', () => {
    // your entire script here
});

let ook op het verschil tussen "var" en "let". Om allerlei redenen heeft "let" meestal de voorkeur (moet je even op googlen)

2. Je gebruikt document.getElementByID en document.getElementsByTagname nogal eens dubbel voor dezelfde elementen. Het is efficiënter om dat bovenin je script in variabelen te stoppen (meestal met const), zodat je het maar 1 keer hoeft te doen. Mijn gewoonte (maar dat is persoonlijke voorkeur) is om const variabelen met hoofdletters te schrijven, zodat ik weet van welk type ze zijn:
Code (php)
1
2
const INPUT_EMAIL = document.querySelector('.email');
const HREFS_CANCEL = document.querySelectorAll('.cancel');

3. In je HTML koppel je de JavaScript functions rechtstreeks aan de elementen, bijvoorbeeld zo:
Code (php)
1
<button class="blackGradient" id="audioMute" onclick="javascript:muteSong();" title="Mute" type="button" value="Mute">?</button>

Het is netter om dat met addEventListener te doen, dan maak je het mogelijk om meerdere eventListeners per HTML element te hebben. (Bijvoorbeeld als je dit live zou zetten en je wilt dingen kunnen monitoren met Google Tag Manager)

G P

G P

15/04/2023 10:50:44
Anchor link
Bedankt Jan, in JavaScript ben ik een echte n00b. Maar ik zal mij eens meer verdiepen in JS en zeker iets gaan doen met jouw tips.

1. De getElementByID gebruik ik om de standaard zaken uit te lezen / schrijven. (De knoppen / volume slider)
2. De getElementsByTagname om de hele playlist uit te lezen omdat ik niet op voorhand weet hoeveel liedjes er in de playlist zullen staan.
Maar ik zal zeker eens jouw tip gaan gebruiken, het lijkt mij toch veel simpeler zoals je het zegt.
Met de addEventListener en querySelectorAll zal ik eens experimenteren mits ik van JS maar 0.001% kennis van heb. Ik ben al blij dat ik zover geraakt ben.
Eerst nog uitpluizen hoe ik die "positie" van het liedje kan uitwerken.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

15/04/2023 11:00:36
Anchor link
Wat bedoel je precies met de positie? Dat je die slider bovenin kunt verslepen en dat de song dan verder speelt vanaf die nieuwe positie?

Jan R

Jan R

15/04/2023 11:07:41
Anchor link
Nog een paar opmerkingen
Verouderd doctype
mp3 kunnen gedownload worden via de src code. De files zijn beschermd. baf/brein
Code eens een keer door de validator sturen. https://validator.w3.org

Jan
Gewijzigd op 15/04/2023 11:18:00 door Jan R

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/04/2023 12:00:30
Anchor link
Mijn advies: Gebruik rechtenvrije muziek voor het voorbeeld.

G P

G P

15/04/2023 16:28:38
Anchor link
@Jan Koehoorn: Dat is inderdaad wat ik bedoel
@Jan R: doctype is aangepast, hierbij is ook de style en de plaatsing van de elements aangepast. Ik heb het door de validator gehaald. Enige probleem zijn de icons in de knoppen (Icomoon, niet zo'n groot probleem)
@Ariën: De muziek is aangepast, zijn allen rechtvrij en staan ook op de website zelf en niet meer gelinkt naar een andere. Behalve de streaming natuurlijk :)

Bedankt allen voor jullie ideeën.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

15/04/2023 21:45:02
Anchor link
G P op 15/04/2023 16:28:38:
@Jan Koehoorn: Dat is inderdaad wat ik bedoel

Ok. Je kunt een audiobestand starten vanaf een bepaalde positie door de property currentTime van het audio element in te stellen:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
<!DOCTYPE html>
<html>
    <head>
        <title>PHPHulp</title>
    </head>
    <body>
        <button class="play-25">25%</button>
        <button class="play-50">50%</button>
        <button class="play-75">75%</button>

<script>
            document.addEventListener('DOMContentLoaded', () => {
                const EL_AUDIO = new Audio('jouw-audio-file.mp3');
                const BTN_25 = document.querySelector('.play-25');
                const BTN_50 = document.querySelector('.play-50');
                const BTN_75 = document.querySelector('.play-75');

BTN_25.addEventListener('click', () => {
                    EL_AUDIO.pause();
                    EL_AUDIO.currentTime = EL_AUDIO.duration / 4;
                    EL_AUDIO.play();
                });
                BTN_50.addEventListener('click', () => {
                    EL_AUDIO.pause();
                    EL_AUDIO.currentTime = EL_AUDIO.duration / 2;
                    EL_AUDIO.play();
                });
                BTN_75.addEventListener('click', () => {
                    EL_AUDIO.pause();
                    EL_AUDIO.currentTime = ( EL_AUDIO.duration / 4 ) * 3;
                    EL_AUDIO.play();
                });
                EL_AUDIO.addEventListener('loadeddata', () => {
                    console.log('audio element loaded');
                });
            });
        </script>
    </body>
</html>

G P

G P

16/04/2023 01:08:55
Anchor link
Hartelijk bedankt !!
Je geeft al meteen een mooi voorbeeld voor het gebruik van een addEventListener !
Super van jou :)

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

16/04/2023 08:23:15
Anchor link
Graag gedaan :-)

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

30/10/2023 06:17:41
Anchor link
.

Dit topic is gesloten.

Overzicht

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.