Electronic Dance Music website
De gehele website draait op WordPress met het Pagelines Framework. Wij zijn in ieder geval zeer tevreden over het ontwerp + alle functionaliteiten. De mening van onze bezoeker nemen wij zeer serieus als het gaat om feedback, suggesties en / of eventuele andere toevoegingen aan onze website.
De website dient als informatievoorziening voor DJ's, artiesten, uitgaanspubliek en muziekgeïnteresseerden. Iedere dag wordt de website voorzien van nieuwe informatie omtrent nieuwe muziek, evenementen, party's, foto's en nog veel meer. En het mooiste is, 50% van alle content wordt door onze gebruikers zelf toegevoegd!!
We zouden jullie graag willen vragen om de website te testen op functionaliteit, gebruiksvriendelijkheid en 'feeling' van het geheel.
Elementen op de site:
*Home pagina: http://dj-lounge.com
*Artikel pagina: http://dj-lounge.com/tape-hard-rock-...-2012-podcast/
*Categorie pagina: http://dj-lounge.com/music/free-downloads/
*Shoutbox: http://dj-lounge.com/
*Party agenda: http://dj-lounge.com/party-agenda/ (met een party finder)
*Party pics (demo foto's): http://dj-lounge.com/party-pics/
*Contact pagina: http://dj-lounge.com/contact-us/
Mocht je even tijd hebben, dan zouden we het op prijs stellen als je ons kan voorzien van de nodige feedback en reacties! :)
Niet echt professioneel.
Begin is meteen het zelfde als Chris, niemand vind het echt leuk om een Facebook Like ding voorgeschoteld te krijgen. Link 2, die bestaat dus niet(meer). Op de artikel pagina staat een klein reactie blokje, maar als je wilt reageren moet je lid worden van Facebook. Andere mensen moeten ook gewoon kunnen reageren. Ik ga meteen door naar de shoutbox, die captcha. Serieus op google is een hele goede Recaptcha te vinden. Verder heb ik er niet heel veel op aan te merken. Alleen is het best handig om er een vertaler op te zetten die naar alle talen vertaalt(kijk ook daarvoor op google)Google heeft hele handige tools!
Zodra ik JS uitzet wordt de hele content zo'n 1800px naar beneden geschoven. Niet echt gebruikersvriendelijk naar mijn mening. Ook de searchbox en het vergrootglas icon worden van elkaar los gekoppeld, waarbij het input veld 100px naar beneden staat.
Het hele bovenstaande verhaal geld alleen voor de homepagina.
Het design zelf vind ik wel mooi, al zijn die rode vierkantjes in de background vlak voor de footer niet heel mooi.
De code:
- Plaats de Google Analytics code vlak voor </body> (de wp_footer() plek) om betere resultaten te krijgen.
- probeer wat te doen aan het WordPress + Plugins head syndroom: zoveel link en andere elementen zijn er ook weer niet nodig
- haal die interne css (style elementen) weg
- plaats scripts of vlak voor </body> of in de head, niet ergens halverwege daartussen
- voorkom het gebruik van inline JavaScript (onclick=, enz.) en inline CSS (style=, enz.)
Verder maakt WordPress je code altijd zo dergelijk onleesbaar dat ik meer niet heb kunnen bekijken.
Ik ga geen 30 seconden wachten, dus heb gelijk weg geklikt en dat gaan de helft van de bezoekers ook doen.
Koen hollander op 02/05/2012 14:42:35:
Als ik eerlijk ben vind ik die Google-vertaler maar niks. Voor een paar simpele vertalingen werkt het goed, maar om je website te vertalen; dat werkt gewoon niet.Alleen is het best handig om er een vertaler op te zetten die naar alle talen vertaalt(kijk ook daarvoor op google)Google heeft hele handige tools!
Chris NVT op 02/05/2012 14:33:48:
TIP: Haal dat facebook spam ding van je site, je verplicht mensen je te 'liken' of 30 seconden te wachten.
Niet echt professioneel.
Niet echt professioneel.
Oops - deze is na wat experimenteren gisteren blijven staan. Is nu volledig van de site verdwenen.
Toevoeging op 02/05/2012 18:36:34:
Koen hollander op 02/05/2012 14:42:35:
Begin is meteen het zelfde als Chris, niemand vind het echt leuk om een Facebook Like ding voorgeschoteld te krijgen. Link 2, die bestaat dus niet(meer). Op de artikel pagina staat een klein reactie blokje, maar als je wilt reageren moet je lid worden van Facebook. Andere mensen moeten ook gewoon kunnen reageren. Ik ga meteen door naar de shoutbox, die captcha. Serieus op google is een hele goede Recaptcha te vinden. Verder heb ik er niet heel veel op aan te merken. Alleen is het best handig om er een vertaler op te zetten die naar alle talen vertaalt(kijk ook daarvoor op google)Google heeft hele handige tools!
Reactie mogelijkheid
Tegenwoordig heeft iedereen Facebook. Van origine zit de mogelijkheid erbij om te reageren door middel van de WordPress standaard velden, echter kregen we daar veel spam door (daarna Akismet pas ontdekt) en de comments die dan door kwamen als 'niet' spam, voegde ook niet bijzonder veel toe aan de site. Moraal van het verhaal: ik wil niet voor de optie 'en-en' gaan maar enkel voor de Facebook optie, omdat de reacties daarmee gedaan worden - zeker een toegevoegde waarde hebben. Daarnaast, sites als 9gag.com - die hebben ook maar 1 optie om te reageren. Vandaar deze beslissing! :)
Captcha
Wat is er mis met deze Captcha? De re-captcha is voor veel mensen ongebruik vriendelijk en neemt veel ruimte in beslag in verhouding tot deze drop-down menu door een simpel sommetje op te lossen.
Vertaler
We hebben in het verleden kennis gemaakt met de multilanguage plugin wpml.org --> echter deze is alleen geschikt voor statische content. Het framework en de dynamische content maakt dit geen ideale combinatie. Daarnaast, een Google translater vertaalt een groot deel van de content toch crappy. Ook zijn 80% van de bezoekers Engels talig geörienteerd. :)
Thanks voor je inbreng anyways!
Toevoeging op 02/05/2012 18:49:19:
@ Wouter - bedankt voor je uitgebreide comment. Hieronder heb ik jouw feedback per punt toegelicht / uitgelegd.
Quote:
Eigenlijk ging mijn muis meteen al naar het kruisje rechtsbovenin het scherm, bij zulke site's wil ik niet eens komen. Maar omdat het een sitecheck was heb ik maar even JS uitgezet, ik wil niet telkens zo'n spambox. Niet wetend dat ik daardoor de hele site niet meer kan bezoeker :O.
Begrijp eigenlijk je hele probleem niet met 'bij zulke sites wil ik niet eens komen'. Je hebt het over een spambox, kun je mij die aanwijzen, of bedoel je hier de popup mee?
Quote:
Zodra ik JS uitzet wordt de hele content zo'n 1800px naar beneden geschoven. Niet echt gebruikersvriendelijk naar mijn mening. Ook de searchbox en het vergrootglas icon worden van elkaar los gekoppeld, waarbij het input veld 100px naar beneden staat.
Wat bedoel je precies met 'JS'? Als in 'Javascript', waarom zou je dit willen uitschakelen? Iedere website maakt tegenwoordig gebruik van javascript en/of andere gerelateerde HTML5 codes. Zoals je de site nu bezoekt, zonder iets uit te schakelen, werkt bij mij (en ook bij de rest van de bezoekers) alles cross-browser prima.
Quote:
Het hele bovenstaande verhaal geld alleen voor de homepagina.
Het design zelf vind ik wel mooi, al zijn die rode vierkantjes in de background vlak voor de footer niet heel mooi.
Bedankt, het heeft een tijd geduurd voordat de site deze identiteit heeft kunnen krijgen. Je bedoelt met de rode vierkantjes het equalizer effect aan de onderkant? Is onderdeel van het design! :)
Quote:
De code:
- Plaats de Google Analytics code vlak voor </body> (de wp_footer() plek) om betere resultaten te krijgen.
- probeer wat te doen aan het WordPress + Plugins head syndroom: zoveel link en andere elementen zijn er ook weer niet nodig
- plaats scripts of vlak voor </body> of in de head, niet ergens halverwege daartussen
- voorkom het gebruik van inline JavaScript (onclick=, enz.) en inline CSS (style=, enz.)
Google Analytics
Wij gebruiken de Google Analytics for WordPress plugin van Yoast.com, een welbekende SEO deskundige binnen de WordPress scene. Hij heeft deze plugin ontwikkelt, waarbij je ook de plaats kan instellen van de Google Analytics code, zie: http://prntscr.com/8s433
Zijn advies luidt om de code in de header the plakken voor de beste resultaten. Dan ben ik toch benieuwd naar jouw mening/verklaring waarom ik deze naar de footer kan verplaatsen?
WordPress + Plugins syndroom
Wat bedoel je hier precies mee?
Interne css
Ga ik naar kijken!
Scripts
Veel scripts worden door de plugins automatisch in de code neergegooid. Als we de site door de Google Pagespeed plugin van Chrome halen, scoort de site 93/100 - welke boven gemiddeld is. Zie: http://prntscr.com/8s48f
Quote:
Verder maakt WordPress je code altijd zo dergelijk onleesbaar dat ik meer niet heb kunnen bekijken.
Thanks! :)
Je kan ook eens naar Disqus kijken (met plugin voor wordpress). Dit is een commentsysteem die ook werkt het twitter, facebook enzo maar het hoeft niet. Ik ben van plan het binnenkort ook in mijn site te gebruiken.
>> Begrijp eigenlijk je hele probleem niet met 'bij zulke sites wil ik niet eens komen'. Je hebt het over een spambox, kun je mij die aanwijzen, of bedoel je hier de popup mee?
Ik had het inderdaad over die Like Pop-up, had misschien wat duidelijker moeten zijn.
>> Wat bedoel je precies met 'JS'? Als in 'Javascript', waarom zou je dit willen uitschakelen? Iedere website maakt tegenwoordig gebruik van javascript en/of andere gerelateerde HTML5 codes.
JS is inderdaad de enige geldige afkorting voor JavaScript. Ik had dit uitgeschakeld om die like pop-up tegen te gaan. En niet alleen mobile browsers ondersteunen JS, dus ik zou altijd zorgen dat een website ook zonder JS goed werkt. Waarom mensen het uitzetten zou ik ook niet weten, ben zelf ook een actieve JS fan ;)
>> Zijn advies luidt om de code in de header the plakken voor de beste resultaten. Dan ben ik toch benieuwd naar jouw mening/verklaring waarom ik deze naar de footer kan verplaatsen?
Zie daarvoor mijn uitleg hier
>> WordPress + Plugins syndroom - Wat bedoel je hier precies mee?
Dat een head element 206 regels moet beslaan, het duurt veel te lang voor ik (en dus ook een browser/robot/google/yahoo) bij de werkelijke content aankomen. Zoveel is onnodig en omdat een robot niet heel blij is dat het zolang duurt kun je ook nog eens een lagere score krijgen.
Ik zou dus kijken of er niet wat meta tags en style tags uit kunnen.
>> Veel scripts worden door de plugins automatisch in de code neergegooid.
Ik had het over die attributen voor JS, zoals op regel 580. Ik zou deze er echt uithalen, je moet talen zoveel mogelijk scheiden. (daarom is inline CSS ook fout)