Custom javascript

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Synaps Framework

Synaps Framework

12/10/2010 23:01:25
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb een user interface geschreven in javascript (lees functies welke de user interface zou moeten vermakkelijken) voor een webbased spel.

Echter zitten er ook functies in, bijvoorbeeld dat de browser onthoud op welke tabblad je het laatst was per pagina of dat je kunt tabben in een textarea, waar een gebruiker geen gebruik van wilt maken.

Echter worden deze functies aangeroepen door het volgende

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
    $('textarea[rel^="Tab"]').txtTab();
    $('a[rel^="external"]').externalLink();
    $('div#tabs').tabs({cookie: true});
    
    $('ul.submenu').dynamicMenu({    event: 'click',
                                    subClass: 'hasSubs',
                                    cookie: true            });


Zoals je hierboven kunt zien, heb ik bij .tabs() het opslaan automatisch omdat de cookie parameter op true staat.

Wat ik nu wil, is dat het JS bestand waarmee ik deze functies aanroep dynamisch word aan de hand van de settings van een gebruiker.

Nu zie ik soms bij grote websites een query string achter een javascript bestand staan. Kan ik dat hiermee realiseren?

Dus bijvoorbeeld
<script type="text/javascript" src="/Js/user-interface.js?jo28498cja98j32cljafu20r"></script>

Zoniet, heeft iemand anders suggesties hoe ik dit kan realiseren?
Ik vind <script type="text/javascript" src="/Js/user-interface.php"></script> geen optie.
 
PHP hulp

PHP hulp

25/05/2024 09:29:48
 

12/10/2010 23:05:30
Quote Anchor link
Kan je niet gewoon beter een json object inladen?
 
Synaps Framework

Synaps Framework

12/10/2010 23:06:21
Quote Anchor link
Dat is inderdaad een optie. Maar zoiets als een query string achter het js bestand kan niet? Of heeft dit een totaal andere functie?
 
Toby hinloopen

toby hinloopen

25/10/2010 11:28:28
Quote Anchor link
Synaps Framework op 12/10/2010 23:06:21:
Dat is inderdaad een optie. Maar zoiets als een query string achter het js bestand kan niet? Of heeft dit een totaal andere functie?


Dat kan wel, maar dan moet je er een php script van maken: een php script dat een javaascript document maakt ipv een html document. ( vergeet de juiste headers niet)

Echter, het is beter om de data op te halen via Ajax of in je html pagina op te slaan in een script-tag in een global variable in json formaat.

Ik zou graag een voorbeeld typen, maar zit met iPad, en code schrijven met iPad is not- done
Gewijzigd op 25/10/2010 11:29:22 door toby hinloopen
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.