code-snippets plakken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior PHP Developer

Functieomschrijving Junior PHP Developer gezocht! Voor een opdrachtgever in de regio Gelderland zijn wij op zoek naar een Junior PHP Developer die onderdeel gaat worden van het ontwikkelingsteam van deze organisatie. In deze functie ga jij aan de slag met het schrijven van software voor de aansturing van en het managen van windparken en bijbehorende onderdelen. Hiernaast ga jij je bezighouden met het ontwikkelen, testen en onderhouden van diverse webapplicaties. Het team waarin je komt te werken bestaat uit 3 developers, hierdoor krijg je veel verantwoordelijkheid en de kans om jezelf verder te ontwikkelen. Er wordt echter wel van je

Bekijk vacature »

Back end developer

Functie Jij als full stack ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor 90% van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van grote maatwerk applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. De technische uitdaging momenteel is dat

Bekijk vacature »

.NET Developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een .NET Developer! Wil jij werken voor een internationaal bedrijf waar je legio mogelijkheden krijgt als Software Ontwikkelaar? Grijp nu je kans en kijk snel of jouw vaardigheden aansluiten bij onderstaand profiel! Je kunt een uitdagende rol gaan vervullen als .NET Developer binnen een internationaal bedrijf dat gevestigd is in omgeving Bergen. Dit bedrijf is zeer vooruitstrevend en verricht betekenisvol werk. Binnen dit bedrijf wordt gewerkt aan de productie en ontwikkeling van medische middelen. Als .NET Developer ga jij je bezig houden met het volgende: Je wordt betrokken bij alle fasen van software

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag in één van de 5 IT teams van dit bedrijf. Jullie werken op basis van interne klantprojecten aan voornamelijk webapplicaties. Dit betekent dat jij continu uitgedaagd wordt en veelal met verschillende soorten projecten bezig bent. Het gave is dan ook dat jullie als team samen bekijken welke technieken het beste passen bij het project waar jullie verantwoordelijk voor zijn. Zo kan het zijn dat jij als .NET developer gaat werken aan een project, maar dat jullie als team liever gebruik maken van Haskell of F# om de klus te klaren.

Bekijk vacature »

Front-end PHP Developer

Dit ga je doen Bouwen van de frontend van een nieuwe applicaties; Verbeteren van de user experience; Opstellen van een style guide; Schakelen met collega developers over de te bouwen oplossing; Je speelt een belangrijke rol in het neerzetten van het nieuwe systeem; Werken met o.a. Symfony 6, API Platform, Twig, Javascript, Redis Automatiseren van processen; Koppelen van verschillende functionaliteiten; Unit tests, integration tests, end-to-end tests; In de toekomst ga je nog werken aan andere projecten. Hier ga je werken Voor onze vaste opdrachtgever in de regio Breda zijn wij op zoek naar een Frontend Developer. Het betreft een organisatie

Bekijk vacature »

Developer Full Stack

Functie omschrijving Full Stack Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een Full Stack Developer voor een bedrijf in de regio Nijkerk. Je maakt in deze functie onderdeel uit van een groeiend team met een goede ambitie waarbij eenheid, betrokken en overtreffen de belangrijkste kernwaardes zijn. Het bedrijf werkt volgens de AGILE/SCRUM methode, wat je o.a. terug vindt in de tweewekelijkse sprints, retrospectives en een daily standup. Je takenpakket bestaat uit: Bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van een Saas applicatie; Bijdragen aan de innovatie van het bedrijf en hun klanten; Het ontwikkelen op de laatste technologie van

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken In een klein team van professionals ben je als C# .NET Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van één van de applicaties voor het grootste inhouse product: een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als senior .NET ontwikkelaar en aankomend lead developer ben jij in één van de drie development teams verantwoordelijk voor het volgende: • Jij hebt een oogpunt op modernisering en bent verantwoordelijk voor de technische staat en architectuur van de applicatie; • Jij bent verantwoordelijk voor het reviewen van de technische haalbaarheid van verschillende onderwerpen; • Jij bent verantwoordelijk voor een goede aansluiting binnen het multidisciplinaire team en de bijbehorende taken; • Jij bent verantwoordelijk voor het aandragen van verbetervoorstellen en ontwikkelstandaarden in zowel de techniek als architectuur; • Jij bent meewerkend voorman en ondersteunt en coacht jouw team op

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer begint jouw dag na een bak koffie met een stand up. De vorderingen worden tijdens de stand up besproken en de doelen worden opgesteld waar jullie als team in de volgende sprint naartoe gaan werken. Onze backend is geschreven in .NET Core en onze Front-end in Angular. Bij ons ga jij dan ook Fullstack aan de slag. Jij wordt hier opgeleid om zelfstandig te kunnen programmeren en applicaties te kunnen implementeren. Er wordt op projectbasis gewerkt, dit bied leuke uitdagingen omdat elke klant een andere visie heeft over de applicatie die wij maken. Je gaat

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Ridderkerk zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel of dit iets voor jou is! Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Laat dan snel wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot

Bekijk vacature »

Python developer Consultancy

Functie Als Python developer bij deze organisatie werk je voor verschillende klanten. Doordat de oprichter een groot netwerk heeft kun je zelf voorkeuren uitspreken in het type projecten dat je wilt gaan doen. Zo zijn er bijvoorbeeld langdurige of juist korte projecten, maar is ook het type klant, of project bespreekbaar. Werk jij bijvoorbeeld graag aan een nieuw, state-of-the-art web portaal of ben je liever betrokken bij een migratietraject van een bestaande applicatie? Wij gaan voor jou aan de slag! Eisen • Je bent een gedreven developer met sterke voorkeur voor Python • Je bent meer dan een codeklopper •

Bekijk vacature »

Mendix Ontwikkelaar - Vernieuwen van het applicati

Bedrijfsomschrijving De ontwikkelingen in de transportsector gaan razendsnel. Bij ons kun je een belangrijke rol spelen in deze sector. We streven ernaar om onze klanten te ontzorgen op het gebied van continuïteit en veiligheid met innovatieve producten en diensten. We willen dat onze klanten de veiligste vervoerders van Europa worden. Ons team werkt hard om deze ambitieuze doelstellingen te bereiken en we bieden een motiverende werkomgeving aan. We zijn op zoek naar zelfstarters met een focus op resultaat en beslissingsbevoegdheid. Functieomschrijving Als Mendix ontwikkelaar bij deze organisatie heb je een gevarieerde baan. Het applicatielandschap wordt vernieuwd en de “schade en

Bekijk vacature »

Back-end Developer C#

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ben jij een ervaren back-end developer, die graag in een in-house functie wil werken? Passen de woorden innovatie, programmeren en teamspeler bij jou? Zoek niet verder en lees snel verder. Voor een echt familiebedrijf in de regio van Uden ben ik op zoek naar een back-end developer, die met name kennis heeft van C# en .NET. Jij gaat de interne applicaties verder optimaliseren en nieuwe features ontwikkelen. Verder ga je de volgende werkzaamheden uitvoeren: Ondersteunen gebruikers; Uitvoeren van analyses van de software/applicaties; Maken van functionele ontwerpen en deze door vertalen

Bekijk vacature »

PHP Developer

Dit ga je doen Je werkt nauw samen met het websitebureau aan de ontwikkeling en optimalisering van het internationale platform; Je ziet nieuwe webshops op en voert optimalisaties door; Je bouwt aan technische, functioneel en commercial resultaat; Je vindt het leuk om zelfstandig binnen een internationale organisatie te werken, maar krijgt ook energie om samen met collega's te werken. Hier ga je werken Voor een bedrijf in de regio Rotterdam zijn wij opzoek naar een PHP Developer. Je wordt onderdeel van het communicatieteam en gaat je bezighouden met het optimaliseren van de website van dit internationale bedrijf. Je schakelt veel

Bekijk vacature »

SQL Developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Jij gaat in deze functie aan de slag met uitdagende projecten en het creëren van maatwerk software, vooral middels SQL. Iedere klant/project is weer anders, maar dat maakt dit bedrijf en de functie erg uniek & uitdagend. Verder heb je de volgende taken: Ontwikkelen en ontwerpen van SQL databases. T-SQL wordt hierbij gebruikt als programmeer laag; Optimalisatie van query's, voor een verbeterde efficiency; Begeleiden van junior developers, mits je dit leuk vindt; Heb je meer interesse in een rol als consultant, dan is dit ook mogelijk. Je heb hier meer

Bekijk vacature »
Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/10/2022 00:29:26
Quote Anchor link
Ik vroeg me iets af. Bestaat er software of hardware waarmee je shortcuts kunt instellen waarmee je specifieke code kunt plakken? Ik weet dat je in sommige editors code-snippets kunt instellen, maar dat is niet wat ik bedoel. Ik bedoel echt software of hardware waarmee je die code-snippets overal in kunt plakken, dus in Kladblok/Notepad, Word, je internet browser enz.

Software:

Een programma waarmee je keyboards shortcuts kunt instellen die een stukje code plakken. Bijvoorbeeld, door op CTRL + p te drukken plakt ie de volgende code:

<p>

</p>

Of, bijvoorbeeld door CTRL + u te drukken plakt ie:

<ul>

</ul>

Hardware:

Dan denk ik aan een soort van extern toetsenbordje waarbij je op een knop drukt en dat ie dan een stukje code plakt net als in het voorbeeld hierboven.

Ben benieuwd of iemand weet of zoiets bestaat. Alvast dank voor de reacties.
Gewijzigd op 17/10/2022 00:33:17 door Ozzie PHP

PHP hulp

PHP hulp

18/02/2025 23:39:37

Jan R

Jan R

17/10/2022 07:24:04

17/10/2022 08:18:14
Quote Anchor link
Softwarematig kan dat gelukkig niet, al was het maar omdat je vanuit veiligheidsoverwegingen tegen begrenzingen van het besturingssysteem en virtualisatie aanloopt. Dus ben je aangewezen op hardware.

Je bent zoals altijd niet de enige die zoiets vraagt. Vanuit de gaming hoek worden er macro pads aangeboden.

Mooier zou zijn wanneer je die macro's niet nodig zou hebben, en dat PHP gewoon macro's zou ondersteunen net zoals andere talen als C en Rust dat doen. Tot die tijd moet je je behelpen met traits, of door zelf een objectje te schrijven dat prettiger code kan schrijven:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$dom
= Dom::new("<!DOCTYPE html">);
// ...
$dom
  ->tag("ul")
  ->
in()
  ->
tag("li", "optie tekst")
  ->
uit();  // ul
// ...

$dom->render();  // print HTML5
?>
Gewijzigd op 17/10/2022 08:19:45 door

Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/10/2022 11:52:17
Quote Anchor link
Thanks heren.

Dat code-voorbeeld is niet wat ik bedoel. Ik bedoel echt iets waarmee je overal (dus ook buiten je editor) een bepaalde vooraf ingestelde code-snippet kunt plakken.

Zo'n macro pad is inderdaad zoiets wat ik zelf in gedachten had. Daar kan ik eens op verder gaan zoeken. Dankjewel!

Ik ben wel eens flinke lappen tekst aan het omzetten naar html. En dan lijkt het me handig als ik niet iedere keer <h2> </h2> en <p> </p> handmatig hoef in te typen, maar dat ik gewoon via zo'n pad op een toets kan drukken en dat ie dan zelf de begin- en eindtag invoegt.

Mochten jullie nog meer suggesties hebben of concrete apparaatjes kennen waarmee dit kan, hoor ik het graag.

17/10/2022 13:39:37
Quote Anchor link
Ok, als je het begrip "alles" beperkt tot binnen 1 Windows omgeving, dan schijn je dat in te kunnen programmeren in .mhm -bestanden. En voor Windows zijn er van derden ook macro recorders te vinden. En nog meer macro recorders. (Je moest even de goede zoekterm hebben)

Overigens kan ik het niet testen helaas, Ik ben vanwege de licentievoorwaarden na Windows 8 overgestapt op Debian..
Gewijzigd op 17/10/2022 13:42:16 door

Jan R

Jan R

17/10/2022 13:43:58
Quote Anchor link
Ik gebruik (enkel voor h1 en h2) een functie
Code (php)
1
h1("Dit is een h1 titel");

Ook voor print_r doe ik dat samen met pre tag
Code (php)
1
p($var);

En dan gewoon debuggen

Voor mij nog een paar handige zijn fout en msg. deze geven direct een divje met hun classe in de uitvoer

Jan

Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/10/2022 13:56:22
Quote Anchor link
@Jan R

Het gaat niet om code/functies. Het gaat erom dat ik overal in mijn applicaties een code-snippet wil kunnen plakken.

Inmiddels heb ik mede dankzij jullie input wel het volgende apparaat gevonden. Ik moet er nog even over nadenken of ik het ook daadwerkelijk ga aanschaffen. Maar hiermee schijn je dus zelf van alles aan de knoppen te kunnen verbinden. Als het goed is ook het outputten van tekst, maar bijvoorbeeld ook het starten van een programma.

https://www.elgato.com/nl/stream-deck

17/10/2022 16:00:16
Quote Anchor link
Zet de 150 euro af tegen de (gratis) programma's die ik heb gelinkt, die ook tekst kunnen plakken in je editor.
En reken jezel even voor of dat je het ding binnen de afschrijving hebt terugverdiend (plus het risico dat-ie minder goed kan werken dan dat je verwacht).
En dan weet je het of je hem moet aanschaffen of niet.

Als je echt vaart wilt maken met HTML kan je doorgaans beter de code er omheen goed organiseren, of investeren in een typdiploma, daarmee gaan AL je toetsaanslagen sneller. Maar die afweging moet je zelf maken. Wel coole LEDjes trouwens :)

Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/10/2022 18:17:17
Quote Anchor link
Een bedrag van 150 hoef je niet af te schrijven ;-)

Ik moet wel eens teksten omzetten naar html, niet in een editor, maar in de back-end van een website. Dat zijn die wysiwyg-editors. Dat betekent dus gewoon handmatig alles er goed in zetten aan de hand van een tekst in Word. Dus dan zit je heel vaak html-tags in te kloppen voor titels, paragrafen, lijstjes enz. Als dat met een druk op de knop kan, zou dat best nice zijn. Of het apparaat handig werkt, geen idee. Tot nu toe lijkt dit wel hetgeen te zijn wat het dichtst in de buurt komt. De goedkopere keypads hebben letters of cijfers erop staan. Da's niet echt handig.

Er is ook nog een LoupeDeck Live. Dat ziet er ook wel nice uit, maar is weer duurder.

Paul Ulje

Paul Ulje

18/10/2022 00:24:33
Quote Anchor link
Dag Ozzie,
Ik kan je niet echt helpen maar ik vind het wel een leuk probleem.
Je spreekt over een Worddocument.
En ik neem aan dat door toevoeging van html-tags het uiteindelijk een .html document wordt.
Dus ik heb het even geprobeerd in StarOffice, of OpenOffice zoals het tegenwoordig heet.
En verdomd! Een testje gedaan met aan- en opmaken van een kop, een tabelletje en een lijst.
Opgeslagen als .html en dit komt eruit.
Het staat nog in de oude KAPITALEN maar het werkt wel gewoon.
Weer wat geleerd... :-)
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML>
<HEAD>
    <META HTTP-EQUIV="CONTENT-TYPE" CONTENT="text/html; charset=windows-1252">
    <TITLE></TITLE>
    <META NAME="GENERATOR" CONTENT="OpenOffice 4.1.6  (Win32)">
    <META NAME="AUTHOR" CONTENT="Paul Ulj&eacute;">
    <META NAME="CREATED" CONTENT="20221018;161623">
    <META NAME="CHANGEDBY" CONTENT="Paul Ulj&eacute;">
    <META NAME="CHANGED" CONTENT="20221018;185093">
    <STYLE TYPE="text/css">
    <!--
        @page { margin: 2cm }
        P { margin-bottom: 0.21cm }
        H1 { margin-bottom: 0.21cm }
        H1.western { font-family: "Calibri", sans-serif; font-size: 16pt }
        H1.cjk { font-family: "Microsoft YaHei"; font-size: 16pt }
        H1.ctl { font-family: "Lucida Sans"; font-size: 16pt }
        TD P { margin-bottom: 0cm }
        A:link { so-language: zxx }
    -->
    </STYLE>
</HEAD>
<BODY LANG="nl-NL" DIR="LTR">
<H1 CLASS="western">Dit is een kop</H1>
<P STYLE="margin-bottom: 0cm"><BR>
</P>
<P STYLE="margin-bottom: 0cm">en dit is platte tekst</P>
<TABLE WIDTH=100% BORDER=1 BORDERCOLOR="#000000" CELLPADDING=4 CELLSPACING=0>
    <COL WIDTH=128*>
    <COL WIDTH=128*>
    <TR VALIGN=TOP>
        <TD WIDTH=50%>
            <P>Kopregel</P>
        </TD>
        <TD WIDTH=50%>
            <P>En nog een</P>
        </TD>
    </TR>
    <TR VALIGN=TOP>
        <TD WIDTH=50%>
            <P>inhoud</P>
        </TD>
        <TD WIDTH=50%>
            <P>inhoud</P>
        </TD>
    </TR>
</TABLE>
</P>
</P>
<UL>
    <LI><P STYLE="margin-bottom: 0cm">Een</P>
    <LI><P STYLE="margin-bottom: 0cm">twee</P>
    <LI><P STYLE="margin-bottom: 0cm">drie</P>
    <LI><P STYLE="margin-bottom: 0cm">vier</P>
</UL>
</BODY>
</HTML>
Gewijzigd op 18/10/2022 00:31:44 door Paul Ulje

Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/10/2022 01:23:35
Quote Anchor link
@Paul Ulje

Ik weet dat Word en andere text-editors tekst kunnen omzetten naar html. Alleen krijg je er allerlei sh!t bij, zoals ook in jouw voorbeeld te zien is. En dat wil je dus niet.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.