Datum uit timestamp halen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

UX Writer (m/v/d)

UX Writer (m/v/d) Everything we do, starts with you. Together with you, we build the most human-centric fintech. We have the ambition to create the next. And - with Bertelsmann - a strong foundation to start from. Let’s make it new – for society and for yourself. Wij zijn op zoek naar een UX Writer (m/v/d) Fulltime - Op ons kantoor in Amsterdam of Heerenveen / deels vanuit huis Als UX Writer bij Riverty hou jij je bezig met onze strategie om daar te zijn waar onze gebruikers zijn en op de manier waarop zij ons nodig hebben, terwijl wij

Bekijk vacature »

Senior C# Software Ontwikkelaar te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever heeft als missie om haar klanten op ICT-gebied volledig te ontzorgen. Ze zijn een ICT bedrijf met een verscheidenheid aan ICT oplossingen waaronder Cloud oplossingen en een groot deel van het werk is gericht op software realisatie. Voor de Enterprise-klanten voert het relatief kleine ontwikkelteam waar jij deel uit van kan gaan maken binnen deze organisatie te Zaandam de grootste opdrachten uit. Niet alleen websites en complexe webapplicaties maar ook mobile apps, web services en complete systeemintegraties! Je moet dan denken aan Dynamics, Sharepoint en Salesforce. Je komt hier terecht in een relatief kleine organisatie met ontzettend

Bekijk vacature »

Front End Developer React Vue

Dit ga je doen Meewerken aan de implementaties en ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten van de webapplicaties; Ontwikkelen met o.a. React en Vue en HTML/CSS, ook krijg je in verband met de samenwerking ook affiniteit met de backend Ruby on Rails; Ontwikkeling aan de front end voor de koppelingen tussen de diverse systemen; Ontwerpen van interfaces en een bijdrage leveren aan de gebruikerservaring; Zorgdragen voor hoge kwaliteit van code en jezelf (en anderen) blijven verbeteren; Als Senior Front End Developer begeleid je zelf ook FE-development projecten, hierin leid je de projecten en pak jij het initiatief op (bv integratieprojecten). Hier ga

Bekijk vacature »

Software Developer / .NET / Azure

Dit ga je doen Als Lead .NET Software Developer zal je je bezig houden met: Het vertalen van bedrijfswensen naar een technische roadmap; Uitwerken van nieuwe architectuur / designs; Het team aansturen en motiveren; Toezien op de kwaliteit van de code; Mee ontwikkelen van nieuwe features en applicaties. Hier ga je werken Deze organisatie is op dit momenteel marktleider in het ontwikkelen van productielijnen voor de voedselindustrie en heeft een wereldwijd klantnetwerk. Binnen deze organisatie is het team van software developers dagelijks bezig met het ontwikkelen van maatwerk oplossingen om alle productiemachines aan te sturen, maar ook bedrijf kritische applicaties

Bekijk vacature »

Sportieve Junior C#.NET developer gezocht!

Bedrijfsomschrijving Wil jij werken aan webapplicaties bij de marktleider binnen de branche? Voor een klant in de buurt van Oosterhout ben ik op zoek naar een Fullstack .NET developer. Dit bedrijf bestaat bijna 10 jaar en is inmiddels uitgegroeid tot marktleider in Nederland en heeft tevens kantoren in meerdere landen in Europa. Dit bedrijf bouwt webapplicaties waarbij internationaal enkele honderdduizenden deelnemers, soms tegelijk, een beroep doen op de realtime data uit deze applicaties. Dit brengt erg veel technische uitdaging met zich mee. Ze ontwikkelen nieuwe applicaties maar ook bestaande applicaties worden uitgebreid en verbeterd. Hier kan jij een onderdeel van

Bekijk vacature »

Front-end developer gezocht

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

Full stack developer Python, React

Functie Jij als full stack developer komt binnen onze Technology afdeling te werken. Deze bestaat momenteel uit 15 man. De stack waarmee wij werken is voornamelijk Python, Javascript, React en GraphQL. Binnen deze afdeling wordt er met multidisciplinaire teams gewerkt aan verschillende projecten. Projecten duren vaak langer dan 3 maanden en je bent van begin tot eind vaak betrokken. Naast dat je als full stack ontwikkelaar aan de slag gaat ben je ook Consultant. Dit betekent dat je ook klantcontact hebt in je rol en werkshops geeft. De verhouding tussen deze werkzaamheden zijn ongeveer 70% development en 30% consultancy. Een

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

Senior Front-end developer

Functie Als front-end developer ga je aan de slag voor verschillende klanten, waarbij veel rekening wordt gehouden met waar je woont (dit is altijd binnen het uur), en word er gezocht naar een organisatie die past bij jou. Zowel qua persoonlijke ambities als de technische aansluiting. De opdrachten duren gemiddeld 1 à 2 jaar maar dit hangt ook af van je wensen. Je werkt in een teamverband voor een klant en zult nauw samenwerken met zowel eigen collega’s als die bij de klant werkzaam zijn. Ze zijn op zoek naar een technische front-end developer die ruime ervaring heeft in één

Bekijk vacature »

Integratie expert - Java Developer

Dit ga je doen Nieuw koppelingen ontwerpen, ontwikkelen en implementeren; Je schakelt met de klanten om hen zo goed mogelijk van dienst te zijn. Strategisch kijken naar nieuwe mogelijkheden op bestaande of nieuwe koppelingen zo effectief mogelijk te realiseren; Je bestaande toolset afwegen tegen nieuwe mogelijkheden om integratiedoelen steeds effectiever en/of effcienter te bewerkstelligen; Bestaande software koppelingen beheren, dit zijn koppelingen met zowel interne als externe systemen; Overleg met zowel directe collega's als met stakeholders om nieuwe integratieplannen concreet te maken; Je kunt de junioren meenemen op sleeptouw. Hier ga je werken Onze klant is op zoek naar een ervaren

Bekijk vacature »

REMOTE - Front-end Angular developer

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn momenteel op zoek naar een ervaren Front-end developer die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaat, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties bezig is. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Front-end Angular developer

Functie In jouw rol als Front-End developer werk je samen met de backend developers om middels tweewekelijkse sprints het platform naar een hoger niveau te tillen. Hiernaast heb je affiniteit met data en werk je graag samen met het team om de gegevensintegriteit en -beveiliging te waarborgen, om ervoor te zorgen dat de gebruiker wereldwijd de beste SaaS-services heeft. Deze organisatie heeft meer dan 100 mensen in dienst, waarvan er 45 in Nederland werken. Het ontwikkelteam bestaat uit 10 mensen en is verdeeld in 2 scrumteams. Het eerste team bestaat uit Java en Scala ontwikkelaars. Het tweede team, waar jij

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Je bent verantwoordelijk voor de warehouse applicatie die een integratie heeft met de PLC laag; Je ontwikkelt in C#/.Net; Je werkt mee aan de migratie naar .NET 6; Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van interfaces en het visualiseren van componenten; Je denkt mee over het design voor business oplossingen; Je bent verantwoordelijk voor het testen van de gebouwde oplossing. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Software Developer. Zij zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van

Bekijk vacature »
Guido  -

Guido -

09/05/2022 12:03:06
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb een timestamp die ik wil omzetten naar timestamp zonder dag-maand-jaar.

Heb ik nodig om te bepalen of de begintijd groter is dan de eindtijd.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
$timestamp_vanaf = 1652025690;
$timestamp_tot = 1652054423;
$vanaf = strtotime( date( 'Hi', intval($timestamp_vanaf) ) );
$tot = strtotime( date( 'Hi', intval($timestamp_tot) ) );

if ($vanaf > $tot) {
  echo 'Begintijd is groter dan eindtijd';
}

Ik weet dat ik hiermee de timestamp omzet naar normaal datum-formaat, en dan weer terugzet naar timestamp.
Dus ik vraag me af, is dit een goede manier?

Guido

PHP hulp

PHP hulp

08/01/2025 17:41:36

Ivo P

Ivo P

09/05/2022 12:57:41
Quote Anchor link
Dus als in:

15 mei 2004 15:41 is groter dan 31 dec 2022 10:04?
omdat
15:41 groter is dan 10:04

Toevoeging op 09/05/2022 13:02:00:

je hoeft dan trouwens niet gebruik te maken van strtotime():

1541 is al te vergelijken met 1004 (als in mijn voorbeeld).

Maar strtotime(1541) zal dan uitgaan van 1541 seconden na 1970-01-01 00:00, dus dat wordt vertaald naar globaal een 25 of 30 minuten. (aangenomen dat strtotime() daar al een soort van datum of tijd in herkent)

Guido  -

Guido -

09/05/2022 13:23:41
Quote Anchor link
Hoi Ivo,

Dank voor je reactie. Ik besef me nu dat ik te moeilijk denk! strtotime hoeft inderdaad helemaal niet.

Ik hoef overigens alleen de waarde van "vanaf" met "tot" te vergelijken, meer niet. Dus de dag en een tijdzone zijn in mijn geval niet nodig.

Guido
Gewijzigd op 09/05/2022 13:24:19 door Guido -

Ivo P

Ivo P

09/05/2022 15:23:29
Quote Anchor link
dan zou ik sowieso niet het aantal seconden sinds 1970 gebruiken om zo'n tijdstip op te slaan.
Wat is er mis met 14:45 op te slaan

of 1445

Guido  -

Guido -

09/05/2022 15:51:15
Quote Anchor link
Hoi Ivo,

Het betreft een datum/tijd kiezer dus die slaat het als timestamp op.

Ik kan de hele timestamp natuurlijk met elkaar vergelijken (start- vs einddatum), maar ik wil dit afzonderlijk ook voor de start- en eindtijd doen. Overigens sla ik niets op daarvan, de vergelijking is dus alleen om een (fout)melding te tonen als begintijd groter dan eindtijd is..

Guido

Ivo P

Ivo P

09/05/2022 17:07:11
Quote Anchor link
maar dan lijkt het me logisch dat ook de datum groter of gelijk aan de andere datum is.

dus de vergelijking

$timestamp_vanaf < $timestamp_totaan

zou dan al voldoende zijn.

Guido  -

Guido -

09/05/2022 17:27:43
Quote Anchor link
Klopt helemaal, maar foutieve datum en tijd wil ik afzonderlijk van elkaar melden. Zodat duidelijk is welke onjuist is (datum of tijd).

Het is een eenvoudig script met invoervelden voor start- en einddatum + start- en eindtijd.
De start- en eindtijd is voor beide data hetzelfde. Dus beide timestamps bevatten dezelfde start- en eindtijd.

Guido
Gewijzigd op 09/05/2022 17:29:35 door Guido -

Adoptive Solution

Adoptive Solution

09/05/2022 17:33:00
Quote Anchor link
Je kan het input type time gebruiken.
Heb je direct de goede notatie.

Code (php)
1
<input id="time" type="time" name="time" value="10:48" />

Als je 2 input velden voor tijd hebt en beide zijn ingevuld kan je de waarden omdraaien als begintijd groter is dan eindtijd.

Guido  -

Guido -

09/05/2022 22:35:45
Quote Anchor link
Hoi,

Ik heb een select veld omdat ik de minuten in stappen van 5 wil (0, 5, 10, etc).

Overigens denk ik nu dat het logischer is om de begintijd aan de begindatum te koppelen en de eindtijd aan de einddatum. Nu gebruik ik tijd los van de datum.

Guido

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

10/05/2022 17:08:46
Quote Anchor link
Als je er twee DateTimes van maakt, kun je daarna met een DateInterval gemakkelijk datums én tijden vergelijken:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
$timestamp_from
  = 1652025690;
$timestamp_until = 1652054423;

$from = new \DateTime();
$from->setTimestamp($timestamp_from);

$until = new \DateTime();
$until->setTimestamp($timestamp_until);

$interval = $from->diff($until);
?>

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.