code-snippets plakken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C#.NET-developer - JUNIOR

Functie omschrijving Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Brielle zijn wij op zoek naar een junior developer. Werk jij graag met de volgende tools & technieken? C#, .NET, ASP.NET, MVC en SQL? Kijk dan snel of dit iets voor jou is! Als programmeur bij een productiebedrijf zal je voornamelijk nieuwe software schrijven maar ook bestaande software verbeteren. Verder werk je veel samen in back end projecten met leuke collega's. Bedrijfsprofiel Met een team van ruim 130 personen staan ze elke dag weer klaar om IT en Business te combineren door het ontwikkelen van producten op maat. Er zijn 3 teams,

Bekijk vacature »

SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 13382 Introductie We is looking for a HANA Developer to work for our client. The candidate has to have an experience in building Data Intensive Applications (DIA’s). The role of a HANA Developer at ASML involves working on building Data Intensive Applications in an industrial/enterprise environment. The primary responsibility is to handle data from various sources and determine the best way to structure it for use by data analysts, who will run queries and algorithms against it for predictive and prescriptive analytics through machine learning. Wat verwachten we van jou?

Bekijk vacature »

Full stack ontwikkelaar Laravel, Vue.js

Functie Als ontwikkelaar binnen deze organisatie hou jij je voornamelijk met lopende projecten voor de verschillende klanten. Zo bouw je de ene dag aan prijsschifting systemen en de andere dag onderzoek je crawlers en stel je ze zo in dat de data goed binnen komt binnen het systeem. Daarnaast bouw je mee aan dashboards en ben je dus constant bezig met het verbeteren van het platform. Er is een vaste werkwijze, zo werken ze met Trello kaarten en onderverdelen ze deze aan het begin van iedere week onder de developers. Dit wordt door de lead developer gedaan, maar in samenspraak

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Jouw team van vier collega .NET developers is verantwoordelijk voor het bouwen van de ETL processen van jouw nieuwe werkgever. Op dit moment wordt de front-end gedaan door een extern team van professionals. Echter wilt jouw nieuwe werkgever graag intern deze kennis uitbreiden en heeft dan ook de ambitie om dit voor het eind van het jaar intern te gaan aanpakken. Dit betekend dat jij als .NET ontwikkelaar de ideale kans krijgt om jezelf samen met jouw collega’s te ontwikkelen als full stack developer. Als .NET ontwikkelaar werk jij bij deze gave werkgever met C# .NET, SQL, JavaScript, REST

Bekijk vacature »

Software Developer Mendix / Maatschappelijk Betrok

Dit ga je doen Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Werken met Scrum methodiek; Ontwikkelen van vooruitstrevende oplossingen; Meedenken over nieuwe applicaties en ontwikkelingen; On the job eigen maken van de Mendix omgeving. Hier ga je werken Deze dynamische en snelgroeiende organisatie begeeft zich in de recyclingbranche. Zij nemen op duurzame en efficiënte manier de recycling op zich. Vanwege hun snelle groei zijn zij op zoek naar een young professional die zich graag wilt ontwikkelen als Mendix Developer. Je komt te werken binnen een IT team van +/- 15 medewerkers. Het huidige ‘vaste’

Bekijk vacature »

Full stack developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte website die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zitten onze development afdelingen en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé PHP/Back-end developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het bedenken van nieuwe functionaliteiten Het verbeteren van het

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail; Verantwoordelijk voor de front-end werkzaamheden; Naast de front-end werk je ook aan de backend. Hier ga je werken Als Full Stack Developer komt je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar .NET te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Je komt hier terecht bij een door-en-door softwarebedrijf, waarbinnen meerdere SaaS pakketten worden ontwikkelt voor diverse sectoren. Hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld de logistieke en medische branche. Deze organisatie kenmerkt zich door de hoge mate van complexiteit in de applicaties, wat betekent dat jij je hier niet zal gaan vervelen. Integendeel: Jij gaat hier elke dag ontzettend veel leren en je in razend tempo ontwikkelen als C# .Net Developer met focus op back-end. Het team bestaat uit ongeveer 20 personen personen, waarvan het grootste deel zich richt op software development. De sfeer is informeel en professioneel. De producten

Bekijk vacature »

Magento2 Developer

Functie Ben jij een ontwikkelaar en wil jij een volgende stap zetten en als teamlead aan de slag? Lees dan snel verder! Voor een gewilde opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een programmeur die als meewerkend voorman aan de slag wilt gaan. Een developer die een team van twee man aan zal sturen. Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien; Ontwikkelen en ontwerpen van API's; Maatwerkoplossingen; Databeveiliging; Optimalisatie webshops; Ontwikkelen technische implementaties voor verbetering database; Aanspreekpunt voor de organisatie en verantwoordelijk voor de aansturing van externe developers. Zoek je veel uitdaging en veelzijdigheid in je werk dan

Bekijk vacature »

Java developer

Functie Je gaat aan de slag als Tester voor een aantal mooie projecten. Je komt terecht in een DevOps team waar jij aan de slag gaat om de kwaliteit te waarborgen omtrent de maatwerk software voor de klanten. Je draait je hand er niet voor om de adviserende rol te bekleden op het gebied van testautomatisering en het opzetten van testframeworks. Zoals aangegeven ga je daadwerkelijk in het eigen team aan de slag en is het daarnaast ook gebruikelijk bij de klanten op locatie te komen om te werken aan de opdrachten. Je krijgt zodoende echt een mooie kijk in

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als ervaren Front end developer bent een expert het gebied van Javascript en React. Je wordt onderdeel van een multidisciplinair team bestaande uit een PO, twee Front end developers, een DevOps/Back end developer, een UX/UI designer en een projectmanager. Verder is er iemand verantwoordelijk voor de HR en is de algemeen directeur nauw betrokken bij alle projecten. Dagelijks hou jij je bezig met de verschillende projecten die zijn opgenomen in de sprint. Daarnaast denk je mee over mogelijke oplossingen om de behoefte van de klant op de beste manier in te vullen. Verder spar jij intern met collega’s

Bekijk vacature »

SAP ABAP Developer

Dit ga je doen Software ontwikkeling met behulp van o.a. ABAP, Sapscript en Smartforms Maatwerk development op SAP ECC 6.0, in de toekomst S/4 HANA Samenwerken met Business Analisten die functioneel en technisch ontwerpen aanleveren Testen van opgeleverde software Bugfixing Ondersteuning van eindgebruikers Hier ga je werken Onze klant, een internationaal gevestigd productiebedrijf dat mensen blij maakt, is ter versterking op zoek naar een ABAP Developer voor hun SAP team. Het team van 4 mensen verzorgt de ontwikkeling van maatwerk voor de SAP omgeving waar wordt gewerkt met modules SD, FI/CO, PM en MM. Momenteel draait het bedrijf op SAP

Bekijk vacature »

Lead Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij een leergierige en ambitieuze junior developer met technische skills? Ben jij op zoek naar een werkgever die jouw de volledige vrijheid geeft om jezelf tot een volwaardige senior te ontwikkelen? Wij zijn op zoek naar een full stack developer die zich bezig wil bezig houden met het uitbreiden en verbeteren van de online webshop. Een onderdeel van jouw werkzaamheden is naast het beheren van de webshop ook om de processen en structuren te stroomlijnen. Werkzaamheden Onderhouden van de webshop (denk aan het bijhouden van de voorraad); Nieuwe functies toevoegen aan de product configurator door middel van

Bekijk vacature »

SQL Developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Jij gaat in deze functie aan de slag met uitdagende projecten en het creëren van maatwerk software, vooral middels SQL. Iedere klant/project is weer anders, maar dat maakt dit bedrijf en de functie erg uniek & uitdagend. Verder heb je de volgende taken: Ontwikkelen en ontwerpen van SQL databases. T-SQL wordt hierbij gebruikt als programmeer laag; Optimalisatie van query's, voor een verbeterde efficiency; Begeleiden van junior developers, mits je dit leuk vindt; Heb je meer interesse in een rol als consultant, dan is dit ook mogelijk. Je heb hier meer

Bekijk vacature »
Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/10/2022 00:29:26
Quote Anchor link
Ik vroeg me iets af. Bestaat er software of hardware waarmee je shortcuts kunt instellen waarmee je specifieke code kunt plakken? Ik weet dat je in sommige editors code-snippets kunt instellen, maar dat is niet wat ik bedoel. Ik bedoel echt software of hardware waarmee je die code-snippets overal in kunt plakken, dus in Kladblok/Notepad, Word, je internet browser enz.

Software:

Een programma waarmee je keyboards shortcuts kunt instellen die een stukje code plakken. Bijvoorbeeld, door op CTRL + p te drukken plakt ie de volgende code:

<p>

</p>

Of, bijvoorbeeld door CTRL + u te drukken plakt ie:

<ul>

</ul>

Hardware:

Dan denk ik aan een soort van extern toetsenbordje waarbij je op een knop drukt en dat ie dan een stukje code plakt net als in het voorbeeld hierboven.

Ben benieuwd of iemand weet of zoiets bestaat. Alvast dank voor de reacties.
Gewijzigd op 17/10/2022 00:33:17 door Ozzie PHP

PHP hulp

PHP hulp

30/11/2024 11:09:01

Jan R

Jan R

17/10/2022 07:24:04

17/10/2022 08:18:14
Quote Anchor link
Softwarematig kan dat gelukkig niet, al was het maar omdat je vanuit veiligheidsoverwegingen tegen begrenzingen van het besturingssysteem en virtualisatie aanloopt. Dus ben je aangewezen op hardware.

Je bent zoals altijd niet de enige die zoiets vraagt. Vanuit de gaming hoek worden er macro pads aangeboden.

Mooier zou zijn wanneer je die macro's niet nodig zou hebben, en dat PHP gewoon macro's zou ondersteunen net zoals andere talen als C en Rust dat doen. Tot die tijd moet je je behelpen met traits, of door zelf een objectje te schrijven dat prettiger code kan schrijven:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$dom
= Dom::new("<!DOCTYPE html">);
// ...
$dom
  ->tag("ul")
  ->
in()
  ->
tag("li", "optie tekst")
  ->
uit();  // ul
// ...

$dom->render();  // print HTML5
?>
Gewijzigd op 17/10/2022 08:19:45 door

Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/10/2022 11:52:17
Quote Anchor link
Thanks heren.

Dat code-voorbeeld is niet wat ik bedoel. Ik bedoel echt iets waarmee je overal (dus ook buiten je editor) een bepaalde vooraf ingestelde code-snippet kunt plakken.

Zo'n macro pad is inderdaad zoiets wat ik zelf in gedachten had. Daar kan ik eens op verder gaan zoeken. Dankjewel!

Ik ben wel eens flinke lappen tekst aan het omzetten naar html. En dan lijkt het me handig als ik niet iedere keer <h2> </h2> en <p> </p> handmatig hoef in te typen, maar dat ik gewoon via zo'n pad op een toets kan drukken en dat ie dan zelf de begin- en eindtag invoegt.

Mochten jullie nog meer suggesties hebben of concrete apparaatjes kennen waarmee dit kan, hoor ik het graag.

17/10/2022 13:39:37
Quote Anchor link
Ok, als je het begrip "alles" beperkt tot binnen 1 Windows omgeving, dan schijn je dat in te kunnen programmeren in .mhm -bestanden. En voor Windows zijn er van derden ook macro recorders te vinden. En nog meer macro recorders. (Je moest even de goede zoekterm hebben)

Overigens kan ik het niet testen helaas, Ik ben vanwege de licentievoorwaarden na Windows 8 overgestapt op Debian..
Gewijzigd op 17/10/2022 13:42:16 door

Jan R

Jan R

17/10/2022 13:43:58
Quote Anchor link
Ik gebruik (enkel voor h1 en h2) een functie
Code (php)
1
h1("Dit is een h1 titel");

Ook voor print_r doe ik dat samen met pre tag
Code (php)
1
p($var);

En dan gewoon debuggen

Voor mij nog een paar handige zijn fout en msg. deze geven direct een divje met hun classe in de uitvoer

Jan

Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/10/2022 13:56:22
Quote Anchor link
@Jan R

Het gaat niet om code/functies. Het gaat erom dat ik overal in mijn applicaties een code-snippet wil kunnen plakken.

Inmiddels heb ik mede dankzij jullie input wel het volgende apparaat gevonden. Ik moet er nog even over nadenken of ik het ook daadwerkelijk ga aanschaffen. Maar hiermee schijn je dus zelf van alles aan de knoppen te kunnen verbinden. Als het goed is ook het outputten van tekst, maar bijvoorbeeld ook het starten van een programma.

https://www.elgato.com/nl/stream-deck

17/10/2022 16:00:16
Quote Anchor link
Zet de 150 euro af tegen de (gratis) programma's die ik heb gelinkt, die ook tekst kunnen plakken in je editor.
En reken jezel even voor of dat je het ding binnen de afschrijving hebt terugverdiend (plus het risico dat-ie minder goed kan werken dan dat je verwacht).
En dan weet je het of je hem moet aanschaffen of niet.

Als je echt vaart wilt maken met HTML kan je doorgaans beter de code er omheen goed organiseren, of investeren in een typdiploma, daarmee gaan AL je toetsaanslagen sneller. Maar die afweging moet je zelf maken. Wel coole LEDjes trouwens :)

Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/10/2022 18:17:17
Quote Anchor link
Een bedrag van 150 hoef je niet af te schrijven ;-)

Ik moet wel eens teksten omzetten naar html, niet in een editor, maar in de back-end van een website. Dat zijn die wysiwyg-editors. Dat betekent dus gewoon handmatig alles er goed in zetten aan de hand van een tekst in Word. Dus dan zit je heel vaak html-tags in te kloppen voor titels, paragrafen, lijstjes enz. Als dat met een druk op de knop kan, zou dat best nice zijn. Of het apparaat handig werkt, geen idee. Tot nu toe lijkt dit wel hetgeen te zijn wat het dichtst in de buurt komt. De goedkopere keypads hebben letters of cijfers erop staan. Da's niet echt handig.

Er is ook nog een LoupeDeck Live. Dat ziet er ook wel nice uit, maar is weer duurder.

Paul Ulje

Paul Ulje

18/10/2022 00:24:33
Quote Anchor link
Dag Ozzie,
Ik kan je niet echt helpen maar ik vind het wel een leuk probleem.
Je spreekt over een Worddocument.
En ik neem aan dat door toevoeging van html-tags het uiteindelijk een .html document wordt.
Dus ik heb het even geprobeerd in StarOffice, of OpenOffice zoals het tegenwoordig heet.
En verdomd! Een testje gedaan met aan- en opmaken van een kop, een tabelletje en een lijst.
Opgeslagen als .html en dit komt eruit.
Het staat nog in de oude KAPITALEN maar het werkt wel gewoon.
Weer wat geleerd... :-)
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML>
<HEAD>
    <META HTTP-EQUIV="CONTENT-TYPE" CONTENT="text/html; charset=windows-1252">
    <TITLE></TITLE>
    <META NAME="GENERATOR" CONTENT="OpenOffice 4.1.6  (Win32)">
    <META NAME="AUTHOR" CONTENT="Paul Ulj&eacute;">
    <META NAME="CREATED" CONTENT="20221018;161623">
    <META NAME="CHANGEDBY" CONTENT="Paul Ulj&eacute;">
    <META NAME="CHANGED" CONTENT="20221018;185093">
    <STYLE TYPE="text/css">
    <!--
        @page { margin: 2cm }
        P { margin-bottom: 0.21cm }
        H1 { margin-bottom: 0.21cm }
        H1.western { font-family: "Calibri", sans-serif; font-size: 16pt }
        H1.cjk { font-family: "Microsoft YaHei"; font-size: 16pt }
        H1.ctl { font-family: "Lucida Sans"; font-size: 16pt }
        TD P { margin-bottom: 0cm }
        A:link { so-language: zxx }
    -->
    </STYLE>
</HEAD>
<BODY LANG="nl-NL" DIR="LTR">
<H1 CLASS="western">Dit is een kop</H1>
<P STYLE="margin-bottom: 0cm"><BR>
</P>
<P STYLE="margin-bottom: 0cm">en dit is platte tekst</P>
<TABLE WIDTH=100% BORDER=1 BORDERCOLOR="#000000" CELLPADDING=4 CELLSPACING=0>
    <COL WIDTH=128*>
    <COL WIDTH=128*>
    <TR VALIGN=TOP>
        <TD WIDTH=50%>
            <P>Kopregel</P>
        </TD>
        <TD WIDTH=50%>
            <P>En nog een</P>
        </TD>
    </TR>
    <TR VALIGN=TOP>
        <TD WIDTH=50%>
            <P>inhoud</P>
        </TD>
        <TD WIDTH=50%>
            <P>inhoud</P>
        </TD>
    </TR>
</TABLE>
</P>
</P>
<UL>
    <LI><P STYLE="margin-bottom: 0cm">Een</P>
    <LI><P STYLE="margin-bottom: 0cm">twee</P>
    <LI><P STYLE="margin-bottom: 0cm">drie</P>
    <LI><P STYLE="margin-bottom: 0cm">vier</P>
</UL>
</BODY>
</HTML>
Gewijzigd op 18/10/2022 00:31:44 door Paul Ulje

Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/10/2022 01:23:35
Quote Anchor link
@Paul Ulje

Ik weet dat Word en andere text-editors tekst kunnen omzetten naar html. Alleen krijg je er allerlei sh!t bij, zoals ook in jouw voorbeeld te zien is. En dat wil je dus niet.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.