OOP curl class

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Node.js developer Digital Agency

Functie Door de groei van de organisatie zijn ze op zoek naar een Tech Lead. Als tech lead ben jij verantwoordelijk Als Back end Node.js developer kom je terecht in een van de 8 multidisciplinaire teams in het projectenhuis. Afhankelijk van jouw interesses, wensen en capaciteiten word je bij projecten en onderwerpen naar keuze betrokken. Als ervaren ontwikkelaar zul jij vaak leiding nemen in de projecten en in het team een aanvoerder zijn van technische discussies. Uiteindelijk wil jij natuurlijk de klantwensen zo goed mogelijk vertalen naar robuuste code. De projecten kunnen varieren van langlopende- tot kleinschalige trajecten. Voorheen werkte

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP - JAVA

Functie Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar een ontwikkelaar ter versterking van het huidige developers team. Heb jij altijd al willen werken voor een bedrijf, dat veilige netwerkverbindingen levert, door middel van veilige oplossingen, die door middel van de nieuwste technologieën ontwikkelt zijn? Stop dan nu met zoeken! Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Je komt in een DevOps-cultuur te werken waarbij je met je team werkt aan de front-end van diverse brand websites; Het ontwerpen van functionele en grafische ontwerpen die worden geïmplementeerd; Draagt zorg voor het maken van analyses; Je werkt nauw met je collega’s samen en geeft elkaar feedback en suggesties waar nodig; Het uitwerken van vraagstukken die afkomstig zijn van verschillende klanten; Hier ga je werken Deze marktleider op gebied van fietsen en fietservaring is gevestigd in twee provincies, verspreid over meerdere locaties. Jij zult voornamelijk in regio Joure aan de slag gaan. De organisatie doelt

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Senior Mobile Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Mobile Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Lasrobotprogrammeur/operator

Heb je interesse in trekkers en beschik je overvlijmscherpse precisie? Solliciteer dan op deze vacature! Als Lasoperator ben je vooral bezig met het maken van nieuwe lasrobotprogramma’s en het optimaliseren van bestaande programma’s, zowel online als offline (incl. het bedienen van de Lasrobots). Daarnaast draag je bij aan een optimaal rendement van de las robots. Verder heb je de volgende werkzaamheden: Het meewerken als operator c.q. Robotlassen niveau 2 (van complexe samenstellingen/halffabricaten), het om- en instellen van de diverse stations van lasmallen (productdragers), het afwerken van laswerk (verwijderen lasspetters en oxiden), het bewaken van de machineplanning (op bewerkingen) incl. de

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Ben jij een senior .NET developer en heb jij tevens ervaring als teamlead? Ben jij iemand met een helikopterview en denk jij graag mee met de klanten? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor een geweldig bedrijf zijn wij namelijk op zoek naar een ervaren .NET developer. Het bedrijf houdt zich bezig met het ontwerpen en bouwen van websites, portalen en applicaties voor met name zorg- en onderwijsinstellingen en overheidsinstanties. Jouw taken: Het fungeren als Lead Developer; Het meedenken met de business (dit vergt commercieel inzicht); Het begeleiden van diverse projecten (van klein tot groot); Het ontwerpen

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer wordt jij onderdeel van ons ICT team. In dit multidisciplinaire team ben jij samen met onze senior .NET ontwikkelaar en medior .NET ontwikkelaar verantwoordelijk voor ons ERP systeem. In dit systeem (Navision) ga jij leren ontwikkelen. Wij bieden jou dan ook een gedegen opleiding aan, samen met de ondersteuning van onze Senior .NET developer. Daarnaast ga jij aan de slag met ons portaal geschreven in Sharepoint. Verder ben jij verantwoordelijk voor EDI verkeer en het ontwikkelen binnen het ERP systeem en andere toepassingen en rapportages. Van jou wordt verwacht dat jij het proces goed leert kennen

Bekijk vacature »

Front-end developer (Angular)

Functie Het team bestaat uit een architect, fullstack developers, app developers, de product owner en projectmanager. Eenieder draagt vanuit zijn discipline bij aan een complete oplossing voor de klant. Uiteraard zul je hierin nauw samenwerken met je collega’s. Jij wordt verantwoordelijk voor de front-end implementatie en fungeert als lead op dit gebied binnen het team. Je kunt helder formuleren, ideeën uitdragen en overbrengen aan je collega’s. Qua technische stack is het vooral van belang dat je ervaren bent met Angular, HTML5, CSS en TypeScript. Verder is ervaring in NgRx, Bootstrap, BEM en Cypress een pré, evenals affiniteit met UX/UI Design!

Bekijk vacature »

Junior Front-End Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale oplossingen van Coolblue. Wat doe je als Junior Front-End Developer bij Coolblue? Als Junior Front-End Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen. Op dat moment komt je wil om te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan goed van pas! Ook Junior Front-End Developer worden bij Coolblue?

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Heb je kort geleden jouw HBO diploma ICT development behaald? Of zit je nog aan het begin van je carrière en heb je affiniteit met C#.NET? Voor een erkende werkgever in de omgeving van Oosterhout zijn wij op zoek naar een fullstack developer. Als C#.NET developer werk je samen met een vooruitstrevend team aan het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten. Je hebt affiniteit met SQL, maar nog belangrijker is dat je kennis en ervaring hebt met C#.NET. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het ontwikkelen van onze high-availability en high-performance backend; Je begint de dag rond 8:30

Bekijk vacature »

Belastingdienst - Freelance Senior Applicatie ontw

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Functieomschrijving: We verwachten van je, dat je: Brede ervaring hebt als JAVA-ontwikkelaar; Ervaring hebt met Agile/Scrum-werken en je thuis voelt in een Agile omgeving; Een aandeel levert aan het scrumproces en in de SAFe-releasetrain; Zelfstandig werkt in een scrumteam en intensief de samenwerking op zoekt met je directe collega’s en je omgeving; Ervaring meebrengt met het schattten en inplannen van taken tot en met het testen en demonstreren van de opgeleverde functionaliteit; Collega’s in je

Bekijk vacature »

Senior java ontwikkelaar integratie

Functieomschrijving Voor de gemeente Rotterdam zijn wij op zoek naar een senior java ontwikkelaar integratie. Taken Binnen een zelfsturend Scrumteam voer je geheel zelfstanding je opdrachten uit en levert het eindresultaat op aan het Integratieteam. Jij voelt je net als alle teamleden verantwoordelijk voor alle aspecten, vanaf de vraag tot en met de oplevering in productie. Je bent kritisch, je helpt de klant om zijn wensen helder te krijgen, je schrijft zelfstandig clean code die van hoge kwaliteit is, met bijbehorende unit- en integratietesten, je ondersteunt zo nodig bij deployments naar productie. Het Integratieteam bouwt componenten (Endpoints) op de ESB.

Bekijk vacature »

Senior PHP developer

Functie Jouw werkzaamheden zullen grotendeels bestaan uit het in teamverband ontwerpen, vernieuwen en door ontwikkelen van het systeem. Het is echt back-end werk (bijvoorbeeld het doorontwikkelen van een API) en dit moet je dan ook liggen. Ze zijn niet persee gebonden aan talen of tools maar gebruiken graag de technieken die het beste aansluiten op de gegeven oplossing. Voor nieuwe (versies van) componenten maken ze veelal gebruik van Go(lang). Bij aanpassingen aan bestaande onderdelen gebeurt dit in PHP en C++. Het team is heel divers, er hangt een relaxte sfeer en ze organiseren regelmatig leuke music nights, game nights e.d.

Bekijk vacature »
Jorn Reed

Jorn Reed

19/10/2021 12:00:09
Quote Anchor link
Hoi iedereen,
Ik ben laatst begonnen met voor het eerst curl te gebruiken in PHP.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
$headers = [
                "Content-Type: application/json",
                "Accept: application/json",
                "X-API-TOKEN: ".$token,
                "Connection: keep-alive",
            ];
            
            $body = [
                'FirstName'             => $result['inputs']['fname'],
                'MiddleName'            => $result['inputs']['prefix'],
                'LastName'                 => $result['inputs']['lname'],
                'Email'                    => $result['inputs']['email'],
                'PhonePrivate'            => $result['inputs']['phone'],
                'Gender'                => $result['inputs']['sex'],
                'Zipcode'                => $result['inputs']['zipcode'],
                'City'                    => $result['inputs']['place'],
                'Address'                => $result['inputs']['street'],
                'HouseNumber'            => $result['inputs']['housenumber'],
                'HouseNumberExtension'     => $result['inputs']['addition'],
                'BirthDate'                => $result['inputs']['birthdate'],
                'Language'                => $result['inputs']['language'],
            ];
                
            $curl = curl_init();
            curl_setopt_array($curl, array(
                CURLOPT_URL             => 'https://www.sportivity.com/sportivity-api/Customers',
                CURLOPT_RETURNTRANSFER     => true, //Return output instead of printing it.
                CURLOPT_HTTPHEADER        => $headers,
                CURLOPT_POST             => true,
                CURLOPT_POSTFIELDS         => json_encode($body, JSON_FORCE_OBJECT),
                CURLOPT_SSL_VERIFYPEER     => false,
                CURLOPT_SSl_VERIFYHOST     => false,)
            );
            
            $result['response'] = curl_exec($curl);
            $result['errors'] = [];
             curl_close($curl);
            echo json_encode($result['response']);


Deze code word geactiveerd op het moment dat alle formulier velden correct zijn ingevuld.
Als response krijg ik de input velden terug inclusief een customer_id. wat goed is.

Ik vond dit alleen slordig en probeerde het in een class te maken:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
<?php
class Api {
    protected $base_url = 'https://www.sportivity.com/sportivity-api';
    protected $token;
    
    public function __construct($token){
        $this->token = $token;
    }

    
    protected function getHeaders(){
        return [
            "Content-Type: application/json",
            "Accept: application/json",
            "X-API-TOKEN: ".$this->token,
            "Connection: keep-alive",
        ];
    }

    
    public function prepareApi($url){
        $curl = curl_init();
        
        curl_setopt($curl, CURLOPT_URL, $this->base_url.$url);
        curl_setopt($curl, CURLOPT_RETURNTRANSFER, true);
        curl_setopt($curl, CURLOPT_HTTPHEADER, $this->getHeaders());
        curl_setopt($curl, CURLOPT_SSL_VERIFYPEER, false);
        curl_setopt($curl, CURLOPT_SSL_VERIFYHOST, false);
        
        $response = curl_exec($curl);
        curl_close($curl);
        
        return json_decode($response);
    }

    
    public function sendPostRequest($url, $body)
    {

        return $this->postRequest($url, $body);
    }


    
    private function postRequest($url, $body){
        $curl = curl_init;
        
        curl_setopt_array($curl, $this->getCurlPostOptions($url, $body));
        $response = curl_exec($curl);
        curl_close($curl);
        return json_encode($response);
    }

    
    private function getCurlPostOptions($url, $body){
        return [
            CURLOPT_URL             => $this->base_url.$url,
            CURLOPT_RETURNTRANSFER     => true, //Return output instead of printing it.
            CURLOPT_HTTPHEADER        => $this->getHeaders(),
            CURLOPT_POST             => true,
            CURLOPT_POSTFIELDS         => json_encode($body, JSON_FORCE_OBJECT),
            CURLOPT_SSL_VERIFYPEER     => false,
            CURLOPT_SSl_VERIFYHOST     => false,
            
        ];
    }

    
    public function getLocations(){
        return $this->prepareApi('/Locations');
    }
    
    
    public function getSubscriptions(){
        return $this->prepareApi('/MembershipDefinition');
    }
}


// $api = new Api();
// $test = $api->getLocations();
// var_dump($test->LocationResources);

?>

Vervolgens probeer ik de data dus zo op te halen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
$api = new Api($token);
$result['response'] = $api->sendPostRequest('/Customers', $body);

Helaas krijg ik een response: "null" terug en weet ik niet waar dat aan ligt.

Toevoeging op 19/10/2021 12:04:11:

Vervolgens doe ik eigenlijk nog

echo $result;

wat dus in jquery met een ajax request word opgehaald en JSON.parse() op het result
 
PHP hulp

PHP hulp

18/05/2024 20:23:43
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

19/10/2021 12:27:55
Quote Anchor link
Ik zie twee keer een curl_close(): die in prepareApi() sluit waarschijnlijk vroegtijdig de verbinding.
 
Jorn Reed

Jorn Reed

19/10/2021 12:34:38
Quote Anchor link
Ward van der Put op 19/10/2021 12:27:55:
Ik zie twee keer een curl_close(): die in prepareApi() sluit waarschijnlijk vroegtijdig de verbinding.


PrepareApi() is een oudere functie, die gebruik ik om alle subscriptions te tonen, kan het zo zijn dat hij vanwege de zelfde variabel naam de verbinding al sluit voordat ik die post request doe? Want in die post request open ik de verbinding bewijze van opnieuw.


Toevoeging op 19/10/2021 12:38:43:

Ward van der Put op 19/10/2021 12:27:55:
Ik zie twee keer een curl_close(): die in prepareApi() sluit waarschijnlijk vroegtijdig de verbinding.


ik had even de curl_close weggehaald, maar dat maakt geen verschil. Als ik het object in de console.log bekijk in jquery dan zie ik dat 'response' ="null"
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

19/10/2021 12:50:16
Quote Anchor link
$test->LocationResources

Waar komt die LocationResources vandaan?
 
Jorn Reed

Jorn Reed

19/10/2021 12:53:34
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 19/10/2021 12:50:16:
$test->LocationResources

Waar komt die LocationResources vandaan?


Oh let maar niet op die call hoor. In ieder geval als je de locations ophaalde dan zaten ze in de ->locationResources. Vandaar dat ik dat een keer dumpte

Toevoeging op 19/10/2021 14:01:09:

stom foutje van mij. Ik vergat bij curl_init de () haha

Toevoeging op 19/10/2021 16:22:16:

Ik loop alleen tegen een ander probleem aan. Zodra ik de Post request maak, dan komt het in dit object
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$result['response'] = $call->sendPostRequest('/Customers', $body);

Dit object wordt vervolgens ge-echoed in een json_encode, en in de front end met jquery opgehaald. Het toont alle waardes die naar de API zijn gestuurd + een aangemaakt CustomerID. Alleen krijg ik het niet voor elkaar om het CustomerId in de PHP goed te ontvangen, ik heb die namelijk nodig voor een 2e api call. Het werkt allemaal een beetje gek omdat ik steeds met jquery een ajax call maak naar een php functie die met een WordPress ajax action word aangeroepen. Ik weet niet of iemand daar ervaring mee heeft?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.