Datum uit timestamp halen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Developer

Functie omschrijving Veel begeleiding en de kans om je verder te ontwikkelen als software developer. Dat kunnen wij jou bieden bij deelname aan deze leuke traineeship. Je krijgt een mentor toegewezen die jou alle kneepjes van het vak leert. Heb jij al wat ervaring als software developer? Daar worden wij heel blij van! Lees snel verder! Bedrijfsprofiel Als software developer neem je deel aan een trainings programma in de omgeving van Haarlem waar je persoonlijk wordt begeleidt, zodat je alle kneepjes van het vak leert. Aan de hand van jouw kennis en ervaring krijg je een persoonlijk opleidingstraject. Je gaat

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen (Door)Ontwikkelen van het applicatielandschap; (Door)Ontwikkelen van microservices; Bouwen van nieuwe functionaliteiten; Verbeteringen aandragen voor het applicatielandschap; Sparren met de business. Hier ga je werken De organisatie is werkzaam in de financiële dienstverlening met meer dan 200 medewerkers en meer dan 250.000 eindgebruikers is het een van de grotere binnen haar branche. Je komt te werken in een team waarmee je verantwoordelijk bent voor het ontwikkelen en onderhouden van de financiële applicaties binnen de organisatie, denk hierbij aan het bouwen en onderhouden van portalen. Als .net developer ga jij het development team ondersteunen met de transitie naar

Bekijk vacature »

OutSystems developer

Dit ga je doen Klanten adviseren over de mogelijkheden van OutSystems; OutSystems oplossingen ontwikkelen en implementeren; Stakeholdermanagement; Kennis en expertise up to date houden en delen met het team. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Amsterdam, is een innovatieve dienstverlener die zich richt op grote corporates in verschillende sectoren. Doordat je bij veel verschillende klanten aan de slag zal gaan is geen enkel project hetzelfde. De organisatie kenmerkt zich door hoge mate van professionaliteit en innovatieve oplossingen. In de rol van OutSystems developer zal jij verschillende grote klanten helpen om efficiënte OutSystems oplossingen te ontwikkelen en implementeren.

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP / Laravel Developer voor een IT-consultancy in de omgeving van Hoofddorp! Ben jij op zoek naar een leuke nieuwe uitdaging binnen een veelzijdige werkomgeving? Lees dan snel verder! Binnen dit bedrijf werk je in een ontwikkelteam, waarin je zeer betrokken bent en meedenkt over softwareoplossingen. Binnen dit Team hou je je bezig met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken;

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Developer Angular & Kotlin

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van mobiele apps en webapplicaties; Het opstellen van technisch ontwerp en het bespreken van ontwerpen met de software architect; Het uitvoeren van werkzaamheden op het gebied van technisch testen; Het in de gaten houden van nieuwe ontwikkelingen op jouw vakgebied en het adviseren van de organisatie hierover. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze organisatie is van oorsprong een familiebedrijf, er wordt hard gewerkt, er heerst een no nonsense en doeners mentaliteit, een informele sfeer en er is een mix van

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een leuke opdrachtgever in de omgeving van Hilversum! Voor een leuk bedrijf in de omgeving van Hilversum zijn wij op zoek naar een Back-end developer die klaar is voor een nieuwe uitdaging. Ben jij iemand die graag aan verschillende projecten werkt en het ook leuk vindt om bij klanten op bezoek te gaan? Dan ben jij de perfecte kandidaat! Deze functie is erg divers, je moet dus goed kunnen schakelen. Je komt te werken in een klein team van developers. Binnen het bedrijf hangt er een gemoedelijke informele

Bekijk vacature »

.NET Developer Medior Senior

Dit ga je doen Ontwikkelprocessen verder optimaliseren en verder ontwikkelen met C#; CI/CD-pipelines automatiseren; Herbruikbare componenten maken; Testen; Front-end pagina's gebruiksvriendelijk maken. Hier ga je werken Als .NET Developer kom jij terecht binnen een grote en internationale organisatie. Zij streven naar een positieve impact op de mens, milieu en maatschappij. Het bedrijf is oorspronkelijk een familiebedrijf en werkt aan de productie van hoogwaardige en technische systemen voor de gezondheidszorg. Momenteel willen zij betere ontwikkelprocessen creëren op internationaal gebied en staat kwaliteit en veiligheid voor hun op nummer 1! Als .NET Developer werk jij aan het ontwikkelen van verbeterde software voor

Bekijk vacature »

IoT Software Developer PHP

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in Breda, zijn wij op zoek naar een IoT software developer met kennis van PHP. In deze rol wordt je verantwoordelijk voor het vernieuwen van het multimedia platform van een super tof bedrijf in Breda. Je gebruikt PHP als programmeerlaag, en bent in staat om de helicopterview te pakken / projectmatig te werken. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je gaat aan de slag met de ontwikkeling en vernieuwing van het "intern" ontwikkelde multimedia platform. Je neemt de lead in het moderniseren van het platform door het deels opnieuw op te zetten of

Bekijk vacature »

Back end developer PHP

Functie Met een complex en uitgebreid e-commerce platform, een eigen PIM-systeem en eigen scan applicatie – krijg jij dagelijks te zien hoe jouw werk gebruikt wordt door miljoenen gebruikers. En we staan qua development pas in de startblokken, aangezien er nog meerdere projecten op de plank liggen te wachten! Ons huidige development team bestaat uit 8 programmeurs. Er wordt dagelijks gereflecteerd op geschreven code, Scrum taken en kennisdelen onderling is een must. Onze voertaal binnen ons team is Engels, dit omdat wij twee internationale collega’s hebben. Ons huidige “IT Landschap” bestaat voornamelijk uit allerlei losse onderdelen die individueel, maar ook

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een gewaardeerde werkgever in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om

Bekijk vacature »

Medior .NET Ontwikkelaar

In het kort Als .NET ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging graag met

Bekijk vacature »

Cloud Developer

Cloud Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

C# Developer Research and Development - Delft

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Delft Vacature ID: 6307 Introductie C# Developer Research and Development - Delft - Onze klant is één van de meest innovatieve bedrijven in de region van Delft. Op dit moment zijn ze voor het innovatie centrum. In het innovatie centrum wordt gewerkt aan de nieuwste technieken voor navigatie software. R&D / C# / Pattern Recognition / Algorithms / 3d Data / DotNET Functieomschrijving Als C# Developer kom je te werken in een innovatief scrumteam. We ontwikkelen en door ontwikkelen de nieuwste technieken op het gebied van navigatie software. Deze software wordt onder andere

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Om half 9 kom jij binnen en pak jij als eerst natuurlijk een bakje koffie of thee. Vervolgens ga jij je voorbereiden op de stand-up van kwart voor 9. Zijn er bijvoorbeeld dingen waar jij nog tegen aan loopt? Of is er nog code die getest of gereviewd moet worden? Vervolgens starten jullie met de stand up en na de stand up zoeken jullie elkaar op en gaan jullie aan de slag. Als team met 6 developers werken jullie in drie wekelijkse sprints. Het einde van een sprint is altijd op een donderdag zodat jullie op vrijdag de demo

Bekijk vacature »
Guido  -

Guido -

09/05/2022 12:03:06
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb een timestamp die ik wil omzetten naar timestamp zonder dag-maand-jaar.

Heb ik nodig om te bepalen of de begintijd groter is dan de eindtijd.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
$timestamp_vanaf = 1652025690;
$timestamp_tot = 1652054423;
$vanaf = strtotime( date( 'Hi', intval($timestamp_vanaf) ) );
$tot = strtotime( date( 'Hi', intval($timestamp_tot) ) );

if ($vanaf > $tot) {
  echo 'Begintijd is groter dan eindtijd';
}


Ik weet dat ik hiermee de timestamp omzet naar normaal datum-formaat, en dan weer terugzet naar timestamp.
Dus ik vraag me af, is dit een goede manier?

Guido
 
PHP hulp

PHP hulp

17/05/2024 06:51:50
 
Ivo P

Ivo P

09/05/2022 12:57:41
Quote Anchor link
Dus als in:

15 mei 2004 15:41 is groter dan 31 dec 2022 10:04?
omdat
15:41 groter is dan 10:04



Toevoeging op 09/05/2022 13:02:00:

je hoeft dan trouwens niet gebruik te maken van strtotime():

1541 is al te vergelijken met 1004 (als in mijn voorbeeld).

Maar strtotime(1541) zal dan uitgaan van 1541 seconden na 1970-01-01 00:00, dus dat wordt vertaald naar globaal een 25 of 30 minuten. (aangenomen dat strtotime() daar al een soort van datum of tijd in herkent)
 
Guido  -

Guido -

09/05/2022 13:23:41
Quote Anchor link
Hoi Ivo,

Dank voor je reactie. Ik besef me nu dat ik te moeilijk denk! strtotime hoeft inderdaad helemaal niet.

Ik hoef overigens alleen de waarde van "vanaf" met "tot" te vergelijken, meer niet. Dus de dag en een tijdzone zijn in mijn geval niet nodig.

Guido
Gewijzigd op 09/05/2022 13:24:19 door Guido -
 
Ivo P

Ivo P

09/05/2022 15:23:29
Quote Anchor link
dan zou ik sowieso niet het aantal seconden sinds 1970 gebruiken om zo'n tijdstip op te slaan.
Wat is er mis met 14:45 op te slaan

of 1445
 
Guido  -

Guido -

09/05/2022 15:51:15
Quote Anchor link
Hoi Ivo,

Het betreft een datum/tijd kiezer dus die slaat het als timestamp op.

Ik kan de hele timestamp natuurlijk met elkaar vergelijken (start- vs einddatum), maar ik wil dit afzonderlijk ook voor de start- en eindtijd doen. Overigens sla ik niets op daarvan, de vergelijking is dus alleen om een (fout)melding te tonen als begintijd groter dan eindtijd is..

Guido
 
Ivo P

Ivo P

09/05/2022 17:07:11
Quote Anchor link
maar dan lijkt het me logisch dat ook de datum groter of gelijk aan de andere datum is.

dus de vergelijking

$timestamp_vanaf < $timestamp_totaan

zou dan al voldoende zijn.
 
Guido  -

Guido -

09/05/2022 17:27:43
Quote Anchor link
Klopt helemaal, maar foutieve datum en tijd wil ik afzonderlijk van elkaar melden. Zodat duidelijk is welke onjuist is (datum of tijd).

Het is een eenvoudig script met invoervelden voor start- en einddatum + start- en eindtijd.
De start- en eindtijd is voor beide data hetzelfde. Dus beide timestamps bevatten dezelfde start- en eindtijd.

Guido
Gewijzigd op 09/05/2022 17:29:35 door Guido -
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

09/05/2022 17:33:00
Quote Anchor link
Je kan het input type time gebruiken.
Heb je direct de goede notatie.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<input id="time" type="time" name="time" value="10:48" />


Als je 2 input velden voor tijd hebt en beide zijn ingevuld kan je de waarden omdraaien als begintijd groter is dan eindtijd.
 
Guido  -

Guido -

09/05/2022 22:35:45
Quote Anchor link
Hoi,

Ik heb een select veld omdat ik de minuten in stappen van 5 wil (0, 5, 10, etc).

Overigens denk ik nu dat het logischer is om de begintijd aan de begindatum te koppelen en de eindtijd aan de einddatum. Nu gebruik ik tijd los van de datum.

Guido
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

10/05/2022 17:08:46
Quote Anchor link
Als je er twee DateTimes van maakt, kun je daarna met een DateInterval gemakkelijk datums én tijden vergelijken:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
$timestamp_from
  = 1652025690;
$timestamp_until = 1652054423;

$from = new \DateTime();
$from->setTimestamp($timestamp_from);

$until = new \DateTime();
$until->setTimestamp($timestamp_until);

$interval = $from->diff($until);
?>
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.