Foto's niet verkleinen in dit script (fotoalbum)
http://www.phphulp.nl/php/scripts/9/668/
Hierin worden foto's verkleind. Ik wil dit niet meer, omdat foto's dan op een manier verkleind (of in mijn geval vergroot) worden, terwijl ik dat niet wil. Ik wil nog wel dat er thumbs worden aangemaakt. Wat moet ik verwijderen of veranderen?
Alvast bedankt!
Mvg,
Denise
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Denise
Het is een beetje onoverzichtelijk script maar het moet lukken. Als je ergens specifiek niet uitkomt weet je dit topic te vinden :)
En erik, zo onoverzichterlijk is het volgens mij niet. Je vervangt gewoon die 20 regels code binnen de functie die voor het thumbnailen zorgt en je bent klaar.
Overigens, ik vind Denise nogal erg onvriendelijk. Zowel een forumpost, privebericht, email en een reactie op het script. De aarde draait om de zon, niet om jouw, geduld is een schone zaak. Zeker om 1 uur snachts.
PHPerik, ik zal kijken wat ik met jouw oplossing kan. Dankje:)
Wat zijn de nieuwe mensen toch ook lekker snel aangebrand. :) Verder is Arjan echt niet de onvriendelijkste maar als klopt wat hij zegt (en daar ga ik wel van uit :) ) dan is het op zijn minst een beetje opdringerig :)
Ik ben net degene die hier snel aangebrand is. En ik ben ook niet opdringerig. Als de oplossing over een week hier was geplaatst, had ik ook niet gezeurd.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
2
3
4
5
6
7
8
<?php
//We weten de breedte/hoogte van een afbeelding, we weten ook hoe groot ze moeten worden en gaan dus lekker rekenen!
if (($breedte_origineel < $hoogte_origineel) && ($breedte > $hoogte)) {
$breedte = ($hoogte / $hoogte_origineel) * $breedte_origineel;
}else{
$hoogte = ($breedte / $breedte_origineel) * $hoogte_origineel;
}
?>
//We weten de breedte/hoogte van een afbeelding, we weten ook hoe groot ze moeten worden en gaan dus lekker rekenen!
}else{
}
?>
Vervangen door
Code (php)
??
Volgens mij moet dat volstaan (van dat stukje code wat ik in 20 seconden heb gezien)
De oplossing van Arjan is inderdaad netter maar ik had geen zin/tijd om het zo grondig te bekijken :P
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jacco Engel
Ik het zo uitproberen!
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
list($breedte_origineel, $hoogte_origineel, $type) = getimagesize($map.$bestandsnaam);
}else{
}
?>
list($breedte_origineel, $hoogte_origineel, $type) = getimagesize($map.$bestandsnaam);
}else{
}
?>
Vervangen door
Werkt beter
Het komt er nu heel raar uit te zien:
http://www.denisevanberkel.nl/fotoalbum.php?map=fotoalbum/Kasteel%20Bouvigneee
ik kan eens kijken of ik mss zelf een oplossing kan vinden.
Gr.
Denise
Edit: linkje werkt nu even niet. Ik kijk zelf even :)
Oude thumbnails wel weggooien.
Als je die van mij hebt gebruikt raad in je aan naar de post van arjan te kijken omdat dat beter is :P
http://www.denisevanberkel.nl/fotoalbum.php?map=fotoalbum/Kasteel%20Bouvigne
Het ziet er nu zo uit. Ik heb alle foto's verwijderd en opnieuw geupload, maar het werkt nog niet.
Gr.
Denise
edit: bij de andere albums zijn ze trouwens ook zwart en zijn de thumbs ook zwart en het originele formaat van de foto