Mailparse datum extract

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET Core developer wordt jij onderdeel van ons team met drie breed ontwikkelde software engineers en een flexibele schil met zes ervaren freelancers. Jij gaat mee in de visie van onze organisatie om als IoT partner in deze branche specifieke markt “het” platform te blijven innoveren en deze ook steeds slimmer te maken. Wij hopen dan ook zeker dit in de toekomst te kunnen realiseren met bijvoorbeeld Artificial Intelligence. De architectuur van ons platform is opgemaakt uit een deel eigen protocol, een interface laag en een laag welke de protocollen van derde partijen vertaald naar het eigen

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je aan de slag met het door ontwikkelen van de interne software. Zij maken gebruik van een CRM, wat door de hele organisatie gebruikt wordt. Andere taken: Je gaat het CRM-systeem door middel van PHP verder ontwikkelen; Verder bouw je verschillende API's en koppelingen tussen systemen; Ook ga je collega's ondersteunen bij vragen over de software en applicaties; Deelnemen aan overleggen met het development team; Bij interesse is er de mogelijkheid om junioren te gaan begeleiden. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief binnen de telecombranche. Het hoofdkantoor zit in regio van Den Bosch en er

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Dit ga je doen Met behulp van diverse programmeertalen ontwikkelen van Front-end software; Het begeleiden van het front-end team; Het oplossen van incidenten; Het bijhouden van een backlog; Je hebt een actieve bijdrage in de wekelijkse overleggen met de omliggende teams; Je houdt trends bij en adviseert het management hierover waar nodig; Helder communiceren met de stakeholders om hen zo mee te nemen in projecten en laten inzien wat de duur en toegevoegde waarde van bepaalde projecten is. Hier ga je werken Deze organisatie heeft circa 40 miljoen bezoekers per maand en heeft innovatie hoog in het vaandel staan. Het

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

You'll build modern applications for Coolblue's back office. We have a lot of friends, and they crave well-structured data and user-friendly, task-focused applications. How do I become a Medior C# Developer at Coolblue? You regularly participate in brainstorm sessions about user experience, data, and task flow with the UX Designer, Product Owner, and Data Scientists in your team. Besides that you will create disconnected, highly congruent, and testable code that can easily be maintained and is future-proof. Want to become C# Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Working with various types of

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

C# .NET Software Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen software development waar je gaat werken voor een jong en flexibel bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Software Developer met ervaring binnen C# .NET die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! In deze functie ga jij je bezighouden met: Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je aan de

Bekijk vacature »

Senior Mobile Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Mobile Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Senior .NET Developer I goed salaris en deels thui

Bedrijfsomschrijving Mijn opdrachtgever is al ruim 20 jaar een gevestigde naam in de wereld van software ontwikkeling, met drie kantoren in de Randstad, waaronder Alphen aan den Rijn. Zij richten zich op het bouwen van IT-oplossingen die ervoor zorgen dat de productiviteit van klanten te allen tijden optimaal is. Hiervoor neemt jouw nieuwe werkgever het volledige ontwikkelproces tot haar rekening; van het eerste gesprek om de klantwensen in kaart te brengen, tot aan het uiteindelijke onderhoud van de opgeleverde oplossing. In totaal werken er inmiddels bijna 200 gemotiveerde IT-ers binnen deze organisatie. De gemiddelde leeftijd ligt rond de 35. Het

Bekijk vacature »

C# Developer Research and Development - Delft

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Delft Vacature ID: 6307 Introductie C# Developer Research and Development - Delft - Onze klant is één van de meest innovatieve bedrijven in de region van Delft. Op dit moment zijn ze voor het innovatie centrum. In het innovatie centrum wordt gewerkt aan de nieuwste technieken voor navigatie software. R&D / C# / Pattern Recognition / Algorithms / 3d Data / DotNET Functieomschrijving Als C# Developer kom je te werken in een innovatief scrumteam. We ontwikkelen en door ontwikkelen de nieuwste technieken op het gebied van navigatie software. Deze software wordt onder andere

Bekijk vacature »

Mendix Developer

For our client in Amsterdam, we are looking for a Senior Mendix Developer. Company description Our client is an IT Consultancy company who’s been active for 10 years now. With their ambitious team, they are working with different clients in order to help them with analyzing their data and giving advice to them, regarding how they can use their data in the smartest ways, or to make sure that their mobile or web applications are working efficiently. As you get a glimpse of various industries, it is guaranteed that no day will be the same. Job description As a Mendix

Bekijk vacature »

Back End Developer

Als Back End developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Je hebt een focus op de back end van onze software, daarvoor werken wij hoofdzakelijk met C# en .NET. Wij hanteren een full-stack benadering, wat betekent dat je naast de back-end ook meehelpt bij andere onderdelen van de code. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Gezellige team, passie en een groene toekomst! Lees hier de vacature van Front-end Developer bij All in Power! All in power heeft zich tot doel gesteld écht bij te dragen aan de energietransitie. Dit doen wij door de markt voor energie volledig op zijn kop te zetten. Producenten van schone (wind- of zonne-)energie verkopen via ons platform hun energie rechtstreeks aan gebruikers. Of dit nu huishoudens, bedrijven of bijvoorbeeld laadpalen zijn ons platform maakt het uitwisselen van energie mogelijk. Zo maken we de business case van onze klanten veel sterker en loont het om (meer) te investeren in vergroening voor

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Binnen het team bouw je aan een applicatie met andere .Net Developers, testers een Product Owner en een Business Analyst. Met het team wordt de backlog besproken. In overleg claim jij jouw deel en zorgt ervoor dat onderhoud en innovatie wordt gerealiseerd. Het project dat momenteel draait is het opgraden van de omgeving. Doorontwikkelen van de huidige applicatie; Overleggen met teamleden om de backlog te verdelen; Onderhouden van de huidige omgeving; Sparren met de business en het ophalen van nieuwe requirements. Hier ga je werken De organisatie is een van de grootste landelijke aanbieder van diverse

Bekijk vacature »

Database ontwikkelaar

Functieomschrijving Wil jij aan gave logistieke softwareprojecten werken en bij een uniek softwarebedrijf in de regio van Tilburg? Wacht niet langer en reageer snel op deze vacature. Als Database ontwikkelaar ga je aan de slag het schrijven van stored procedures en verder uitbouwen van de SQL database. Je werkt in een database team, met allemaal mensen die energie krijgen van software en techniek. Verder krijg je als taak: Optimaliseren en uitbouwen van de MS SQL databases die gebruikt worden; Optimaliseren van query's, waardoor er efficiënter gewerkt kan worden; Je werkt met de technieken T-SQL of PL/SQL; Bij interesse kan je

Bekijk vacature »

Software Developer PHP JavaScript Python HBO SQL

Samengevat: Wij zijn een softwarebedrijf voor Autodealers. Ben jij een Medior of Senior Software Developer? Heb je ervaring met PHP, JavaScript of Python? Vaste baan: Java.Developer Software HBO €3.000 - €5.200 Bij ons op de werkvloer is er een positieve en informele sfeer. Naast een goede begeleiding en een enthousiaste klantenkring biedt deze werkgever een prettige omgeving met zeer afwisselende werkzaamheden. Houd jij van aanpakken en denk je dat je deze uitdaging aankunt? Dan zoeken wij jou! Zij werken voor grote klanten. Zij doen omvangrijke projecten die we bij deze werkgever op kantoor realiseren (geen detachering). Zij werken met state-of-the-art

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Wim Leeuw

Wim Leeuw

28/10/2023 10:53:19
Quote Anchor link
Hallo, ik ben op zoek naar een voorbeeld van mailparse om alleen de verzend-datum uit een msg file de halen.
Meerdere pogingen ondernomen, lukt niet.

Met dank en vriendelijke groeten,
Wim

$msgpart->extract_headers(MAILPARSE_EXTRACT_RETURN)

PHP hulp

PHP hulp

24/11/2024 19:19:47

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/10/2023 19:57:27
Quote Anchor link
En wat heb je allemaal geprobeerd, en wat lukt er niet aan, en wat gebeurt er?

Wim Leeuw

Wim Leeuw

28/10/2023 20:04:07
Quote Anchor link
Verschillende voorbeeldjes van internet geplukt, maar krijg niet de datum te pakken

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/10/2023 22:32:43
Quote Anchor link
wat heb je al geprobeerd, en wat gebeurde er?
Misschien was je al op de goede weg?
Gewijzigd op 28/10/2023 22:33:25 door - Ariën -

Wim Leeuw

Wim Leeuw

29/10/2023 11:42:34
Quote Anchor link
Jazeker ben ik op de goede weg, krijg een string met allerlei info van de mail, SOMS ook de datum, maar niet altijd, dat verschild per mail.msg.
UIt de string kan ik dan die keren dat de datum er in staat deze extracten, maar niet een erg veilige manier.
Zoek iets waar de datum in varialele of string staat

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/10/2023 11:45:58
Quote Anchor link
Tot nu toe zie ik maar een regeltje aan code. Probeer even mijn vorige vraag te beantwoorden.

Maar debuggen met var_dump() en print_r() behoort ook tot de mogelijkheden.

Wim Leeuw

Wim Leeuw

29/10/2023 12:08:09
Quote Anchor link
Yes var_dump doe ik al, maar er moet toch een betrouwbaardere methode zijn.
Met dit scriptje krijg ik af en toe een datum in de var_dump.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
<?php
$file
= "/path/to/rfc822/compliant/message";
$file = "De beste vliegopties.msg"; // FW Bosche Bollen
$file = "Bosche Bollen.msg";

$msg = new MimeMessage("file", $file);

// Process the message.
display_part_info("message", $msg);

// Little function to display things
function display_part_info($caption, &$msgpart)
{

$var = $msgpart->extract_headers(MAILPARSE_EXTRACT_RETURN);

$result = preg_replace('/[\x00-\x1F\x80-\xFF]/', '', $var); // Remove non ascii
// echo '<pre>';var_dump ($result);  echo '</pre>';

echo "<br>";

$pos = strpos($result, 'Date: ');
//$ppp = substr ($result, $pos+6, 26); echo $ppp;
$ppp = substr ($result, $pos+6, 16); echo $ppp;

$originalDate = $ppp;
if (strtotime($originalDate)) {echo "-";}else{echo "Noooooooooo";}
$newDate = date("Ymd", strtotime($originalDate)); //Thu, 9 Nov 2017  (15)
//                                                  Wed, 11 Feb 2009 (16) >>>>  20090211

echo $newDate;
}

?>

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/10/2023 12:53:00
Quote Anchor link
Heb je voorbeelden wanneer je wel én geen data krijgt uit je var_dump()? En wat zit er dan in $var?

Mogelijk zit de fout in je regex?
Gewijzigd op 29/10/2023 12:53:39 door - Ariën -

Wim Leeuw

Wim Leeuw

29/10/2023 13:09:07
Quote Anchor link
Dit is een dump met datum, regex blijft elke keer zelfde... sie ook onder

**knip**

Dit is een dump zonder datum, zelgde regex

string(0) ""
Gewijzigd op 29/10/2023 15:48:03 door - Ariën -

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/10/2023 13:16:41
Quote Anchor link
Ik zal zo eens kijken voor een mogelijke oplossing. Maar we hoeven niet je mailadres te weten hoor. ;-)

Plaats je source even tussen code-tags en haal je mailadressen even weg voordat je spam en ander digitaal gespuis krijgt ;-)

Wim Leeuw

Wim Leeuw

29/10/2023 14:08:15
Quote Anchor link
Mailadres is al bekend bij jullie ;)
DE source zie ik netjes met de code-tags, wat bedoel je.
Wil je aub de dump verwijderen, kun je vast wel .. thanks.

Zou leuk zijn als je een oplossing kunt vinden, mijn hartelijke dank alvast

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/10/2023 14:17:43
Quote Anchor link
Je kan zelf je bericht aanpassen en censuren wat nodig is. De code tags zie ik overigens niet.

- SanThe -

- SanThe -

29/10/2023 15:25:21
Quote Anchor link
- Ariën - op 29/10/2023 14:17:43:
Je kan zelf je bericht aanpassen en censuren wat nodig is. De code tags zie ik overigens niet.

Als je op quote klikt zie je boven het inputvak alle icons (B I U enz.)
Waarom staan die (nog steeds) niet boven het vak onderaan dit topic?
Gewijzigd op 29/10/2023 15:26:39 door - SanThe -

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/10/2023 15:40:01
Quote Anchor link
Misschien geen slecht idee.

Toevoeging op 29/10/2023 15:48:45:

@Wim Leeuw: Kan je een download van twee bestanden delen die wel en geen datum tonen? Ik heb blijkbaar niet de mogelijkheid om het te testen met mijn eigen mail, omdat ik geen *.msg formaat uit mijn Outlook 365 krijg. Graag een gecensureerd bestand uit privacy-overwegingen. De kan je uploaden, of beschikbaar stellen via je cloud.
Gewijzigd op 29/10/2023 15:56:10 door - Ariën -

Wim Leeuw

Wim Leeuw

29/10/2023 16:07:13
Quote Anchor link
Een eml bestand werkt ook.
Bestanden uploaden beetje moeilijk ivm privacy
Wat je met de code-tags bedoeld snap ik niet, mijn source, mijn php scriptje, zie ik netje in kleurtjes en tags, hier op het forum.

Waar ik geen datum krijg, staat deze er natuurlijk wel in, bij het openen ook te zien, maar moet waarschijnlijk op een andere plaats in de header (?) ge-extract worden

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/10/2023 16:12:56
Quote Anchor link
De code-tags zijn onderdeel van de BB-codes die je op het forum kan gebruiken om je bericht op te maken.
Die zijn te vinden bij de Veelgestelde Vragen. Als het bericht er als een klont spaghetti eruit ziet, zoals eerst, dan is het wel duidelijk dat het onleesbaar is voor een hulpgever op het forum. Met code-tags voorkom je dat.

PHP-scripts (en geen HTML) worden via een herkenning automatisch netjes gekleurd, maar van de gebruiker op het forum word wel verwacht dat die zorg ervoor draagt dat anders de code-tags gebruikt worden.

Maar als je de berichten kan delen in een download dan wordt het makkelijker uitzoeken. het is plain text, dus censureren lijkt me geen probleem met find&replace of een testmailtje die je zelf even aanmaakt. Helaas faciliteren we geen eigen uploadmogelijkheid hier, dus moet je zelf even een weg zoeken om het ter download aan te bieden.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
Dit is een tekst in een code-blok.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. In elementum sagittis tortor at commodo. Sed pharetra tellus diam, avel rhoncus enim accumsan sit amet. Proin congue volutpat velit, vitae iaculis risus sollicitudin vitae.
Gewijzigd op 29/10/2023 16:17:15 door - Ariën -

Wim Leeuw

Wim Leeuw

29/10/2023 19:23:34
Quote Anchor link
Als ik een bericht edit om de privacy gevoelige gegevens eruit te halen, weer save, dan heeft de msg met mijn scriptje opeens wel een datum.
Mijn scriptje is een wat knullige manier dat schijnbaar soms wel en soms niet werkt, ik heb iemand nodig die me kan vertellen hoe de maiparse WEL correct opereert.

Ivo P

Ivo P

29/10/2023 19:48:16
Quote Anchor link
Zou het kunnen dat de mails soms in Unicode en soms in ISO formaat binnenkomen?
En dat afhankelijk daarvan de regex wel of niet iets kan matchen?

Gezien het bewerken van de berichten tot resultaat leidt, vermoed ik dat de editor de tekenset aanpast naar iets dat door het script begrepen wordt.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

30/10/2023 12:00:17
Quote Anchor link
Ik heb inmiddels ontdekt hoe je een mail als msg kan opslaan vanuit Outlook: Gewoon door deze te slepen vanuit Outlook naar een map in de Verkenner. Ik ga eens even spelen zo met de functies.

Wim Leeuw

Wim Leeuw

31/10/2023 10:48:36
Quote Anchor link
Ivo P op 29/10/2023 19:48:16:
Zou het kunnen dat de mails soms in Unicode en soms in ISO formaat binnenkomen?
En dat afhankelijk daarvan de regex wel of niet iets kan matchen?

Gezien het bewerken van de berichten tot resultaat leidt, vermoed ik dat de editor de tekenset aanpast naar iets dat door het script begrepen wordt.

Alle mail, de msg, zijn verzamelde door ze van Outlook te verslepen naar de verkenner. Of ze verschillend kunnen aankomen, weet ik niet. Ik kan za allemaal 'gewoon' weer openen (vanaf schijf) met Outlook of een andere reader, en zie op dat moment geen verschil

Ivo P

Ivo P

31/10/2023 13:51:19
Quote Anchor link
uit een willekeurige mail in mijn mailbox

Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"

en de tweede mail die probeer:

Content-Type: text/plain;
charset="iso-8859-1"

Maar daarnaast: er staat ook nog veel vaker "Date: " in de inhoud van de mail.

Maar kijk anders ook eens naar https://www.php.net/manual/en/function.imap-headerinfo.php en andere imap functies.
Er zijn vaak stabielere oplossingen van strpos() en substr() om teksten te doorzoeken.

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.