een zin in select doorgeven
An del
30/12/2007 17:21:00Ik zit met het volgende probleem:
Een kleine tabel met een id een waarde en een omschrijving (die uit meerdere woorden kan bestaan)
De tabel opvullen is geen probleem (tekstveld en INSERT....)
Ik maak een nieuwe pagina en selecteer omschrijvingen volgens een waarde(stel maar voor dat er 5 verschillende waardes kunnen zijn en per waarde vele omschrijvingen)
En inderdaad ik krijg mijn pagina (volgens de gekozen waarde) met de juiste omschrijvingen(met meerdere woorden) in een select box.
Wanneer ik nu een omschrijving kies (die bestaat uit meerdere woorden) en post dan krijg ik op mijn volgende pagina enkel het eerste woord van die omschrijving.
Hoe kan ik maken dat ik de volledige zin heb?
Een kleine tabel met een id een waarde en een omschrijving (die uit meerdere woorden kan bestaan)
De tabel opvullen is geen probleem (tekstveld en INSERT....)
Ik maak een nieuwe pagina en selecteer omschrijvingen volgens een waarde(stel maar voor dat er 5 verschillende waardes kunnen zijn en per waarde vele omschrijvingen)
En inderdaad ik krijg mijn pagina (volgens de gekozen waarde) met de juiste omschrijvingen(met meerdere woorden) in een select box.
Wanneer ik nu een omschrijving kies (die bestaat uit meerdere woorden) en post dan krijg ik op mijn volgende pagina enkel het eerste woord van die omschrijving.
Hoe kan ik maken dat ik de volledige zin heb?
PHP hulp
05/11/2024 11:35:18Joren de Wit
30/12/2007 17:26:00An del
30/12/2007 17:37:00<select name="omschrijving">
Dus ik kom van een pagina met waarde en ik secteer dan de omschrijvingen die voldoen aan de waarde en ik toon ze in een select
Ik kies dan een optie en post de pagina naar een nieuwe waar ik het volgende lees:
Dan heb ik enkel het eerste woord :-(
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
$waarde=$_POST['waarde'];
include ("db_conn.inc.php");
$query = "SELECT * FROM gegevens WHERE waarde='$waarde'";
$result = mysql_query($query)
or die ("Kan de query op gegevens niet uitvoeren.");
while ($row = mysql_fetch_array($result))
{
extract($row);
echo "<option value=$omschrijving>$omschrijving</option>\n";
}
?>
$waarde=$_POST['waarde'];
include ("db_conn.inc.php");
$query = "SELECT * FROM gegevens WHERE waarde='$waarde'";
$result = mysql_query($query)
or die ("Kan de query op gegevens niet uitvoeren.");
while ($row = mysql_fetch_array($result))
{
extract($row);
echo "<option value=$omschrijving>$omschrijving</option>\n";
}
?>
Dus ik kom van een pagina met waarde en ik secteer dan de omschrijvingen die voldoen aan de waarde en ik toon ze in een select
Ik kies dan een optie en post de pagina naar een nieuwe waar ik het volgende lees:
Dan heb ik enkel het eerste woord :-(
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door An del
Joren de Wit
30/12/2007 17:44:00Je mist de quotes rond het value attribuut van de options:
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit