Backslashes toevoegen aan een string
Gino Van Nauw
04/12/2008 14:01:00Goede middag Iedereen,
Ik dien een string op te bouwen met daarin een aantal backslashes teneinde gebruikers een link te geven naar een bepaalde bestand op een server. Typisch formaat is \\server\foldernaam\bestand.
Ik heb mijn string als volgt opgebouwd
$path2data= "\\" . $server . "\" . $folder . "\" .$bestandsnaam;
De backslashes worden echter niet gegenereerd, vermoedelijk omdat dit eigenlijk het signaal is om een bepaald karakter te escapen.
Weet er iemand hoe ik dit kan oplossen?
Groetjes
Gino
Ik dien een string op te bouwen met daarin een aantal backslashes teneinde gebruikers een link te geven naar een bepaalde bestand op een server. Typisch formaat is \\server\foldernaam\bestand.
Ik heb mijn string als volgt opgebouwd
$path2data= "\\" . $server . "\" . $folder . "\" .$bestandsnaam;
De backslashes worden echter niet gegenereerd, vermoedelijk omdat dit eigenlijk het signaal is om een bepaald karakter te escapen.
Weet er iemand hoe ik dit kan oplossen?
Groetjes
Gino
PHP hulp
05/11/2024 14:51:00yorick17
04/12/2008 14:04:00zet het tussen'' in plaats van ""
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door yorick17
Tamara
04/12/2008 14:04:00Dennis Mertens
04/12/2008 14:05:00Haal je $path2date nog ergens doorheen? Anders zouden die backslashes moeten blijven staan.
Laat maar ik zie al wat er fout gaat :) Hij wil die dubbele quotes niet gebruiken.
Laat maar ik zie al wat er fout gaat :) Hij wil die dubbele quotes niet gebruiken.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Dennis Mertens
Gino Van Nauw
04/12/2008 14:10:00hmm .. heb de enkele quote reeds geprobeerd, maar met hetzelfde resultaat.
Aan : Dennis, de $path2data wordt als een return variabele uit een funktie teruggegeven aan het oproepende programma, verder gebeurt er niets meer mee.
Ik vermoed dat Tamara gelijk heeft, stom om er niet aan te denken dat de forward slash moet gebruikt worden.. Ik test het zodadelijk even uit en laat nog ff wat weten
Bedankt alleszins voor jullie reakties
Aan : Dennis, de $path2data wordt als een return variabele uit een funktie teruggegeven aan het oproepende programma, verder gebeurt er niets meer mee.
Ik vermoed dat Tamara gelijk heeft, stom om er niet aan te denken dat de forward slash moet gebruikt worden.. Ik test het zodadelijk even uit en laat nog ff wat weten
Bedankt alleszins voor jullie reakties
Dennis Mertens
04/12/2008 14:12:00Je moet gewoon alles dubbel backslashen (heel simpel) :)