Backticks

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Node.js developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

.NET Developer te Naarden

Bedrijfsomschrijving Voor mijn klant ben ik op zoek naar een .NET Developer om het huidige team te komen versterken. Deze organisatie bevindt zich in de logistieke sector, en zij hebben een eigen ERP systeem ontwikkeld dat zij inzetten ter optimalisatie van de logistieke processen van haar eindklanten. Deze organisatie bestaat inmiddels al ruim 20 jaar, waarbij zij een duidelijke missie hebben, namelijk: het werk van de eindklant makkelijker maken door de systemen die zij leveren. Ze werken over heel de wereld, wat deze organisatie een echte internationale speler maakt. Binnen de organisatie kenmerken ze zich door een dynamische en professionele

Bekijk vacature »

Lead javascript developer Node.js React

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Senior/Lead Python developer

Functie Samen met je team, bestaande uit een senior, 2 mediors en één junior ontwikkelaar ga je op een Agile-gebaseerde aanpak werken aan hun software. Je hebt oog voor kwaliteit, risico’s en klantbelang. Communicatie met je collega’s en waar nodig ook met klanten speelt een belangrijke rol in het bereiken van een succesvol resultaat. Als persoon ben je slim, krijg je dingen voor elkaar en ga je resultaatgericht te werk. Binnen het development team is er veel zelfstandigheid, los van de stand-up (10:00 uur) en zo nu en dan pair-programming sessies. Technieken die zij gebruiken zijn o.a. Python, Django, MySQL,

Bekijk vacature »

PHP developer - Digital Agency

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel/Vue.js)

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functieomschrijving In deze uitdagende functie als Software Developer ga je de volgende taken uitvoeren: Maatwerk back-end software programmeren; API koppelingen bouwen; Software optimaliseren voor klanten; Bouwen maatwerk applicaties; Werken met Microsoft stack zoals C#, .NET (Core) en Entity framework; Bedrijfsprofiel Je gaat werken bij een klein softwareontwikkelingsbureau, die maatwerk software bouwt voor klanten door heel Nederland. Dit doen zij al meer dan 20 jaar. Het is van oorsprong een familiebedrijf, opgezet door de eigenaar, die er nog steeds werkt. Het team bestaat vooral uit back-end developers en één systeembeheerder. Je krijgt veel kans om jezelf te ontwikkelen en krijgt tevens

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Outsystems Developer Medior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als ervaren Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van de

Bekijk vacature »

Starter/junior PHP developer

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een junior PHP developer om het team te versterken. Als back-end developer bouw je de enterprise software die hun bedrijf helpt bij haar primaire processen. Afhankelijk van de omvang van het project werk je in een klein team aan een project. Ze hebben dagelijkse stand-ups en elke twee weken een scrumsessie, begeleid door de Scrum Master, waar je je ideeën kunt presenteren en samen met de Product Owner kunt werken aan het beste product. Ze vertrouwen enorm op hun eigen bedrijfssoftware. Dit geeft hun een groot voordeel ten opzichte van hun concurrentie. Zo

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Voor een opdrachtgever, met een prachtig kantoor in omgeving Wateringen zijn wij op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind jij het leuk om in een Agile/Scrum omgeving te werken? Wil jij

Bekijk vacature »

Web Developer

Bedrijfsomschrijving ENGIE Nederland is onderdeel van de beursgenoteerde ENGIE Groep. ENGIE is actief in 70 landen, met wereldwijd 150.000 medewerkers. Als groep is het de missie om bij te dragen aan de verduurzaming van de wereld. ENGIE Energie biedt energiediensten aan particulieren en grootzakelijk en gaat de uitdagingen van de energietransitie aan door het beschikbaar maken van duurzame energie, het streven de klimaatverandering tot een minimum te beperken, leveringszekerheid te bieden en zorg te dragen voor een verantwoord gebruik van de beschikbare resources. ENGIE Energie investeert daarom in hernieuwbare energiebronnen zoals zon, wind en bio-gas. Functieomschrijving Heb jij veel ervaring

Bekijk vacature »

Medior Mobile Developer iOS Amsterdam

Functie What will you be doing as Mobile Developer? As an iOS app developer you will work in a multidisciplinary team of app developers, web developers and designers. You will work on world-class apps that will be used by thousands of people. There is a lot of room for self-development on a technical and personal level. Together with the rest of the team you develop in the newest techniques and you go for the best quality. We work with Kotlin Multiplatform Mobile to develop hybrid apps and we guarantee quality with peer reviews, unit testing and we use a CI/CD.

Bekijk vacature »
Durk Houtsma

durk Houtsma

10/03/2009 20:30:00
Quote Anchor link
Hoi,

Ik heb een discussie met een paar bekenden van mij, over het gebruiken van backticks.
Hun zeggen dat backticks gebruiken beter is, echter weet ik wel beter.
Nu is mijn vraag:
Wat zijn de voordelen, maar ook de nadelen van backticks?

Ik weet onder andere de volgende punten al:
- Je draait om errors heen van de SQL wat zorgt voor een bagger systeem.
- Met een backtick kan je wel een - (minus) gebruiken in tabelnamen / velden, echter is dit niet verstandig, en kan je beter een _ gebruiken.

Wie heeft hier duidelijkere informatie over, want via google kon ik ook niet veel wijzer worden.

Groet,
Durk
 
PHP hulp

PHP hulp

01/06/2024 16:43:28
 
Frank -

Frank -

10/03/2009 20:35:00
Quote Anchor link
Backticks zijn voor sukkels.

Hallo! Waarom denk je dat SQL geen backticks voorschrijft? Omdat het nooit nodig is. Alleen wanneer je bugs in je code wilt hebben, dan ben je dus een sukkel, dan ga je backticks in je code zetten.

De keuze is aan jou.
 
Timen kut

Timen kut

10/03/2009 20:36:00
Quote Anchor link
Om een ander topic van je er bij te halen:(http://www.phphulp.nl/forum/showtopic.php?cat=12&id=61973)

pgFrank schreef op 08.03.2009 17:29:
Backticks zijn voor sukkels die meer bugs in hun systemen willen hebben. Alleen voor de allergrootste idioten, iedereen met meer intelligentie dan een goudvis zal deze rommel niet gebruiken. Of wil je nu echt extra bugs in je code hebben? Backticks zorgen voor bugs en bugs zijn nooit gewenst. Backticks hebben dus helemaal nooit enige toegevoegde waarde.
 
Frank -

Frank -

10/03/2009 20:41:00
Quote Anchor link
;)

Ik ben vrij consequent over het gebruik van die vervloekte backticks. De dwaas die dat heeft uitgevonden, mogen ze nog een keertje tegen de muur zetten. Die **beep** heeft toch een ellende aangericht! Hoeveel bugs zal hij/zij nu al op zijn geweten hebben?
 
Timen kut

Timen kut

10/03/2009 20:42:00
Quote Anchor link
ik heb ze ook nog nooit nodig geacht.. mensen die roepen "maar soms heb ik een veld die dezelfde naam heeft als een functie"... Dan leer je maar af dat je je velden hetzelfde noemt!:p
 
Frank -

Frank -

10/03/2009 20:48:00
Quote Anchor link
Timen schreef op 10.03.2009 20:42:
mensen die roepen "maar soms heb ik een veld die dezelfde naam heeft als een functie"...
Kwestie van hard slaan, dan zijn ze ineens wel in staat om een correcte naam te verzinnen.

Zinloos geweld bestaat niet...
 
Jelmer -

Jelmer -

10/03/2009 20:59:00
Quote Anchor link
Serieus, ik zie nu alleen maar scheldpartijen voorbij komen, maar nog geen enkel echt argument. Feiten! Voorbeelden! Niet twijfelachtige causaliteit...

Backticks lijden tot bugs. Is dat zo? Wel als je ze soms wel en soms niet gebruikt, en op die manier een keyword als tabelnaam weet te maken, maar niet kan bekijken. Maar is het nu fout dat backticks geïntroduceerd zijn, of is het fout dat ze niet verplicht zijn. SQL heeft al een heleboel keywords gereserveerd die prachtig zouden staan als kolomnamen. Nu zijn wij, de gebruikers van de taal, geforceerd creatieve, maar minder passende namen te bedenken.

Maar dan nog eens de vraag, want ik heb nog geen antwoord. Lijden backticks tot bugs? Nee op zich niet. De enige situatie waarin ik mij kan voorstellen is dat een beginner de fout maakt phpMyAdmin te gebruiken om z'n tabel te bouwen. phpMyAdmin gebruikt backticks, dus moet de gebruiker dat eigenlijk ook doen. phpMyAdmin had eigenlijk een optie moeten hebben om het wel of niet te gebruiken.

Het is net als met python. Je gebruikt of spaties of tabs om te indenten. Niet beiden. Zodra je dat wel doet, krijg je fout lopende code. Het zijn opties waar je je vingers aan open kan snijden. Is het daarom kut? Die stelling mag je van mij gaan verdedigen voor een stel C++ fanatiekelingen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelmer -
 
Frank -

Frank -

10/03/2009 21:07:00
Quote Anchor link
Quote:
Nu zijn wij, de gebruikers van de taal, geforceerd creatieve, maar minder passende namen te bedenken.
Gebruik nederlandse namen en het probleem van gereserveerde woorden is voor 99,99% opgelost.

Eén van de weinige keywords die dan overblijft, is "type". Maar het woord "type" zegt niks, dus kun je daar nog even aan toevoegen wat je daar precies mee bedoelt. Probleem ook weer opgelost.

Zo moeilijk is het niet om goede namen te verzinnen, debuggen is vele malen moeilijker. Zie de enorme kosten die daaraan zijn verbonden, het verzinnen van een goede naam kost slechts een fractie daarvan. Schrijf je code op die manier dat er zo min mogelijk bugs kunnen ontstaan. En mochten ze tóch ontstaan, dat ze snel aan het licht komen.

En over feiten gesproken, zie de vele, vele topics die hier reeds aan zijn besteed en de vele, vele bugs die hierdoor zijn ontstaan. Dat zegt meer dan genoeg. Gebruik geen backticks en laat de fouten zo snel mogelijk aan het licht komen. Dan ben je niet afhankelijk van een codingstyle van een programmeur of er wel of geen bugs in je code komen. Even een find op de backticks ` en je weet waar je aan toe bent.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -
 
Timen kut

Timen kut

10/03/2009 21:20:00
Quote Anchor link
Ook al ZOU JE, door het gebruiken van wel EN geen backticks bugs krijgen. Zijn het nog steeds bugs die niet voor HOEVEN komen...
zelfs de meest briljante programmeur maakt nog wel 's een foutje.. wist je dat?
 
Bo az

Bo az

10/03/2009 22:57:00
Quote Anchor link
MySQL is niet de enige die je deze 'functionaliteit' bied (ja je kan het ook als functionaliteit bekijken), in SQL Server is het zelfde mogelijk door het gebruik van [ en ] en daar heb ik er nog nooit iemand over horen klagen.

Dat het geen standaard is vind ik niet echt een argument. Ten eerste heb je vernieuwingen nodig om standaarden te krijgen en te verbeteren. Daarnaast duurt het ontwikkelen van standaarden vaak ook erg lang omdat veel mensen het eens moeten worden. Een ontwikkelteam (en zeker als het geen 'community project' is) kan veel sneller knopen door hakken en de gebruiker verblijden met functionaliteit.

Even een voorbeeld waarin ik het gebruikt heb; Op het werk gebruiken we soms views als basis voor de lijst weergaven in een applicatie, door de 'kolom namen' van de views ook in de applicatie als kolom namen te gebruiken is het niet alleen mogelijk door één view meerdere pagina's waar (een deel van) deze lijst getoond wordt aan te passen, maar is het ook mogelijk om de klant in een handomdraai aan informatie te helpen. En daar komt deze functionaliteit bij kijken, in de kolom namen wil je wel eens een - of een spatie hebben. Natuurlijk zijn er andere manieren om het zelfde te bereiken, maar deze vind ik mooi door de eenvoud.
 
Durk Houtsma

durk Houtsma

12/03/2009 21:38:00
Quote Anchor link
Verschillende reacties merk ik.
De één wil ze gebruiken, de ander gebruikt ze niet vanwege vele nadelen.

Bedankt voor de reacties, waar ik zelf ook wat aan gehad!
 
Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

13/03/2009 09:05:00
Quote Anchor link
Ik vind het argument van pgFrank om maar Nederlandse naamgeving te gebruiken om het probleem (wat je met backticks kunt verhelpen) op te lossen euh.. jammer.

Ik vind het een zééér goede gewoonte dat programmatuur (edit: en bestandsnamen, database definities, etc) in het Engels wordt geschreven. Dit komt de consistentie en de leesbaarheid ten goede omdat je bij het programmeren niet om de Engelse termen heen kunt (deze zijn immers onderdeel van de programmeertaal). Het maakt de code tevens internationaal herbruikbaar.

Als je snapt hoe je de backticks moet gebruiken, en dit consistent doet, ontstaat hierdoor nooit een 'bug'.



Quote:
En over feiten gesproken, zie de vele, vele topics die hier reeds aan zijn besteed en de vele, vele bugs die hierdoor zijn ontstaan.


Veel dan deze bugs zijn doorgaans ontstaan door het niet gebruiken van backtricks, niet door het wél gebruik van backticks..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn Wieringa
 
Ad Vertentie

Ad Vertentie

17/04/2009 16:23:00
Quote Anchor link
Ik snapper niks van.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Ad Vertentie
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.