foreach loop geeft extra ongewenste resultaten

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Remote - Front-end Angular developer

Functie The IT team currently consists of the IT Manager, 2 back-end developers, 1 full-stack developer, 1 designer, and a DevOps engineer. They are currently looking for an experienced Front-end developer who will work autonomously and in a disciplined manner, being the only developer working on their Front-end applications at the start. They do have the ambition to find a second developer soon, who you will then be able to supervise. You will be working on the further development of their existing UI in Angular. But also developing a mobile app. They place great value on User Experience and opt

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Jij begint als .NET ontwikkelaar in een team met 10 andere Software Engineers. De werkzaamheden zijn afwisselend, zo kan het dat jij bezig bent met volledig nieuwe features of het door ontwikkelen van bestaande sites of shops. Wij ontwikkelen web applicaties, maar ook mobiele applicaties. Daarnaast bijt jij je soms ook van in externe koppelingen met systemen zoals een ERP. Als team is er een duidelijke focus m.b.t. het waarborgen van de performance en snelheid van webshops. Ook zijn wij expert op het gebied van configuratoren. Kortom enorm veel afwisselende werkzaamheden! Ook jouw werkplek kan afwisselend zijn. Soms heb

Bekijk vacature »

Low Code Developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten in heel het land! Wat ga je hier zoal doen? Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan

Bekijk vacature »

Low Code Ontwikkelaar

In het kort Als Low Code Developer werk je aan projecten bij en voor onze klanten, waarbij je voor het ontwikkelen van de oplossingen een technisch low-code platform gebruikt. Samen met het team streef je naar de beste oplossing en bepalen jullie de juiste aanpak. Je rol is divers en je bent van begin tot eind betrokken bij de ontwikkeling zowel de back-end en de front-end van de applicatie. Naast de ontwikkeling en oplevering, breng je ook advies uit aan de klant waarom bepaalde keuzes worden gemaakt. Je bent dan ook communicatief sterk en kunt je keuzes goed (inhoudelijk) onderbouwen.

Bekijk vacature »

Developer Front-end

Functie omschrijving Front-end Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een front-end developer voor een organisatie in de regio Veenendaal die de eindverantwoordelijkheid op zich neemt van alles wat met design te maken heeft. Je hebt in deze functie een adviserende rol hiervoor moet je beschikken over een grote dosis vakinhoudelijke kennis. Je creëert unieke concepten door samen met collega’s en klanten te overleggen over aangeleverde designs. Hiermee draag jij je steentje bij aan de groeiambities van de klant. Jij wordt het vaste aanspreekpunt voor klanten wanneer het gaat over planningen, hierin is het jouw taak om alle betrokkenen goed

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Het onderhouden, ontwikkelen en testen van front-end software van diverse klant- en medewerkersapplicaties; Het ontwikkelen van maatwerk front-end oplossingen in Vue.js en participeren in een scrumteam; Mede-verantwoordelijk voor het begeleiden en coachen van drie junior front-end developers; Verantwoordelijk voor code-reviews en het opstellen van de juiste documentatie zoals userstories en API ontwerp; Participeren in diverse projecten t.b.v. optimalisatie van diverse applicaties; Het opzetten van API koppelingen met externe applicaties. Hier ga je werken Betreffende organisatie is gevestigd in de regio van Swifterbant en is al ruim 20 jaar lang bedreven in het ontwikkelen en aanbieden van

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie As a .NET developer you work together in a multidisciplinary development team with 1-2 Senior .NET developers, two front-end developers, Data Scientists and one UX designer. As a team you work on developing a Cloud based application and making this application more stable. Unit testing will also become very important in your new position. Together with the Senior .NET developer you will be responsible for developing the API. You work with a lot of data and occasionally there will also be data issues and some queries will have to be run. This means that you will work a lot

Bekijk vacature »

C#.NET developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Testen en valideren van de ontwikkelde software. Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je gaat aan de slag met diverse technologieën en frameworks. Denk hierbij aan C#, JS frameworks, HTML, CSS, TypeScript,

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Wij hebben drie scrumteams. Het eerste team focust zich op het stukje hardware wat wij in huis doen. Zij maken als team o.a. gebruik van C++. De andere twee scrumteams zijn allebei bezig met data verwerking en maken hierbij in de backend gebruik van C# .NET / .NET Core. Het verschil tussen deze teams is dat één team de data verwerking doet voor de mobiele applicatie. Zij werken hierbij dus ook met Xamarin. Het andere team focust zich op de webapplicaties en maakt hierbij ook gebruik van ASP.NET MVC. Op basis van jouw ambities en kwaliteiten kijken wij samen

Bekijk vacature »

Backend Developer Integraties API HBO REST

Samengevat: Deze werkgever is een IT-consultancy. Wil jij werken als Backend Developer Integraties? Heb jij kennis van gangbare berichtformaten? Vaste baan: Backend Developer Integraties API HBO €3.100 - €4.400 Zij bieden innovatieve oplossingen die bedrijven efficiënter en wendbaarder maken, waardoor onze klanten zich net zo snel kunnen ontwikkelen als de business van hen vraagt. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot en ingewikkeld. Hou jij van diepgang

Bekijk vacature »

Back end developer PHP

Functie Met een complex en uitgebreid e-commerce platform, een eigen PIM-systeem en eigen scan applicatie – krijg jij dagelijks te zien hoe jouw werk gebruikt wordt door miljoenen gebruikers. En we staan qua development pas in de startblokken, aangezien er nog meerdere projecten op de plank liggen te wachten! Ons huidige development team bestaat uit 8 programmeurs. Er wordt dagelijks gereflecteerd op geschreven code, Scrum taken en kennisdelen onderling is een must. Onze voertaal binnen ons team is Engels, dit omdat wij twee internationale collega’s hebben. Ons huidige “IT Landschap” bestaat voornamelijk uit allerlei losse onderdelen die individueel, maar ook

Bekijk vacature »

Ervaren C#.NET developer

Functieomschrijving We zijn op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur voor een moderne werkgever in de regio Prinsenbeek. Als programmeur zal je bezig zijn met het ontwikkelen van op maat gemaakte webapplicaties voor verschillende klanten, waarbij je ervoor zorgt dat complexe processen zo goed mogelijk worden ondersteund. Je takenpakket omvat onder andere: Werken met databases en dataopslagoplossingen, implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens, evenals het schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen. Het ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties. Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen. Het schrijven van hoogwaardige en herbruikbare codes.

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer - remote werken

Functie Als Front-end (Angular) developer ga je aan de slag met het uitbouwen van hun webapplicatie, als één van de front-end experts ga je samen met collega’s in een devops team werken aan een nieuw front-end voor hun calculatie oplossing. Binnen de calculatiesoftware kunnen meerdere professionals tegelijk samenwerken, 3D calculaties uitvoeren en ook inzien met de benodigde specifieke details. Deze software wordt veel ingezet om projectbeschrijvingen en kosten in kaart te brengen, en tijdens de uitvoering te bewaken. Maar hiernaast liggen er in de toekomst veel meer plannen op het gebied van front-end in de andere applicaties. Genoeg te doen

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van (mobiele) internettoepassingen; Ontwikkelen en onderhouden van Microservices; Ontwerpen en optimaliseren van databases; Identificeren van nieuwe trends/ontwikkelingen binnen de branche. Hier ga je werken Deze marktleider op gebied van fietsen en fietservaring is gevestigd in twee provincies, verspreid over meerdere locaties. Jij zult voornamelijk in regio Joure aan de slag gaan. De organisatie doelt zich op het leveren van kwalitatief hoogwaardige producten aan alle hun klanten. De organisatie telt circa 4.000 medewerkers in meer dan 10 verschillende landen. Momenteel is de organisatie op zoek naar een Software Developer wilt meewerken aan het

Bekijk vacature »
Robert deBeer

Robert deBeer

11/10/2020 15:24:35
Quote Anchor link
Werkend aan een verhuur systeem met PHP en Mysql loop ik tegen een raar probleem aan. Als ik een query uitvoer op de database komt deze keurig met een tabel terug met de gevraagde gegevens. Als ik die gegevens vervolgens via een foreach loop echo, dan heb ik ineens meer records. Wellicht dat ik de array verkeerd vul of er iets anders aan de hand is. Ik kan niet vinden wat. Hier is de code die ik gebruik:

Hmm kan geen code/script tags vinden.. doe het maar even met "quote"

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
<?php

$mysqli
= new mysqli('localhost','root', '', 'availabilitycalendar');
  $sql = "
    SELECT rentaltype.VehiculeType, vehicules.VehiculeNr FROM vehicules, rentaltype WHERE rentaltype.Id = vehicules.VehiculeType ORDER BY vehicules.VehiculeNr ASC"
;
  $result = $mysqli -> query( $sql);    
  if (!$result) {
    printf("Query failed: %s\n", $mysqli->error);
    exit;
  }

echo '<pre>';
  print_r($result);
  echo  '</pre>';echo "<br><br>";

while ($vehiculeCode = $result -> fetch_array()) {
    $new_array[$vehiculeCode['VehiculeType']] = $vehiculeCode;
    $new_array[$vehiculeCode['VehiculeNr']] = $vehiculeCode;
//    echo( $vehiculeCode['VehiculeType'] . "_" . $vehiculeCode['VehiculeNr'] . '<br>');
  }
  echo '<pre>';
  print_r($new_array);
  echo  '</pre>';echo "<br><br>";

$mysqli -> close();
  echo "<br><br>foreach loop<br><br>\n";

foreach( $new_array as $row){
    echo $row[0] . "_" . $row[1] . "<br>";
//    echo $row['VehiculeType'] . '_' . $row['VehiculeNr'] . '<br />';
  }

?>

Wat zie ik over het hoofd?

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
Output
eScoot_2104001
eScoot_2104002
eBike_2104003
eScoot_2104004
eScoot_2104005
eBike_2104006
eScoot_2104007
eScoot_2104008
eScoot_2104009
eScoot_2104010

foreach loop

eScoot_2104010
eScoot_2104001
eScoot_2104002
eBike_2104006
eBike_2104003
eScoot_2104004
eScoot_2104005
eBike_2104006
eScoot_2104007
eScoot_2104008
eScoot_2104009
eScoot_2104010

Edit:
Code-tags toegevoegd. Zie ook de Veelgestelde Vragen.
Gewijzigd op 11/10/2020 18:23:29 door - Ariën -

PHP hulp

PHP hulp

08/11/2024 16:31:46

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/10/2020 15:30:58
Quote Anchor link
Er zijn gewoon code-tags hoor. Zie ook de Veelgestelde vragen.

Je maakt nu twee array's en dat is niet de bedoeling. Buiten je foreach kan je een extra element aanmaken.
Gewijzigd op 11/10/2020 15:42:08 door - Ariën -

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

11/10/2020 16:01:09
Quote Anchor link
Wat @Ariën zegt, je slaat twee keer dezelfde informatie op onder verschillende indexen.

Als je dan toch niet de key van $new_array gebruikt (regel 28) dan zou ik eerder in plaats van regel 17 en 18 zoiets verwachten:
Code (php)
1
$new_array[] = $vehiculeCode;

Waarbij op index 0 VehiculeType zit, en op index 1 VehiculeNr.

Wellicht is het ook handiger om met textuele indexen te werken want "VehiculeNr" zegt een stuk meer dan "1".

Het is overigens vehicle in plaats van vehicul, lijkt mij.
Gewijzigd op 11/10/2020 16:01:31 door Thomas van den Heuvel

Robert deBeer

Robert deBeer

11/10/2020 17:44:38
Quote Anchor link
Ah ok, bedankt, ik zal daar eens mee gaan stoeien om niet twee keer hetzelfde op te slaan. Ook de opmerking om buiten de foreach een extra element aan te maken moet ik eens bekijken.

Mbt vehicule en vehicle zit t verschil in dat t ene frans is en de voorgestelde in t engels :) en je hebt helemaal gelijk dat je niet twee talen moet mixen..

Ik had in eerste instantie de indexen tekstueel en heb dat gewijzigd in 0 en 1, maar ik verander het terug is inderdaad veel leesbaarder.

YES!! het werkt zoals ik verwacht. Nogmaals dank.
Gewijzigd op 11/10/2020 17:52:45 door Robert deBeer

12/10/2020 09:38:13
Quote Anchor link
Ik ben juist voorstander van het mixen van twee talen; engels voor alles van PHP en (het liefst :) Nederlands voor alles wat je zelf hebt bedacht: variabelen, classes, etc.
Op die manier heb je letterlijk twee namespaces en loop je minder kans op naamconflicten.
Gewijzigd op 12/10/2020 09:38:34 door

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/10/2020 12:46:42
Quote Anchor link
Ik kijk weer een beetje gemengd naar het mixxen van twee talen. Voor een simpel eigen projectje is het leuk, maar het moet wel begrijpbaar blijven voor een ander. Ik heb ooit eens iemand mogen helpen met een script, en die bleek variabelen in Esperanto te hebben. Dat moet je echt flink heen en weer zoeken wat sommige dingen betekenen en wat het doet. Ik heb diegene dan ook geadviseerd om gewoon de Engelse taal te hanteren.

Als je het project op Github zou plaatsen, dan zou ik echt Engels aanhouden.
Evenals voor documentatie en comments.
Gewijzigd op 12/10/2020 12:47:14 door - Ariën -

Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

12/10/2020 13:07:32
Quote Anchor link
vehicul, da's niet zo ridicuul - voor een Belg (even afgaande op de spelling van deBeer)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.