PDO werkt niet

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Full stack ontwikkelaar Laravel, Vue.js

Functie Als ontwikkelaar binnen deze organisatie hou jij je voornamelijk met lopende projecten voor de verschillende klanten. Zo bouw je de ene dag aan prijsschifting systemen en de andere dag onderzoek je crawlers en stel je ze zo in dat de data goed binnen komt binnen het systeem. Daarnaast bouw je mee aan dashboards en ben je dus constant bezig met het verbeteren van het platform. Er is een vaste werkwijze, zo werken ze met Trello kaarten en onderverdelen ze deze aan het begin van iedere week onder de developers. Dit wordt door de lead developer gedaan, maar in samenspraak

Bekijk vacature »

Software Developer C# - Deventer

Software Developer C# – Deventer Bijdragen aan de toekomst van het onderwijs! Ben jij op zoek naar een dynamische omgeving waar vol enthousiasme wordt gewerkt aan software voor interactieve dashboard- en analysetoepassingen ter verbetering van het onderwijs? Dan zijn wij het bedrijf voor jou! TIG is een bedrijf met een informele en ondernemende werksfeer, waarbij goede ideeën snel leiden tot concrete acties. Wij zijn een software ontwikkelorganisatie en focussen ons op het ontwikkelen en implementeren van oplossingen voor het leveren van managementinformatie, datavisualisatie en analyses voor het onderwijs. Met onze dashboard- en analyseoplossingen zetten scholen gegevens om naar betekenisvolle informatie.

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

Java Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »

Developer Angular & Kotlin

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van mobiele apps en webapplicaties; Het opstellen van technisch ontwerp en het bespreken van ontwerpen met de software architect; Het uitvoeren van werkzaamheden op het gebied van technisch testen; Het in de gaten houden van nieuwe ontwikkelingen op jouw vakgebied en het adviseren van de organisatie hierover. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze organisatie is van oorsprong een familiebedrijf, er wordt hard gewerkt, er heerst een no nonsense en doeners mentaliteit, een informele sfeer en er is een mix van

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Als Front end developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

PHP Web Developer

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in de omgeving Roosendaal, zijn wij op zoek naar een PHP web developer met een aantal jaar werkervaring. Wil jij graag werken aan in-house software projecten voor diverse klanten? Voel jij je prettige in een klein team developers, waar jouw inbreng enorm gewaardeerd wordt? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je wordt verantwoordelijk voor de ontwikkeling van diverse applicaties. Dit kan de ene keer een online platform voor aanbiedingen zijn, en de andere keer een software pakket dat gebruikt wordt om interne processen te automatiseren. Het zijn stuk voor

Bekijk vacature »

Junior .NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelprocessen verder optimaliseren en verder ontwikkelen met C#; CI/CD-pipelines automatiseren; Ontwikkelen van herbruikbare componenten; Front-end pagina's gebruiksvriendelijk maken. Hier ga je werken Als junior .NET Developer kom je terecht binnen een grote en internationale organisatie. Zij streven naar een positieve impact op de mens, milieu en maatschappij. Het bedrijf is oorspronkelijk een familiebedrijf en werkt aan de productie van hoogwaardige en technische systemen voor de gezondheidszorg. Momenteel willen zij betere ontwikkelprocessen creëren op internationaal gebied en staat kwaliteit en veiligheid voor hun op nummer 1! Als junior .NET Developer werk je aan het ontwikkelen van verbeterde

Bekijk vacature »

Java developer

Functie Je gaat aan de slag als Tester voor een aantal mooie projecten. Je komt terecht in een DevOps team waar jij aan de slag gaat om de kwaliteit te waarborgen omtrent de maatwerk software voor de klanten. Je draait je hand er niet voor om de adviserende rol te bekleden op het gebied van testautomatisering en het opzetten van testframeworks. Zoals aangegeven ga je daadwerkelijk in het eigen team aan de slag en is het daarnaast ook gebruikelijk bij de klanten op locatie te komen om te werken aan de opdrachten. Je krijgt zodoende echt een mooie kijk in

Bekijk vacature »

Junior Java Developer

Dit ga je doen Full stack web- en appdevelopment; Vertalen van de functionele wensen naar de technische specificaties; Sturing geven aan/klank board zijn voor de software teams; Trainen van de software teams; Sparren met klanten; Meedenken over architectuur. Hier ga je werken De organisatie is een bureau welke websites en mobiele applicaties bouwt voor verschillende toonaangevende organisaties. Hierbij richten zij zich voornamelijk op de sectoren leisure, overheid en zorg. De sfeer intern kenmerkt zich door informaliteit, gezelligheid en ambitie. Ze werken dag in dag uit samen om mooie producten op te leveren voor hun klanten. Op dit moment zijn er

Bekijk vacature »

Senior Fullstack developer wanted! (C#, Java, Angu

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

PHP Laravel developer

Functie omschrijving Weet jij alles van Laravel en krijg je energie van het ontwikkelen van software hiermee? Laat snel wat van je horen want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch. Jouw taken zullen bestaan uit: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Documentatie schrijven over applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein softwarebedrijf. Er werken ongeveer 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end en front-end development, projectmanagement

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Jij als developer gaat ons helpen onze producten verder te ontwikkelen en in te zetten in de markt. Op dit moment bestaat ons SaaS product uit 3 componenten die zowel los als in een pakket gekocht kunnen worden. Het gaat hier om een online kaartapplicatie, een workflow tool en een monitoring tool. Momenteel zijn wij 3 jaar geleden gestart met de ontwikkeling. De tech-stack waarmee we werken is voornamelijk Javascript, Vue.js en Python. Daarnaast gebruiken wij FaundaDB als database en werken we veel met GIS applicaties. De uitdaging die we momenteel hebben is dat we momenteel een intern team

Bekijk vacature »

Intern - Junior PHP ontwikkelaar in fris en jong t

Bedrijfsomschrijving Werk jij graag een in fris, flexibel en jong team? Bij ons ben jij vrij om te bepalen waar jij het liefst werkt en op de vrijdag komen wij gezellig bij elkaar op kantoor. Flexibiliteit en vrijheid zijn bij ons de norm en dat geeft jou de ruimte en energie om het beste uit jezelf te halen! Ons team bestaat uit vijf enthousiaste collega's die jou graag ondersteunen in zowel je persoonlijke als professionele ontwikkeling. Met twee ervaren Senior Developers als mentoren ben jij in goede handen. Wij zien onszelf als een vriendengroep die gezamenlijk werken aan iets moois

Bekijk vacature »
Citroen Anoniem Graag

Citroen Anoniem Graag

19/01/2008 21:32:00
Quote Anchor link
Goedeavond allemaal,

Ik ben vandaag begonnen om pdo werkend te krijgen maar dat wil niet echt lukken.

Ik draai het volgende: PHP 5.2.1

extension=php_pdo.dll
;extension=php_pdo_firebird.dll
;extension=php_pdo_mssql.dll
extension=php_pdo_mysql.dll

Dat staat in mn php.ini

Maar als ik dit script draai:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
echo '<pre>';
print_r(PDO::getAvailableDrivers());
echo '</pre>';
?>

Krijg ik deze foutmelding:
Fatal error: Class 'PDO' not found in C:\Server\Apache2\htdocs\CMS\pdo.php on line 3

Wat heb ik gedaan:
* Gechecked of ik in het goede php.ini bestand bezig was.
* Gechecked of het path van de extensions klopte

Wat zie ik over het hoofd. op php.net lees ik:
PDO and all the major drivers ship with PHP as shared extensions, and simply need to be activated by editing the php.ini file:

Dus alles lijkt erop dat ik het goed doe toch?

Ik heb apache meerdere malen herstard.

PHP hulp

PHP hulp

27/11/2024 05:18:59

Frank -

Frank -

19/01/2008 21:50:00
Quote Anchor link
En wat zegt phpinfo() over PDO?

Wellicht heb je de verkeerde php.ini aangepast.

Citroen Anoniem Graag

Citroen Anoniem Graag

19/01/2008 21:56:00
Quote Anchor link
Ik weet zeker dat ik de goede php.ini heb aangepast want als ik phpinfo uitvoer krijg ik o.a dit te zien: Configuration File (php.ini) Path C:\Server\Apache2\PHP\php.ini en daarnaast heb ik dmv zoeken ontdekt dat er maar 1 php.ini bestand op de computer staat.

in de hele phpinfo komt het woord pdo niet voor, als ik met php get_loaded_extensions doe krijg ik dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
bcmath
calendar
com_dotnet
ctype
session
filter
ftp
hash
iconv
json
odbc
pcre
Reflection
date
libxml
standard
tokenizer
zlib
SimpleXML
dom
SPL
wddx
xml
xmlreader
xmlwriter
apache2handler
gd
mbstring
mysql
mysqli

Dus dat is vreemd

Wat ik verder ontdekt heb: als ik start->uitvoeren->cmd->php.exe geeft dit:
Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Freek>php.exe
PHP Warning: PHP Startup: Unable to load dynamic library 'C:\Server\Apache2\PHP
\extensions\php_mysql.dll' - Ongeldige toegang tot geheugenlocatie.
in Unknown on line 0
\extensions\php_mysqli.dll' - Ongeldige toegang tot geheugenlocatie.
in Unknown on line 0
\extensions\php_pdo.dll' - Kan opgegeven module niet vinden.
in Unknown on line 0
\extensions\php_pdo_mysql.dll' - Kan opgegeven module niet vinden.
in Unknown on line 0

Jeroen Langenberg

Jeroen Langenberg

19/01/2008 22:01:00
Quote Anchor link
Zegt toch al voldoende? Even zorgen dat je de modules bemachtigd (Zal wel op PHP.net staan) en vervolgens in de juiste map gooien. Zal je die debugtrace ook niet meer zien.

Succes ermee! ;)

Citroen Anoniem Graag

Citroen Anoniem Graag

19/01/2008 22:04:00
Quote Anchor link
Wat zie ik over het hoofd. op php.net lees ik:
PDO and all the major drivers ship with PHP as shared extensions, and simply need to be activated by editing the php.ini file:

En het rare is dat hij zegt dat hij ook niet bij mysql.dll kan komen, maar die staat wel bij loaded extensions...

Joren de Wit

Joren de Wit

19/01/2008 22:11:00
Quote Anchor link
Staan de bestanden php_pdo.dll en php_pdo_mysql.dll wel in de extensions map? Je kunt heel lang tegen PHP zeggen dat hij ze moet laden, maar als ze niet bestaan wordt dat moeilijk.

Citroen Anoniem Graag

Citroen Anoniem Graag

19/01/2008 22:18:00
Quote Anchor link
Nee ze staan er niet, maar je zou ze neit hoeven te hebben want ze horen er standaard bij te zitten, staat op de website, heb ik nu tot twee keer toe gezegd. Maar ik had al naar de bestanden voor en een windows os gezocht maar ik kon niets vinden.

BTW:
dit werkt ook niet dl('de goede naam'); dan zegt ie dat het niet mag en dat ik het via php.ini moet doen.

Joren de Wit

Joren de Wit

19/01/2008 22:30:00
Quote Anchor link
Freek schreef op 19.01.2008 22:18:
Nee ze staan er niet, maar je zou ze neit hoeven te hebben want ze horen er standaard bij te zitten, staat op de website, heb ik nu tot twee keer toe gezegd.
Ja he wijsneus, waarom werkt het niet dan?

Als de extensions niet in die map staan, zijn ze blijkbaar niet meegeleverd met jouw installatie van PHP. Dat er iets anders op de PHP.net site staat, wil nog niet zeggen dat je ze niet nodig zou hebben!

Kortom, download de benodigde extensions, en gooi ze in die map. Activeer ze in je php.ini en herstart apache. Als het goed is moeten ze dan wel beschikbaar zijn.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit

Citroen Anoniem Graag

Citroen Anoniem Graag

19/01/2008 22:31:00
Quote Anchor link
Ja maar waar vind ik ze, ik heb gegooglde op de naam, maar ik krijg allen bestand voor unix os.

Noppes

Noppes

19/01/2008 22:39:00
Quote Anchor link
Een wel bekende plek is:
http://snaps.php.net/

of je upgrade naar 5.2.5
http://nl2.php.net/downloads.php

Joren de Wit

Joren de Wit

19/01/2008 22:39:00
Quote Anchor link
Heb ze even voor je online gezet. Zowel de pdo driver als de specifieke drivers voor mysql en pgsql.

http://phphulp.jorendewit.nl/temp/pdo.rar

ps. Overigens kun je ze ook gewoon hier vandaan halen: http://pecl4win.php.net/list.php
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit

Citroen Anoniem Graag

Citroen Anoniem Graag

19/01/2008 22:52:00
Quote Anchor link
Dankjullie wel, het werk,

Joren de Wit

Joren de Wit

19/01/2008 22:54:00
Quote Anchor link
Freek schreef op 19.01.2008 22:52:
Dankjullie wel, het werk,
Natuurlijk werkt het! Succes ermee in ieder geval ;-)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.