Forum maken.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Lasrobotprogrammeur/operator

Heb je interesse in trekkers en beschik je overvlijmscherpse precisie? Solliciteer dan op deze vacature! Als Lasoperator ben je vooral bezig met het maken van nieuwe lasrobotprogramma’s en het optimaliseren van bestaande programma’s, zowel online als offline (incl. het bedienen van de Lasrobots). Daarnaast draag je bij aan een optimaal rendement van de las robots. Verder heb je de volgende werkzaamheden: Het meewerken als operator c.q. Robotlassen niveau 2 (van complexe samenstellingen/halffabricaten), het om- en instellen van de diverse stations van lasmallen (productdragers), het afwerken van laswerk (verwijderen lasspetters en oxiden), het bewaken van de machineplanning (op bewerkingen) incl. de

Bekijk vacature »

Randstad B.V.- Freelance Senior Fullstack Develope

Startdatum: 01.05.2023 Richttarief: € 75,00 - €85,00 Duur van de opdracht: 1 jaar Uren per week: 40 Werkmodel: Hybride, dinsdag en donderdag aanwezig op kantoor in Diemen en meer wanneer dit nodig is. Functieomschrijving: De ideale kandidaat gaat onderdeel uitmaken van een junior team binnen het foundation domein. Vanuit het foundation domein werkt dit team samen met andere foundation teams en teams uit het online domein (professionals B2B en B2C) voor het bouwen en integreren van HRM functionaliteiten (verlof en benefits) in de persoonlijke portal van Interim Professionals. Er is meer backend werk dan frontend, maar kandidaat moet beiden leuk

Bekijk vacature »

Back end Node.js developer

Functie Het ontwikkelteam bestaat momenteel uit 5 (back-end) Developers, 2 systeembeheerders, 1 DevOps engineer, 1 Tech Lead en 2 Scrum Masters. Samen wordt er doorontwikkeld aan twee SaaS-platformen die in een hoog tempo doorontwikkeld moeten worden. Omdat innovatie een belangrijk speerpunt binnen de organisatie is, wordt er ook continu naar snellere en slimmere oplossingen te bedenken en realiseren. Als Back-end Developer hou jij je dagelijks bezig met vraagstukken zoals: API-development, high volume datastromen, het ontwikkelen van Bots aan de hand van A.I. Daarnaast denk en werk jij mee aan de onlineapplicaties voor klanten. Er wordt zelfstandig en in teamverband gewerkt

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Wat ga je doen? Als developer ben jij samen met een gemotiveerd team van 10 collega’s verantwoordelijk voor het creëren van aangemeten software voor klanten. Je bent klantvriendelijk en oplossingsgericht ingesteld, omdat het essentieel is om de klanten zo goed mogelijk te helpen met hun uitdagingen. Het is mogelijk om vanuit huis je werkzaamheden uit te voeren, maar het is ook prettig als je in de omgeving van Tilburg woont om naar het kantoor te kunnen komen. Vind jij het leuk om jouw creatieve vaardigheden te benutten om complexe systemen te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Bedrijfsprofiel Voor wie

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Low code Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen van bestaande applicaties en het geheel van scratch af aan opzetten van nieuwe applicaties binnen een low code platform; Je beoordeelt technisch ontwerpen en maakt de vertaalslag naar de technische oplossingen binnen het platform; Je voert testwerkzaamheden uit; Je adviseert de organisatie op jouw vakgebied; Je schakelt met business analisten en de architect om tot mooie oplossingen te komen; Je lost bugs op en denkt mee over een structurele oplossing. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze

Bekijk vacature »

Full stack .NET developer Microsoft 365

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »

Cloud Developer

Cloud Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Senior Java Ontwikkelaar

Dit ga je doen Werken aan uiteenlopende interne projecten voor grote (internationale) organisaties; Ontwikkelen van diverse (web)applicaties en platformen met technieken als Java, Azure en ASP.NET; Complexe vraagstukken tackelen met jouw expertise en ervaring; Waar nodig help jij je collega's om samen tot de juiste oplossing te komen. Hier ga je werken Als Java Developer kom je te werken bij een internationale organisatie in regio Amsterdam die zich richt op procesoptimalisatie door middel van zeer complexe IT oplossingen. Dit doen zij op het allerhoogste niveau met vestigingen over heel de wereld en met een groot aantal aansprekende, maatschappelijk betrokken klanten.

Bekijk vacature »

Digital Agency is looking for PHP developers!

Functie The team currently has 20 colleagues, consisting of developers (front and backend) and the operations team, which also includes management and two scrum masters. They are looking for a PHP developer who is able to work independently. You will work in one of the three scrum teams and start working on a project for the customer. The interesting thing about this is that you do have variety in terms of work, but at the same time continuously work for existing customers. This also gives you the opportunity to really go into depth and develop innovative technical solutions. In terms

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

.NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Digital Agency

Functie Jij als Front end developer komt te werken in een van de 8 multidisciplinaire teams binnen de organisatie. Deze teams werken op basis van Scrum agile in 2 wekelijkse sprints. De grootte van de teams varieert van 9-14 collega’s en bestaan altijd uit één of meerdere project managers en een project manager. Samen met je team werk je aan verschillende projecten voor uiteenlopende klanten zoals grote multinationals tot het kleine mkb. De stack waarmee gewerkt wordt is voornamelijk Javascript, ES6, Es.next, HTML, CSS, React.js en Node.js. Wat deze organisatie onderscheid is dat ze echt langdurige partnerships aangaan met hun

Bekijk vacature »

.Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »
Niels Beckers

Niels Beckers

08/10/2006 19:17:00
Quote Anchor link
Hey,

ik denk dat ik nu toch al vrij veel van php ken dus nu wil / moet ik een forum gaan maken,
waarom geen phpbb gebruiken?
Wel omdat ik hem wil inplanten in mijn site en dit vind ik met phpbb niet zo toepasselijk.
Mijn vraag.

ik heb (denkik) een goede database structuur maar nu vroeg ik me af hoe ik ht beste in de database kan zetten.
overal het member id in de database zetten en aan de hand van dit id de gegevens van deze persoon uit de tabel members halen of?...

of zijn er nog andere manieren?
ik denk wel dat jullie hier goede antwoorden op weten.
Alvast bedankt

PHP hulp

PHP hulp

21/11/2024 18:34:45

PHP erik

PHP erik

08/10/2006 19:18:00
Quote Anchor link
Niemand kan je zo vertellen hoe je een goed datamodel opzet, daarvoor moet je gewoon de regels van het normaliseren, zoals beschreven in één of twee tutorials op deze site, naleven. De beste tutorial (<-- mijn mening) staat op yapf.net maar die is geloof ik tijdelijk offline.

Paul

Paul

08/10/2006 19:27:00
Quote Anchor link
Ja Het is handig om even de tuts te lezen en als je er niet uitkomt gewoon nog even ene pst doen!

GR Paul

08/10/2006 20:01:00
Quote Anchor link
Bedenk eerst eens: Waarom een tabel members? Hoeveel accounts heb je zelf al niet op verschillende websites? Waarom kan het niet gewoon via een veldje naam (en e-mail adres en website) met eventueel een knopje Gegevens bewaren [cookie]?

Zim Zim

Zim Zim

08/10/2006 20:06:00
Quote Anchor link
Ikke was de laatste tijd ook bezig met het bekijken hoe ik het beste een forum kan maken in de database. En ik kwam tot ongeveer dit:
THREADS [id,cat_id,topic_id,name_id,title,subject,start_date,edit_date];
NAMES [name_id,nick,post_nr,rank];
PERSONAL [name_id,password,email,birth_date]

Waarbij je Personal kan toevoegen met allemaal extra info over die persoon.

ps: dit ik gelijk een vraag, zouden jullie het ook zo doen?

- -

- -

08/10/2006 20:09:00
Quote Anchor link
Stop PERSONAL gewoon erbij in NAMES. Verder kan een tabel met REPLIES handig zijn.

REPLIES
[id, topic_id, name_id, post_date, date_edit, msg]

Joren de Wit

Joren de Wit

08/10/2006 20:11:00
Quote Anchor link
@Zim: kijk toch nog eens naar de tutorials over normaliseren. Je hebt namelijk met de tabellen NAMES en PERSONAL twee verschillende tabellen die een uitbreiding zijn van elkaar. Daarbij zet je in de tabel THREADs een kolom topic_id, maar die kom ik dan weer nergens in een andere tabel tegen. Wat is daar het nut van dan?

@Niels: Zoals je in de tuts over normaliseren ook kunt lezen, moet je voor jezelf eerst eens inventariseren welke informatie je nu precies nodig acht, en van daaruit je database op gaan bouwen. Succes in ieder geval...

Zim Zim

Zim Zim

08/10/2006 20:21:00
Quote Anchor link
Topic id is een UNIQUE getal, omdat je dan heel makkelijk naar ?topic=24133 kan gaan. Ik heb dit nog niet gebouwd, mar eerst een inventarisatie gemaakt over wat ik doe.

Joren de Wit

Joren de Wit

08/10/2006 20:23:00
Quote Anchor link
Maar als ik het goed begrijp is threads.topic_id hetzelfde als threads.id? Dus als threads.id de primary key is die je neem ik aan op auto_increment hebt staan, is threads.topic_id toch niet nodig?

Of zit ik nu helemaal verkeerd?

Zim Zim

Zim Zim

08/10/2006 20:35:00
Quote Anchor link
eh, ja....

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

08/10/2006 20:41:00
Quote Anchor link
Je hebt minstens drie tabellen nodig: topics, posts en members. Daarmee kun je een minimale opzet maken om te kijken of je het aan de praat kunt krijgen. Daarna uitbreiden met evt. PM, tuts, scripts enz.

Niels Beckers

Niels Beckers

08/10/2006 20:49:00
Quote Anchor link
ok bedankt allemaal ik ga nu mijn database opzetje maken dus.
- Waarom members?
- Het gaat over een 'Game' die ik gemaakt heb en je moett er dus vragen bugs enzo kunnen posten dit is ook enkel mogelijk door ingelogde leden.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

08/10/2006 20:52:00
Quote Anchor link
Je tweede punt is het antwoord op de vraag in je eerste punt :-)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.