Mailparse datum extract

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP Developer

Als PHP Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als PHP Developer bij Coolblue? Als PHP Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Hoewel je een PHP Developer bent, sta je open om C# of Typescript in te zetten of te leren. Ook PHP Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen pure PHP code schrijven. Samenwerken met de klantreiziger om onze klanten

Bekijk vacature »

C# Developer

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Door middel van ASP.NET, MVC Framework en C# ga je webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen. Je zorgt voor de optimalisatie van bestaande software en de automatisering van bedrijfsprocessen. Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Dit ga je doen Met behulp van diverse programmeertalen ontwikkelen van Front-end software; Het begeleiden van het front-end team; Het oplossen van incidenten; Het bijhouden van een backlog; Je hebt een actieve bijdrage in de wekelijkse overleggen met de omliggende teams; Je houdt trends bij en adviseert het management hierover waar nodig; Helder communiceren met de stakeholders om hen zo mee te nemen in projecten en laten inzien wat de duur en toegevoegde waarde van bepaalde projecten is. Hier ga je werken Deze organisatie heeft circa 40 miljoen bezoekers per maand en heeft innovatie hoog in het vaandel staan. Het

Bekijk vacature »

Full stack ontwikkelaar Laravel, Vue.js

Functie Als ontwikkelaar binnen deze organisatie hou jij je voornamelijk met lopende projecten voor de verschillende klanten. Zo bouw je de ene dag aan prijsschifting systemen en de andere dag onderzoek je crawlers en stel je ze zo in dat de data goed binnen komt binnen het systeem. Daarnaast bouw je mee aan dashboards en ben je dus constant bezig met het verbeteren van het platform. Er is een vaste werkwijze, zo werken ze met Trello kaarten en onderverdelen ze deze aan het begin van iedere week onder de developers. Dit wordt door de lead developer gedaan, maar in samenspraak

Bekijk vacature »

Mendix Developer

Functie Wat ga je doen als Mendix Developer? We leven in een wereld die snel ontwikkelt en veranderd, ook nemen bedrijfsbelangen toe en blijken risico’s moeilijker in te schatten, daarom wij op zoek naar Junior, Medior en Senior Developers die bedrijven kunnen helpen met hun screeningproces en zorgen dat deze efficiënt en 100 procent AVG compliant is. Het concept achter Mendix is duidelijk. De klant heeft een vraag/probleem. Dit kunnen we door middel van slimme software oplossen. In plaats van te werken met de nieuwste technieken en tools, wordt er gekozen voor het implementeren en maken van software dat op

Bekijk vacature »

Senior Front end developer

Functie Wij zijn op zoek naar een ambitieuze, zelfsturende Front-end Expert die ons (internationale) team komt versterken. Onze huidige software development afdeling bestaat uit 7 developers en designers. Wij zijn een écht softwarehuis, dus ervaring in software development is wel echt een must. Er wordt tegelijkertijd aan meerdere projecten gewerkt, voor mooie toonaangevende klanten. Je hebt dus regelmatig te maken met deadlines en opleveringen. Een deel van onze omgeving is in Angular.JS. Dit deel wordt langzamerhand omgebouwd naar de nieuwste versie van Angular. Jouw werkzaamheden zullen bestaan uit: Het aansturen en begeleiden van jouw collega’s Het implementeren van visuele elementen

Bekijk vacature »

Cloud Developer

Cloud Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Als Java Developer ben je verantwoordelijk voor: Het ontwikkelen van nieuwe en bestaande webservices; Het uitbreiden van functionaliteiten binnen de producten- en dienstenportefeuille; Het werken aan gegevensuitwisseling met bijvoorbeeld SOAP; Testen van frameworks met gebruik van UNIT en Selenium. Hier ga je werken De organisatie waar je komt te werken is een semi-overheidsinstelling, gesitueerd in Utrecht en zorgt voor een goede samenwerking tussen verschillende overheidsinstanties. Het is een familiaire club die gaat voor kwaliteit en langdurige relaties. Zo zorgen zij ervoor dat er op grote schaal vertrouwelijke informatie tussen verschillende overheidsinstellingen wordt uitgewisseld. Hun werk zorgt

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Jij als developer gaat ons helpen onze producten verder te ontwikkelen en in te zetten in de markt. Op dit moment bestaat ons SaaS product uit 3 componenten die zowel los als in een pakket gekocht kunnen worden. Het gaat hier om een online kaartapplicatie, een workflow tool en een monitoring tool. Momenteel zijn wij 3 jaar geleden gestart met de ontwikkeling. De tech-stack waarmee we werken is voornamelijk Javascript, Vue.js en Python. Daarnaast gebruiken wij FaundaDB als database en werken we veel met GIS applicaties. De uitdaging die we momenteel hebben is dat we momenteel een intern team

Bekijk vacature »

Software Developer Java

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Low code Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen van bestaande applicaties en het geheel van scratch af aan opzetten van nieuwe applicaties binnen een low code platform; Je beoordeelt technisch ontwerpen en maakt de vertaalslag naar de technische oplossingen binnen het platform; Je voert testwerkzaamheden uit; Je adviseert de organisatie op jouw vakgebied; Je schakelt met business analisten en de architect om tot mooie oplossingen te komen; Je lost bugs op en denkt mee over een structurele oplossing. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET Developer start jij in een team met 15 developers. In het team is er genoeg senioriteit om ervoor te zorgen dat jij de juiste begeleiding krijgt. Jij begint als eerst alle software pakketten en processen eigen te maken. Vervolgens ga jij deze software programmeren, onderhouden en testen. Ook ga jij research doen naar nieuwe mogelijkheden en zoek jij uit hoe je dit kan implementeren. Jullie werken intern op project basis en afhankelijk van het project werken jullie wel of niet iedere ochtend met een standup. Je gaat als Full stack developer aan de slag en gaat

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Programmeren in .NET, Javascript & C# en ontwikkelen in Web Services, Windows Services en MS SQL Server; Zelfstandig verbanden maken Analyseren, testen, bugs fixen, reviewen en rapporteren; Juiste prioriteiten stellen en verantwoordelijkheid nemen; Op architectuur niveau meedenken; Af en toe klanten bezoeken. Hier ga je werken Voor onze relatie zijn wij opzoek naar een .NET ontwikkelaar met minimaal 3 jaar werkervaring. Je komt te werken in een groeiend bedrijf met betrokken collega's die zorgen voor een familiaire sfeer op de werkvloer. Als .NET ontwikkelaar word jij vanaf de eerste werkdag betrokken bij het gehele ontwikkelproces. De

Bekijk vacature »

Traineeship ICT regio Amsterdam/Utrecht

Wat ga je doen? Het traineeship begint met een fulltime maand cursussen en praktijkdagen, waarin je de basis van het IT-vak leert op de Shared Servicedesk (SSD). Daarnaast ga je meteen aan de slag voor je eerste certificering! (ITILv4). Je start in een groep met 4 tot 10 deelnemers, waarmee jij gedurende die maand optrekt en je kennis kunt delen. Na het voltooien van de eerste maand ga je direct voor een langere periode aan de slag bij één van onze klanten of blijf je intern bij ons op de Shared Servicedesk. Je bent het eerste aanspreekpunt van de eindgebruikers

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2

Wim Leeuw

Wim Leeuw

31/10/2023 14:28:08
Quote Anchor link
er staat ook nog veel vaker "Date: " ..

Yes, daar gaat het mij nu om, ik wil de datum elke keer zien, ik weet ook dat deze er in staat, maar waar?

Imap gaat direct de mailbox in als ik het goed begrijp en niet voor losse .msg files

PHP hulp

PHP hulp

26/12/2024 04:15:45

Ivo P

Ivo P

31/10/2023 14:46:02
Quote Anchor link
In het blok van de headers mbt DKIM staat bij mij nog een paar keer date:.
Weliswaar zonder spatie erachter, maar het is een risico.

Maar de vraag is, wat zit er op regel 19 in $result?

Hoe past dat met je zoektocht met strpos()?

Waarom eigenlijk de preg_replace() van regel 18?

persoonlijk zou ik als regex-fan eerder gaan voor

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
$aM
= [];
$b = preg_match('#Date: ([A-Z]{3}, \d{1,2} [A-Z]{3} \d{4})#i', $result, $aM);

print_r($aM);
?>

Waarbij je dus op moet letten met jouw "16" aangezien je in de eerste 9 dagen van een maand een 1 karakter kortere string hebt.

Wim Leeuw

Wim Leeuw

31/10/2023 16:30:26
Quote Anchor link
De dump zonder date, bevat mij dus helemaal geen datum, daar gaat vraag dus over hier
$result is de variable uit de header zonder non -ascii tekens
Zonder de non ascii doe ik de str pos
preg_replace is het verwijderen van de non-ascci tekens
de eerste 9 dagen heb je 15 tekens en een spatie, daarna 16 werkt dus hele maand

Bedankt voor de preg_match, ook hier, als er toevallig in de body van de mail "Date:" zou staan, werkt dit ook niet meer

Ivo P

Ivo P

31/10/2023 16:35:44
Quote Anchor link
Mijn regex zoekt naar een stuk tekst dat begint met "Date: " maar per se gevolgd door "Mon, 01 Nov 9999"

of andere letters, danwel andere cijfers.

Als je met strpos() alleen maar zoekt naar "Date: " en er daarna vanuit gaat dat de daarop volgende 16 tekens de datum zijn, kún je net een andere "Date: " treffen.

Maar wat is het bezwaar tegen de non-ascii tekens? In elk geval voor het zoeken naar de datum lijkt met dat niet nodig.

Toevoeging op 31/10/2023 16:40:56:

a) kun je de datum eens proberen te vinden in $result ipv $var?

b) wat als je een letter u toevoegt?
dus ipv
$result = preg_replace('/[\x00-\x1F\x80-\xFF]/', '', $var);
maak je ervan
$result = preg_replace('/[\x00-\x1F\x80-\xFF]/u', '', $var);

Wim Leeuw

Wim Leeuw

31/10/2023 16:46:59
Quote Anchor link
Mijn regex zoekt naar een stuk tekst dat begint met "Date: " maar per se gevolgd door "Mon, 01 Nov 9999"
Yes ...je hebt gelijkt.. Top

Ik zoek de datum in $result, maar deze staat in beide niet

Letter u toevoegen, wat zou dat kunnen veranderen? Snap ik ff niet

Ivo P

Ivo P

31/10/2023 16:54:01
Quote Anchor link
die U zorgt ervoor dat je regex ervan bewust is dat er 2byte karakters in je tekst staan.

Dus dan hakt hij niet botweg de eerste of tweede byte weg van een karaketer.

Maar je opmerking
"Ik zoek de datum in $result, maar deze staat in beide niet"

Als je zelf kijkt (var_dump) zie je die datum ook niet staan? Want dan heeft geen enkele zoekopdracht zin natuurlijk

Kun je een dump laten zien van $result voor het geval het misgaat? (waarbij je dan liefst even de mailadressen vervangt door [email protected])

En dan is het voldoende om te laten zien tot iets voorbij de mogelijke datum

Wim Leeuw

Wim Leeuw

31/10/2023 19:23:01
Quote Anchor link
Inderdaad, als ik in $var en of $result zoek, vind ik geen datum, en dat af en toe, dat is de vraag die ik hier stel.

Ook via een find op het scherm is een datum niet te vinden bij sommige message files.

Ivo P

Ivo P

31/10/2023 20:04:10
Quote Anchor link
en staat er wel een datum in de oorspronkelijke msg file?

Toevoeging op 01/11/2023 09:50:14:

mijn debugvolgorde zou zijn:

1) bekijke de msg file die mislukt eerst in notepad oid
2) MimeMessage is kennelijk https://github.com/php/pecl-mail-mailparse/blob/master/mailparse.c
Daar kun je niet veel aan debuggen.
3) $var zou de headers moeten bevatten van je msg. Is dat gevuld met iets? zit daar de datum ook bij?

4) $result: om een of andere reden wil je sommige ascii tekens (ascii code 250 is nog steeds ascii hoor) kwijt
doet dat wat je verwacht en niet te veel? klopt wat in $result zit nog steeds

5) daarna ga je zoeken. Ofwel met mijn regex, ofwel met strpos.
5a) strpos(): wat is $pos? is dat niet FALSE (= niet gevonden); $ppp: klopt de inhoud van $ppp met wat je verwacht?

6) strtotime(): begrijpt strtotime in dit geval de datum? Is er iets bijzonders met de datumstring? bijvoorbeeld dat de spatie achter : onbreekt, of dat er een extra Enter is, of dat de naam van de dag in het Frans is.

Wim Leeuw

Wim Leeuw

03/11/2023 11:59:12
Quote Anchor link
Elke Message heeft welzeker een datum als ik deze bekijk.
Als het php scripthe geen datum vind, dan staat deze ook niet in de dump van de variabele $var of result. Dat is snel gecheckt.
Dus het ligt er niet aan hoe de datum eruit gehaald zou moeten worden
Met dank

Ivo P

Ivo P

03/11/2023 21:48:51
Quote Anchor link
Als je datum wel in de raw file staat, maar niet in $var dan gaat $msgpart->extract_headers() mis.

How about:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
$file
= "Bosche Bollen.msg";
$content = file_get_contents($file);

$aM = [];
$b = preg_match('#Date: ([A-Z]{3}, \d{1,2} [A-Z]{3} \d{4})#i', $result, $aM);

echo '<pre>' . print_r($aM, true) . '</pre>';
?>

Toevoeging op 03/11/2023 21:51:06:

Ik ben trouwens nog steeds benieuwd wat dan WEL in $var staat.

Ik kan me niet voorstellen dat alleen de datum verdwijnt. Zit er überhaupt wel inhoud in die var?

Wim Leeuw

Wim Leeuw

05/11/2023 14:03:45
Quote Anchor link
Top, dit werkt beter zo te zien, moet het nog even verder onderzoeken.

natuurlijk staat in elke msg file een datum.

in jouw script werkt de preg_match pas als ik de non ascii tekens verwijderd heb

Niet een erg elegante methode de datum moet toch in één variabele op te halen zijn, maar zo werkt het ook .

Ga het (leter) op meerdere msg files uitproberen.

Dankjewel

Toevoeging op 06/11/2023 12:59:01:

Het gaat lukken.
Niet de schoonheidsprijs.
Tot zover staat de datum niet alleen bij Date: maar ook bij Sent: en CreationDate.

Met dank,via mailparse zou het volgens mij toch 'netter' moeten kunnen

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.