PDO werkt niet

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET Developer

Dit ga je doen (Door)Ontwikkelen van het applicatielandschap; (Door)Ontwikkelen van microservices; Bouwen van nieuwe functionaliteiten; Verbeteringen aandragen voor het applicatielandschap; Sparren met de business. Hier ga je werken De organisatie is werkzaam in de financiële dienstverlening met meer dan 200 medewerkers en meer dan 250.000 eindgebruikers is het een van de grotere binnen haar branche. Je komt te werken in een team waarmee je verantwoordelijk bent voor het ontwikkelen en onderhouden van de financiële applicaties binnen de organisatie, denk hierbij aan het bouwen en onderhouden van portalen. Als .net developer ga jij het development team ondersteunen met de transitie naar

Bekijk vacature »

Software developer

Werkzaamheden voor jou als software developer Voor een goede relatie in de regio Zwolle (meerdere locaties) zoeken wij een software developer die betrokken is bij de ontwikkelcyclus en verantwoordelijk is voor het testen en keuren van nieuwe en geoptimaliseerde software. In deze functie ben je in de implementatiefase de persoon die risico's beoordeelt en intern oplossingen aanbrengt om risico's te verkleinen. Binnen het ontwikkelteam van de software ben je een belangrijke schakel waar je intensief meewerkt met scrum. Het voorkomen van bugs in de programma's en het bevorderen van gebruiksvriendelijkheid voor eindklanten zijn voor jou een uitdaging en geeft voldoening

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving Startende Software Ontwikkelaar gezocht met kennis van C# .NET! Ben jij net klaar met je opleiding en ben je op zoek naar je eerste echte werkervaring? Of heb jij al enige werkervaring maar ben toe aan iets nieuws? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Wij zoeken namelijk een Junior Software Ontwikkelaar die klaar is voor een nieuwe uitdaging bij een leuke werkgeven in de regio Zeist. In deze functie werk jij vaak aan verschillende projecten en ga je bij klanten op bezoek. Ben jij op zoek naar een functie met uitdaging, diversiteit en verantwoordelijkheid? Dan is

Bekijk vacature »

Mendix Developer

For our client in Amsterdam, we are looking for a Senior Mendix Developer. Company description Our client is an IT Consultancy company who’s been active for 10 years now. With their ambitious team, they are working with different clients in order to help them with analyzing their data and giving advice to them, regarding how they can use their data in the smartest ways, or to make sure that their mobile or web applications are working efficiently. As you get a glimpse of various industries, it is guaranteed that no day will be the same. Job description As a Mendix

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Als Front end developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

Programmeur / Developer

Voor een familiebedrijf in Doetinchem, actief in de machinebouw voor de food-sector, zijn wij op zoek naar een programmeur / developer. In deze functie ben je werkzaam in een team van 5 medewerkers. Je werkzaamheden bestaan onder andere uit het verhelderen van requirements vanuit de opdrachtgever, de klant en de afdeling ontwikkeling. Je verricht haalbaarheidsstudies en werkt specificaties uit die je afstemt met de opdrachtgever. Je ontwerpt design in software en stemt af met je collega's. De huidige vision-systemen zijn geschreven in C software, welke draait op een CUDA platform. Je schrijft en codeert software en zal gaan testdraaien. Tot

Bekijk vacature »

PHP Programmeur

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Breda, ontwikkel je als PHP programmeur niet alleen webapplicaties, maar ben je verder ook gefocust op het constant inspelen op nieuwe innovaties m.b.t software ontwikkeling. Naast het ontwikkelen van webapplicaties, bouwt deze toffe werkgever ook webshops en websites voor hun opdrachtgevers. Wat ga je doen? Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klanten; Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony framework; Het schrijven van een schone en efficiënte code volgens het Symfony framework; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die

Bekijk vacature »

Sportieve Junior C#.NET developer gezocht!

Bedrijfsomschrijving Wil jij werken aan webapplicaties bij de marktleider binnen de branche? Voor een klant in de buurt van Oosterhout ben ik op zoek naar een Fullstack .NET developer. Dit bedrijf bestaat bijna 10 jaar en is inmiddels uitgegroeid tot marktleider in Nederland en heeft tevens kantoren in meerdere landen in Europa. Dit bedrijf bouwt webapplicaties waarbij internationaal enkele honderdduizenden deelnemers, soms tegelijk, een beroep doen op de realtime data uit deze applicaties. Dit brengt erg veel technische uitdaging met zich mee. Ze ontwikkelen nieuwe applicaties maar ook bestaande applicaties worden uitgebreid en verbeterd. Hier kan jij een onderdeel van

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Alblasserdam zijn wij op zoek naar versterking op de afdeling Software Development! Als Fullstack react.js developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met de back

Bekijk vacature »

UX Writer (m/v/d)

UX Writer (m/v/d) Everything we do, starts with you. Together with you, we build the most human-centric fintech. We have the ambition to create the next. And - with Bertelsmann - a strong foundation to start from. Let’s make it new – for society and for yourself. Wij zijn op zoek naar een UX Writer (m/v/d) Fulltime - Op ons kantoor in Amsterdam of Heerenveen / deels vanuit huis Als UX Writer bij Riverty hou jij je bezig met onze strategie om daar te zijn waar onze gebruikers zijn en op de manier waarop zij ons nodig hebben, terwijl wij

Bekijk vacature »

High level C++ QT Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13486 Introductie Would you like to be involved in every aspect of software development for our exceptional products, from specification and design to testing and integration? If you're passionate about software development and eager to apply your programming skills to create customer-focused deliverables, then this is the perfect chance for you to expand your expertise. You can become a member of our Machine Control department's data-driven development team, where you'll design and build software solutions that optimize machine productivity. As a senior software design engineer, you'll participate in all phases

Bekijk vacature »

Lead developer (PHP, Symfony, DDD)

Functie Als Lead developer zorg je ervoor dat het team (bestaande uit zowel junior als ervaren developers) in staat is om de kwaliteit van de software (en code) verder te verhogen. In samenwerking met het team, de product owner en de andere lead developers zet je technische lijnen uit en bepaal je de prioriteiten per sprint. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en bijvoorbeeld een nieuwe applicatiestructuur in Symfony op te zetten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en

Bekijk vacature »

.NET Developer C# VB

Samengevat: Deze werkgever is actief in software voor het matchen van vraag en aanbod van gebruikte auto-onderdelen. Ben jij een .NET Developer? Heb je ervaring met het ontwikkelen (REST) en integreren van webservices? Vaste baan: C# .NET Developer C# VB HBO €2.600 - €6.200 Wij ontwikkelen software om vraag en aanbod van onderdelen van personenauto's bij elkaar te brengen. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. De branche van dit bedrijf is Automotive. Functie: Voor de vacature als .NET Developer Dordrecht HBO ga je

Bekijk vacature »

Intern - Junior PHP ontwikkelaar in fris en jong t

Bedrijfsomschrijving Werk jij graag een in fris, flexibel en jong team? Bij ons ben jij vrij om te bepalen waar jij het liefst werkt en op de vrijdag komen wij gezellig bij elkaar op kantoor. Flexibiliteit en vrijheid zijn bij ons de norm en dat geeft jou de ruimte en energie om het beste uit jezelf te halen! Ons team bestaat uit vijf enthousiaste collega's die jou graag ondersteunen in zowel je persoonlijke als professionele ontwikkeling. Met twee ervaren Senior Developers als mentoren ben jij in goede handen. Wij zien onszelf als een vriendengroep die gezamenlijk werken aan iets moois

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Jij als developer gaat ons helpen onze producten verder te ontwikkelen en in te zetten in de markt. Op dit moment bestaat ons SaaS product uit 3 componenten die zowel los als in een pakket gekocht kunnen worden. Het gaat hier om een online kaartapplicatie, een workflow tool en een monitoring tool. Momenteel zijn wij 3 jaar geleden gestart met de ontwikkeling. De tech-stack waarmee we werken is voornamelijk Javascript, Vue.js en Python. Daarnaast gebruiken wij FaundaDB als database en werken we veel met GIS applicaties. De uitdaging die we momenteel hebben is dat we momenteel een intern team

Bekijk vacature »
Citroen Anoniem Graag

Citroen Anoniem Graag

19/01/2008 21:32:00
Quote Anchor link
Goedeavond allemaal,

Ik ben vandaag begonnen om pdo werkend te krijgen maar dat wil niet echt lukken.

Ik draai het volgende: PHP 5.2.1

extension=php_pdo.dll
;extension=php_pdo_firebird.dll
;extension=php_pdo_mssql.dll
extension=php_pdo_mysql.dll

Dat staat in mn php.ini

Maar als ik dit script draai:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
echo '<pre>';
print_r(PDO::getAvailableDrivers());
echo '</pre>';
?>


Krijg ik deze foutmelding:
Fatal error: Class 'PDO' not found in C:\Server\Apache2\htdocs\CMS\pdo.php on line 3

Wat heb ik gedaan:
* Gechecked of ik in het goede php.ini bestand bezig was.
* Gechecked of het path van de extensions klopte

Wat zie ik over het hoofd. op php.net lees ik:
PDO and all the major drivers ship with PHP as shared extensions, and simply need to be activated by editing the php.ini file:

Dus alles lijkt erop dat ik het goed doe toch?

Ik heb apache meerdere malen herstard.
 
PHP hulp

PHP hulp

15/05/2024 05:05:05
 
Frank -

Frank -

19/01/2008 21:50:00
Quote Anchor link
En wat zegt phpinfo() over PDO?

Wellicht heb je de verkeerde php.ini aangepast.
 
Citroen Anoniem Graag

Citroen Anoniem Graag

19/01/2008 21:56:00
Quote Anchor link
Ik weet zeker dat ik de goede php.ini heb aangepast want als ik phpinfo uitvoer krijg ik o.a dit te zien: Configuration File (php.ini) Path C:\Server\Apache2\PHP\php.ini en daarnaast heb ik dmv zoeken ontdekt dat er maar 1 php.ini bestand op de computer staat.

in de hele phpinfo komt het woord pdo niet voor, als ik met php get_loaded_extensions doe krijg ik dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
bcmath
calendar
com_dotnet
ctype
session
filter
ftp
hash
iconv
json
odbc
pcre
Reflection
date
libxml
standard
tokenizer
zlib
SimpleXML
dom
SPL
wddx
xml
xmlreader
xmlwriter
apache2handler
gd
mbstring
mysql
mysqli


Dus dat is vreemd



Wat ik verder ontdekt heb: als ik start->uitvoeren->cmd->php.exe geeft dit:
Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Freek>php.exe
PHP Warning: PHP Startup: Unable to load dynamic library 'C:\Server\Apache2\PHP
\extensions\php_mysql.dll' - Ongeldige toegang tot geheugenlocatie.
in Unknown on line 0
PHP Warning: PHP Startup: Unable to load dynamic library 'C:\Server\Apache2\PHP
\extensions\php_mysqli.dll' - Ongeldige toegang tot geheugenlocatie.
in Unknown on line 0
PHP Warning: PHP Startup: Unable to load dynamic library 'C:\Server\Apache2\PHP
\extensions\php_pdo.dll' - Kan opgegeven module niet vinden.
in Unknown on line 0
PHP Warning: PHP Startup: Unable to load dynamic library 'C:\Server\Apache2\PHP
\extensions\php_pdo_mysql.dll' - Kan opgegeven module niet vinden.
in Unknown on line 0
 
Jeroen Langenberg

Jeroen Langenberg

19/01/2008 22:01:00
Quote Anchor link
Zegt toch al voldoende? Even zorgen dat je de modules bemachtigd (Zal wel op PHP.net staan) en vervolgens in de juiste map gooien. Zal je die debugtrace ook niet meer zien.

Succes ermee! ;)
 
Citroen Anoniem Graag

Citroen Anoniem Graag

19/01/2008 22:04:00
Quote Anchor link
Wat zie ik over het hoofd. op php.net lees ik:
PDO and all the major drivers ship with PHP as shared extensions, and simply need to be activated by editing the php.ini file:


En het rare is dat hij zegt dat hij ook niet bij mysql.dll kan komen, maar die staat wel bij loaded extensions...
 
Joren de Wit

Joren de Wit

19/01/2008 22:11:00
Quote Anchor link
Staan de bestanden php_pdo.dll en php_pdo_mysql.dll wel in de extensions map? Je kunt heel lang tegen PHP zeggen dat hij ze moet laden, maar als ze niet bestaan wordt dat moeilijk.
 
Citroen Anoniem Graag

Citroen Anoniem Graag

19/01/2008 22:18:00
Quote Anchor link
Nee ze staan er niet, maar je zou ze neit hoeven te hebben want ze horen er standaard bij te zitten, staat op de website, heb ik nu tot twee keer toe gezegd. Maar ik had al naar de bestanden voor en een windows os gezocht maar ik kon niets vinden.

BTW:
dit werkt ook niet dl('de goede naam'); dan zegt ie dat het niet mag en dat ik het via php.ini moet doen.
 
Joren de Wit

Joren de Wit

19/01/2008 22:30:00
Quote Anchor link
Freek schreef op 19.01.2008 22:18:
Nee ze staan er niet, maar je zou ze neit hoeven te hebben want ze horen er standaard bij te zitten, staat op de website, heb ik nu tot twee keer toe gezegd.
Ja he wijsneus, waarom werkt het niet dan?

Als de extensions niet in die map staan, zijn ze blijkbaar niet meegeleverd met jouw installatie van PHP. Dat er iets anders op de PHP.net site staat, wil nog niet zeggen dat je ze niet nodig zou hebben!

Kortom, download de benodigde extensions, en gooi ze in die map. Activeer ze in je php.ini en herstart apache. Als het goed is moeten ze dan wel beschikbaar zijn.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit
 
Citroen Anoniem Graag

Citroen Anoniem Graag

19/01/2008 22:31:00
Quote Anchor link
Ja maar waar vind ik ze, ik heb gegooglde op de naam, maar ik krijg allen bestand voor unix os.
 
Noppes

Noppes

19/01/2008 22:39:00
Quote Anchor link
Een wel bekende plek is:
http://snaps.php.net/

of je upgrade naar 5.2.5
http://nl2.php.net/downloads.php
 
Joren de Wit

Joren de Wit

19/01/2008 22:39:00
Quote Anchor link
Heb ze even voor je online gezet. Zowel de pdo driver als de specifieke drivers voor mysql en pgsql.

http://phphulp.jorendewit.nl/temp/pdo.rar

ps. Overigens kun je ze ook gewoon hier vandaan halen: http://pecl4win.php.net/list.php
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit
 
Citroen Anoniem Graag

Citroen Anoniem Graag

19/01/2008 22:52:00
Quote Anchor link
Dankjullie wel, het werk,
 
Joren de Wit

Joren de Wit

19/01/2008 22:54:00
Quote Anchor link
Freek schreef op 19.01.2008 22:52:
Dankjullie wel, het werk,
Natuurlijk werkt het! Succes ermee in ieder geval ;-)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.