Mailparse datum extract

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Fullstack developer wanted! (C#, Java, Angu

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Full stack Developer / .NET / Angular / Azure

Dit ga je doen Jij gaat je als Full Stack .NET Developer voornamelijk bezighouden met: Het vertalen van concepten naar passende innovatieve en duurzame oplossingen; Het ontwikkelen van bedrijf kritische en gebruiksvriendelijke applicaties voor de internationale markt en intern gebruik; Bouwen aan software om het Internet of Things netwerk te ondersteunen; Het maken en onderhouden van interfaces tussen systemen aan de hand van API's; Het onderhouden en blijven verbeteren van de ontwikkelde software. Hier ga je werken Binnen deze organisatie zal jij als Full Stack .NET Developer een belangrijke rol krijgen en ga je dagelijks de uitdaging aan om maatwerk

Bekijk vacature »

Fullstack Developer TOTO

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Fullstack Developer TOTO. Thanks to your efforts, complex business critical applications are always running smoothly. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Fullstack Developer you score by: Taking ownership of the development cycle of an application in a large scale, high availability, geo redundant landscape Coaching your peer developers and safeguarding code quality Integrating the application with other components of the system using the available API’s Managing

Bekijk vacature »

C++ Ontwikkelaar

Functieomschrijving Ben jij als software ontwikkelaar toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zoeken wij jou! Voor het maken van de procesbesturingssoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Ontwerpen, programmeren en testen van product aanpassingen; Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden, o.a. door middel van SCRUM; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Implementeren van nieuwe product

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

.NET Developer te Naarden

Bedrijfsomschrijving Voor mijn klant ben ik op zoek naar een .NET Developer om het huidige team te komen versterken. Deze organisatie bevindt zich in de logistieke sector, en zij hebben een eigen ERP systeem ontwikkeld dat zij inzetten ter optimalisatie van de logistieke processen van haar eindklanten. Deze organisatie bestaat inmiddels al ruim 20 jaar, waarbij zij een duidelijke missie hebben, namelijk: het werk van de eindklant makkelijker maken door de systemen die zij leveren. Ze werken over heel de wereld, wat deze organisatie een echte internationale speler maakt. Binnen de organisatie kenmerken ze zich door een dynamische en professionele

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte website die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zitten onze development afdelingen en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé PHP/Back-end developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het bedenken van nieuwe functionaliteiten Het verbeteren van het

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

Senior Front-End Developer

Als Senior Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Senior Front-End Developer bij Coolblue? Als Senior Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Senior Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Nadenken

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Wij hebben drie scrumteams. Het eerste team focust zich op het stukje hardware wat wij in huis doen. Zij maken als team o.a. gebruik van C++. De andere twee scrumteams zijn allebei bezig met data verwerking en maken hierbij in de backend gebruik van C# .NET / .NET Core. Het verschil tussen deze teams is dat één team de data verwerking doet voor de mobiele applicatie. Zij werken hierbij dus ook met Xamarin. Het andere team focust zich op de webapplicaties en maakt hierbij ook gebruik van ASP.NET MVC. Op basis van jouw ambities en kwaliteiten kijken wij samen

Bekijk vacature »

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Java Programmeur

Functie Heb jij altijd al samen willen werken met ervaren java ontwikkelaars dan hebben wij hier de ultieme kans voor jou! Voor een opdrachtgever in omgeving van Naaldwijk zijn wij op zoek naar uitbreiding van het vaste ontwikkel team. Je zult je hier voornamelijk bezig gaan houden met; Wijzigingsverzoeken van klanten uitvoeren, hier wordt je diep in betrokken; Samen met consultants sluit je aan bij gesprekken met klanten, voor alle projecten; Je schakelt veel met consultants, wat is de behoefte van de klant? Hoe kan je hierop integreren?; Het framework moet naar de Cloud gebracht worden, je wordt betrokken bij

Bekijk vacature »

C# Developer

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Door middel van ASP.NET, MVC Framework en C# ga je webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen. Je zorgt voor de optimalisatie van bestaande software en de automatisering van bedrijfsprocessen. Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

PHP Laravel developer

Functie omschrijving Weet jij alles van Laravel en krijg je energie van het ontwikkelen van software hiermee? Laat snel wat van je horen want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch. Jouw taken zullen bestaan uit: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Documentatie schrijven over applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein softwarebedrijf. Er werken ongeveer 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end en front-end development, projectmanagement

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2

Wim Leeuw

Wim Leeuw

31/10/2023 14:28:08
Quote Anchor link
er staat ook nog veel vaker "Date: " ..

Yes, daar gaat het mij nu om, ik wil de datum elke keer zien, ik weet ook dat deze er in staat, maar waar?

Imap gaat direct de mailbox in als ik het goed begrijp en niet voor losse .msg files

PHP hulp

PHP hulp

24/11/2024 19:19:02

Ivo P

Ivo P

31/10/2023 14:46:02
Quote Anchor link
In het blok van de headers mbt DKIM staat bij mij nog een paar keer date:.
Weliswaar zonder spatie erachter, maar het is een risico.

Maar de vraag is, wat zit er op regel 19 in $result?

Hoe past dat met je zoektocht met strpos()?

Waarom eigenlijk de preg_replace() van regel 18?

persoonlijk zou ik als regex-fan eerder gaan voor

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
$aM
= [];
$b = preg_match('#Date: ([A-Z]{3}, \d{1,2} [A-Z]{3} \d{4})#i', $result, $aM);

print_r($aM);
?>

Waarbij je dus op moet letten met jouw "16" aangezien je in de eerste 9 dagen van een maand een 1 karakter kortere string hebt.

Wim Leeuw

Wim Leeuw

31/10/2023 16:30:26
Quote Anchor link
De dump zonder date, bevat mij dus helemaal geen datum, daar gaat vraag dus over hier
$result is de variable uit de header zonder non -ascii tekens
Zonder de non ascii doe ik de str pos
preg_replace is het verwijderen van de non-ascci tekens
de eerste 9 dagen heb je 15 tekens en een spatie, daarna 16 werkt dus hele maand

Bedankt voor de preg_match, ook hier, als er toevallig in de body van de mail "Date:" zou staan, werkt dit ook niet meer

Ivo P

Ivo P

31/10/2023 16:35:44
Quote Anchor link
Mijn regex zoekt naar een stuk tekst dat begint met "Date: " maar per se gevolgd door "Mon, 01 Nov 9999"

of andere letters, danwel andere cijfers.

Als je met strpos() alleen maar zoekt naar "Date: " en er daarna vanuit gaat dat de daarop volgende 16 tekens de datum zijn, kún je net een andere "Date: " treffen.

Maar wat is het bezwaar tegen de non-ascii tekens? In elk geval voor het zoeken naar de datum lijkt met dat niet nodig.

Toevoeging op 31/10/2023 16:40:56:

a) kun je de datum eens proberen te vinden in $result ipv $var?

b) wat als je een letter u toevoegt?
dus ipv
$result = preg_replace('/[\x00-\x1F\x80-\xFF]/', '', $var);
maak je ervan
$result = preg_replace('/[\x00-\x1F\x80-\xFF]/u', '', $var);

Wim Leeuw

Wim Leeuw

31/10/2023 16:46:59
Quote Anchor link
Mijn regex zoekt naar een stuk tekst dat begint met "Date: " maar per se gevolgd door "Mon, 01 Nov 9999"
Yes ...je hebt gelijkt.. Top

Ik zoek de datum in $result, maar deze staat in beide niet

Letter u toevoegen, wat zou dat kunnen veranderen? Snap ik ff niet

Ivo P

Ivo P

31/10/2023 16:54:01
Quote Anchor link
die U zorgt ervoor dat je regex ervan bewust is dat er 2byte karakters in je tekst staan.

Dus dan hakt hij niet botweg de eerste of tweede byte weg van een karaketer.

Maar je opmerking
"Ik zoek de datum in $result, maar deze staat in beide niet"

Als je zelf kijkt (var_dump) zie je die datum ook niet staan? Want dan heeft geen enkele zoekopdracht zin natuurlijk

Kun je een dump laten zien van $result voor het geval het misgaat? (waarbij je dan liefst even de mailadressen vervangt door [email protected])

En dan is het voldoende om te laten zien tot iets voorbij de mogelijke datum

Wim Leeuw

Wim Leeuw

31/10/2023 19:23:01
Quote Anchor link
Inderdaad, als ik in $var en of $result zoek, vind ik geen datum, en dat af en toe, dat is de vraag die ik hier stel.

Ook via een find op het scherm is een datum niet te vinden bij sommige message files.

Ivo P

Ivo P

31/10/2023 20:04:10
Quote Anchor link
en staat er wel een datum in de oorspronkelijke msg file?

Toevoeging op 01/11/2023 09:50:14:

mijn debugvolgorde zou zijn:

1) bekijke de msg file die mislukt eerst in notepad oid
2) MimeMessage is kennelijk https://github.com/php/pecl-mail-mailparse/blob/master/mailparse.c
Daar kun je niet veel aan debuggen.
3) $var zou de headers moeten bevatten van je msg. Is dat gevuld met iets? zit daar de datum ook bij?

4) $result: om een of andere reden wil je sommige ascii tekens (ascii code 250 is nog steeds ascii hoor) kwijt
doet dat wat je verwacht en niet te veel? klopt wat in $result zit nog steeds

5) daarna ga je zoeken. Ofwel met mijn regex, ofwel met strpos.
5a) strpos(): wat is $pos? is dat niet FALSE (= niet gevonden); $ppp: klopt de inhoud van $ppp met wat je verwacht?

6) strtotime(): begrijpt strtotime in dit geval de datum? Is er iets bijzonders met de datumstring? bijvoorbeeld dat de spatie achter : onbreekt, of dat er een extra Enter is, of dat de naam van de dag in het Frans is.

Wim Leeuw

Wim Leeuw

03/11/2023 11:59:12
Quote Anchor link
Elke Message heeft welzeker een datum als ik deze bekijk.
Als het php scripthe geen datum vind, dan staat deze ook niet in de dump van de variabele $var of result. Dat is snel gecheckt.
Dus het ligt er niet aan hoe de datum eruit gehaald zou moeten worden
Met dank

Ivo P

Ivo P

03/11/2023 21:48:51
Quote Anchor link
Als je datum wel in de raw file staat, maar niet in $var dan gaat $msgpart->extract_headers() mis.

How about:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
$file
= "Bosche Bollen.msg";
$content = file_get_contents($file);

$aM = [];
$b = preg_match('#Date: ([A-Z]{3}, \d{1,2} [A-Z]{3} \d{4})#i', $result, $aM);

echo '<pre>' . print_r($aM, true) . '</pre>';
?>

Toevoeging op 03/11/2023 21:51:06:

Ik ben trouwens nog steeds benieuwd wat dan WEL in $var staat.

Ik kan me niet voorstellen dat alleen de datum verdwijnt. Zit er überhaupt wel inhoud in die var?

Wim Leeuw

Wim Leeuw

05/11/2023 14:03:45
Quote Anchor link
Top, dit werkt beter zo te zien, moet het nog even verder onderzoeken.

natuurlijk staat in elke msg file een datum.

in jouw script werkt de preg_match pas als ik de non ascii tekens verwijderd heb

Niet een erg elegante methode de datum moet toch in één variabele op te halen zijn, maar zo werkt het ook .

Ga het (leter) op meerdere msg files uitproberen.

Dankjewel

Toevoeging op 06/11/2023 12:59:01:

Het gaat lukken.
Niet de schoonheidsprijs.
Tot zover staat de datum niet alleen bij Date: maar ook bij Sent: en CreationDate.

Met dank,via mailparse zou het volgens mij toch 'netter' moeten kunnen

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.