domeinen catchen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Rotterdam! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie Middels Scrum en sprints bouw jij in deze functie mee aan complexe webapplicaties en ons SaaS platform. Hierbij hoort ook architectuur tot een van je taken. Daarnaast ben je één van de leden van het Scrum team. Dat betekent dat je naast je kerntaken ook in contact staat met de product owner. Oftewel, je bent bij het gehele ontwikkelproces betrokken. Tools die hierbij gebruikt worden zijn o.a. PHP, Symfony en Git. Eisen • Minimaal HBO werk- en denkniveau • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met PHP • Kennis en ervaring Symfony (Laravel is pré) & Lando • Kennis van

Bekijk vacature »

.NET developer WO niveau voor predictive software

Bedrijfsomschrijving Dit bedrijf uit Den Bosch is om precies te zijn 15 medewerkers groot en ze ontwikkelen (predicitve) planning software. Dit doen zij voor allerlei mooie en bekende organisaties (bierbrouwerijen, gemeentes, oliemaatschappijen en diverse multinationals). Wegens meer en grotere vraag vanuit de klanten komen er nu posities vrij voor onder andere een .NET developer. Het bedrijf is goed met openbaar vervoer te bereiken. Functieomschrijving Je komt hier te werken in een team van 3 .NET developers en bent betrokken bij het gehele ontwikkelproces. Dus van idee naar ontwerp en van ontwikkeling tot testen en implementatie. Bij voorkeur ben je niet

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaar - Het schoolsysteem verbeteren!

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een prettige en kleinschalige organisatie waar hard gewerkt wordt om het onderwijs te verbeteren. Daarom werken ze aan complexe om administratieve, financiële en facilitaire processen te versnellen en te verbeteren. Dit doen ze vanuit een platte organisatie voor klanten die door geheel Nederland verspreid zitten, hier horen vanzelfsprekend een aantal aansprekende HBO scholen en universiteiten toe. Functieomschrijving Je komt terecht in een organisatie waar op dit moment 2 scrumteams werken. Jij zal als .Net developer binnen 1 van deze scrumteams functioneren, iedereen binnen dit team heeft zijn/haar eigen expertise waardoor er met verschillende invalshoeken aan een

Bekijk vacature »

TypeScript developer (tot € 6.000, - bruto pe

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een ervaren Typecript developer die niet alleen zichzelf verder ontwikkelt, maar het ook leuk vinden om op termijn meer junior collega’s op pad te helpen. Je zult aan de slag gaan met het migreren van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde aan User Experience en kiezen ze duidelijk voor kwaliteit i.p.v. snelheid. Je krijgt dus de ruimte om vanuit gedegen onderzoek te werk te gaan en het borgen van kwaliteit staat hoog in het vaandel.

Bekijk vacature »

Intern - Junior PHP ontwikkelaar in fris en jong t

Bedrijfsomschrijving Werk jij graag een in fris, flexibel en jong team? Bij ons ben jij vrij om te bepalen waar jij het liefst werkt en op de vrijdag komen wij gezellig bij elkaar op kantoor. Flexibiliteit en vrijheid zijn bij ons de norm en dat geeft jou de ruimte en energie om het beste uit jezelf te halen! Ons team bestaat uit vijf enthousiaste collega's die jou graag ondersteunen in zowel je persoonlijke als professionele ontwikkeling. Met twee ervaren Senior Developers als mentoren ben jij in goede handen. Wij zien onszelf als een vriendengroep die gezamenlijk werken aan iets moois

Bekijk vacature »

PHP back-end developer gezocht!

Functie Werk je liever zonder druk en keiharde deadlines maar met de focus op kwaliteit? Dan kom je hier op de juiste plek terecht! In Het team bestaat momenteel uit 12 developers, hiernaast werken er collega’s van front-end, UX maar ook marketing/sales en support. In iedere sprint ontwikkel je samen functionaliteiten met als uitdaging om de klanten de beste gebruikerservaring te bieden. Ze bieden een werkplek waar je jezelf kunt blijven ontwikkelen, en mee te werken aan zowel bestaande als nieuwe mogelijkheden. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar een papiertje) • Je denkt graag mee over

Bekijk vacature »

Als PHP developer (Symfony) bijdragen aan betere z

Functie Als Medior/Senior PHP developer wordt er een mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed in een team kunt opereren waar kennis wordt gedeeld en er bijvoorbeeld codereviews plaatsvinden. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden geactualiseerd.

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functieomschrijving PHP Developer met brede ervaring gezocht! Ben jij een Full Stack PHP Developer met brede ervaring die toe is aan een volgende stap? Lees dan snel verder! Voor onze eindklant in de regio Nunspeet zijn wij op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT Team van deze organisatie gaat versterken. Wij zoeken een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die er voor gaat zorgen dat deze innovatieve organisatie de volgende stap gaat maken. Om deze functie goed uit te kunnen voeren moet je communicatief goed zijn en in staat zijn om zelfstandig problemen op te lossen. Daarnaast bestaat

Bekijk vacature »

Cobol Developer

Dit ga je doen Als Cobol Ontwikkelaar zal je gaan meebouwen aan een onderdeel van het backend systeem waarbij je het functionele ontwerp vertaald naar een technische oplossing die geïntegreerd kan worden in de huidige omgeving. Je zorgt ervoor dat de bedrijfsprocessen op een efficiënte manier worden uitgevoerd en werkt proactief aan het verbeteren hiervan. Samen met jouw collega’s reviewen jullie elkaars code en test je je eigen code. Je werkt nauw samen met andere ontwikkelaars, testers en functioneel ontwerpers. Taken pakket: Beheren en doorontwikkelen van de bestaande omgeving; Vertalen van een functionele vragen naar een technische oplossing; Doorvoeren van

Bekijk vacature »

Junior .NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelprocessen verder optimaliseren en verder ontwikkelen met C#; CI/CD-pipelines automatiseren; Ontwikkelen van herbruikbare componenten; Front-end pagina's gebruiksvriendelijk maken. Hier ga je werken Als junior .NET Developer kom je terecht binnen een grote en internationale organisatie. Zij streven naar een positieve impact op de mens, milieu en maatschappij. Het bedrijf is oorspronkelijk een familiebedrijf en werkt aan de productie van hoogwaardige en technische systemen voor de gezondheidszorg. Momenteel willen zij betere ontwikkelprocessen creëren op internationaal gebied en staat kwaliteit en veiligheid voor hun op nummer 1! Als junior .NET Developer werk je aan het ontwikkelen van verbeterde

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Bennekom gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

Front-End React Developer

As a Front-End React Developer you improve the user-experience of our web applications for your colleagues in Coolblue. How do I become a Front-End React Developer at Coolblue? As a Front-End React Developer you are responsible for developing user interface components and implementing them using React.js concepts and workflows. You work with the UX Designer and get energy from coming up with creative solutions and present these within the team. During the day you gather and welcome feedback on your technical and soft skills. Would you like to become a Front-End React Developer at Coolblue? Read below if the job

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

VB.NET developer

Functie Het development team waar jij in terecht komt bestaat uit twee ervaren software developers. De directeur/eigenaar is tevens één van deze developers. Jij werkt direct samen met jouw werkgever en kan dan ook veel kennis en ervaring bij dit bedrijf op doen. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de kantoorapplicatie die deze organisatie aanbied in een niche markt. Het team is op dit moment actief bezig met een migratie waarbij het eindstation eindigt in een C# .NET omgeving. Echter is een deel van de software al geschreven in C# .NET. Hierbij is gebruik gemaakt van C# .NET, CSS, HTML,

Bekijk vacature »
Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

07/10/2022 02:11:14
Quote Anchor link
Weet iemand hoe dit mogelijk is. Is hier een betaalde script voor?
Of kan iemand me advoseren wat de beste API hiervoor is om dit te bewerkstelligen?

Ik wil graag weten of deze punten mogelijk zijn:

Quote:
✔ Installatiemodule (geen gedoe met waardes aanpassen in bestanden)
✔ Atoomklok-synchronisatie (niet afhankelijk van uw servertijd)
✔ Automatisch verlooptijd ophalen van .NL domeinen bij SIDN
✔ Automatisch droplist ophalen (verschillende TLD's)
✓ Geavanceerde statistieken en meettools voor domeinnamen
✔ Controle over aantal requests per minuut
✔ Werkt in lijn met het nieuwe SIDN-protocol m.b.t. vrijgeven domeinen
✔ Controlepaneel met eigen (beveiligd) administratoraccount
✔ Geoptimaliseerd voor mobiele apparaten
✔ Ondersteuning voor meer dan 450 extensies (TLD's)

PHP hulp

PHP hulp

05/11/2024 15:35:36

07/10/2022 10:19:30
Quote Anchor link
Bedoel je drop catchen ?
Eerste dat in de zoekresultaten naar voren komt is: https://www.pronkwebsites.nl/sidn-dropcatch-script/
Ik zie er de waarde niet zo van, de populariteit van domeinnamen neemt af met de komst van apps.
Gewijzigd op 07/10/2022 10:24:42 door

Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

07/10/2022 10:52:57
Quote Anchor link
Ik weet dan ik met whois gewoon een expiry date kan krijgen, vervolgens hebben alle domeinen een andere timezone.

Bijv:

Quote:
$whois google.com | grep Expiry
Registry Expiry Date: 2028-09-14T04:00:00Z

Hoe converteer ik dit naar de Nederlandse timezone, en dit geld voor alle timezones? Sommige domneinen hebben andere timezones.

Ik wil dan op de seconde na, als er één komt te vervallen deze claimen.

Ik denk dat dit dropcatch is.

07/10/2022 11:28:04
Quote Anchor link
Het enige dat in PHP goed overweg kan met tijdzones is ICU, via de extensie Intl.
Je kunt een (Gregoriaanse) IntlCalendar object maken met een vreemde tijdzone, de tijdzone van het object aanpassen via setTimeZone() naar de lokale tijdzone, en dan de tijd uitlezen. Intl werkt met een precisie van 1 milliseconde.
Gewijzigd op 07/10/2022 11:30:02 door

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/10/2022 11:50:45
Quote Anchor link
Ik wens je veel succes. Je bent niet de enige die erop aast. Op die seconden kunnen er van enkele tot honderden andere catchers zijn waarbij het een nanoseconde verschil kan zijn met een andere catcher. De enigste oplossing is servers gebruiken over de hele wereld als je meer kans wilt maken.

Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

09/10/2022 06:40:50
Quote Anchor link
Dank je wel.

Ik heb nog een vraag hierover.

In CLI centos 8 gebruikik gewoon
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
whois domain.nl | grep Expiry

Alleen veel domeinen, laten geen expiry date zien bijv bol.nl

Via en online tool als deze
https://mxtoolbox.com/SuperTool.aspx?action=whois%3abol.nl&run=toolpage

Krijg ik wel de creation en updted date:

Creation Date 1997-01-02
Updated Date 2011-06-20

Waarom krijg ik die niet met de whois CLI ?
En hoe krijg ik de expiry date?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/10/2022 06:55:04
Quote Anchor link
Waarschijnlijk gaat dat via een API.

Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

09/10/2022 07:21:39
Quote Anchor link
Hmm bedankt voor je reactie. Weet je welke api adviseerbaar is?
Ik heb hier geen ervaring mee.

Willem vp

Willem vp

09/10/2022 21:17:27
Quote Anchor link
Daniel van Seggelen op 09/10/2022 06:40:50:
Via en online tool als deze
https://mxtoolbox.com/SuperTool.aspx?action=whois%3abol.nl&run=toolpage

Krijg ik wel de creation en updted date:

Creation Date 1997-01-02
Updated Date 2011-06-20

Waarom krijg ik die niet met de whois CLI ?

Geen idee; mijn whois CLI laat de creation/update date gewoon zien (getest op CentOS 7.9, CentOS 8 Stream en Fedora 36).

Quote:
En hoe krijg ik de expiry date?

Het korte antwoord: niet.

Een iets langer antwoord: niet alle registries gebruiken het expiry-veld. In ieder geval bij .nl-domeinen wordt het niet getoond. Zelfs met een registrar-account kun je die gegevens niet opvragen: volgens de handleiding van DRS5 (het domeinregistratiesysteem dat gebruikt wordt door SIDN) wordt het veld exDate niet gebruikt in het response-bericht van het EPP-commando 'info'.

Je hoeft dus niet te zoeken naar een API die je die informatie gaat geven; als whois de informatie niet geeft, is er -bij mijn weten- geen legale manier om die alsnog te verkrijgen.

Let trouwens op dat er twee expiry dates zijn: de registry expiry date en de registrar registration expiration date. Die laatste is gekoppeld aan het contract dat de domeinnaamhouder met de registrar heeft, maar hoeft niet per se gelijk te zijn aan de datum waarop het domein in de registry vervalt.

Toevoeging op 09/10/2022 22:02:37:

Waar je overigens wel naar kunt kijken -en ik vermoed dat dat hetgene is wat je wilt- is de 'Date out of quarantine'. Die wordt bij .nl-domeinen wel getoond, als het domein tenminste in quarantaine is. Bij andere registries (zoals .be of .eu) wordt die informatie dan weer niet via whois getoond en zul je er op een andere manier achter moeten zien te komen.
Gewijzigd op 10/10/2022 00:26:33 door Willem vp

Daniel van Seggelen

Daniel van Seggelen

10/10/2022 02:17:12
Quote Anchor link
Bedankt voor je uitgebreide reactie.

Quote:
Let trouwens op dat er twee expiry dates zijn: de registry expiry date en de registrar registration expiration date

Ik heb nog niet met 2 expiry dates kunnen vinden. Ook niet de Date out of quarantine. Je geeft aan dat deze bij .nl domeinen wel worden getoond als ze in quarantine zitten. Maar bij andere TLD niet. Wat is dan een andere manier, desnoods tegen betaling uiteraard om hier achter te komen?

En hoe doen die dropcatcher scripts het eigenlijk vraag ik me af? zoals snatcher.nl etc

Willem vp

Willem vp

10/10/2022 12:00:36
Quote Anchor link
Daniel van Seggelen op 10/10/2022 02:17:12:
Ik heb nog niet met 2 expiry dates kunnen vinden. Ook niet de Date out of quarantine.

Probeer sustainmeant.nl eens; dat is een domein dat (tot 28 oktober) in quarantaine staat.

Die registrar registration expiration date zie ik bijvoorbeeld bij .com-domeinen (bol.com om er eentje te noemen; ik heb ze niet allemaal gecheckt).

Quote:
Je geeft aan dat deze bij .nl domeinen wel worden getoond als ze in quarantine zitten. Maar bij andere TLD niet. Wat is dan een andere manier, desnoods tegen betaling uiteraard om hier achter te komen?

Ik denk dat dat per registry zal verschillen. .be en .eu verwijzen naar hun eigen web-whois (www.dnsbelgium.be / www.eurid.eu) waar die gegevens wel op te vragen zijn. Wellicht is er op die sites ook te vinden hoe je op een geautomatiseerde manier aan die informatie kan komen.

Quote:
En hoe doen die dropcatcher scripts het eigenlijk vraag ik me af? zoals snatcher.nl etc

Geen idee; nooit in verdiept. Ik gok dat ze voor elke registry die ze ondersteunen een manier hebben uitgevonden om aan de informatie te komen. Dat zal best een bewerkelijke actie zijn; mogelijk zijn die scripts daarom zo prijzig. Ik durf ook niet te zeggen of alles wat die scripts doen conform de policy van de betreffende registry is.
Gewijzigd op 10/10/2022 12:03:10 door Willem vp

10/10/2022 15:04:06
Quote Anchor link
Er zijn redenen waarom domeinnamen minder goed gaan de laatste tijd. Iedereen werkt met apps.
Gewijzigd op 10/10/2022 15:05:28 door

Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/10/2022 15:17:32
Quote Anchor link
Ad Fundum op 10/10/2022 15:04:06:
Iedereen werkt met apps.

Euhhh ... nee

Willem vp

Willem vp

10/10/2022 16:56:56
Quote Anchor link
Ad Fundum op 10/10/2022 15:04:06:
Er zijn redenen waarom domeinnamen minder goed gaan de laatste tijd. Iedereen werkt met apps.

Zou het niet gewoon kunnen dat het economisch niet interessant meer is om een heleboel gekaapte dan wel frivool geregistreerde domeinnamen aan te houden? Als ik kijk naar wat er zoal vrijkomt, dan zit daar een heleboel troep tussen...
Gewijzigd op 10/10/2022 16:58:58 door Willem vp

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.