Hoe maak ik een pagination met PHP?
Hallo,
edit: misschien moet je eerst eens bekijken hoe LIMIT werkt, dan zal je al veel duidelijk worden Je kan de pagina bij houden met een session of $_GET variabele en dan moet je in je query werken met LIMIT? Ik denk dat je hier wel mee aan de slag kunt.
door vervolgens iets te doen als:
Nu heb je een array met alle regels, je kan er zoveel laten zien als je wilt
door de key op te slaan kan je de volgende pagina weer verder waar je gebleven was,
Klein simpel voorbeeldje:
p.s. het heet toch pagination ipv paging? je kan file_get_contents("test.txt"); gebruiken om je bestand uit te lezen,
inderdaad! * *
Maar ik stel toch voor dat je met het geleverde voorbeeld gaat proberen.
Zo heel erg veel extra kennis heb je niet nodig om het uit te bouwen tot wat je wilt.
Verder kan je google gebruiken om die extra kennis toch binnen te halen,
Als het je niet lukt dan kan je hier terecht voor een duwtje in de juiste richting.
Succes!
En PM me maar als die vergoeding het je waard is. Inderdaad, voor een vergoeding wil ik het script helemaal voor je maken.
Stap je als je dit af hebt over op een database? Het is leuk om op deze manier php te leren, maar wordt in de praktijk maar weinig gebruikt. Stel je bestand bevat 1000 regels, jij leest er 1000 in en geeft er maar 5 weer... een database heeft daar veel "betere" functies voor. Om een array te krijgen met alle regels kan je ook de functie file(..) gebruiken. * Master Mz is kennelijk een programmerende puber, heeft geen enkel idee van de real world. Gefocussed achter een peeceetje bouwend aan zijn eigen webje maar "weet er nog niet zoveel over". Zou hij bij AH ook alles gratis willen hebben ? Waarschijnlijk doet zijn moeder nog de boodschappen... Aad B* Wat je zegt klopt helemaal :)
edit: misschien moet je eerst eens bekijken hoe LIMIT werkt, dan zal je al veel duidelijk worden
Gewijzigd op 04/08/2010 08:41:53 door Moe BE
door vervolgens iets te doen als:
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
<?php
$file = file_get_contents("test.txt");
$file = str_replace("\r\n", "\n", $file);
$lines = explode("\n", $file);
?>
$file = file_get_contents("test.txt");
$file = str_replace("\r\n", "\n", $file);
$lines = explode("\n", $file);
?>
Nu heb je een array met alle regels, je kan er zoveel laten zien als je wilt
door de key op te slaan kan je de volgende pagina weer verder waar je gebleven was,
Klein simpel voorbeeldje:
Code (php)
p.s. het heet toch pagination ipv paging?
Johan Dam op 04/08/2010 08:42:07:
...
inderdaad!
Gewijzigd op 04/08/2010 22:48:15 door Master Mz
omg
Gewijzigd op 04/08/2010 22:48:06 door Master Mz
@Master MZ: We willen hier graag mensen verder helpen als ze met vragen zitten, maar het is niet echt de bedoeling dat anderen jou afgewerkte code gaan afleveren. Tenzij er natuurlijk een vergoeding tegenover staat.
Maar ik stel toch voor dat je met het geleverde voorbeeld gaat proberen.
Zo heel erg veel extra kennis heb je niet nodig om het uit te bouwen tot wat je wilt.
Verder kan je google gebruiken om die extra kennis toch binnen te halen,
Als het je niet lukt dan kan je hier terecht voor een duwtje in de juiste richting.
Succes!
En PM me maar als die vergoeding het je waard is.
Stap je als je dit af hebt over op een database? Het is leuk om op deze manier php te leren, maar wordt in de praktijk maar weinig gebruikt. Stel je bestand bevat 1000 regels, jij leest er 1000 in en geeft er maar 5 weer... een database heeft daar veel "betere" functies voor.
Gewijzigd op 04/08/2010 10:55:05 door Steff an
Gewijzigd op 04/08/2010 22:47:57 door Master Mz
Gewijzigd op 04/08/2010 22:38:54 door Aad B
Gewijzigd op 04/08/2010 22:45:32 door Master Mz