auto copy textarea
Ik ben op zoek naar een stukje script dat automatisch de text in een textarea kopieerd.
Ik heb al enkele dingen gevonden maar die bleken telkens alleen maar de text te selecteren. ik zou dus willen dat hij het onmiddelijk kopieerd.
Iemand een idee?
Waar wil je het heen kopieren?
gewoon net alsof je Ctr C zou doen.
wel ja zoiets als dat voorbeeldje zou het moeten zijn, maar zo heb ik er ook al 100 gevonden via google maar geen 1 die werkt!! ligt dat nu aan mij of doet die het bij jou ook niet?
Zoals ik als zei, ik heb het nog nooit geprobeerd. Maar waarom zou je iets uit een textarea automatisch naar het clipboard willen kopieren? Ik zou dat als gebruiker helemaal niet fijn vinden...
Ik zou dit willen omdat ik een lange reeks text in een kort textveld wil zetten. en sommige mensen stoppen met selecteren aan het einde van het textvlak, niet wetende dat er nog veel meer text na komt.
Dat is de voornaamste reden.
Maar is het niet veel overzichtelijker om het in een groot vlak te weergeven.. Ik persoonlijk als gebruiker vind het altijd irritant als lange teksten in kleine vlakjes worden geplaatst.
Een alternatief zou wellicht zijn om een 'select all' knopje te maken?
Ja idd, een select all is niet zo ingewikkeld, voorkomt veel problemen en de gebruikers begrijpen het!
en waarom zou je dit willen
wouter schreef op 29.12.2007 22:33:
Precies om wat hij zegt: mensen kopieëren maar een deel van de tekst terwijl er veel meer tekst in de textarea staat...en waarom zou je dit willen
Heb nog eens wat verder gekeken naar dit onderwerp, en het kopieren naar het clipboard gaat je hoogstwaarschijnlijk niet lukken. In elke goede browser is dit namelijk beveiligd aangezien je anders met Javascript ook de reeds aanwezige data op het clipboard kunt lezen. En dat is natuurlijk niet wenselijk!
De beste oplossing is dus een 'select all' functie waarna mensen gewoon met ctrl+c de tekst kunnen kopieëren.
In IE6 was er een exploit waarmee je met JS het clipboard uit kon lezen. Lang leve IE ;-)
Thanx!
Code (php)
1
2
2
<textarea id="tekst" name="tekst">Deze tekst ga je selecteren</textarea>
<button onClick="document.getElementById('tekst').select()">Selecteren</button>
<button onClick="document.getElementById('tekst').select()">Selecteren</button>
Op onderstaande link kun je een werkend voorbeeldje zien. Iets anders uitgewerkt, maar precies hetzelfde principe.
Alles selecteren
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit
vb: dit scriptje van leejoo.nl
edit:
in head:
<SCRIPT language="Javascript">
function SelectIt(What){
if (What.value=="") {
alert('er is niets te selecteren')
}else{
What.focus();
What.select();
if (document.all){
What.createTextRange().execCommand("Copy");
alert("Script is geselecteerd ( plakken met Ctrl V )");
}}}
</SCRIPT>
in body:
<table BORDER="0" CELLPADDING="0" CELLSPACING="0" WIDTH="473" VALIGN="TOP" style="border-collapse: collapse">
<tr>
<td width="476" align="left">
<Form name="example">
<div align="left">
<table border="0">
<tr>
<td><font face="Verdana" size="2">
<Input Type="Button" onClick="SelectIt(this.form.Obj)" Value="Select all" style="font-size: 8pt"></font></td>
</tr>
</table>
</div>
<p><font face="Verdana" size="2"> <textarea rows="6" name="Obj" cols="44">
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door lukke
Dat het in IE6 wel mogelijk is, tja wat moet ik daar nou over zeggen? IE6 is gewoon onveilig om te gebruiken.