OOP curl class

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

JAVA Programmeur

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving We zoeken per direct enthousiaste software engineers die ons team komen versterken.We werken in DevOps teams met een sterk gevoel voor verantwoordelijkheid. Er wordt nauw samengewerkt met ons Business analyse team (BAT), met onze uitvoerende medewerkers en met de DevOps teams onderling binnen het domein. Het liefst hebben we veel en vaak interactie met onze interne en externe eindgebruikers om zo de juiste dingen te maken. We werken multidisciplinair in een dynamische omgeving. Achtergrond opdracht De Businesseenheid Examens is verantwoordelijk voor de logistiek van de staatsexamens Voortgezet (speciaal) onderwijs, Nederlands als 2e taal en schoolexamens. In het kader

Bekijk vacature »

SQL Database developer

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

PHP Laravel Ontwikkelaar

Functie omschrijving Weet jij alles over Laravel en krijg je energie van het developen van software hiermee? Laat het weten want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch voor klein bedrijf welke softwareoplossingen maakt voor hun klanten. Jouw taken hierbij: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Documentatie schrijven over applicaties. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein bedrijf. Er werken circa 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Gezellige team, passie en een groene toekomst! Lees hier de vacature van Front-end Developer bij All in Power! All in power heeft zich tot doel gesteld écht bij te dragen aan de energietransitie. Dit doen wij door de markt voor energie volledig op zijn kop te zetten. Producenten van schone (wind- of zonne-)energie verkopen via ons platform hun energie rechtstreeks aan gebruikers. Of dit nu huishoudens, bedrijven of bijvoorbeeld laadpalen zijn ons platform maakt het uitwisselen van energie mogelijk. Zo maken we de business case van onze klanten veel sterker en loont het om (meer) te investeren in vergroening voor

Bekijk vacature »

PHP Developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder! Voor een organisatie in de regio Utrecht die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in

Bekijk vacature »

PHP Web Developer

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in de omgeving Roosendaal, zijn wij op zoek naar een PHP web developer met een aantal jaar werkervaring. Wil jij graag werken aan in-house software projecten voor diverse klanten? Voel jij je prettige in een klein team developers, waar jouw inbreng enorm gewaardeerd wordt? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je wordt verantwoordelijk voor de ontwikkeling van diverse applicaties. Dit kan de ene keer een online platform voor aanbiedingen zijn, en de andere keer een software pakket dat gebruikt wordt om interne processen te automatiseren. Het zijn stuk voor

Bekijk vacature »

SQL database developer

Functie omschrijving Voor een software bedrijf in omgeving Breda zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. Dit bedrijf bouwt applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren. Ter uitbreiding van het huidige team developers zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. De klanten van dit groeiende bedrijf zitten door heel Europa en jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Het samenstellen van de software op basis van de input vanuit de klant (T-SQL & C#.NET). Het bezoeken van klanten om de processen en mogelijkheden in kaart te brengen. Het ontwerpen van databases met T-SQL als programmeer laag.

Bekijk vacature »

Java developer - procesoptimalisatie (Inhouse)

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij als back end developer hebt al enige ervaring opgedaan in jouw vakgebied. Voornamelijk het werken met Java en Spring spreekt jou aan. Jij wordt samen met je collega developers in het team verantwoordelijk voor de gehele back end van de applicatie. Hierdoor heb jij veel zelfstandigheid in je rol en zul je ook zelf beslissingen samen met de PO maken. Er wordt gewerkt volgens de SCRUM methodiek, om zo structuur te creëren in de werkzaamheden. Binnen de 2-wekelijkse sprints pak jij je taken op die samen met de PO afgestemd zijn.

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Ervaren C#.NET developer

Functieomschrijving We zijn op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur voor een moderne werkgever in de regio Prinsenbeek. Als programmeur zal je bezig zijn met het ontwikkelen van op maat gemaakte webapplicaties voor verschillende klanten, waarbij je ervoor zorgt dat complexe processen zo goed mogelijk worden ondersteund. Je takenpakket omvat onder andere: Werken met databases en dataopslagoplossingen, implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens, evenals het schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen. Het ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties. Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen. Het schrijven van hoogwaardige en herbruikbare codes.

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

In het kort Als C# .NET Core ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging

Bekijk vacature »

Traineeship Fullstack developer (WO, 0 tot 3 jaar

Functie Zoals beschreven ga je vanaf start aan de slag bij een passende opdrachtgever, hierbij kijken ze echt naar jouw wensen, kennis/ervaring maar ook de reisafstand. Momenteel hebben ze meerdere klanten waarbij ze groepen hebben opgezet wat maakt dat er diverse uitdagende kansen liggen. Naast het werken bij de opdrachtgever, en het volgen van de masterclasses, zul je regelmatig met de andere trainees in contact zijn. Niet alleen op professioneel vlak maar juist ook bij de borrels en kwartaaluitjes! Kortom; een jaar lang hard aan jezelf werken in combinatie met gezelligheid en plezier. Spreek dit jou aan? Dan komen we

Bekijk vacature »

Laravel Developer

Functie omschrijving Voor een gave organisatie in de buurt van Den Bosch zoek ik een PHP developer. Het is van belang dat je kennis/ervaring hebt met het framework Laravel. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Andere taken zijn onder andere: documentatie schrijven over applicaties/uitleg geven over software en applicaties/ klantcontact over bestaande applicaties/applicaties optimaliseren. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van Den Bosch en is een klein bedrijf. Er werken circa

Bekijk vacature »
Jorn Reed

Jorn Reed

19/10/2021 12:00:09
Quote Anchor link
Hoi iedereen,
Ik ben laatst begonnen met voor het eerst curl te gebruiken in PHP.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
$headers = [
                "Content-Type: application/json",
                "Accept: application/json",
                "X-API-TOKEN: ".$token,
                "Connection: keep-alive",
            ];

$body = [
                'FirstName'             => $result['inputs']['fname'],
                'MiddleName'            => $result['inputs']['prefix'],
                'LastName'                 => $result['inputs']['lname'],
                'Email'                    => $result['inputs']['email'],
                'PhonePrivate'            => $result['inputs']['phone'],
                'Gender'                => $result['inputs']['sex'],
                'Zipcode'                => $result['inputs']['zipcode'],
                'City'                    => $result['inputs']['place'],
                'Address'                => $result['inputs']['street'],
                'HouseNumber'            => $result['inputs']['housenumber'],
                'HouseNumberExtension'     => $result['inputs']['addition'],
                'BirthDate'                => $result['inputs']['birthdate'],
                'Language'                => $result['inputs']['language'],
            ];

$curl = curl_init();
            curl_setopt_array($curl, array(
                CURLOPT_URL             => 'https://www.sportivity.com/sportivity-api/Customers',
                CURLOPT_RETURNTRANSFER     => true, //Return output instead of printing it.
                CURLOPT_HTTPHEADER        => $headers,
                CURLOPT_POST             => true,
                CURLOPT_POSTFIELDS         => json_encode($body, JSON_FORCE_OBJECT),
                CURLOPT_SSL_VERIFYPEER     => false,
                CURLOPT_SSl_VERIFYHOST     => false,)
            );

$result['response'] = curl_exec($curl);
            $result['errors'] = [];
             curl_close($curl);
            echo json_encode($result['response']);

Deze code word geactiveerd op het moment dat alle formulier velden correct zijn ingevuld.
Als response krijg ik de input velden terug inclusief een customer_id. wat goed is.

Ik vond dit alleen slordig en probeerde het in een class te maken:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
<?php
class Api {
    protected $base_url = 'https://www.sportivity.com/sportivity-api';
    protected $token;

public function __construct($token){
        $this->token = $token;
    }

protected function getHeaders(){
        return [
            "Content-Type: application/json",
            "Accept: application/json",
            "X-API-TOKEN: ".$this->token,
            "Connection: keep-alive",
        ];
    }

public function prepareApi($url){
        $curl = curl_init();

curl_setopt($curl, CURLOPT_URL, $this->base_url.$url);
        curl_setopt($curl, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
        curl_setopt($curl, CURLOPT_HTTPHEADER, $this->getHeaders());
        curl_setopt($curl, CURLOPT_SSL_VERIFYPEER, false);
        curl_setopt($curl, CURLOPT_SSL_VERIFYHOST, false);

$response = curl_exec($curl);
        curl_close($curl);

return json_decode($response);
    }

public function sendPostRequest($url, $body)
    {

return $this->postRequest($url, $body);
    }

private function postRequest($url, $body){
        $curl = curl_init;

curl_setopt_array($curl, $this->getCurlPostOptions($url, $body));
        $response = curl_exec($curl);
        curl_close($curl);
        return json_encode($response);
    }

private function getCurlPostOptions($url, $body){
        return [
            CURLOPT_URL             => $this->base_url.$url,
            CURLOPT_RETURNTRANSFER     => true, //Return output instead of printing it.
            CURLOPT_HTTPHEADER        => $this->getHeaders(),
            CURLOPT_POST             => true,
            CURLOPT_POSTFIELDS         => json_encode($body, JSON_FORCE_OBJECT),
            CURLOPT_SSL_VERIFYPEER     => false,
            CURLOPT_SSl_VERIFYHOST     => false,

];
    }

public function getLocations(){
        return $this->prepareApi('/Locations');
    }

public function getSubscriptions(){
        return $this->prepareApi('/MembershipDefinition');
    }
}

// $api = new Api();
// $test = $api->getLocations();
// var_dump($test->LocationResources);

?>

Vervolgens probeer ik de data dus zo op te halen:
Code (php)
1
2
$api = new Api($token);
$result['response'] = $api->sendPostRequest('/Customers', $body);

Helaas krijg ik een response: "null" terug en weet ik niet waar dat aan ligt.

Toevoeging op 19/10/2021 12:04:11:

Vervolgens doe ik eigenlijk nog

echo $result;

wat dus in jquery met een ajax request word opgehaald en JSON.parse() op het result

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 09:47:18

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

19/10/2021 12:27:55
Quote Anchor link
Ik zie twee keer een curl_close(): die in prepareApi() sluit waarschijnlijk vroegtijdig de verbinding.

Jorn Reed

Jorn Reed

19/10/2021 12:34:38
Quote Anchor link
Ward van der Put op 19/10/2021 12:27:55:
Ik zie twee keer een curl_close(): die in prepareApi() sluit waarschijnlijk vroegtijdig de verbinding.

PrepareApi() is een oudere functie, die gebruik ik om alle subscriptions te tonen, kan het zo zijn dat hij vanwege de zelfde variabel naam de verbinding al sluit voordat ik die post request doe? Want in die post request open ik de verbinding bewijze van opnieuw.

Toevoeging op 19/10/2021 12:38:43:

Ward van der Put op 19/10/2021 12:27:55:

ik had even de curl_close weggehaald, maar dat maakt geen verschil. Als ik het object in de console.log bekijk in jquery dan zie ik dat 'response' ="null"

Ozzie PHP

Ozzie PHP

19/10/2021 12:50:16
Quote Anchor link
$test->LocationResources

Waar komt die LocationResources vandaan?

Jorn Reed

Jorn Reed

19/10/2021 12:53:34
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 19/10/2021 12:50:16:
$test->LocationResources

Waar komt die LocationResources vandaan?

Oh let maar niet op die call hoor. In ieder geval als je de locations ophaalde dan zaten ze in de ->locationResources. Vandaar dat ik dat een keer dumpte

Toevoeging op 19/10/2021 14:01:09:

stom foutje van mij. Ik vergat bij curl_init de () haha

Toevoeging op 19/10/2021 16:22:16:

Ik loop alleen tegen een ander probleem aan. Zodra ik de Post request maak, dan komt het in dit object
Code (php)
1
$result['response'] = $call->sendPostRequest('/Customers', $body);

Dit object wordt vervolgens ge-echoed in een json_encode, en in de front end met jquery opgehaald. Het toont alle waardes die naar de API zijn gestuurd + een aangemaakt CustomerID. Alleen krijg ik het niet voor elkaar om het CustomerId in de PHP goed te ontvangen, ik heb die namelijk nodig voor een 2e api call. Het werkt allemaal een beetje gek omdat ik steeds met jquery een ajax call maak naar een php functie die met een WordPress ajax action word aangeroepen. Ik weet niet of iemand daar ervaring mee heeft?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.