jQuery events werken niet meer na insert data
Onbekend Onbekend
28/02/2009 15:08:00Als ik een stuk HTML invoeg dmv load(), dan werken events zoals $("a[href^=#anchor]").click() niet meer. Hoe komt dit & hoe los ik dit op? Want het is best irritant :P
PHP hulp
21/12/2024 17:47:05Onbekend Onbekend
01/03/2009 17:18:00Onbekend Onbekend
02/03/2009 17:00:00Tommy schreef op 28.02.2009 15:08:
Als ik een stuk HTML invoeg dmv load(), dan werken events zoals $("a[href^=#anchor]").click() niet meer. Hoe komt dit & hoe los ik dit op? Want het is best irritant :P
Staat dat in de zooi die je met load ophaalt?
Misschien moet je het eens met ajax proberen en datatype dan op html, zorg er dan wel voor dat het in scriptstags staat.
Jelmer -
02/03/2009 17:38:00Werkt het alleen niet op de stukjes HTML die je inlaad met load? Zo ja, dan komt het doordat jQuery de events niet aan die HTML DOM nodes heeft gehangen.
Je kan ze er alsnog aanhangen door ze te beperken tot de DOM Node en al die z'n kinderen (in de docs staat vast wel hoe dat moet) of je gebruikt een andere methode om events aan je pagina te hangen. Ik weet niet hoe en of het gemakkelijk met jQuery kan, maar je kan in theorie alleen een onclick-event aan het document zelf toekennen, en dan door de oorsprong van het event te bepalen de juiste actie te beslissen.
Aah, kijk, jQuery kent het zelf ook: $(...).live('click', ...)
Je kan ze er alsnog aanhangen door ze te beperken tot de DOM Node en al die z'n kinderen (in de docs staat vast wel hoe dat moet) of je gebruikt een andere methode om events aan je pagina te hangen. Ik weet niet hoe en of het gemakkelijk met jQuery kan, maar je kan in theorie alleen een onclick-event aan het document zelf toekennen, en dan door de oorsprong van het event te bepalen de juiste actie te beslissen.
Aah, kijk, jQuery kent het zelf ook: $(...).live('click', ...)
Onbekend Onbekend
02/03/2009 19:23:00De events hangen dus aan de elementen die al op de pagina zijn. Er wordt géén javascript verstuurd via de AJAX requests.
Met .live() kan het dus gewoon? Dan hoef ik de events niet opnieuw te doen?
Edit: dit werkt dus wel, maar de browser wordt ontzettend sloom en het script loopt meerdere malen vast.
Met .live() kan het dus gewoon? Dan hoef ik de events niet opnieuw te doen?
Edit: dit werkt dus wel, maar de browser wordt ontzettend sloom en het script loopt meerdere malen vast.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Onbekend Onbekend