Normaliseren hulp nodig spoed

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer

Functie Als .NET developer werk jij samen in een multidisciplinair ontwikkel team met 1-2 Senior .NET developers, twee front-end developers, Data Scientists en één UX designer. Als team werken jullie aan het ontwikkelen van een Cloud based applicatie en aan het stabieler maken van deze applicatie. Ook unit testing gaat erg belangrijk worden in jouw nieuwe functie. Samen met de Senior .NET ontwikkelaar wordt jij verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de API. Jullie werken met veel data en incidenteel komen er ook data vraagstukken en zullen er wat queries gedraaid moeten worden. Dit betekend dat jij veel gaat werken met

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Heb je kort geleden jouw HBO diploma ICT development behaald? Of zit je nog aan het begin van je carrière en heb je affiniteit met C#.NET? Voor een erkende werkgever in de omgeving van Oosterhout zijn wij op zoek naar een fullstack developer. Als C#.NET developer werk je samen met een vooruitstrevend team aan het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten. Je hebt affiniteit met SQL, maar nog belangrijker is dat je kennis en ervaring hebt met C#.NET. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het ontwikkelen van onze high-availability en high-performance backend; Je begint de dag rond 8:30

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Jouw team van vier collega .NET developers is verantwoordelijk voor het bouwen van de ETL processen van jouw nieuwe werkgever. Op dit moment wordt de front-end gedaan door een extern team van professionals. Echter wilt jouw nieuwe werkgever graag intern deze kennis uitbreiden en heeft dan ook de ambitie om dit voor het eind van het jaar intern te gaan aanpakken. Dit betekend dat jij als .NET ontwikkelaar de ideale kans krijgt om jezelf samen met jouw collega’s te ontwikkelen als full stack developer. Als .NET ontwikkelaar werk jij bij deze gave werkgever met C# .NET, SQL, JavaScript, REST

Bekijk vacature »

SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 13382 Introductie We is looking for a HANA Developer to work for our client. The candidate has to have an experience in building Data Intensive Applications (DIA’s). The role of a HANA Developer at ASML involves working on building Data Intensive Applications in an industrial/enterprise environment. The primary responsibility is to handle data from various sources and determine the best way to structure it for use by data analysts, who will run queries and algorithms against it for predictive and prescriptive analytics through machine learning. Wat verwachten we van jou?

Bekijk vacature »

Back end developer PHP

Functie Heb jij altijd al eens bij een bedrijf willen werken waar jij géén nummertje bent, die alleen maar uitvoerend werk doet? Dan zou je hier perfect passen! Tuurlijk, je werkt aan projecten voor grote of kleine bedrijven… Het enige verschil hier is, jouw mening telt hier écht. Jouw inbreng wordt gewaardeerd, serieus genomen en gebruikt. En vergeet niet, je werkt niet alleen aan deze projecten. Er werken in totaal ruim 25 developers en designers, onderverdeeld over 3 development teams. Voornamelijk bestaande uit Medior en Senior developers, die samen voor een inspirerende en ambitieuze omgeving zorgen. Hun visie is namelijk

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar versterking op de afdeling Software Development! Als Fullstack react.js developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Onderdelen van jouw functie: Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een uitdagende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een Full Stack C#.NET programmeur. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van apps, webapplicaties en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere developers en engineers om de sensoren in machines te scannen en vervolgens de data om te zetten in management informatie voor de klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Je gaat aan de slag met de volgende technologieën en frameworks: C#, JS frameworks, HTML, TypeScript, SQL & C++, CSS. Geen ervaring met één van deze technologieën is dan ook geen enkel probleem! Deze werkgever biedt

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Full Stack C#.NET developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Testen en valideren van de ontwikkelde software. Actief deelnemen aan code reviews en bijdragen aan het verbeteren van de kwaliteit van de software. Je gaat aan

Bekijk vacature »

Front-end developer (Vue.js) gezocht!

Functie Als Front-end developer is het jouw doel om efficiënte en effectieve frontend code te ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden die goed aansluit bij de functionele behoefte vanuit de klant. Je zorgt voor optimale SEO-resultaten, sitespeed en frontend security. You build it, you run it, you own it! Je maakt deel uit van een DevOps Scrum team en werkt samen met back-end developers, test-engineers, interaction designers en een projectmanager. Er zijn verschillende groepen Scrum teams. Een roadmap team is jouw ‘’thuisbasis’’, daar wordt gewerkt aan doorontwikkeling van bestaande omgevingen voor een aantal klanten. Hiernaast zijn er projectteams waar nieuwe omgevingen worden

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij recent jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een erkende werkgever in regio Waalwijk zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om ze

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij graag aan de slag als C# ontwikkelaar en jouw skills verder ontwikkelen? Zoek niet verder! Als C# ontwikkelaar ga je aan de slag met de volgende taken: (verdere) ontwikkeling van de software voor de interne processen binnen een .net omgeving; optimaliseren van de dataprocessing; ontwerpen en implementeren van zowel desktop- als web-programmatuur; ontwikkeling van tools ten behoeve van consultants en klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Den Bosch. Zij ontwikkelen business intelligence software voor een specifieke branche. Dit houdt in dat zij dashboards ontwikkelen

Bekijk vacature »

Oracle APEX Ontwikkelaar (3.500-6.000 euro)

Bedrijfsomschrijving Ben jij een getalenteerde Oracle APEX ontwikkelaar met minimaal één jaar ervaring in het ontwikkelen van Oracle APEX-applicaties? Ben je gepassioneerd over het ontwikkelen van bedrijfskritische oplossingen en wil je werken bij een toonaangevend consultancybedrijf? Dan zijn wij op zoek naar jou! Deze organisatie beschikt over zowel inhouse als externe projecten, maar bovenal over een sterk team en netwerk van opdrachten waardoor jij jezelf verder kunt ontwikkelen. Het team bestaat uit een aantal junior en medior developers, maar vooral uit senioren. De business unit managers binnen het team zijn mensen die hun vak verstaan en zelf als Oracle APEX

Bekijk vacature »
Furkan Cemelli

Furkan Cemelli

12/12/2013 11:53:23
Quote Anchor link
Hallo mensen,

Ik probeer bovenstaand figuren te normaliseren. Kan iemand mij hierbij helpen ?
evt met vergoeding als iemand mij kan helpe ben ik zeeer dankbaar.

http://www.freebits.nl/view.php?filename=668figuur_1.gif

Afbeelding
Gewijzigd op 12/12/2013 11:54:09 door Furkan Cemelli

PHP hulp

PHP hulp

23/12/2024 19:28:16

TJVB tvb

TJVB tvb

12/12/2013 12:17:57
Quote Anchor link
Wat heb je zelf al? En moet alleen genormaliseerd worden wat je hier ziet of is er meer?

Furkan Cemelli

Furkan Cemelli

12/12/2013 12:21:37
Quote Anchor link
Ik heb paar gedaan maar was niet goed.
Het is een geneste repetende groep.
Ik moet sleutel vinden en groepen maken.

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

12/12/2013 12:23:47
Quote Anchor link
Er lijken data te ontbreken: een film heeft bijvoorbeeld geen titel. Daarnaast ken je wel vertoningtypen (bioscoop of televisie) maar ontbreken daarbij details (bijvoorbeeld wélke bioscoop of welke televisiezender).

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
+---------------+  +--------------------+
| films         |  | genres             |
| film_id (PK)  |  | genre_id (PK)      |
| genre_id (FK) |  | genre_omschrijving |

+-----------------------+  +-----------------------+
| vertoningen           |  | vertoningtypen        |
+-----------------------+  +-----------------------+
| vertoning_id (PK)     |  | vertoningtype_id (PK) |
| film_id (FK)          |  | type_omschrijving     |
| vertoningtype_id (FK) |  +-----------------------+
| begindatum            |
| einddatum             |
+-----------------------+

Furkan Cemelli

Furkan Cemelli

12/12/2013 12:39:04
Quote Anchor link
opdracht
http://www.freebits.nl/view.php?filename=615opdracht.png

opdracht 1
http://www.freebits.nl/view.php?filename=668figuur_1.gif

opdracht 2
http://www.freebits.nl/view.php?filename=464figuur2.png

Hier heb ik een beter voorbeeld.
Dingen die niet erin staat, hoef je niet op te noemen.
ik moet eerst opdracht 1 normaliseren van 0 de normaal vorm tot 3 de normaal vorm.
Zelfde moet ik ook doen met opdracht 2.
Daarna moet ik ze allebij integreren en in acces bouwen.

Ik heb echt haast met dit als iemand mij kan helpen zou ik echt dankbaar zijn.
Eerste opdracht is een geneste repeterende groep.

Alvast Bedankt.

TJVB tvb

TJVB tvb

12/12/2013 12:40:58
Quote Anchor link
En wat zegt je docent/medeleerlingen? (Heb tenminste het vermoeden dat het een school opdracht is)

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

12/12/2013 12:43:00
Quote Anchor link
Hint: begin met het tweede plaatje, want daarin zitten data die je bij het uitwerken van het eerste plaatje mist.

Laat eens zien wat je al hebt, want de hele opdracht laten maken door anderen kan niet de bedoeling zijn.

Furkan Cemelli

Furkan Cemelli

12/12/2013 12:48:31
Quote Anchor link
Genre code , genre naam,RG((filmcode ,(vertoning, van ,tot ,)) aantal
Genre code filmcode
Genre code , genre naam, (vertoning, van ,tot)

Genre code, vertoning, van ,tot
Genre code ,genre naam
Genre code , filmcode
vertoning, van ,tot
Genre code

Dit is van figuur 1 .

Filmcode genrecode genre naam , RG (titel , jaar , regisseur , lengte , distributeurcode , naam, adres, postcode, plaats, land )

Filmcode titel , jaar , regisseur , lengte , distributeurcode , naam, adres, postcode, plaats, land
Filmcode genrecode genre naam

titel , jaar , regisseur , lengte film
Filmcode , titel, distributeurcode , naam, adres, postcode, plaats, land , distubuteur
Filmcode , genrecode, genre naam , Genre

En dit is figuur 2

Volgens mijn docent is dit niet goed. Hij wilt verder niet ondersteunen, het is een zoek het maar uit docent.

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

12/12/2013 12:55:38
Quote Anchor link
Als je aan mijn 4 tabellen nog een 5e tabel voor de distributeur toevoegt, ben je bijna klaar.

Moet wel zeggen dat ik de opgaven incompleet vind. Daardoor is de vraagstelling onduidelijk. Ik mis namelijk nog tabellen voor de locatie (bioscoop X of theater Y), maar die zijn ook niet te zien in je afbeeldingen, dus daar moeten we nu maar naar raden. Het is gewoon niet logisch dat je wel "vertoond in een bioscoop" vastlegt, maar daarbij niet wélke bioscoop.

Furkan Cemelli

Furkan Cemelli

12/12/2013 13:00:58
Quote Anchor link
Ik moet alleen normaliseren wat ik als opdracht heb gekregen. verder moet ik niet iets extra toevoegen.

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

12/12/2013 13:14:30
Quote Anchor link
films
- film_id (PK)
- genre_id (FK --> genres.genre_id)
- distributeur_id (FK --> distributeurs.distributeur_id)
- titel
- jaar
- regisseur
- speelduur

genres
- genre_id (PK)
- genre_omschrijving

distributeurs
- distributeur_id (PK)
- bedrijfsnaam
- straatnaam
- huisnummer
- postcode
- plaats
- land

vertoningen
- vertoning_id (PK)
- film_id (FK --> films.film_id)
- vertoningtype_id (FK --> vertoningtypen.vertoningtype_id)
- begindatum
- einddatum

vertoningtypen
- vertoningtype_id (PK)
- type_omschrijving

Furkan Cemelli

Furkan Cemelli

12/12/2013 14:46:32
Quote Anchor link
Hallo,

Ik zet hier even een voorbeeld van hoe we op school moeten doen.

Dit is een opdracht die wij op school moesten normaliseren. Deze was niet zo moeilijk.
Opdracht:
http://www.freebits.nl/view.php?filename=297IMG_2104.jpg

Uitwerking:

Logo, Plnr,RG(Klnr,Klnm,Kla,Klpc,Klpl,Ad,Vd,) 0e NV
Klnr,Klnm,Kla,Klpc,Klpl, Klant 3e NV
Plnr,Klnr,Ad,Vd Plaats
Plnr

Sommige dingen zijn weg gestreept maar dat kan ik hier niet doen..

Furkan Cemelli

Furkan Cemelli

17/12/2013 22:51:14
Quote Anchor link
Is opgelost.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.