[PDO-OOP]Record pagina script...

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Outsystems Developer Medior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als ervaren Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van de

Bekijk vacature »

PHP developer (Laravel, Docker, Gitlab-CI)

Functie Het IT-team bestaat momenteel uit 4 ontwikkelaars. Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. Een groot deel van de systemen is gebouwd met behulp van het Laravel framework en PHP (minimaal 7.2), Docker voor lokaab gebruik en Gitlab-CI voor het deployen

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving PHP Software Developer gezocht! Voor een organisatie in de regio Zeist die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in een scrumteam aan de ontwikkeling van een medicatiebewakingssysteem; Meedenken over de mogelijkheden en onmogelijkheden van projecten;

Bekijk vacature »

Integratie expert - Java Developer

Dit ga je doen Nieuw koppelingen ontwerpen, ontwikkelen en implementeren; Je schakelt met de klanten om hen zo goed mogelijk van dienst te zijn. Strategisch kijken naar nieuwe mogelijkheden op bestaande of nieuwe koppelingen zo effectief mogelijk te realiseren; Je bestaande toolset afwegen tegen nieuwe mogelijkheden om integratiedoelen steeds effectiever en/of effcienter te bewerkstelligen; Bestaande software koppelingen beheren, dit zijn koppelingen met zowel interne als externe systemen; Overleg met zowel directe collega's als met stakeholders om nieuwe integratieplannen concreet te maken; Je kunt de junioren meenemen op sleeptouw. Hier ga je werken Onze klant is op zoek naar een ervaren

Bekijk vacature »

Python (Django) developer - Remote in The Netherla

Functie Together with your team, consisting of a senior, 2 mediors and one junior developer, you will work on their software in an Agile-based approach. You have an eye for quality, risk, and customer interest. Communication with your colleagues and, where necessary, with customers, plays an important role in achieving a successful result. As a person, you are smart, get things done, and are result-oriented. There is a lot of independence within the development team, apart from the stand-up (10:00 am) and occasional pair-programming sessions. Techniques they use include Python, Django, MySQL, Mercurial, Ubuntu Linux, Nginx. In terms of front-end

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij komt terecht binnen een informeel team waarin je verantwoordelijk bent voor de backend systemen voor grote klanten als Ziggo en KPN. Als Medior Java developer werk je in teamverband en soms individueel. Gedurende de werkweek zal je veelvuldig sparren met je collega’s voor een goede implementatie van de software. Ben jij een echte Java developer? Ben je geïnteresseerd in de nieuwste technieken en de laatste ontwikkelingen? Dan ben je hier aan het juiste adres! Eisen Wat wordt er van jou verwacht? • Minimaal HBO/WO denk- en werkniveau; • Analytisch sterk, open

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie omschrijving Voor een klein bedrijf in de buurt van Nieuwegein zijn wij per direct op zoek naar een talentvolle PHP developer. Er wordt veel ruimte geboden voor eigen initiateven, waardoor je een mooie stempel kan drukken op jouw eigen werkzaamheden (zowel operationeel als strategisch). Het bedrijf heeft middels externe programmeurs een multimedia platform ontwikkeld, maar willen geleidelijk de ontwikkeling naar binnen halen. Om die reden zoeken zij een communicatieve interne PHP developer die graag meebouwt aan het succesvolle product. Je gaat de volgende werkzaamheden verrichten: Platform beheren en programmeren (PHP, MySQL, JQuery, Javascript, XML & HTML); Communicatie en aansturing

Bekijk vacature »

Ervaren Full stack developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een uitdagende in-house functie bij een bedrijf met enorme groeipotentie? Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging vol afwisseling en gezelligheid? Dan ben je bij dit bedrijf aan het juiste adres! Wij zijn in omgeving Breda op zoek naar een ervaren full stack developer. Je gaat werken voor een zeer gewilde werkgever met goede arbeidsvoorwaarden. Je krijgt een plekje in het jonge IT team, work hard, play hard is hier duidelijk het motto! Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Jij bent verantwoordelijk voor het ontwerpen en bouwen van webapplicaties. Je bent

Bekijk vacature »

Back-end PHP Software Developer - Juniorfunctie

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Software Developer om ons team te versterken en mee te werken aan de ontwikkeling van eigen IOT-oplossingen. In deze functie ben je verantwoordelijk voor het bouwen van webapplicaties, apps en dashboards voor het uitlezen en managen van sensoren in machines. Je werkt nauw samen met een team van ontwikkelaars en engineers om de beste software-oplossingen te creëren. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je bent in deze rol verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties en softwaretoepassingen voor in-house ontwikkelde IOT oplossingen. Je werkt aan complexe databases en back-end

Bekijk vacature »

Software Developer C# - Deventer

Software Developer C# – Deventer Bijdragen aan de toekomst van het onderwijs! Ben jij op zoek naar een dynamische omgeving waar vol enthousiasme wordt gewerkt aan software voor interactieve dashboard- en analysetoepassingen ter verbetering van het onderwijs? Dan zijn wij het bedrijf voor jou! TIG is een bedrijf met een informele en ondernemende werksfeer, waarbij goede ideeën snel leiden tot concrete acties. Wij zijn een software ontwikkelorganisatie en focussen ons op het ontwikkelen en implementeren van oplossingen voor het leveren van managementinformatie, datavisualisatie en analyses voor het onderwijs. Met onze dashboard- en analyseoplossingen zetten scholen gegevens om naar betekenisvolle informatie.

Bekijk vacature »

Back end developer Python, PHP

Functie Jij als full stack ontwikkelaar zult komen te werken samen met 1 PHP ontwikkelaar een PO en een flexibele schil aan ontwikkelaars . Samen ga je ervoor zorgen dat de huidige producten doorontwikkeld worden. De marketplace is geschreven in PHP Laravel en in de front end React. De roostersoftware is ontwikkeld in Python in combinatie met React in de front end. Jij zult voornamelijk (lees 75%) werken aan de roostersoftware. Momenteel ligt de uitdaging in het feit dat de roostersoftware breder schaalbaar moet worden zodat het voor meerdere flexwerkers ingezet kan worden. Verder willen ze financiële koppelingen gaan maken

Bekijk vacature »

Fullstack Software Developer

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving Java ontwerpen, bouwen en testen (T-shaped). Als senior ontwikkelaar ben je bekend in zowel de back-end als de frontend van een applicatie. Angular, Continious Delivery / Integration. Een ervaren iemand die de leiding kan nemen, een weg vindt in nieuwe situaties, en in oude applicaties. Initiatiefrijk, bekend met de (technische) omgevingen die we bij duo gebruiken, niet te beroerd om collega’s te helpen. Als senior programmeur in staat om op te treden als lead programmeur. Ondersteunt de testers bij de testautomatisering en minder ervaren programmeurs bij dagelijks werkzaamheden. Dit laatste met name op het gebied van Angular. Achtergrond

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar Identity & Access Management

Dit ga je doen Als Identity & Access Management Ontwikkelaar zorg jij er voor dat studenten, medewerkers en docenten de juiste benodigdheden op het juiste moment kunnen gebruiken; Het juist opslaan van onderzoeksdata en het openbaar beschikbaar stellen van publicaties (Open Access); Studenten, collega's en wetenschappers ondersteunen; Agile en Scrum werken; Technisch Applicatiebeheer; Ontwikkelen in One Identity Manager en VB.NET. Hier ga je werken Als Ontwikkelaar kom je terecht in een hecht team die zich richt op wetenschappelijke informatie en ICT. Jij bent degene die er voor zorgt dat alle informatie, uit diverse onderzoeken, bij de juiste personen terecht komt.

Bekijk vacature »

BizTalk/ Azure Developer

Dit ga je doen •Understanding the scope of required functionality, translate them within context of way of working of the team into developed solutions, whilst safeguarding documentation; •Planning based on assigned sprint tasks; •Acting as an expert in estimation techniques and planning; •Understanding your role in the agile process and act in this way; •Facilitating internal communication and effective collaboration; •Working closely with scrum master to handle backlogs and new requests; •Providing information to the third parties about activities and needs for compliance. Hier ga je werken Our client is a leading organization focusing on animal nutrition, offering solutions that

Bekijk vacature »
DDragonz

DDragonz

31/08/2008 20:34:00
Quote Anchor link
Hallo,
Ik ben nu een class aan het schrijven voor het ophalen van de gegevens uit de database voor een occasion script(Het is een pagina class script-verdeeld de resultaten over meerdere pagina's met in de url ?page=1).
In de class pgNav heb ik PDO erbij geextend(dus class pgNav exten PDO). Nu werkt de connectie en heb ik al een werkende sql voor het tellen van de aantals records, maar nu werkt er een stukje niet goed. Het is een SELECT met ORDER BY en een LIMIT voor het pakken van de uiteindelijke gegevens op de pagina:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php    
public function getContentArray()
{

//$iOffset = ($this->CurrentPage - 1) * $this->iRows;
  //$query = 'SELECT * FROM auto ORDER BY '.$this->CurrentColumn.' '.$this->CurrentDirection.' LIMIT '.$this->iRows.' OFFSET '.$iOffset.';';

//$start = ($this->CurrentPage * $this->iRecordsPage) - $this->iRecordsPage;    
  //$query = 'SELECT * FROM auto ORDER BY '.$this->CurrentColumn.' '.$this->CurrentDirection.' LIMIT '.$start.','.$this->iRecordsPage.'';

$stmt = parent::prepare($query);
  $stmt->execute();
  $aContent = $stmt->fetchAll(PDO::FETCH_ASSOC);

return $aContent;
?>

}

Hoe kan ik dit stuk werkend krijgen? Ik krijg gewoon niks te zien als ik het print_r plaats. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd zonder resultaat. En is het verplicht om de prepare() gedeelte t edoen als je gebruik wil maken van fetchAll()?

Alvast bedankt, Ilyes
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door DDragonz

PHP hulp

PHP hulp

21/11/2024 11:41:51

DDragonz

DDragonz

31/08/2008 21:57:00
Quote Anchor link
Met
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?php
  $start
= ($this->CurrentPage * $this->iRecordsPage) - $this->iRecordsPage;    
  $sql = 'SELECT * FROM auto ORDER BY '.$this->CurrentColumn.' '.$this->CurrentDirection.' LIMIT '.$start.','.$this->iRecordsPage.'';
  $sth = parent::query($sql);
  $aContent = parent::$sth->fetchAll();  
  return $aContent;
?>

Krijg ik een error:
Fatal error: Call to a member function fetchAll() on a non-object in ... on line 104. Regel 104 is de "$aContent = parent::$sth->fetchAll(); " die je ook in het bovenste gedeelte ziet staan.

Ik wil verder met programmeren, maar zit nu dus vast door dit. En dat is echt irritant als je even vast zit :(.

--

--

31/08/2008 22:01:00
Quote Anchor link
Quote:
Een verzoekje.
Er zijn steeds meer mensen die denken de moderator te moeten uithangen, en op posts waar ze mensen zien bumpen gaan reageren, met als resultaat nog een bump. Dit werkt behoorlijk averechts. Mijn verzoek dan ook om dit in de toekomst achter wege te laten. Bedankt voor je inzet en begrip!

Toch mag je nog steeds niet bumpen. ;)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door --

DDragonz

DDragonz

31/08/2008 22:05:00
Quote Anchor link
Maar jha, ik zit hier elke keer de pagina te refreshen :P... Is eenmalig en zal dan ook niet meer gebeuren :P. Ik vind zelf ook niks op google dat werkt :(

Jelmer -

Jelmer -

31/08/2008 22:14:00
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?php
  $start
  $sql = 'SELECT * FROM auto ORDER BY '.$this->CurrentColumn.' '.$this->CurrentDirection.' LIMIT '.$start.','.$this->iRecordsPage.'';
  $aContent = parent::$sth->fetchAll();  
  return $aContent;
?>

Let even op de op-een-na laatste regel. parent::$sth, dat stukje klopt niet. $sth is gewoon een variabele in de huidige scope, niet een static property van PDO zelf. Dus gewoon $sth->fetchAll() :)

PS: Waar staat $sth voor? De variabele-naam klinkt wat vreemd en onverwacht.

DDragonz

DDragonz

31/08/2008 22:17:00
Quote Anchor link
Weet niet waarvoor het staat. Ik had het zo gevonden en wat mee zitten experimenteren. Ik ben uiteindelijk van plan als het werkt te veranderen.

edit:
Werkt ook weer niet :(:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
  $start
  $aContent = $sth->fetchAll(); /* Regel 104 */
       return $aContent;
?>

Error:
Fatal error:  Call to a member function fetchAll() on a non-object in ... on line 104

edit2:
Zal ik anders de hele script plaatsen? Maak mij niks uit of andere hem gaan gebruiken of iets dergelijks.

Jelmer -

Jelmer -

31/08/2008 22:58:00
Quote Anchor link
Dat mag. Ik denk echter dat parent::query een fout oplevert (SQL error, tabel niet gevonden, iets in die richting) en dat daarom $sth false is. Ik raad aan om
Code (php)
1
2
3
<?php
$pdo
->setAttribute(PDO::ATTR_ERRMODE, PDO::ERRMODE_EXCEPTION);
?>

in je code te gebruiken, zodat je zeg maar standaard hetzelfde effect als 'or die(mysql_error())' hebt tenzij je er iets aan doet (try-catch statement plaatsen)

DDragonz

DDragonz

31/08/2008 23:03:00
Quote Anchor link
Ik plaats wel even een try catch blok. Ik zal het zo posten...

edit:
Ik heb een domme fout gemaakt... Ik heb de database en de script niet op elkaar afgestemd. Even nu kijk of ie het doet.
Regelnummer: 105
Bestand: ...
Foutmelding: SQLSTATE[42S22]: Column not found: 1054 Unknown column 'voornaam' in 'order clause'

edit2:
Ik zie dat ik nu geen error krijg, maar hij doet het nog steeds niet:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
public function getContentArray()
    {
       try
        {
            parent::setAttribute(PDO::ATTR_ERRMODE, PDO::ERRMODE_EXCEPTION);
            //$iOffset = ($this->CurrentPage - 1) * $this->iRows;
          //$sql = 'SELECT * FROM auto ORDER BY '.$this->CurrentColumn.' '.$this->CurrentDirection.' LIMIT '.$this->iRows.' OFFSET '.$iOffset.';';
            $start = ($this->CurrentPage * $this->iRecordsPage) - $this->iRecordsPage;
            echo $sql;
          $content = parent::query($sql);
        $aContent = $content->fetchAll();
        echo '<pre>';
            $aContent;
            echo '</pre>';
            return $aContent;
        }
        catch(PDOException $e)
        {
        echo '<pre>';
        echo 'Regelnummer: '.$e->getLine().'<br>';
        echo 'Bestand: '.$e->getFile().'<br>';
        echo 'Foutmelding: '.$e->getMessage().'<br>';
        echo '</pre>';
        }    
    }

Als ik de sql in phpmyadmin doe. Dan doet hij het.

edit3:
Ik zie nu dat je de waardes niet kan zien met:
Code (php)
1
2
3
echo '<pre>';
$this->aContent;
echo '</pre>';

Maar alleen met $this->aContent[1]['merk'] bijvoorbeeld. Maar hoe komt dat dan eigenlijk?

edit4: Ik heb vandaag denk ik te lang gewerkt aan dit. Want de domme fouten die ik nu in een keer zie. Ik had dit in plaats van het laaste:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
echo '<pre>';
$this->aContent;
echo '</pre>';        

echo '<pre>';
print_r($this->aContent);
echo '</pre>';

Echt dom dus... Maar hij doet het nu :). Dankje voor alle hulp! Zal hem ook hier nog plaatsen om te zien of ik het oop concept wel een beetje door heb(dus of het wel echt oop is en niet een stukje code in oop :p)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.