Normaliseren hulp nodig spoed

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end Developer

Functie omschrijving Gezocht front-end developer! Voor een toffe organisatie in de regio Rhenen zij wij op zoek naar een front-end developer die de eindverantwoordelijkheid op zich neemt van alles wat met design te maken heeft. In deze functie heb je een adviserende rol en beschik je over een grote dosis vakinhoudelijke kennis. Samen met collega’s en klanten overleg je om aangeleverde designs om te zetten naar unieke concepten. Zo draag jij je steentje bij aan de groeiambities van de klant. Voor klanten wordt jij het vaste aanspreekpunt als het gaat over planningen hierin houdt je alle betrokkenen goed op de

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Voor onze opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij opzoek naar een software programmeur die goed kan schrijven in de talen C of C++ en die het leuk vind om te werken met Linux! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed verloopt. Je zult klanten ondersteunen. Verder zul je technische ontwerpen en gebruikersdocumentaties schrijven en deze onderhouden. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf wil de klanten een volledige oplossing kunnen bieden, waarbij ze een

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je MBO of HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een uitdagende werkgever in de regio van Tilburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze back-end programmeur met affiniteit met MS Acess. Samen met een enthousiast team ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL, Maar affiniteit met MS Acess is nog belangrijker. Je bent sociaal naar klanten en flexibel ingesteld. Je denkt altijd in kansen en gaat graag de uitdaging aan. Verder

Bekijk vacature »

Software Developer C# / ASP .Net

Functie omschrijving Ben jij een software ontwikkelaar die bekend is met termen ASP .NET, C# en SQL? Lees dan snel verder! Voor een bedrijf binnen de agrarische sector zijn wij namelijk op zoek naar een zelfstandige, enthousiaste en proactieve Software Developer die open staat voor een afwisselende functie met veel uitdaging. Binnen deze organisatie ben jij als Software Developer samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Hierbij draag jij bij aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor: Schatten

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

C# .NET Software Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen software development waar je gaat werken voor een jong en flexibel bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Software Developer met ervaring binnen C# .NET die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! In deze functie ga jij je bezighouden met: Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je aan de

Bekijk vacature »

Senior Product Developer

Functieomschrijving Als senior Product Developer ben je verantwoordelijk voor bestaande mobiliteitsproducten en de ontwikkeling van nieuwe mobiliteitsconcepten. Met behulp van diverse klantonderzoeken, klantsessies en salesmeetings zorg je ervoor dat je de veranderende mobiliteitsbehoeften in de markt kent. Hier speel je op in door innovatieve, flexibele, efficiënte en duurzame vervoersoplossingen te bedenken, te ontwikkelen, te implementeren en uiteindelijk samen met Sales en Marketing collega’s in de markt te zetten. Je initieert en neemt deel aan (internationale en afdeling overschrijdende) projecten, vaak in de rol van projectleider. In die rol bewaak je de voortgang, coördineer je de activiteiten en zorg je voor

Bekijk vacature »

Senior Front end developer

Functie Wij zijn op zoek naar een ambitieuze, zelfsturende Front-end Expert die ons (internationale) team komt versterken. Onze huidige software development afdeling bestaat uit 7 developers en designers. Wij zijn een écht softwarehuis, dus ervaring in software development is wel echt een must. Er wordt tegelijkertijd aan meerdere projecten gewerkt, voor mooie toonaangevende klanten. Je hebt dus regelmatig te maken met deadlines en opleveringen. Een deel van onze omgeving is in Angular.JS. Dit deel wordt langzamerhand omgebouwd naar de nieuwste versie van Angular. Jouw werkzaamheden zullen bestaan uit: Het aansturen en begeleiden van jouw collega’s Het implementeren van visuele elementen

Bekijk vacature »

Ervaren Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als ervaren developer zul je hiernaast ook andere developers assisteren en waar nodig de leiding nemen in het project.

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Ontwikkelen in Blazor; Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie. Hier ga je werken Binnen deze organisatie werken duizenden mensen binnen allerlei verschillende disciplines. Tevens hebben zij veel specialiteiten in huis, waaronder ook .Net Developers. Ter uitbreiding van een nieuw team en ter ondersteuning van het project zijn ze opzoek naar een nieuwe collega voor het team. Als C#.NET Developer zal jij je

Bekijk vacature »

Ervaren PHP ontwikkelaar

Functie Jij als PHP ontwikkelaar komt te werken in een team van 4 andere PHP ontwikkelaars. Je zult je voornamelijk bezig houden met: – Het ontwikkelen van nieuwe features – Doorontwikkelen van de API – Nadenken over de technische infrastructuur – Datakwaliteit Samen met het team ben jij verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling van de software en om de positie als marktleider in Europa te behouden. Ze werken volgens SCRUM in 2 wekelijkse sprints, werken met Jira voor alle tickets en communiceren veel via Slack. Eisen • Minimaal 3 jaar ervaring als back end developer • Je hebt affiniteit met

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Wij zijn voor een leuke opdrachtgever in omgeving Naaldwijk op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Wij zoeken iemand die breed inzetbaar is en die aan veel verschillende applicaties wilt werken. Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind

Bekijk vacature »

Freelance Fullstack Java Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij op zoek naar ervaren Fullstack JAVA Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid hebben

Bekijk vacature »

Front-end developer (Angular)

Functie Het team bestaat uit een architect, fullstack developers, app developers, de product owner en projectmanager. Eenieder draagt vanuit zijn discipline bij aan een complete oplossing voor de klant. Uiteraard zul je hierin nauw samenwerken met je collega’s. Jij wordt verantwoordelijk voor de front-end implementatie en fungeert als lead op dit gebied binnen het team. Je kunt helder formuleren, ideeën uitdragen en overbrengen aan je collega’s. Qua technische stack is het vooral van belang dat je ervaren bent met Angular, HTML5, CSS en TypeScript. Verder is ervaring in NgRx, Bootstrap, BEM en Cypress een pré, evenals affiniteit met UX/UI Design!

Bekijk vacature »

Frontend Developer Vue Nuxt HBO Javascript

Samengevat: Deze werkgever levert elke dag betere digitale gebruikerservaringen. Ben jij geschikt als frontend Developer? Heb je ervaring met Vue en Nuxt? Vaste baan: Front-End Developer HBO €3.100 - €4.600 Zij bieden opdrachtgevers een complete dienstverlening op gebied van ontwerpen en ontwikkelen van websites, zoekmachine optimalisatie, online adverteren, content marketing en conversie verbetering. Zij werken met een eigen ontwikkeld CMS. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot

Bekijk vacature »
Furkan Cemelli

Furkan Cemelli

12/12/2013 11:53:23
Quote Anchor link
Hallo mensen,

Ik probeer bovenstaand figuren te normaliseren. Kan iemand mij hierbij helpen ?
evt met vergoeding als iemand mij kan helpe ben ik zeeer dankbaar.

http://www.freebits.nl/view.php?filename=668figuur_1.gif













Afbeelding
Gewijzigd op 12/12/2013 11:54:09 door Furkan Cemelli
 
PHP hulp

PHP hulp

18/05/2024 06:46:42
 
TJVB tvb

TJVB tvb

12/12/2013 12:17:57
Quote Anchor link
Wat heb je zelf al? En moet alleen genormaliseerd worden wat je hier ziet of is er meer?
 
Furkan Cemelli

Furkan Cemelli

12/12/2013 12:21:37
Quote Anchor link
Ik heb paar gedaan maar was niet goed.
Het is een geneste repetende groep.
Ik moet sleutel vinden en groepen maken.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

12/12/2013 12:23:47
Quote Anchor link
Er lijken data te ontbreken: een film heeft bijvoorbeeld geen titel. Daarnaast ken je wel vertoningtypen (bioscoop of televisie) maar ontbreken daarbij details (bijvoorbeeld wélke bioscoop of welke televisiezender).

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
+---------------+  +--------------------+
| films         |  | genres             |
+---------------+  +--------------------+
| film_id (PK)  |  | genre_id (PK)      |
| genre_id (FK) |  | genre_omschrijving |
+---------------+  +--------------------+

+-----------------------+  +-----------------------+
| vertoningen           |  | vertoningtypen        |
+-----------------------+  +-----------------------+
| vertoning_id (PK)     |  | vertoningtype_id (PK) |
| film_id (FK)          |  | type_omschrijving     |
| vertoningtype_id (FK) |  +-----------------------+
| begindatum            |
| einddatum             |
+-----------------------+
 
Furkan Cemelli

Furkan Cemelli

12/12/2013 12:39:04
Quote Anchor link
opdracht
http://www.freebits.nl/view.php?filename=615opdracht.png


opdracht 1
http://www.freebits.nl/view.php?filename=668figuur_1.gif


opdracht 2
http://www.freebits.nl/view.php?filename=464figuur2.png


Hier heb ik een beter voorbeeld.
Dingen die niet erin staat, hoef je niet op te noemen.
ik moet eerst opdracht 1 normaliseren van 0 de normaal vorm tot 3 de normaal vorm.
Zelfde moet ik ook doen met opdracht 2.
Daarna moet ik ze allebij integreren en in acces bouwen.

Ik heb echt haast met dit als iemand mij kan helpen zou ik echt dankbaar zijn.
Eerste opdracht is een geneste repeterende groep.

Alvast Bedankt.
 
TJVB tvb

TJVB tvb

12/12/2013 12:40:58
Quote Anchor link
En wat zegt je docent/medeleerlingen? (Heb tenminste het vermoeden dat het een school opdracht is)
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

12/12/2013 12:43:00
Quote Anchor link
Hint: begin met het tweede plaatje, want daarin zitten data die je bij het uitwerken van het eerste plaatje mist.

Laat eens zien wat je al hebt, want de hele opdracht laten maken door anderen kan niet de bedoeling zijn.
 
Furkan Cemelli

Furkan Cemelli

12/12/2013 12:48:31
Quote Anchor link
Genre code , genre naam,RG((filmcode ,(vertoning, van ,tot ,)) aantal
Genre code filmcode
Genre code , genre naam, (vertoning, van ,tot)

Genre code, vertoning, van ,tot
Genre code ,genre naam
Genre code , filmcode
vertoning, van ,tot
Genre code

Dit is van figuur 1 .

Filmcode genrecode genre naam , RG (titel , jaar , regisseur , lengte , distributeurcode , naam, adres, postcode, plaats, land )

Filmcode titel , jaar , regisseur , lengte , distributeurcode , naam, adres, postcode, plaats, land
Filmcode genrecode genre naam

titel , jaar , regisseur , lengte film
Filmcode , titel, distributeurcode , naam, adres, postcode, plaats, land , distubuteur
Filmcode , genrecode, genre naam , Genre

En dit is figuur 2

Volgens mijn docent is dit niet goed. Hij wilt verder niet ondersteunen, het is een zoek het maar uit docent.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

12/12/2013 12:55:38
Quote Anchor link
Als je aan mijn 4 tabellen nog een 5e tabel voor de distributeur toevoegt, ben je bijna klaar.

Moet wel zeggen dat ik de opgaven incompleet vind. Daardoor is de vraagstelling onduidelijk. Ik mis namelijk nog tabellen voor de locatie (bioscoop X of theater Y), maar die zijn ook niet te zien in je afbeeldingen, dus daar moeten we nu maar naar raden. Het is gewoon niet logisch dat je wel "vertoond in een bioscoop" vastlegt, maar daarbij niet wélke bioscoop.
 
Furkan Cemelli

Furkan Cemelli

12/12/2013 13:00:58
Quote Anchor link
Ik moet alleen normaliseren wat ik als opdracht heb gekregen. verder moet ik niet iets extra toevoegen.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

12/12/2013 13:14:30
Quote Anchor link
films
- film_id (PK)
- genre_id (FK --> genres.genre_id)
- distributeur_id (FK --> distributeurs.distributeur_id)
- titel
- jaar
- regisseur
- speelduur

genres
- genre_id (PK)
- genre_omschrijving

distributeurs
- distributeur_id (PK)
- bedrijfsnaam
- straatnaam
- huisnummer
- postcode
- plaats
- land

vertoningen
- vertoning_id (PK)
- film_id (FK --> films.film_id)
- vertoningtype_id (FK --> vertoningtypen.vertoningtype_id)
- begindatum
- einddatum

vertoningtypen
- vertoningtype_id (PK)
- type_omschrijving
 
Furkan Cemelli

Furkan Cemelli

12/12/2013 14:46:32
Quote Anchor link
Hallo,

Ik zet hier even een voorbeeld van hoe we op school moeten doen.

Dit is een opdracht die wij op school moesten normaliseren. Deze was niet zo moeilijk.
Opdracht:
http://www.freebits.nl/view.php?filename=297IMG_2104.jpg


Uitwerking:


Logo, Plnr,RG(Klnr,Klnm,Kla,Klpc,Klpl,Ad,Vd,) 0e NV
_____________________________________________________________
Plnr,Klnr,Klnm,Kla,Klpc,Klpl,Ad,Vd 1e 2e NV
Plnr
_____________________________________________________________
Klnr,Klnm,Kla,Klpc,Klpl, Klant 3e NV
Plnr,Klnr,Ad,Vd Plaats
Plnr

Sommige dingen zijn weg gestreept maar dat kan ik hier niet doen..
 
Furkan Cemelli

Furkan Cemelli

17/12/2013 22:51:14
Quote Anchor link
Is opgelost.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.