Datum

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

Mendix Developer

For our client in Amsterdam, we are looking for a Senior Mendix Developer. Company description Our client is an IT Consultancy company who’s been active for 10 years now. With their ambitious team, they are working with different clients in order to help them with analyzing their data and giving advice to them, regarding how they can use their data in the smartest ways, or to make sure that their mobile or web applications are working efficiently. As you get a glimpse of various industries, it is guaranteed that no day will be the same. Job description As a Mendix

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Om half 9 kom jij binnen en pak jij als eerst natuurlijk een bakje koffie of thee. Vervolgens ga jij je voorbereiden op de stand-up van kwart voor 9. Zijn er bijvoorbeeld dingen waar jij nog tegen aan loopt? Of is er nog code die getest of gereviewd moet worden? Vervolgens starten jullie met de stand up en na de stand up zoeken jullie elkaar op en gaan jullie aan de slag. Als team met 6 developers werken jullie in drie wekelijkse sprints. Het einde van een sprint is altijd op een donderdag zodat jullie op vrijdag de demo

Bekijk vacature »

PHP Programmeur

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Breda, ontwikkel je als PHP programmeur niet alleen webapplicaties, maar ben je verder ook gefocust op het constant inspelen op nieuwe innovaties m.b.t software ontwikkeling. Naast het ontwikkelen van webapplicaties, bouwt deze toffe werkgever ook webshops en websites voor hun opdrachtgevers. Wat ga je doen? Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klanten; Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony framework; Het schrijven van een schone en efficiënte code volgens het Symfony framework; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die

Bekijk vacature »

Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterd

Functieomschrijving Voor de Politie zijn wij opzoek naar een Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterdam. De politieorganisatie heeft jaarlijks te maken met een aanzienlijk aantal politiemedewerkers die vanwege mentale overbelasting niet of beperkt inzetbaar zijn. De Blauwe Haven Rotterdam ondersteunt deze politiemedewerkers in hun herstel en re-integratieproces. De huidige digitale systemen van de Politie bieden onvoldoende ondersteuning in het herstel- en re-integratieproces van politiemedewerkers. Zowel voor de politiemedewerkers als voor de organisatie. Politiemedewerkers worden buitengesloten, waardoor zij eigen regie verliezen. Begeleiders kunnen de voortgang van de medewerkers niet goed monitoren. Management beschikt niet over de mogelijkheid trends te signaleren

Bekijk vacature »

Software ontwikkelaar ASP .Net / C#

Functie omschrijving Gezocht! Software ontwikkelaar. Ben jij bekend met termen als ASP .Net, C# en SQL? Ben jij op zoek naar een afwisselende en uitdagende IT-functie binnen de agrarische sector? En omschrijf jij jezelf als zelfstandig, enthousiast en proactief? Dan hebben wij de perfecte functie voor jou! Als Software ontwikkelaar binnen deze organisatie ben je samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Je gaat hierbij bijdragen aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Verder bestaan je werkzaamheden uit: Technische uitwerking van de business

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Junior Back end developer PHP, Symfony

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

Typescript Developer / Cloud platform

Dit ga je doen (Door)Ontwikkelen van het cloud platform; (Door)Ontwikkelen van microservices; Bouwen van nieuwe functionaliteiten; Verbeteringen aandragen voor het cloud platform; Sparren met de business. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Eindhoven, levert een compleet dienstenpakket op het gebied van IT. Zij pakken verschillende (complexe) vraagstukken van grote organisaties op. De sfeer intern is gezellig en informeel. Men houdt van hard werken maar gezelligheid door middel van een borrel of gezamenlijke lunch komt er veel voor. Als Typescript ontwikkelaar word je onderdeel van het team gericht op de (door)ontwikkeling van hun eigen cloud platform welke wordt

Bekijk vacature »

Python developer Consultancy

Functie Als Python developer bij deze organisatie werk je voor verschillende klanten. Doordat de oprichter een groot netwerk heeft kun je zelf voorkeuren uitspreken in het type projecten dat je wilt gaan doen. Zo zijn er bijvoorbeeld langdurige of juist korte projecten, maar is ook het type klant, of project bespreekbaar. Werk jij bijvoorbeeld graag aan een nieuw, state-of-the-art web portaal of ben je liever betrokken bij een migratietraject van een bestaande applicatie? Wij gaan voor jou aan de slag! Eisen • Je bent een gedreven developer met sterke voorkeur voor Python • Je bent meer dan een codeklopper •

Bekijk vacature »

Medior/senior Back-end developer gezocht!

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn we op zoek naar versterking in het devlopmenttean. Als back-end developer bouw je aan de bedrijfssoftware die ons helpt bij de primaire processen. Een leuk (intern) project dus waarbij je de software continu doorontwikkeld! Je werkt in een klein team, we hebben dagelijks stand-ups en iedere twee weken een scrum-sessie, begeleid door onze Scrum Master. Hierin krijg je uitgebreid de kans om je ideeën te presenteren, en te overleggen met je mede-ontwikkelaars en de Product Owner. Binnen de ontwikkelteams gebruiken we Trello, Gitlab, Jiira, Confluence en Boockstack. Hiernaast werken ze met de

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

Product Developer (M/F), Fulltime 40 h/week

A global Plantbased revolution – that is our dream. Maximising the protein transition – that is our mission. Producing and developing sustainable and delicious products – that is what we do. Ojah is a fast growing company with a mission and has the ambition to be the world leader in its field. To support this growth we are hiring new colleagues. People that would like to make a difference and dare to dream big. With currently a 150 colleagues proudly working on our exceptional products. Working in a dynamic surrounding that runs full speed ahead. We need you! Product Developer

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een gewaardeerde werkgever in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om

Bekijk vacature »
Henk

Henk

13/08/2007 00:21:00
Quote Anchor link
Ik heb een timestamp, en nu wil ik graag een resultaat als:nu net3 uur geledengisteravondvorige week dinsdag2 jaar geleden...Ik ben al een tijd aan het denken, maar ik heb geen idee hoe ik hieraan moet beginnen. Hoe maak ik dit?

Bedankt!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Henk

PHP hulp

PHP hulp

07/11/2024 11:46:10

Frank -

Frank -

13/08/2007 01:51:00
Quote Anchor link
Waar komt deze timestamp vandaan? Uit een database? Zo ja, waarom gebruik je dan niet gewoon een DATETIME, dan kun je met een hele berg eenvoudige datum- tijdfuncties aan de slag om bovenstaande opgaves uit te rekenen.

Met de juiste intervallen heb je dit in 5 minuten voor elkaar.

Henk

Henk

13/08/2007 11:05:00
Quote Anchor link
Oké, dan heb ik een datetime. Welke hele berg datum- en tijdfuncties heb ik dan allemaal nodig? Met SQL ben ik al helemaal niet zo goed.

Alvast bedankt

- wes  -

- wes -

13/08/2007 11:07:00

Joren de Wit

Joren de Wit

13/08/2007 11:09:00
Quote Anchor link
Kijk eens naar deze tutorial. Daar leg ik het gebruik van datum/tijd functies in MySQL uitgebreid uit...

Henk

Henk

13/08/2007 11:36:00
Quote Anchor link
@Blanche: dat is dus dezelfde (je eigen) tutorial :-P Maar volgens mij zit er een foutje bij voorbeeld 22 op lijn 26, maar dat terzijde.

@Wes: bedankt. Ik snap DATE_FORMAT(), HOUR(), DAY(), MINUTE(), DATEDIFF(), DATE_ADD() en DATE_SUB () allemaal wel, maar ik weet niet hoe ik die toe moet passen om het resultaat te krijgen wat ik wens.

Joren de Wit

Joren de Wit

13/08/2007 11:41:00
Quote Anchor link
Quote:
@Blanche: dat is dus dezelfde (je eigen) tutorial :-P Maar volgens mij zit er een foutje bij voorbeeld 22 op lijn 26, maar dat terzijde.
Ja dat klopt, maar daarin staat wel duidelijk beschreven hoe je met de datum/tijd functies van MySQL werkt. Het lijkt me dat je met voorbeelden 13 t/m 19 een heel eind moet kunnen komen...

ps. Foutje hersteld. Tnx.

PHP Newbie

PHP Newbie

13/08/2007 11:42:00
Quote Anchor link
je moet DATEDIFF/DATE_SUB en INTERVAL gebruiken

Quote:
Here is an example that uses date functions. The following query selects all rows with a date_col value from within the last 30 days:

mysql> SELECT something FROM tbl_name
-> WHERE DATE_SUB(CURDATE(),INTERVAL 30 DAY) <= date_col;
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door PHP Newbie

Henk

Henk

13/08/2007 11:53:00
Quote Anchor link
Zou het dan zoiets moeten worden?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
SELECT
    tijd
FROM
    topics
WHERE
    tijdstip BETWEEN '2007-08-12 18:00:00' AND '2007-07-12 23:00:00'
AND
    topic_id = 3892
En als die query dan een rij oplevert, dan weet je dat je met "gisteravond" te maken hebt.

Dit lijkt me niet heel ver van de meest omslachtigste manier.

Ik weet echter ook niet hoe ik dit anders aan kan pakken.

Joren de Wit

Joren de Wit

13/08/2007 12:26:00
Quote Anchor link
Wat wil je precies ophalen? Topics die gisteravond geplaatst zijn?

De manier die je nu gebruikt werkt wel, alleen geef je de tijd absoluut op. Dat betekent dat deze query alleen vandaag geldig is en morgen niet meer...

Je pakt direct een vrij lastige query omdat 'gisteravond' een vrij ruim begrip is. Je bedoelt dan de periode op de vorige dag tussen 6 en 12 's avonds? Dynamisch zou het dan zoiets worden:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
SELECT
    tijd
FROM
    topics
WHERE
    TIME(datumtijdveld) BETWEEN '18:00:00' AND '23:59:59'
AND
    DATE(datumtijdveld) = DATE_SUB(NOW(), INTERVAL 1 DAY)

Henk

Henk

13/08/2007 13:16:00
Quote Anchor link
Excuses, ik heb jullie verkeerd laten denken. Wat ik wil is de tijd van een bericht ophalen. Hoe wil ik de tijd weergegeven hebben? Wel, met bijvoorbeeld deze resultatennu net3 uur geledenvannacht / afgelopen nachtgisteravondvorige week dinsdag2 jaar geleden...En gisteravond is dan inderdaad de vorige dag tussen 18:00 en 23:59. Ik zou hierbij denken aan heel veel ifjes, en niet aan date_format, date_sub, between, ... enz.

Ik hoop dat jullie het nu wel snappen :)
Edit:
Trouwens: ik heb een timestamp (krijg ik binnen via de constructor van mn datum object). Maar ik kan ook MySQL wel gebruiken "desnoods".
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Henk

Frank -

Frank -

13/08/2007 13:16:00
Quote Anchor link
@Blanche: De BETWEEN is niet nodig, zolang de tijd > 18:00 uur is en de datum van gisteren, dan zit je al goed. Na middernacht is het namelijk geen gisteren meer, maar vandaag... ;)

Joren de Wit

Joren de Wit

13/08/2007 23:04:00
Quote Anchor link
@Frank: daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in :)

@Henk: je wilt dus bij ieder bericht de tijd weergeven als een soort label? Dan zul je dus voor alle mogelijk verschillende tijdsintervallen een label aan moeten maken, en dan zul je inderdaad met veel if/elseif/elsejes moeten werken...

Of begrijp ik je nu verkeerd?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.