Backticks

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Developer

Functie omschrijving Gaat jouw hart sneller kloppen van software developen in C#.NET? Voor een softwarebedrijf in regio Den Bosch zijn wij op zoek naar een C# programmeur. Lees snel verder! Wat ga je doen? Je gaat werken met C# en ASP.NET MVC Framework om onder meer webapplicaties, webshops en websites te ontwikkelen. Je optimaliseert de bestaande software en helpt mee aan het automatiseren van bedrijfsprocessen. Je gaat samen met je collega's de juiste oplossing op basis van de wensen van de klanten uitwerken tot een mooi product. Bedrijfsprofiel Het ontwikkelen van softwareoplossingen en kantoorautomatiseringen is waar dit bedrijf voor staat.

Bekijk vacature »

Consultant Low Code Developer

Functie omschrijving Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Voor een mooie opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten. Onderdelen functie Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan Mendix of Betty Blocks. Je bent verantwoordelijk voor

Bekijk vacature »

Software Developer C# - Deventer

Software Developer C# – Deventer Bijdragen aan de toekomst van het onderwijs! Ben jij op zoek naar een dynamische omgeving waar vol enthousiasme wordt gewerkt aan software voor interactieve dashboard- en analysetoepassingen ter verbetering van het onderwijs? Dan zijn wij het bedrijf voor jou! TIG is een bedrijf met een informele en ondernemende werksfeer, waarbij goede ideeën snel leiden tot concrete acties. Wij zijn een software ontwikkelorganisatie en focussen ons op het ontwikkelen en implementeren van oplossingen voor het leveren van managementinformatie, datavisualisatie en analyses voor het onderwijs. Met onze dashboard- en analyseoplossingen zetten scholen gegevens om naar betekenisvolle informatie.

Bekijk vacature »

Junior Low-code ontwikkelaar gezocht omgeving Arnh

Bedrijfsomschrijving Wij zijn een dynamisch IT-bedrijf dat zich richt op het stroomlijnen van bedrijfsprocessen en het creëren van ondersteunende applicaties. Onze kracht ligt in het combineren van zakelijk inzicht met IT-expertise via gestroomlijnde procesontwerpen en wendbare applicatieontwikkeling met behulp van Low-code technologieën. Als jonge professional krijg je de kans om samen te werken met een team van 15 deskundige collega's, verspreid over nationale en internationale locaties. We bieden je een leerzame omgeving waar je je vaardigheden kunt ontwikkelen en groeien in je rol als Low-code ontwikkelaar. Word jij onze nieuwe Junior Low-code Ontwikkelaar (OutSystems)? Versterk ons team en draag bij

Bekijk vacature »

Senior PHP developer/ Software Architect

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

Experienced Lead Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Delft Vacature ID: 13301 Introductie We are seeking a Lead Java Developer for our team in the area of Delft. You will develop an application used exclusively by the engineers and geologists for site characterizations, which imports raw field and laboratory measurements for further processing, integration, ground modelling, and geotechnical analysis and reporting. The client/server application is entirely written in Java, and the server is hosted in the Amazon cloud, utilizing frameworks such as Spring and Hibernate, and connected to an MS SQL Server RDS instance. There is a trend towards using more

Bekijk vacature »

Java developer Zorgsysteem

Dit ga je doen Werken aan het eigen gebouwde zorgsysteem; Verbeteringen maken en toepassen binnen de applicatie; Jij gaat werken aan de Back-end van de applicatie en sporadisch werk je mee aan de Front-end; Samenwerken met andere teams voor een optimaal resultaat; Jij kan 'clean' werken en high quality code schrijven; Jij werkt resultaatgericht. Hier ga je werken De organisatie houdt zich bezig met diverse applicaties met betrekking tot zorgregistratie. Dankzij hun systeem komt alle informatie, omtrent de zorg van een patiënt, op een overzichtelijke en toegankelijke manier samen in één systeem te staan. Op deze manier is deze informatie

Bekijk vacature »

Java Programmeur

Functie Heb jij altijd al samen willen werken met ervaren java ontwikkelaars dan hebben wij hier de ultieme kans voor jou! Voor een opdrachtgever in omgeving van Naaldwijk zijn wij op zoek naar uitbreiding van het vaste ontwikkel team. Je zult je hier voornamelijk bezig gaan houden met; Wijzigingsverzoeken van klanten uitvoeren, hier wordt je diep in betrokken; Samen met consultants sluit je aan bij gesprekken met klanten, voor alle projecten; Je schakelt veel met consultants, wat is de behoefte van de klant? Hoe kan je hierop integreren?; Het framework moet naar de Cloud gebracht worden, je wordt betrokken bij

Bekijk vacature »

Front end ontwikkelaar

Functie Het huidige team bestaat uit momenteel uit 5 back end developers verdeeld van senior tot junior. Omdat de gehele front end van applicaties anders gaan insteken zijn ze op zoek naar een ervaren Front end developer die hen kan helpen de juiste keuzes te maken. Je krijgt veel vrijheid om te bepalen hoe je dit wilt ontwikkelen en vrijheid in welke techniek je hiervoor wilt gebruiken. Je zult je dus bezighouden met architectuur, documentatie en natuurlijk ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten binnen de verschillende applicaties. natuurlijk heb jij ook mogelijkheden om te sparren binnen het team, maar ze gaan uit

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar start jij een team met 12 programmeurs. Jullie zijn verantwoordelijk voor het huidige platform van deze organisatie. Als team werken jullie in tweewekelijkse sprints en starten jullie iedere dag met een stand-up. Jij werkt samen met jouw team aan het uitbreiden van het huidige platform door middel van nieuwe features. Daarnaast zorg jij er samen met jouw team voor dat het platform veilig is en gebruiken jullie de nieuwste technieken om deze veiligheid te waarborgen. Zo maken jullie gebruik van C# .NET, .NET Core, React, Azure, Kubernetes, ASP.NET, MVC. Jij gaat aan het werk in

Bekijk vacature »

C# developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als C# Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the Year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Senior Cobol Applicati

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 7 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Functieomschrijving: In de applicatie ETM zijn nu de inningsvoorzieningen voor ongeveer 25 aangifte- en aanslagmiddelen opgenomen. ETM is een extern aangeschafte service en het huidige contract met leverancier Oracle loopt af op 31-12-2022. Het programma uitfaseren ETM heeft als doel om vervanging te realiseren waarmee alle nu in gebruik zijnde ETM ondersteuning wordt overgenomen in nieuwe Inningsvoorzieningen om de continuïteit van de inningsprocessen te waarborgen. Eén van de inningsvoorzieningen die voor het einde van 31-12-2022

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Senior Java Developer

Als Senior Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde Java professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfs kritische systemen voor onze klanten in regio Noordoost zoals DUO, ING, CJIB en Tendernet. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meetups en doen veel aan kennisdeling. Sogetisten hebben plezier in hun werk en

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij graag aan de slag als C# ontwikkelaar en jouw skills verder ontwikkelen? Zoek niet verder! Als C# ontwikkelaar ga je aan de slag met de volgende taken: (verdere) ontwikkeling van de software voor de interne processen binnen een .net omgeving; optimaliseren van de dataprocessing; ontwerpen en implementeren van zowel desktop- als web-programmatuur; ontwikkeling van tools ten behoeve van consultants en klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Den Bosch. Zij ontwikkelen business intelligence software voor een specifieke branche. Dit houdt in dat zij dashboards ontwikkelen

Bekijk vacature »
Durk Houtsma

durk Houtsma

10/03/2009 20:30:00
Quote Anchor link
Hoi,

Ik heb een discussie met een paar bekenden van mij, over het gebruiken van backticks.
Hun zeggen dat backticks gebruiken beter is, echter weet ik wel beter.
Nu is mijn vraag:
Wat zijn de voordelen, maar ook de nadelen van backticks?

Ik weet onder andere de volgende punten al:
- Je draait om errors heen van de SQL wat zorgt voor een bagger systeem.
- Met een backtick kan je wel een - (minus) gebruiken in tabelnamen / velden, echter is dit niet verstandig, en kan je beter een _ gebruiken.

Wie heeft hier duidelijkere informatie over, want via google kon ik ook niet veel wijzer worden.

Groet,
Durk

PHP hulp

PHP hulp

25/11/2024 12:38:07

Frank -

Frank -

10/03/2009 20:35:00
Quote Anchor link
Backticks zijn voor sukkels.

Hallo! Waarom denk je dat SQL geen backticks voorschrijft? Omdat het nooit nodig is. Alleen wanneer je bugs in je code wilt hebben, dan ben je dus een sukkel, dan ga je backticks in je code zetten.

De keuze is aan jou.

Timen kut

Timen kut

10/03/2009 20:36:00
Quote Anchor link
Om een ander topic van je er bij te halen:(http://www.phphulp.nl/forum/showtopic.php?cat=12&id=61973)

pgFrank schreef op 08.03.2009 17:29:
Backticks zijn voor sukkels die meer bugs in hun systemen willen hebben. Alleen voor de allergrootste idioten, iedereen met meer intelligentie dan een goudvis zal deze rommel niet gebruiken. Of wil je nu echt extra bugs in je code hebben? Backticks zorgen voor bugs en bugs zijn nooit gewenst. Backticks hebben dus helemaal nooit enige toegevoegde waarde.

Frank -

Frank -

10/03/2009 20:41:00
Quote Anchor link
;)

Ik ben vrij consequent over het gebruik van die vervloekte backticks. De dwaas die dat heeft uitgevonden, mogen ze nog een keertje tegen de muur zetten. Die **beep** heeft toch een ellende aangericht! Hoeveel bugs zal hij/zij nu al op zijn geweten hebben?

Timen kut

Timen kut

10/03/2009 20:42:00
Quote Anchor link
ik heb ze ook nog nooit nodig geacht.. mensen die roepen "maar soms heb ik een veld die dezelfde naam heeft als een functie"... Dan leer je maar af dat je je velden hetzelfde noemt!:p

Frank -

Frank -

10/03/2009 20:48:00
Quote Anchor link
Timen schreef op 10.03.2009 20:42:
mensen die roepen "maar soms heb ik een veld die dezelfde naam heeft als een functie"...
Kwestie van hard slaan, dan zijn ze ineens wel in staat om een correcte naam te verzinnen.

Zinloos geweld bestaat niet...

Jelmer -

Jelmer -

10/03/2009 20:59:00
Quote Anchor link
Serieus, ik zie nu alleen maar scheldpartijen voorbij komen, maar nog geen enkel echt argument. Feiten! Voorbeelden! Niet twijfelachtige causaliteit...

Backticks lijden tot bugs. Is dat zo? Wel als je ze soms wel en soms niet gebruikt, en op die manier een keyword als tabelnaam weet te maken, maar niet kan bekijken. Maar is het nu fout dat backticks geïntroduceerd zijn, of is het fout dat ze niet verplicht zijn. SQL heeft al een heleboel keywords gereserveerd die prachtig zouden staan als kolomnamen. Nu zijn wij, de gebruikers van de taal, geforceerd creatieve, maar minder passende namen te bedenken.

Maar dan nog eens de vraag, want ik heb nog geen antwoord. Lijden backticks tot bugs? Nee op zich niet. De enige situatie waarin ik mij kan voorstellen is dat een beginner de fout maakt phpMyAdmin te gebruiken om z'n tabel te bouwen. phpMyAdmin gebruikt backticks, dus moet de gebruiker dat eigenlijk ook doen. phpMyAdmin had eigenlijk een optie moeten hebben om het wel of niet te gebruiken.

Het is net als met python. Je gebruikt of spaties of tabs om te indenten. Niet beiden. Zodra je dat wel doet, krijg je fout lopende code. Het zijn opties waar je je vingers aan open kan snijden. Is het daarom kut? Die stelling mag je van mij gaan verdedigen voor een stel C++ fanatiekelingen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelmer -

Frank -

Frank -

10/03/2009 21:07:00
Quote Anchor link
Quote:
Nu zijn wij, de gebruikers van de taal, geforceerd creatieve, maar minder passende namen te bedenken.
Gebruik nederlandse namen en het probleem van gereserveerde woorden is voor 99,99% opgelost.

Eén van de weinige keywords die dan overblijft, is "type". Maar het woord "type" zegt niks, dus kun je daar nog even aan toevoegen wat je daar precies mee bedoelt. Probleem ook weer opgelost.

Zo moeilijk is het niet om goede namen te verzinnen, debuggen is vele malen moeilijker. Zie de enorme kosten die daaraan zijn verbonden, het verzinnen van een goede naam kost slechts een fractie daarvan. Schrijf je code op die manier dat er zo min mogelijk bugs kunnen ontstaan. En mochten ze tóch ontstaan, dat ze snel aan het licht komen.

En over feiten gesproken, zie de vele, vele topics die hier reeds aan zijn besteed en de vele, vele bugs die hierdoor zijn ontstaan. Dat zegt meer dan genoeg. Gebruik geen backticks en laat de fouten zo snel mogelijk aan het licht komen. Dan ben je niet afhankelijk van een codingstyle van een programmeur of er wel of geen bugs in je code komen. Even een find op de backticks ` en je weet waar je aan toe bent.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -

Timen kut

Timen kut

10/03/2009 21:20:00
Quote Anchor link
Ook al ZOU JE, door het gebruiken van wel EN geen backticks bugs krijgen. Zijn het nog steeds bugs die niet voor HOEVEN komen...
zelfs de meest briljante programmeur maakt nog wel 's een foutje.. wist je dat?

Bo az

Bo az

10/03/2009 22:57:00
Quote Anchor link
MySQL is niet de enige die je deze 'functionaliteit' bied (ja je kan het ook als functionaliteit bekijken), in SQL Server is het zelfde mogelijk door het gebruik van [ en ] en daar heb ik er nog nooit iemand over horen klagen.

Dat het geen standaard is vind ik niet echt een argument. Ten eerste heb je vernieuwingen nodig om standaarden te krijgen en te verbeteren. Daarnaast duurt het ontwikkelen van standaarden vaak ook erg lang omdat veel mensen het eens moeten worden. Een ontwikkelteam (en zeker als het geen 'community project' is) kan veel sneller knopen door hakken en de gebruiker verblijden met functionaliteit.

Even een voorbeeld waarin ik het gebruikt heb; Op het werk gebruiken we soms views als basis voor de lijst weergaven in een applicatie, door de 'kolom namen' van de views ook in de applicatie als kolom namen te gebruiken is het niet alleen mogelijk door één view meerdere pagina's waar (een deel van) deze lijst getoond wordt aan te passen, maar is het ook mogelijk om de klant in een handomdraai aan informatie te helpen. En daar komt deze functionaliteit bij kijken, in de kolom namen wil je wel eens een - of een spatie hebben. Natuurlijk zijn er andere manieren om het zelfde te bereiken, maar deze vind ik mooi door de eenvoud.

Durk Houtsma

durk Houtsma

12/03/2009 21:38:00
Quote Anchor link
Verschillende reacties merk ik.
De één wil ze gebruiken, de ander gebruikt ze niet vanwege vele nadelen.

Bedankt voor de reacties, waar ik zelf ook wat aan gehad!

Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

13/03/2009 09:05:00
Quote Anchor link
Ik vind het argument van pgFrank om maar Nederlandse naamgeving te gebruiken om het probleem (wat je met backticks kunt verhelpen) op te lossen euh.. jammer.

Ik vind het een zééér goede gewoonte dat programmatuur (edit: en bestandsnamen, database definities, etc) in het Engels wordt geschreven. Dit komt de consistentie en de leesbaarheid ten goede omdat je bij het programmeren niet om de Engelse termen heen kunt (deze zijn immers onderdeel van de programmeertaal). Het maakt de code tevens internationaal herbruikbaar.

Als je snapt hoe je de backticks moet gebruiken, en dit consistent doet, ontstaat hierdoor nooit een 'bug'.

Quote:
En over feiten gesproken, zie de vele, vele topics die hier reeds aan zijn besteed en de vele, vele bugs die hierdoor zijn ontstaan.

Veel dan deze bugs zijn doorgaans ontstaan door het niet gebruiken van backtricks, niet door het wél gebruik van backticks..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn Wieringa

Ad Vertentie

Ad Vertentie

17/04/2009 16:23:00
Quote Anchor link
Ik snapper niks van.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Ad Vertentie

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.