Inlogscript
Ik ben op zoek naar een inlogscript voor een CMS waar verschillende mensen van verschillende websites gebruik van moeten maken. (CMS heb ik al gemaakt). Het zit zo dat wanneer iemand bijv. inlogt met gebruikersnaam: test, deze alleen zijn eigen bestanden moet zien, en niet de bestanden van bijv. gebruiker test2.
Weet iemand hoe ik dit moet doen??
Google en misschien hier bij de scripts kijken?
Heb ik gedaan, maar kan niks vinden wat elke gebruiker naar zijn unieke pagina stuurt (zonder dat ik al deze unieke pagina's handmatig moet aanmaken). Misschien kan ik niet zoeken, maar ik kan het echt niet vinden...
Iemand enig idee welke zoektermen te gerbuiken?
Wat bedoel je met "eigen bestanden" gaat het om een bijvoorbeeld geupload plaatje of gaat het om bijv iets.php waar er gegevens uit een database word opgehaald?
Maak een inlogysteem waarbij je gewoon naar de homepagina gaat als je igelogd bent, waarop vervolgens een linkje staat met: '' Mijn account bekijken.''
De pagina home_tekst.php heb ik aangesloten op een online tekst-editor, waardoor je deze gemakkelijk kunt bijwerken (komt geen database aan te pas, wordt rechtstreeks op de server opgeslagen, hij schrijft over het oude bestand heen). Dus wanneer ik home_tekst.php verander, dan schrijft hij op de server over de oude versie heen.
Als er één gebruiker is werkt dit prima, maar nu moeten er meerdere gebruikers zijn die in moeten loggen en hun eigen pagina's moeten kunnen aanpassen.
Gebruiker 1 heeft bijv. de pagina's home.html en contact.php, gebruiker 2 heeft de pagina's index.html en portfolio.html.
Elk moeten ze, nadat ze zijn ingelogd met hun eigen gegevens, in een rijtje hun eigen pagina's te zien krijgen. Wanneer ze op een van de pagina's klikken opent de editor, waar vervolgens de inhoud van de betreffende pagina in verschijnt. (dit gedeelte is al af)
Ik hoor graag van jullie, alvast 1000x dank!
Evert schreef op 04.07.2008 21:09:
Maak een inlogysteem waarbij je gewoon naar de homepagina gaat als je igelogd bent, waarop vervolgens een linkje staat met: '' Mijn account bekijken.''
Mijn vraag is nu juist: Hoe zorg ik ervoor dat wanneer iemand klikt op "mijn account bekijken", deze ook bij zijn eigen rijtje bestanden uitkomt die hij kan bewerken??
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joeri de Groot
1 Is de bezoeker ingelogd?
2 Is de bezoeker gemachtigd om de pagina te bekijken? (eigen bestanden)
O ja, probeer het bumpen achterwege te laten, als je iets vergeten bent gebruik je de edit knop die bij je post staat.
Sorry, wist niet dat je maar 2 x per 24 uur een berichtje mag typen....
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joeri de Groot
Niet Bumpen.
Bumpen::
SanThe.
Joeri schreef op 04.07.2008 21:37:
Dan geef je de bezoeker een id mee in de database en als hij bij zijn pagina's probeert te komen dan kijk je of hij het goede id heeft.Hoe zorg ik ervoor dat ik kan kijken of de bezoeker gemachtigd is om de pagina te bekijken?? Heb hier namelijk gen ervaring mee..
Quote:
Je mag best 2 keer een berichtje schrijven in 24 uur, alleen je mag niet posten na je eigen post. Dit omdat je dat je topic weer omhoog schopt in de tracker hiernaast en als iedereen dat zou doen zou het een rommeltje worden. Als er na 24 nog weer geen reacties zijn mag je wel je topic schoppen. Snap je?Sorry, wist niet dat je maar 2 x per 24 uur een berichtje mag typen....
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door --
Misschien een beetje gek dat ik het vraag, maar heb geen id(ee) hoe ik het id kan laten checken. Weet iemand een turtorial of een script????
Alvast heel erg bedankt!
Is toch ook wel erg basis he... Anders neem je deze keer maar wel de basistutorials door die je al eerder zijn aangereikt door Crispijn:
http://www.phphulp.nl/php/tutorials/8/575/
http://www.phphulp.nl/php/tutorials/3/576/
Evert schreef op 04.07.2008 21:09:
slim:)
Joeri schreef op 05.07.2008 10:32:
Ik snap het helemaal, bedankt voor de uitleg.
Misschien een beetje gek dat ik het vraag, maar heb geen id(ee) hoe ik het id kan laten checken. Weet iemand een turtorial of een script????
Alvast heel erg bedankt!
Alvast heel erg bedankt!
best joeri,
ik heb wel een site voor jou waar gratis inlog systeem is!
http://www.webhelpje.nl/ mensen registeren zich jij meld zich aan.
maakt voor hun een linkje bijv : bekijk films (alleen voor leden)
Er zijn veel dingen daar te vinden zoals : forum, shoutbox, berichtenbalk!
Alsje
Hierbij is het dus ook mogelijk om dit via een Array te doen, hierin plaats je alle gebruikers + de machtiging niveau. Bijv. 1 admin en 2 normale gebruiker, Of je zet het erin welke pagina's ze wel mogen aanpassen dat laat je machtiging achterwegen. Hierbij is er geen database nodig omdat je tot-nu-toe al zonder werkt.
Wil je wel een database gebruiken is hier een voorbeeld te vinden over gebruikersniveaus in je applicatie: Klik
-Bij inloggen maak je een sessie aan met he id van de user
Met gebruik van database:
-Bij het openen van het overzicht haal je alle pagina's uit de databse met bijv:
Natuurlijk moet je wel op iedere pagina controleren of de gebruiker wel de rechten heeft.
Zonder database (zeer af te raden!):
- Maak een array in een bestand welke je kan bewerken dmv je editor:
bijv:
$array['user_id']
in die array zet je alle pagina's of wat dan ook kwa info van de user.
Maar ik zou echt voor de database gaan!