Nieuwe pagina aanmaken gboek.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Djimmy

Djimmy

20/11/2006 10:20:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb een gastenboek op me site gezet, die via php POST en GET alles op een php plaatst. Zodat je geen database nodig hebt.

Maar nu heb ik het probleem dat die alles in 1 pagina zet, en dat deze pagina een beetje te groot word.

Daarom wou ik iets maken wat automatisch bij bv. 10 berichten een nieuwe pagina aanmaakt. Maar dit wil niet lukken.

Het lijkt op dit script: http://www.phphulp.nl/php/scripts/6/16/

Iemand die ideen heeft?

Gr. Djimmy
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Djimmy
 
PHP hulp

PHP hulp

28/05/2024 10:01:04
 
Joren de Wit

Joren de Wit

20/11/2006 10:31:00
Quote Anchor link
Tja, dat hangt er maar helemaal vanaf hoe die gegevens op de pagina geschreven worden. Is er een herkenbaar punt waaraan je kunt aflezen dat er een nieuw bericht begint?

Hoe je het zal moeten gaan doen is eerst de pagina openen, controleren hoe vaak er zo'n herkenbaar punt in voorkomt, en aan de hand van dat aantal kiezen of je het bericht op deze pagina wilt hebben of dat er een nieuwe gemaakt moet worden.

Maarja, het is erg onlogisch om dit te doen, en het gaat je later als het niet perfect gescript is zeker problemen opleveren. Want wat nu al de 2e pagina ook het maximaal aantal berichten bereikt heeft? Je zul je in een loop langs de eventueel bestaande pagina's moeten gaan en kijken hoeveel berichten er op die pagina's staan. En om die loop weer goed te laten verlopen moet je heel goed op de naamgeving van je pagina's denken, daar moet een duidelijk structuur in zitten...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.